Optimalizace pro weblogy podruhé
Ve svém prvním článku na téma optimalizace pro weblogy jsem uvedl několik dobrých důvodů, proč a jak pro weblogy optimalizovat. Dnes si ukážeme na praktických příkladech, jak je tato metoda využitelná a také využívaná. Vzhledem k silné optimalizaci tohoto článku na weblogy a jeho následné dobré dostupnosti na vyhledávačích, právě přes weblogy, které tento článek zalinkují, si to nepovíme jen dnes, ale ještě i zítra a pozítří a popozítří…
Příklad první: Interval.cz
Prvním příkladem budiž právě první díl tohoto článku. Během několika hodin po vydání ho zalinkovalo několik blogů a neupadl v zapomnění ani s postupujícím časem.
- Reakce tentýž den (dle časové posloupnosti):
- Pilda: 12.08.2003, 05:1, Nové dva články o optimalizaci stránek pro vyhledávače
- WebSky.cz: 12.8.2003, 9:16
- Jirka Bureš: 12.08.2003, 06:45:00, Dvakrát z Intervalu
- Juhů: 12.08.2003, 12:09, Interval boduje
- Arthur Dent: 12.08.2003, 12:02:13, Komerce se tlačí i do weblogů
- Marek Prokop, 12.08.2003, 13:08, Optimalizace pro vyhledavače a weblogy
- Reakce do jednoho týdne od vydání:
- Další reakce:
Ve spotu (článku na blogu) Adama Javůrka je zmíněna extrémní forma optimalizace pro weblogy a můj článek je použit jako odkaz pro vysvětlení pojmu. Zmíněná uměle vyvolaná kauza „Blogy vs. Old Media“ živila zájem blogerů a návštěvnost serverů, které, ač v opozici, patřily stejnému provozovateli. A tímto se dostáváme zpět k české scéně, kde taktéž platí pravidlo: Zaujmi nebo provokuj! A nejen Adam je důkazem dlouhotrvajícího efektu, podle šéfredaktora Intervalu chodí na článek o optimalizaci z weblogů nezanedbatelné množství lidí pořád.
Článek navštívilo od vydání do 4. 2. 2004 celkem (Toplist/Interval) 1231/1723 návštěvníků a zhlédlo ho 1 823/1 877 krát. Ve srovnání třeba s článkem Java Servlets – session tracking z 11. 8. 2003, který vidělo (dále jen dle statistik Intervalu) 974 návštěvníků 974 krát, je to velmi patrný rozdíl. Ovšem zdaleka nejlíp se vedlo tématu nejen pro české blogery nejzajímavějšímu, a to SEO – Search Engine Optimization, 3 210 návštěvníků ho zhlédlo 3 668 krát. Tento článek vyšel ve stejný den jako článek o optimalizaci pro weblogy a byl linkován většinou zároveň s ním (ale i samostatně). Kde všude jsem u tohoto článku nesledoval a nedohledával.
Příklad druhý: Lupa
Na serveru Lupa u článku Existuje odvrácená tvář Googlu? (2.) dochází právě k malé modifikaci toho, co doporučuji, a to zaujmout blogery. Nedošlo ovšem ke kladnému zaujetí, ale úsměvnou snahou dát do souvislosti nesouvisející, podařilo se i zde autorovi článek optimalizovat. Reakce blogerů nenechaly na sebe dlouho čekat:
Co zaujalo? v tomto případě to bylo toto vykonstruované tvrzení: …Značná část kritiky směřující proti Googlu do značné míry souvisí s jeho symbiózou s komunitou blogerů. Tradiční novináři při té příležitosti nezapomínají na své argumenty o „nežurnalistické,“ „nevyužitelné“ povaze blogů a samoúčelnosti tohoto vztahu…
Případ třetí: DigiWeb
Jak zaujmout a přitáhnout čtenáře do skomírajícího webového deníku? Pozvěte si na rozhovor autora blogovacího systému. Ačkoli má DigiWeb denní návštěvnost průměrně 800 zobrazení, přesáhl v počtu zobrazení tento článek číslo 1 000. Podle editora DigiWebu, Jana Němce, byl tedy velmi úspěšný. Pomohly mu k tomu svými odkazy i blogy Sova v síti a Marigold.
Shrnutí aneb desatero
- Optimalizujte pro weblogy, mají dobré umístění ve vyhledávačích a odkazy na nich jsou k nezaplacení.
- Téma zajímavé pro blogery je nejlepší optimalizací.
- Publikujte o blogerech.
- Nechte publikovat blogera.
- Vyberte si konkrétní oběť nebo střílejte do davu. Oborový weblog nebo širé masy? Účel světí prostředky.
- Nelamte to přes koleno, uděláte ze sebe blbce.
- Klidně vyvolejte umělý spor. Ale pozor, ať není moc průhledný.
- Nechcete-li být zneužívaným blogerem, začněte dělat konečně něco pořádného.
- Napište desatero, blogeři rádi citují.
Neberte optimalizaci pro weblogy jako podvod, tím možná může být jen její extrémnější podoba. V tomto článku jsem popsal následky weblogové optimalizace, ať chtěné či nechtěné. Článek zajímavý pro běžného člověka může zaujmout i blogera a optimalizace vzniká jen jako vedlejší produkt. Jindy stačí jen drobná změna formulace již hotového textu a výsledek se také dostaví. Je to jako s optimalizací pro vyhledávače (SEO), příliš mnoho triků vás spolehlivě z Googlu sestřelí, a zlatá rada SEO je: Co je dobré pro lidi, je dobré i pro vyhledávač (Google).
Jak je vidět i na českém internetu, optimalizace pro weblogy skutečně funguje. Její přínos není pomíjivý a vyplatí se jako doplňkový marketingový nástroj téměř všem webovým periodikům. Využijí tak potenciál na informace a kauzy nadržených blogerů a jako jediní tak z blogovacího šílenství budou něco mít. A co na to blogeři? Začnou psát články o optimalizacích.
Starší komentáře ke článku
Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.
Mohlo by vás také zajímat
-
Proč je důležité tvořit obsah na váš web?
29. srpna 2024 -
Nepodceňte UX na vašem webu: Proč na něm záleží?
10. dubna 2024
Nejnovější
-
Výkonný a kompaktní: ASOME Max Studio s výjimečným poměrem cena/výkon
11. listopadu 2024 -
Šokující data od Microsoftu: Kyberútoky rostou o stovky procent!
8. listopadu 2024 -
Chcete jedinečnou doménu? Objevte koncovky FOOD, MEME a MUSIC!
7. listopadu 2024 -
OpenAI představilo novou funkci ChatGPT Search
6. listopadu 2024