Nejnovější
Webová grafika podle Tomáše Barčíka
Útlá knížečka, jejíž plný název zní „Webová grafika: fotografie, barvy, textury“, působí dojmem, jako by ji autor po mnoha letech v šuplíku vytáhl, oprášil, dopsal úvody kapitol, aby kniha působila moderním
Cactus – testovanie cookies
V predchádzajúcom článku sme začali so skutočným testovaním čiastkových kusov kódu (unit testing). Išlo o testovanie správnej funkčnosti metódy zodpovednej za spracovanie a kontrolu prihlasovacích údajov užívateľa. V tomto článku budeme v praktických ukážkach pokračovať
Java Servlets – servlet chaining a grafika
V jednom z minulých článkov som spomenul možnosť reťazenia servletov (servlet chaining) na úrovni predávania si textových informácií. Na druhej strane, servlety si môžu navzájom posielať nie len text, ale aj obrázky.
K čemu je nám MathML
Matematika vyjadřuje myšlenky pomocí vzorců, které se více podobají grafice než běžnému textu. S masivním rozšiřováním převážně textového webu však vyvstal problém jejich zápisu. Většinou se tento problém řeší bitmapovým obrázkem,
Alternativní styly – použití skriptů na straně serveru
Tímto článkem zakončím svou sérii pojednání o alternativních stylech. Tentokrát vám ukáži, jak změnit styl stránky pomocí skriptu na straně serveru. Získáte tak kompletní přehled různých možností práce s alternativními styly.
WebML – struktura webové aplikace
Předchozí článek o WebML byl věnován základním principům a vlastnostem navigačního modelu. Protože navigační model představuje nejdůležitější část návrhu webové aplikace, budeme v jeho výkladu pokračovat i v tomto článku. Pokusíme se osvětlit problematiku
Turck MMCache a PHPCoder
Chcete-li seriózně podnikat v oblasti web-based řešení, postavených nad PHP, dostanete se brzy do konfliktu s otevřeností zdrojového kódu. Problémem je, jak ochránit svá práva, když každý zákazník může vaši práci velmi
Třetí dělá byznys
Většina činností, jimiž se lidé ve své historii zabývali, si prošla shodným vývojem. Na začátku bylo vždy období objevitelské a nadšenecké, následované obdobím postupné profesionalizace. Ta vrcholí něčím, co bych nazval
PHP pro pokročilé – znovu třídy a objekty
V tomto článku o třídách a objektech si ukážeme další zajímavé možnosti při práci s OOP v PHP. Budeme se zabývat využitím takzvané serializace a magických funkcí __sleep() a __wakeup() – vytvoříme instanci třídy, uložíme ji do souboru
Cactus – testovanie formulárov
V minulom článku sme vytvorili základnú kostru, na ktorej môžeme stavať naše testy. Preto je vhodný čas, aby sme začali s praktickým využívaním možností testovacieho frameworku Cactus. Konkrétne sa pozrieme, ako otestovať