Štítek: Články
Macromedia FLASH 4 a hraní na klavír
Umožněte návštěvníkům vašich stránek zahrát si jejich oblíbenou písničku! V dnešním díle se naučíme vytvořit jednoduchý klavír ve FLASH, který bude přehrávat zadané tóny buď pomocí stisknutí příslušných kláves anebo
SQL – skládání dotazů
Dnešní díl budu věnovat různým typům skládání SQL dotazů. S výstupními řádky můžeme provádět sjednocení, průnik, nebo rozdíl (resp. doplněk). Řekneme si, jaké zásady při psaní skládaných dotazů musíme dodržovat a
Dreamweaver 3.0 – správa projektu
Síla programu Dreamweaveru spočívá především v jeho komplexnosti – všechny důležité funkci pro tvorbu a správu website máte na jednom místě. V následujích řádcích se vám pokusím osvětlit základy správy webového sídla
PHP Builder pro všechny
S pátkem k vám přichází další WebTIP. Připravil jsem si pro vás povídání o informačním serveru, který je zaměřen na programování v PHP a vše, co s tím souvisí. Tyto stránky nejsou určeny
Photoshop 6 – efekty a další drobnosti
Když Photoshop 5.5 přišel s vrstevnými efekty, mnoho uživatelů to kvitovalo s povděkem, protože tento nástroj skutečně velmi urychlil a zjednodušil práci např. se stíny. Někomu (mně) vadilo možná trochu kostrbaté ovládání,
Efekt létající kuličky v Macromedia Flash 4
V dnešním příkladě se naučíme vytvořit efekt létající kuličky, která se bude odrážet od ohraničení animace. Počátečním impulsem pro pohyb kuličky bude její uchopení a tažení myší. Vytvoření této animace
Photoshop 6 – práce s textem a vrstvami
V dnešním pokračování popisu novinek Photoshopu 6 se zaměříme především na práci s textem, která doznala mnoha opravdu podstatných vylepšení. Něco si také povíme o novinkách pro práci s vrstvami, které přinesly
JavaScript – datové typy, parseInt, parseFloat
Na Intervalu vyšly články, které pojednávají podrobněji o číslech a řetězcích v JavaScriptu. Dnes se seznámíme s celkovým pohledem, jak je to s různými typy dat v JavaScriptu. Jde o článek především pro začátečníky
Kniha návštěv v ASP bez použití databáze 1.
Mít vlastní Knihu návštěv by chtěl mít asi každý. Mnozí sáhnou po skriptech, které jsou k mání na Internetu – zejména u webů poskytujících bezplatný hosting stránek, někteří si je napíší
Preview Photoshopu 6 – pokračování
Včera jsme si napsali o první části novinek z oblasti nástrojů a jejich možností. Dnes popis nástrojů dokončíme a ukážeme si opravdu zajímavé věci, které bych v novém Photoshopu snad ani nečekal,
SQL – dotazy s agregací
Dnes se podíváme na další části příkazu SELECT. Rozšíříme si množinu základních pojmů o tzv. agregační funkce a seskupování záznamů. Agregační funkce slouží pro získávání celkových souhrnných údajů, jako jsou
Co bude dnes dobrého? Photoshop 6!
Společnost Adobe oznámila 8. srpna 2000 novou verzi Photoshopu, tentokrát s pořadovým číslem 6. Tato verze by měla být na trhu dostupná během právě začínajícího podzimu. Spousta uživatelů včetně mě se domnívá,
Tvorba trojúhelníků ve Photoshopu
Zejména začínající uživatelé mnohdy neví, jak v Adobe Photoshopu vytvářet základní geometrické tvary, nebo je mnohdy vytvářejí velmi komplikovaným způsobem. V dnešním článku si ukážeme, jak snadno lze třemi odlišnými způsoby nakreslit
PERL – regulérne výrazy
Dnes sa dozviete niečo o najsilnejších zbraniach Perlu – regulérnych výrazoch. Aj keď sú RE v niektorých jazykoch zabudované, zistíte že Perl je na to najlepšie.
BiTmiX v 2.12 – grafika pro všechny
Jestliže si rádi hrajete s obrázky, měníte je v plastické povrchy, kreslíte s nejrůznějšími efekty a neočekáváte nic náročného je právě pro vás určeny sharewarový program BiTmiX verze 2.12. Jedná se o velice