Štítek: Články
Implementační chyby v prohlížečích – double margin a peekaboo bug
V druhém článku ze série o implementačních chybách v prohlížečích poodhalíme dvě nejčastěji řešené chyby, vznikající v Internet Exploreru při použití plovoucích boxů. Jedná se o takzvaný „Peekaboo bug“ a problém dvojnásobného okraje (double margin).
Výroční zpráva Government Online 2003 – stagnace e-governmentu 2.
V tomto článku nahlédneme na další zajímavé statistky z výsledků celosvětový průzkumu firmy Taylor Nelson Sofres – zaměříme se zejména na údaje o demografické struktuře jednotlivých skupin uživatelů služeb e-governmentu a také na otázky, které
Návrh aplikací v jazyce UML – rozšíření jazyka
Tématem tohoto článku jsou řízená rozšíření jazyka UML, která jsou posledními obecnými pravidly (mechanismy). V praxi se při navrhování různých typů aplikací neustále potýkáme s požadavkem na vyjádření netriviálních faktů, pro jejichž
Šetříme si čas personalizací výchozí stránky prohlížeče
Každý moderní prohlížeč umožňuje nastavit si libovolnou stránku jako výchozí. Většinou zde máme nastavený formulář některého z vyhledávačů, vstupní stránku intranetu či projekt, na kterém právě pracujeme. Někdo může mít nastaven
Statistika přístupů v PHP – rozlišení a barevná hloubka
Statistiku přístupů v tomto článku doplníme o další informace čistě technického rázu. Upozorňuji, že zjištění rozlišení a barevné hloubky vyžaduje použití JavaScriptu, bez něj je získání těchto informací prakticky nemožné.
Fulltextové vyhľadávanie v MySQL – prax
V predchádzajúcom článku sme si vysvetlili teoretické základy používania fulltextu v MySQL. Tentoraz si ukážeme, ako takýto spôsob vyhľadávania uplatniť v praxi. No a na záver si zhodnotíme klady a zápory fulltextového vyhľadávania v MySQL.
PHP pro pokročilé – funkce pro práci s funkcemi
Tímto článkem bych rád začal sérii, která by se měla zabývat pokročilejšími technikami v PHP. Postupně probereme funkce pro práci s třídami, objekty, ukážeme si použití COM a Windows API, a také si rozebereme některé
Java a 3D grafika – primitiva
Jsou situace, kdy potřebujeme zobrazovat složité objekty reálného světa, které není možné vytvořit jinak než zadáním souřadnic jednotlivých vrcholů, na druhou stranu jsou však i situace, kdy jsou tělesa, která chceme
ActionScript 2.0 – triedy
V predchádzajúcom článku sme si povedali o štruktúre písania tried v ActionScript 2.0. V tomto si povieme o jednotlivých bodoch štruktúry viac. Ako definovať správne triedu, cestu k triede, ako deklarovať triedu, jej metódy a vlastnosti…
Výuka internetových technologií na českých vysokých školách
Pokud se rozhodujete, zda studovat na vysoké škole, a chcete se zaměřit na internetové technologie a tvorbu webových aplikací, bude vás jistě zajímat, jak to s výukou těchto předmětů u nás vypadá. Článek je
Výběr jazyka jako server control s vyhledáváním v ASP.NET
V tomto článku vytvoříme serverový ovládací prvek, pomocí kterého poskytneme uživateli možnost výběru jazyka. A protože je seznam jednotlivých jazyků opravdu dlouhý, zároveň jej vybavíme schopností vyhledávání, kterou jsme popsali v jednom z předchozích