Starší komentáře ke článku: zmeskalova.com

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: waffen MS

Datum vložení: 5.1.2005 11:38:32

celý webík a hlavně menu vypadají tak trochu "jako stary tabulkovy design" i když je to dělané přes css, ale ty stiny u textu v obrazcich, bordery u položek menua boxiku mi připomíná doby kdy vládnul webu Frantík Page
ještě možná nějaké drobnosti v kódu, ale hlavně bych zmodernizoval trošku LOOK

Avatar

Autor komentáře: Jan Zmeškal

Datum vložení: 3.2.2005 15:46:38

Taky uz to tam nakou dobu je, zkusim vylepsit. Mohl bys priblizit drobnosti kodu? Diky

Avatar

Autor komentáře: aaa

Datum vložení: 5.1.2005 15:10:43

Pozadí není úplně vhodně zvoleno resp. není sladěno s celou kompozicí webu... Souhlasím, že vzhled působí zastarale. Chtělo by to použít čistší design... aspoň u tak jednoduché prezentace.

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 5.1.2005 15:21:47

Z mého pohledu této prezentaci vytýkám špatný přístup k odkazům, např. v sekci "Ordinační hodiny". Název sekce modrý, pod tím jméno lékaře o něco světleší modrou (není to odkaz) a vzápětí informace o změnách ordinační doby, stejná barva a je to odkaz, přitom nepodtržený. Myslím si, že je nutné odkazy podtrhnout. Jinak validátory OK.

Avatar

Autor komentáře: Nox

Datum vložení: 5.1.2005 15:36:04

Nezdá se mi modrá v odkazech, je asi málo modrá (světlá :-) (při contrast a brightness 100), ani ta modrá v nadpiseh není nic moc ...
jinak nic ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 6.1.2005 3:02:17

Souhlasím s názorem, že podklad strány neladí se zbytkem a že barva odkazů je příliš světlá a odkazy samotné nejsou zřetelně odlišeny od ostatního textu.

Ve verzi pro tisk bych odstranil levé menu, je tam zbytečné.

Dále by mě zajímalo, kde získal autor webu fotografie, neboť většina z nich vypadá jako od Anne Gedes a nechce se mi věřit, že by byly volně k dispozici. Zvláště u komerčního webu by se toho měl autor vyvarovat.

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 7.1.2005 5:23:30

No, pokud jsem kdy užil fotky z googlu, tak jsem o tom jistě nikomu veřejně neřekl (a nepoužil výrazné motivy jako Anne Gedes rozho jest) a stalo se tak a ne jednou. Autor se tim fakt nepárá a jěště to vrzne sem mezi odborníky.. Doufejme, že Mudr.Zmeškalová je světice a lidumil a tak jí tento kopirajtový hřích zůstane prominut :-)

Avatar

Autor komentáře: Jan Zmeškal

Datum vložení: 4.2.2005 0:26:58

No odkud sem to vzal. Ty fotky opravdu na webu nejsou jenom na strankach Anne Geddes... Osobne se o fotografii nezajimam, takze neznam, fotky jsem nasel uvedenym zpusobem - ale v principu - google ma povoleni k zobrazovani jejich fotek jako resultu - a vubec ostatnich "kopirajtovanych" stranek jako archivu Google (link Archiv u resultu) s jejich hlavickou a URL?? Web je v tom pripade cely stazen k nim ne?
Fotografie jsem opravdu u zminene autorky nasel, maji tam policy o pouziti na webu (maji tam ale personal webu :-/), ze musi byt uveden link na jejich stranky a ze to nesmi byt prodavano ci vystavovano za vlastni, coz uvedenim textu ze fotky pochazeji od nich neprovadim, ale pri redesignu se toho zrejme zbavim.....Co treba Walt Disney? :-D

P.S. Vrznu mezi odborniky. Vrznul sem to mezi odborniky ohledne webovych stranek, nikoli se vytahovat jak sem to pekne nafotil :-/...

Avatar

Autor komentáře: Jan Zmeškal

Datum vložení: 4.2.2005 0:28:09

Jo a BTW svetice nevim ale lidumil zminena tedy je - viz jeji povolani ;)

Avatar

Autor komentáře: juwe

Datum vložení: 27.2.2005 21:27:31

Chtel bych jenom varovat, na ty autorsky prava si lidi davejte bacha, kamaradovi se stalo ze se snim nekdo chtel soudil kuli blbymu obrazku o 200 tisic. Nakonec to teda smazal a nic neplatil ;-)

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 6.1.2005 14:47:32

Zbývá výjimečně trošku času, tak se na to podívejme. Hodnocení vzhledu nechám na jiné, mrkněme se na stránku technickou.

Validátor až na cca 2 menší mušky nehlásí nic podstatného, nicméně i tady pár provinění proti dokonale semanticky čistému a bezchybně funkčnímu kódu najdeme. Inu:

Začněme funkčními chybami:

1) Pozadí nadpisů bych určitě řešil jediným posouvaným obrázkem namísto dvou. Jednak tím odpadne potřeba škaredého javascriptu v hlavičce stránky a druhak se tím předejde blikání, které tento javascript stejně spolehlivě neodstraní.

2) Potřeba textového stylu, který napsat může být opravdu velice jednoduché, ale o to více mrzí jeho absence, tu už bylo napáno tolik, že je to snad škoda opakovat.

3) Web je vytvořen v tak jednoduchém rozvržení, že pro nemožnost upravit velikost písma v IE opravdu nevidím důvod.

Dále tu máme nějaké mušky, které sice nejsou nikterak fatální, ale kazí dojem z jinak vcelku dobře odvedené práce:

4) Hlavička by šla řešit určitě jednodušeji, např:

[h1][a href="odkaz"]MuDr. Iveta Zmeškalová[br /]zmeskalova.com[span][/span][/a][/h1]

Se správnými styly tak odpadnou tři prázdné divy za sebou, které jsou beztak zbytečné vzhledem k tomu, že hlavička je všude stejná a všude řešená jako odkaz.

5) class tlacitko je zbytečné, stejnou funkci uvede ve stylech napsané #menu a, #menu span.

6) kejkle s nadpisem tabulek vyřeši mnohem jednodušeji (a nezapoňme, že existuje tag th)
[th colspan="3"]Bla bla[span][/span][/th][/tr]

Styly budou třeba takovéto:
th {position:relative;background:blue url(pozadikromepravehorohu.gif) top left no-repeat;overflow:hidden}
th span {position:absolute;top:0;right:0;width:10px;height:10px;overflow:hidden;display:block;background:url(pravyroh.gif)}

Jinak to je asi vše, více toho mé oko v tento okamžik nevidí, ale možná, že jsem málo šmejdil. Každopádně je potěšitelné především to, že si paní doktorky daly tu práci s vytvořením stránek (potažmo, že se nechaly přesvědčit synem 1. paní doktorky, že stránky potřebují, tak bych to typoval nejspíše). To bohužel zdaleka pravidlem nebývá. Možná by nebylo od věci na hlavní stránku dát základní otvírací hodiny a adresu (nebo třeba do patičky), aby návštěvník hned věděl na čem je.

Zdraví zdar!

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 6.1.2005 14:49:27

A ještě jedna poznámka: inline styly také nejsou úplně košér.

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 7.1.2005 9:31:04

Mohu se zeptat, co jsou ty "inline" styly? Diky.

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 7.1.2005 9:59:46

styl, který píšete přímo do html, místo do souboru s tabulkou stylů:
[div <B>style="color:red"</B>]bla[/div]

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 7.1.2005 11:28:37

Ach tak, jsem si říkal, jestli se nejedná o deklarovaní vlastností na jednom řádku v externím stylopisu. To my spadl kámen ze srdce.

Avatar

Autor komentáře: alstar

Datum vložení: 9.1.2005 23:31:55

preco su neni dobre inline styly? aj ked sa naozaj tykaju len jednej stranky a jednej veci aj tak to treba napr. classovat?

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 10.1.2005 9:50:10

Tak tak, nutné, nebo přinejmenším velmi vřele doporučitelné to je - xhtml dokument by měl být zcela nezávislý na stylech - třeba proto, že existuje více výstupních médií, než je jen monitor a pokud styl připojíme takto "natvrdo", tak to na jiných médiích než je screen začne dělat neplechu.

Avatar

Autor komentáře: Jan Zmeškal

Datum vložení: 4.2.2005 0:11:34

Mas pravdu, odstraneno pres tridy.

Avatar

Autor komentáře: DocX

Datum vložení: 6.1.2005 20:31:31

U toho nadpisu/loga je pod obrazkem textova verze normalne "zobrazena" porad. Pokud potom zvetsite velikost fontu text spod obrazku vyleze. Chtelo by to v CSS deklarovat h1 {display:none;} a pak uz se v prohlizeci s podporou CSS zobrazovat nebude. V textovych prohlizecich ano.

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 6.1.2005 22:54:03

to v tom řešení které navrhuju možné není. Řeší se to takhle:

h1 {width:x; height:y; position:relative; <B>overflow:hidden</B>; margin:0;padding:0}
span {display:block; position:absolute;top:0;left:0;width:x;height:y;background:url(soubor)}

Avatar

Autor komentáře: Jan Zmeškal

Datum vložení: 3.2.2005 21:09:21

Diky, pridano.

Avatar

Autor komentáře: Jan Zmeškal

Datum vložení: 3.2.2005 21:08:22

ad 1) Jeste hrich z mladi, zmeneno :)

ad 2) Pridan - teda pokud se jedna o styl pro media="print"

ad 3) Toto se tady rozebiralo taky uz nekolikrat. Zadani velikosti pisem jsem tedy pro spokojenost tohoto sileneho browseru zadal v relativnich jednotkach. Nemoznost zvetseni absolutne zadanych velikosti pisem (jako ostatne i jakoukoli moznost) moc nechapu - i kdyz to mohou myslet nakrasne dobre, ostatni browsery zvetsuji i pisma zadana v abs jednotkach, takze na to pri prgani stejne spolehat nejde... Chapu moznost Opery zvetsovat cely web, ale zvetsovat jeho cast je blbost - no flame, vec nazoru a jak rikam, uz se to tu casto rozebiralo.

ad 4) to by jiste sla, ale byla by o dost vetsi (pokud by byla v jednom obrazku, navic je resena takto proto, ze pokud vypnete obrazky, web je i tak citelny - display:none mi samozrejme schova text, ktery je psan pres pozadi, ale v pripade vypnuti obrazku - zmizeni pozadi, mi tam text nezustane. Mozna nesmyslny test - web bez obrazku, ale ja ho povazuji za pomerne podstatny.

ad 5) class tlacitko odstraneno

ad 6) toto jeste poresim, zatim ponecham rohy zvlast - vami popsany zpusob s "nekonecnou casti" jsem jiz take videl, a je jiste lepsi.

ad konec) Osobne nesnasim, kdyz pro informace musim volat (nesnasi to vesmes ani ten komu volam, kdyz to porad dokola opakuje) a v horsim pripade lezt nekde po nastenkach. Myslim ze uvedeni upozorneni na ruzne udalosti tykajici se ordinace je (nebo by melo byt) pro rodice soucasnych i potencionalnich pacientu dulezite. S tema ordinacnima hodinama a adresou v paticce uvidime jestli to tam nak dam.

Diky moc za prinosnou kritiku.

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 6.1.2005 21:39:07

Největším nešvarem po stránce designové bych viděl barvu a nepodtržení odkazů. Oči mám dobré a přesto musím mhouřit... :o(

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 7.1.2005 5:32:01

Si myslím že tam chybí fotky paní doktorky. Je to její web tak by bylo záhodno ji tam někde propašovat

Avatar

Autor komentáře: Jan Zmeškal

Datum vložení: 3.2.2005 16:07:37

Zensky, znas to... :)

Avatar

Autor komentáře: Jan Zmeškal

Datum vložení: 3.2.2005 18:16:58

Tak na prispevky tykajici se barev odpovim najednou, zkusil jsem pouzit jine, aby prozatim byl web citelnejsi. Podtrzene odkazy by byly jiste vyraznejsi, ale pokud jich je v obsahu hodne, pusobi nevzhledne.

OT: Nejvice se mi libi, jak se tady hodnoti weby, hledaji hnidy a teda sam interval.cz je pekne rozpadly (Firefox 1.0), nevalidni atd. :-/ . Myslim ze uz pomerne davno se mluvilo o redesignu.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz