Starší komentáře ke článku: Zásady plynulé animace ve Flashi

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: pavel kucera

Datum vložení: 16.1.2002 10:49:11

Hi, je jiste ze nezli samotny pohyb opbjektu po obrazovce spis zatezuje procesor vypocitavani toho pohybu....
Jenze pokud si napisete script ktery bude dynamicky hybat objekty pak narazite.... syntaxe Flash5 actionscriptu je VEEEELMI pomala.... az o 60% nezli Flash4 takze pro rychlost je dulezite pouziti tez syntaxe Flash 4 (Set property, Get Property, )level0:neco ....) bohuzel je to tak... a co je horsi je to ze to tak zustava i pro Flash6 (Flash6 je ve scriptovani asi o 10% rychlejsi nezli Flash5)
ale je to pochopitelne, objektove napsany program je take pomalejsi... a flash5 je tak trochu objektovy...

Avatar

Autor komentáře: z28

Datum vložení: 17.1.2002 11:32:23

dovolil bych si tak docela nesouhlasit, nedavno FlashGuru uverejnil na jedne konferenci porovnani skriptu AS4 a AS5. z nej vyplynulo nasledujici: nejpomalejsi je string.split(), ktere je dobre prepisovat, Math objekt je take sileny lenoch, ale "prime" pristupy k properties objektu jsou o par procent rychlejsi nez stare syntaxe.. kdyz si udelate par pokusu s pouzitm smycek (ja jich par provedl), budete mi muset dat za pravdu... btw., to neni otazka "syntaxe", jak uvadite, ale jeji interpretace
jinak dekuji autorovi, ze muj tutorial z konkurecniho serveru aspon trochu pozmenil a prepsal :o))))

Avatar

Autor komentáře: pavel kucera

Datum vložení: 17.1.2002 12:19:21

ja jenom uvadim co jsem meril ja...
a bohuzel ptal jsem se i developeru z macromedie a ti mi odpovedeli ze pomalost novych scriptu (jsou i jinak implementovany v jadre - viz zdrojak swf v C++)
je zapricinena objektovym pristupem oproti Flash 4, kde byl pouzit polo-objektovy pristup, kde objekty byly pouze movie clipy, ale jejich standartni vlastnosti byly uchovavany jeste v jine staticke strukture... takze at pisou co chteji kdyz si prohlidnete zdrojak SWF formatu tak prijdete na to, ze proste Flash5 musi byt pomalejsi... samozrejme mluvim o PC a standratnich instalacich...
viz.: <a href='http://www.fatorcaos.com.br/flash5tests/speed_1.html' target='_blank'>http://www.fatorcaos.com.br/flash5tests/speed_1.html</a>
<a href='http://www.flashkit.com' target='_blank'>http://www.flashkit.com</a>
....
a dalsi...
je tam i zdrojak tak si to muzete vyzkouset ....

Avatar

Autor komentáře: z28

Datum vložení: 17.1.2002 15:38:19

nedalo mi to a udelal jsem si takovy prakticky test podle tech zasad, ktere si matne pamatuji z toho clanku o kterem jsem mluvil...
jde o to testovat chod za realne situace, ne ve smycce na jednom frame (aspon nevim o nikom, kdo by delal animace tak, ze na jednom frame 6000x zapise tu samou souradnici)

udelal jsem dva testy linearni animace objektu, jeden s extremne velkym objektem, druhy s větsim mnozstvim malych objektu...

vysledky: rozdil v rychlostech se pohybuje v rozmezi mene nez jedno procento (testovano na minutove animaci), ve standalone projektoru meli mirne navrch syntaxe AS5, v html s pripojenym .swf byly vysledky vicemene vyrovnane (jednou rychlejsi to, podruhe ono).

zaver: pro prakticke pouziti zcela jednoznacne NAPROSTO VUBEC NEZALEZI na typu pouzite syntaxe, pokud se nepokousite animovat na jednom frame smyckou while s radove tisici pruchody (coz nema zadny samozrejme zadny animacni efekt).

pokud mate kdokoliv zajem, jednoduchoucke testovaci soubory najdete na <a href='http://www.botticelli.cz/testy' target='_blank'>http://www.botticelli.cz/testy</a>, jsou tam dva testovaci soubory

testoval jsem zatim jenom linearni pohyb, az bud mit zase chvili casu, zkusim neco jineho, ale myslim (i podle toho, co jsem cetl), ze to bude stejne.

Lexa

Avatar

Autor komentáře: Castor

Datum vložení: 4.10.2003 18:30:50

Poradte ako optimalizovat obrazok ak potrebujem dat do svojich animacii orezany obrazok s pripadnym blurom pripadne tienom okolo.

Tam sa da usetrit jedine na kompresii. Nijak inak.

Este jedna prosba. Je niejaka publikacia v Češtine (pochbujem ze v Slovencine bude) ktore najlepsie vysvetluje ACTIONSCRITPY?

DIKI

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz