Štítek: Články
Macromedia FLASH 4 – šetřič obrazovky
Pomocí technologie FLASH se dají dělat zajímavé věci – koho by například nelákalo mít šetřič obrazovky vlastní výroby. V dnešním díle seriálu si ukážeme, jak takový jednoduchý šetřič vyrobit…
Kaskádové styly – roztahujeme slova
V minulém díle jsem popsal základní formátování textu. Náplní tohoto dílu budou ty vlastnosti kaskádových stylů CSS, které také slouží pro formátování textu, ale nepoužívají se tak často.
Jednoduchá ochrana obrázku či zdrojového kódu
Určitě jste již někdy narazili na stránku, kde byly zrušeny funkce pravého tlačítka na myši – nebylo možné pomocí myši zjistit zdrojový kód stránky, nebylo možné uložit konkrétní obrázek či
Práce se soubory pomocí ASP – základní funkce
Při vývoji ASP aplikace je občas potřeba provádět manipulace se soubory. Active Server Pages poskytují pro tento účel objekt FileSystemObject, který slouží k otvírání, zavírání a manipulaci se soubory. Pomocí tohoto
Tvorba koláží v Adobe Photoshopu
Program Adobe Photoshop je mocným nástrojem v rukách grafika. V tomto článku vám formou návodu krok za krokem v několika příkladech ukážu, jak pomocí Adobe Photoshopu upravovat fotografie a tvořit z nich zajímavé koláže.
Macromedia FLASH 4 – hvězdy měnící se v text
V dnešním díle seriálu věnovanému Macromedia FLASH si ukážeme, jak animovat přílet několika hvězd a jejich následnou efektní proměnu v textový nápis. Velmi podrobný návod typu krok za krokem.
JavaScript – formuláře
Vážení čtenáři, ve čtvrtém díle provedeme malý úvod do formulářů, a spojení formulářů s JavaScriptem. Formuláře jsou přirozenou součástí HTML jazyka už velice dlouhou dobu. Umožňují zapisovat různé údaje a odesílat
K čemu slouží soubor global.asa?
Jistě jste se již setkali s problémem, jak definovat začátek a konec webové aplikace. V prostředí Microsoft lze říci, že aplikace začíná poklepáním na ikonu a končí zavřením okna aplikace. Ale tohle
Úprava fotografií v Adobe Photoshopu
Fotografie přímo svádějí k dalšímu zpracování. Každý má doma určitě více či méně fotek, které považuje za dobré a chtěl by s nimi zkusit popracovat, aby jim dal jinou tvář. Tento článek
Kaskádové styly – pseudotřídy se představují
V minulém díle seriálu jsem naznačil, že dnes bude řeč o pseudotřídách, takže plním slib. Nebudu tady uvádět žádné právnicky přesné vysvětlení, co jsou to pseudotřídy, protože jejich význam snadno
Tipy a triky pro JavaScript 3.
Další pokračování oblíbeného článku – dnes vám popíši, jak pomocí JavaScriptu aktivovat odkaz bez kliknutí, dále jak návštěvníkovi poděkovat při uzavření okna prohlížeče (využívají xxx servery), jak vybrat a odeslat
Jak a k čemu využít XML?
Můžu již dnes využít XML? Není to nákladné? Nebudu mít nějaké problémy? A co tím vlastně získám? Na tyto otázky bych vám chtěl dát dnes odpovědi. Článek obsahuje i praktický
Adobe LiveMotion 1 – FLASH killer?
LiveMotion je novým produktem firmy Adobe a má být přímou konkurencí pro Macromedia FLASH 4 ve tvorbě vektorových animací. Někteří tento produkt nazývají FLASH killer – zaslouží si Adobe LiveMotion
Macromedia FLASH 4 – načtení textu z externího souboru
V dnešním díle si ukážeme jak načíst do FLASH animace text z externího souboru, což se dá využít k úpravám jednoduchých textů bez nutnosti editace zdrojového FLA souboru.
Soft Lite ScriptWorx 4.0 – mix pro všechno
Stále hledáte nějaký editor, který by byl vhodný nejenom pro editaci HTML kódu, ale který by vám navíc ulehčil editaci kaskádovacích stylů, JavaScriptu či ASP? Program Soft Lite ScriptWorx 4