Nejnovější

Jednoduchá ochrana obrázku či zdrojového kódu

24. března 2000

Určitě jste již někdy narazili na stránku, kde byly zrušeny funkce pravého tlačítka na myši – nebylo možné pomocí myši zjistit zdrojový kód stránky, nebylo možné uložit konkrétní obrázek či

Práce se soubory pomocí ASP – základní funkce

23. března 2000

Při vývoji ASP aplikace je občas potřeba provádět manipulace se soubory. Active Server Pages poskytují pro tento účel objekt FileSystemObject, který slouží k otvírání, zavírání a manipulaci se soubory. Pomocí tohoto

Tvorba koláží v Adobe Photoshopu

22. března 2000

Program Adobe Photoshop je mocným nástrojem v rukách grafika. V tomto článku vám formou návodu krok za krokem v několika příkladech ukážu, jak pomocí Adobe Photoshopu upravovat fotografie a tvořit z nich zajímavé koláže.

Macromedia FLASH 4 – hvězdy měnící se v text

20. března 2000

V dnešním díle seriálu věnovanému Macromedia FLASH si ukážeme, jak animovat přílet několika hvězd a jejich následnou efektní proměnu v textový nápis. Velmi podrobný návod typu krok za krokem.

JavaScript – formuláře

17. března 2000

Vážení čtenáři, ve čtvrtém díle provedeme malý úvod do formulářů, a spojení formulářů s JavaScriptem. Formuláře jsou přirozenou součástí HTML jazyka už velice dlouhou dobu. Umožňují zapisovat různé údaje a odesílat

K čemu slouží soubor global.asa?

17. března 2000

Jistě jste se již setkali s problémem, jak definovat začátek a konec webové aplikace. V prostředí Microsoft lze říci, že aplikace začíná poklepáním na ikonu a končí zavřením okna aplikace. Ale tohle

Úprava fotografií v Adobe Photoshopu

16. března 2000

Fotografie přímo svádějí k dalšímu zpracování. Každý má doma určitě více či méně fotek, které považuje za dobré a chtěl by s nimi zkusit popracovat, aby jim dal jinou tvář. Tento článek

Kaskádové styly – pseudotřídy se představují

15. března 2000

V minulém díle seriálu jsem naznačil, že dnes bude řeč o pseudotřídách, takže plním slib. Nebudu tady uvádět žádné právnicky přesné vysvětlení, co jsou to pseudotřídy, protože jejich význam snadno

Tipy a triky pro JavaScript 3.

15. března 2000

Další pokračování oblíbeného článku – dnes vám popíši, jak pomocí JavaScriptu aktivovat odkaz bez kliknutí, dále jak návštěvníkovi poděkovat při uzavření okna prohlížeče (využívají xxx servery), jak vybrat a odeslat

Jak a k čemu využít XML?

14. března 2000

Můžu již dnes využít XML? Není to nákladné? Nebudu mít nějaké problémy? A co tím vlastně získám? Na tyto otázky bych vám chtěl dát dnes odpovědi. Článek obsahuje i praktický

Adobe LiveMotion 1 – FLASH killer?

14. března 2000

LiveMotion je novým produktem firmy Adobe a má být přímou konkurencí pro Macromedia FLASH 4 ve tvorbě vektorových animací. Někteří tento produkt nazývají FLASH killer – zaslouží si Adobe LiveMotion

Macromedia FLASH 4 – načtení textu z externího souboru

13. března 2000

V dnešním díle si ukážeme jak načíst do FLASH animace text z externího souboru, což se dá využít k úpravám jednoduchých textů bez nutnosti editace zdrojového FLA souboru.

Soft Lite ScriptWorx 4.0 – mix pro všechno

10. března 2000

Stále hledáte nějaký editor, který by byl vhodný nejenom pro editaci HTML kódu, ale který by vám navíc ulehčil editaci kaskádovacích stylů, JavaScriptu či ASP? Program Soft Lite ScriptWorx 4

JavaScript – objektová smršť

9. března 2000

Vážení čtenáři, nyní se scházíme u třetího dílu seriálu o JavaScriptu. O JavaScriptu se dá říci, že je objektový. Slovo objektový jazyk, nebo objektově orientovaný se používá v poslední době hodně

Kaskádové styly – formátujeme texty

8. března 2000

V předchozích dílech seriálu jsem podrobně popsal, jak se nastavují fonty, velikost písma, a další vlastnosti. Z hlediska práce s textem ještě velmi chybí popsat možnosti zarovnávání textu doleva, na střed, doprava