Starší komentáře ke článku: Změna designu může zmrzačit web
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 26.3.2007 12:24:10
Velmi dobrý článek, děkuji. Nutnost tohoto typu testování ukazuje naprosto skvěle. Trochu horší už je to ovšem s hledáním příčin rozdílů v účinku jednotlivých variant. Jelikož byla porušena jedna z důležitých zásad split testingu -- vždy testovat varianty lišící se jen jediným prvkem -- jsou důvody uvedené na konci článku jen nepříliš podložené spekulace.
Datum vložení: 26.3.2007 12:36:20
Ano, toho si všimla řada lidí a následně bylo toto téma také důkladně diskutováno. Konec konců jde opravdu o prohřešek proti základním pravidlům, uvedeným v každé učebnici statistiky. Myslím, že SuE si zaslouží opravdu velký dík za to, že nejen přeložila tento článek, ale také prošla i související diskuse (a že toho balastu bylo) a shrnula je ve svých poznámkách ;-)
Datum vložení: 27.3.2007 17:15:30
Ano, to člověka napadne jako první. Kdybych já měl hádat neúspěšnost stránky C, tipoval bych spíše než na nějaká hesla na ten formulář kterej bije do očí (a rovnou s výzvou, že se musí něco platit). Bez vysvětlení proč jej vyplňovat a proč platit.
Datum vložení: 29.3.2007 23:53:29
Ak mozem ja skusit zhodnotit, tak ten treti je jasny, su tam dva stlpce a uzivatel ma uz podvedome zafixovane ze pokial ma viac stlpcov vedla seba, tak jeden je hlavny a ostatne su podruzne a pokial tu su vedla seba dva rovnako siroke, tak to posobi dost nejednoznacne. A co sa tyka moznosti A a B tak tam bude asi dovodom skor samotny obsah toho textu ako nejake rozlozenie. Je to dost zaujimave, asi by som necakal ze take "prkotiny" budu menit pomer v radoch desiatok percent.
Datum vložení: 30.3.2007 0:07:50
Prezrel som si to znova a myslim ze mam vysvetlenie rozdielu medzi A a B. Dovodom je natlacenie obsahu vo verzii B. Sice to na prvy pohlad vyzera subjektovne skaredsie (B) ale ma to za nasledok ze bez skrolovania sa vam zobrazi viac informacii. Pri 1024x768 to ma dokonca za nasledok ze v IE vo verzii A nevidite hned ziadny formular, zato v becku je vidiet prve pole E-mail. Pri 1280x1024 je to zase Billing Information. Myslim ze toto bude hlavny dovod.
Datum vložení: 31.3.2007 14:10:02
se to sice jmenuje, ale ve finale se do toho priplete zmena obsahu. To je pak michani hrusek z jabkama a clanek s informacni hodnotou temer nulovou. To ze se stranky musi testovat a pilotovat je znamo i bez nej.
Datum vložení: 2.4.2007 7:57:34
Souhlasim s tim, ze nazory na vliv jednotlivych prvku noveho designu na nakup jsou dost spekulativni, ale hlavne mi nejde do hlavy jedna vec... Mozna mam halucinace, ale v C NEchybi testimonials, ma logo VeriSign i zamek u kreditky...
Datum vložení: 3.4.2007 12:42:09
myslím že to nejzajímavější je napsané na konci článku. Skutečně se zdá, že lepší je uvést na začátku stránky vše o produktu, nalákat na něj a objednací formulář a cenu mít až dole. Člověka to prostě už zaujalo, už si to přečetl, a info o ceně jeho rozhodnutí se snaží převážit na stranu NE. Jelikož v prvních verzích si přečetl už dost, má v hlavě i spoustu důvodů pro ANO. V designu C hned od začátku sbírá argumenty pro NE...
Datum vložení: 19.12.2008 12:14:48
Je vidět že autor nebyl zrovna přední analytik. V článku se plete do hromady design a syntaxe prvků na stránce. Tyto dvě věci spolu úzce souvisejí, když je však při testování nerozlišíte, vznikne z toho patlanina, která je obsahem tohoto článku. Správný postup by byl otestovat různé tipy designů při stejné syntaktické složce stránky nebo otestovat různou syntaxi prvků se shodným designem. Analýza která byla provedena zde nám neřekne zhola nic, jelikož faktorů, co výsledek ovlivnily bylo víc. A/B testing spočívá v změnách detailů a lazení, je to spirálovitá cesta k nejlepšímu výsledku...