Štítek: Články
XML v ASP.NET – úprava dat v C#
V předchozím článku jsem se věnoval popisu metod čtení dat z XML souborů. Tentokrát si ukážeme, jak se data do XML v ASP.NET ukládají a jak se mění. K praktické demonstraci opět využijeme jazyk C#.
Obrázky a PHP – práce s textem a rozměry
Tentokrát se nejprve podíváme na nějaké funkce pro práci s textem v obrázcích a následně i na funkce zjišťující a pracující s rozměry obrázku. Nakonec je připraven ukázkový kód, v němž si získané znalosti vyzkoušíme na praktickém
Přechody v CSS – dynamické vizuální filtry
Dalším nástrojem ke zpestření vašich internetových stránek mohou být právě přechody – rozpohybované vizuální filtry z dílny Microsoftu. V tomto článku bude řeč o dvou prapůvodních, stmívacím přechodu BlendTrans a zobrazovacím přechodu RevealTrans.
JavaScript – textové intro
Intro je na některých stránkách nezbytnou součástí, je ale rozumné ho tam mít, když se dlouho načítá? Odpovědí je právě textové intro. Kromě toho by textové intro mohlo být dobrým
Optimalizace pro weblogy
O SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače jste již určitě slyšeli. Přínosem pro servery může být ale také optimalizace pro weblogy. Řekneme si, proč bychom měli pro weblogy optimalizovat, pro které weblogy
SEO – Search Engine Optimization
O tvorbě webových stránek již byly sepsány stohy návodů, příruček, knih a množství webů. Všude se popisují technologie jako (X)HTML, CSS, JavaScript, Flash a další, ale o jejich správné optimalizaci pro vyhledávače se začalo
Java Servlets – session tracking 1.
V minulom článku sme preberali použitie cookies a prepisu URL ako techniky na sledovanie stavu medzi requestami. Samozrejme, že môžete tieto techniky použiť aj z iného dôvodu, veľmi často sa napríklad cookies používajú
XML v ASP.NET – načítání dat v C#
Na Intervalu jste si již mohli přečíst článek o zobrazování dat, zapsaných ve formátu XML pomocí technologie ASP.NET s využitím XSL. Tentokrát se podíváme přímo na problematiku práce s daty, na způsob ukládání
Obrázky a PHP – geometrické funkce
Přestože pro tvorbu webu není zpravidla potřeba ovládat dynamickou práci s obrázky pomocí PHP, najdou se chvíle, kdy tuto znalost lze využít, ať už potřebujete například automaticky generovat obrázkové grafy či
Java – pokročilá grafika (bitmapový editor)
V následujících dvou článcích si předvedeme, jak v Javě vytvořit jednoduchý bitmapový grafický editor, využívající většinu toho, co jsme si ukázali již dříve. Nezůstane však (a ani nemůže zůstat) jen u toho,
Štandardy programovania v ActionScripte
Macromedia Flash MX poskytuje flash dizajnérom a programátorom všeobecne voľnú ruku pri tvorbe aplikácií a internetových stránok. Tým, že neurčuje žiadne špecifické štandardy ani pravidlá pre písanie kódu v ActionScripte, dáva možnosť riešiť problém