Starší komentáře ke článku: Optimalizace pro weblogy podruhé
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 10.2.2004 0:54:37
Bloggeri proste zacnu optimalizatorov ala Hlavenka provokater-zvysovac navstevnosti ignorovat a prestanu na ich lacne clanky linkovat a autori ktori budu chciet byt odkazovani budu musiet tvorit naozaj zaujimavy obsah, ktory nepotrebuje ziadnu optimalizaciu pre weblogy.
A bloggeri by mohli byt menej zahladeni sami do seba a mat vacsi odstup a nie hned odkazovat na kazdu blbost, ktora sa o nich sustne niekde.
Datum vložení: 10.2.2004 3:43:00
Už když David ten článek psal, tak jsem ho odrazoval od negativních příkladů. Jenže najít pozitivní příklad, je těžké. V poslední době mě napadá třeba blog Přístupnost, který si založil David Špinar (nechápu, proč ho nemá na Dobrém Webu).
Datum vložení: 10.2.2004 3:40:51
Řekl bych, že DW nešel dolu, když jsem z něj odešel. 700-800 denně v návštěvnosti sice má, ale unikátních uživatelů. Je to dobře ověřitelné v iAuditu. Na Davidovy staré články o weblozích chodí v průměru 20 lidí denně a už se dávno přehouply přes 2.000 zobrazení, přestože v den zveřejnění ani té tisícovky nedosáhly.
Datum vložení: 10.2.2004 3:45:54
Na každý jenom trochu zajímavější článek jsem se na DW vždycky snažil upozornit někoho, kdo má silné slovo v komunitě, které se článek týká. Když například vyšel rozhovor s Pavlem Šimkem, přišlo nejvíc lidí z konference o flashi na Grafice.
Ale s tou Sovou a Marigoldem to není tak úplně pravda. Nejvíc lidí přišlo na rozhovor s Arthurem v době, kdy odpovídal na otázky. Lidé přišli převážně přes kanál RSS.
Datum vložení: 10.2.2004 11:19:23
Davide, nemohu si pomoci, ale tvé příklady moc přesvědčivé nejsou. Jestliže tvůj první článek o optimalizaci pro weblogy byl za půl roku přečten 1723krát, znamená to, že o něj byl malý a zřejmě i v měřítcích Intervalu podprůměrný zájem. Srovnávat všeobecně srozumitelné téma blogů s java servlety srozumitelnými jen pár procentům návštěvníků Intervalu je zcela zavádějící.
Nicméně, i kdyby bylo číslo 1723 pro Interval slušné, celkově je to bída. Opravdu atraktivní články v podobně zaměřených magazínech (Lupa, Živě) přitáhnou i přes 10 tisíc čtenářů během několika dní. Řekl bych tedy, že tvoje "optimalizace pro weblogy" dokáže zvýšit čtenost článku v neznámém a málo navštěvovaném nédiu max. o pár stovek, ve známém magazínu se pak zřejmě neprojeví skoro vůbec.
IMHO je lepší prostě psát dobré články a o nějaké blogy se nestarat.
Datum vložení: 10.2.2004 11:31:32
jak rekl sefredaktor Vilem ;) obdobi kdy byl vydan prvni clanek bylo slabsi pro interval obecne, diky blokaci ze strany vyhledavacu, takze absolutni cisla opravdu moc nereknou
Psat dobre clanky a o blogy se nestarat je skvela veta :) akorat by z ni nebyl clanek ;)
Datum vložení: 10.2.2004 23:01:06
Když ta čísla moc neřeknou, tak jsi je asi neměl uvádět :-) Mohl jsi to napsat jen jako nepodloženou úvahu. Připadá mi dost zvláštní použít pro podporu nějakého tvrzení argumenty, které ho vůbec nepodporují, ba dokonce ho spíše vyvracejí.
Problém však samozřejmě není v těch číslech, ale právě v tom článku. Kdyby ti šlo o věrný obraz reality, tak si snadno zjistíš, že české weblogy namají na čtenost velkých webzinů (1000+ návštěvníků za den) žádný měřitelný vliv. Na druhou stranu mohou mít určitý vliv např. na rychlost uvedení a popularizace nových projektů, na medializaci nějaké události, apod.
Datum vložení: 12.2.2004 0:31:06
Já bych, Marku, použil parafrázi na jednoho českého SEO konzultanta: Když je to dobré pro uživatele, je to dobré i pro blogery.
Takže, když na to odkazují blogeři, znamená to, že to zaujalo i spoustu dalších lidí.
Datum vložení: 10.2.2004 15:48:25
nevím nevím , jako bych to desatero o blogování už někde četl , že by se i blogeři vykrádali :-)
Datum vložení: 10.2.2004 17:42:45
bo to vzniklo nezavisle, je to na konci meho clanku napsane
Datum vložení: 13.2.2004 22:05:40
Přiznávám, že jsem se zaujetím sledoval rozruch, který svým článkem Jiří Hlavenka vyvolal. Dokonce jsem uvažoval, že požádám některého z hlasitých kritiků a dám mu na Živě prostor, aby se k tématu vyjádřil ze svého odborného pohledu (nabídka stále platí).
Musím ale říci, že veškerý halas okolo tohoto článku na weblozích (ať tato slova prosím nikdo nechápe jako výraz opovržení nad tímto typem médií - viz naše spolupráce s Markem Prokopem) k jeho čtennosti přispěl pouze minimálně. Tzn. sílu weblogů bych nepřeceňoval a jak uvádí Marek Prokop - význam mají pro malé weby nebo tam, kde je potřeba přesně cílená návštěvnost, ale výrazný příliv návštěvníků nezajistí. Alespoň v českém prostředí určitě ne.