Nejnovější
Znakové sady v praxi – UTF-8
Kódování UTF-8 je obvykle považováno za zvláštní případ, odlišný od ostatních znakových sad. Co je na něm tak zajímavého a jak správně zacházet s textem v tomto formátu?
Java Servlets – autorizovaný prístup k aplikácii 1.
V tomto, už devätnástom, článku o servletoch začneme s problematikou bezpečnosti. Na úvod to bude HTTP autentifikácia, neskôr si povieme niečo o digitálnych certifikátoch a nakoniec o možnostiach SSL (Secure Sockets Layer). V doterajších článkoch sme ticho
Macromedia Contribute 2
Contribute je program, nebo spíše programový balík, společnosti Macromedia, známého producenta programů pro tvorbu a správu www-projektů. Na rozdíl od HomeSite či Dreamweaveru je určen spíše amatérům, lidem bez hlubších znalostí
Java Servlets – interakcia a zdieľanie objektov a zdrojov 3.
V tomto článku dokončíme rozprávanie o zdieľaní objektov a externých zdrojov v súvislosti so servletmi. Hlavnou témou bude zdieľanie a správa atribútov webovej aplikácie na troch úrovniach (v kontexte aplikácie, aktuálneho sedenia a príchodzej požiadavky).
Designer pro LoginControl v ASP.NET
V předchozím článku jsem popisoval vytváření prvku s šablonami pro přihlášené a nepřihlášené uživatele, který jsem nazval LoginControl. LoginControl ale prozatím neposkytuje zhýčkanému vývojáři pohodlí, na něž si zvykl u standardních ASP.NET prvků se
Znakové sady v praxi – konverze
Jak jsme si již ukázali, znakové sady nelze brát na lehkou váhu. Přesto se programátor dříve či později dostane do situace, kdy je třeba provádět konverze mezi znakovými sadami, a já
Java – pokročilá grafika (operace s obrázky)
Třída BufferedImage slouží k vytváření bitmapových obrázků, které pak můžeme v paměti různě upravovat. V tomto článku si ukážeme, jak takové obrázky zaostřovat, rozmazávat, otáčet, měnit jejich velikost a podobně. Velkou pozornost budeme věnovat
Jak budovat a rozvíjet e-shop
Jeden z nejrozšířenějších internetových mýtů říká, že není nic jednoduššího, než rozjet e-shop. Všechno, co funguje na jeden klik, je přece triviální… Ve skutečnosti se v e-komerci prosadí jen ten, kdo pochopí