Starší komentáře ke článku: XHTML - tabulky

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 19.9.2003 1:50:15

Mohl by se Interval chytit obrazně za nos a publikovat UCELENÉ články a ne rozcupované kousky, třeba konkrétně přímo aktuální článeček o tabulkách v XHTML je prakticky nic neříkající (definice DTD se dá najít kdekoliv, třeba na W3C) a snad se něco čtenář dozví v další části. Jo, kdy? Je opravdu pěkné něco nakousnout a nechat otevřené. Plus pro čtenáře zmatečné, protože podvědomí přece jen pracuje určitým způsobem a takto roztroušené části informací, které během dne překryje mnoho jiných vstupů, pohromadě neudrží. Připočte-li se k tomu momentálně chybějící varianta "tisková", kterou by bylo možné pohodlně (bez balastu navigace a reklam) ukládat do lokálního archívu, tak Interval si tímhle pěkně škodí (uznávám, že ta CSS verze se povedla, ale i když se uživatel donutí něco vytisknout, tak to vyleze velké jako kráva a nemá moc pohodlných šancí s tím něco udělat, což by při otevření "tiskové" verze v prohlížeči ještě šlo)...

Avatar

Autor komentáře: tom

Datum vložení: 19.9.2003 2:40:14

chyt se za nos a vlez si na hrb anonyme

Avatar

Autor komentáře: MaCa

Datum vložení: 19.9.2003 8:27:06

Ty magore TOME, a ty nejsi anonym?

Souhlasim ze pokud zde neni ucelene zhrnuto o tabulkach vse, tak takove informace konkretne pro mne nemaji zadny vyznam.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 19.9.2003 9:09:16

Když už se tu probírá tisk... Když si dám na mé Mozille 1.4 Print Preview u článku vždycky mi spadne (Program provedl neplatnou operaci... atd.), na jiných stránkách Intervalu, kde je print verze stejná jako screen verze mi to nedělá. Zkoušel jsem i jiné stránky, které mají ošetřenou print verzi pomocí CSS a jinde to nepadá. Tak jsem z toho jelen :-)
Zkuste to prosím někdo taky...

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 19.9.2003 9:21:17

To samé dělá v "mé" Mozille 1.4, i ve Firebirdu 0.6.1 (tedy jádro Mozilly 1.5a). CSS styl pro tisk je validní, takže chyba bude v jádru Gecko.
Mozilla 1.0.1, která má již zastaralé jádro, to "schroupne" bez problémů.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 19.9.2003 9:26:18

Třeba budeme slavní, že jsme to objevili. Ale že jinde mi to nedělá... Asi tu mají nějakou specialitku :-)
Btw. Zkoušel jsem PrintPreview v Opere 7.1 a na první stránce je jen "Interval.cz" No a pak má někde zaznít heslo "Šetřte papírem, šetříte tím naše lesy" :-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 19.9.2003 9:40:31

No, já jsem to myslel jinak :-) Žádný prohlížeč by neměl "spadnout", ať už je konstrukce HTML či CSS jakákoliv. Samozřejmě že v tomto případě může být použita i nějaká "nešťastná" kontrukce ať už v CSS či HTML a Mozillu to "shodí", ale každopádně je to v první instanci chyba jádra Gecka. Stejně jako je u MSIE chyba jádra u známého shazovacího INPUTu...
Já osobně na "svých" stránkách ladím i tiskovou verzi pro "všechny" prohlížeče (mj., protože se chovají někdy HODNĚ rozdílně), ale chápu, že na takovém rozsáhlém magazínu by to byla strašlivá práce, zvlášť testovat část článkovou, diskuzní atd.

Tak, v Opeře 7.11 jak koukám, mi hlavní stránka Intervalu udělá ještě něco krásnějšího než Vám :-) Udělá mi taky: šup a "Program neodpovídá", neudělá nic a musím jí odstřelit :-) Takže takto to opravdu vypadá na něco "nešťastně" řešeného ve státě "Intervalovém"...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.9.2003 10:00:11

Ad Mozilla: Skutečně jde o bug na její straně. Najdete ho v Bugzille (číslo už nevím, je to někde v diskusích pod článkem o tisku). Kupodivu nejsme jediní, kdo tuto chybu hlásil - autoři slibují opravu v (každé) nové verzi.

Ad Opera: O zalamování stránky po prvním nadpisu, stejování jednoduchých brejků vím, bohužel ho naprosto nechápu. Že to Operu shodí mi ještě nikdo neříkal. Až budu mít čas, zkusím testnout pár věcí, které, snad, pomohou.

Ad ladění: No, je to trochu problém, když se mi třeba ozývají lidé s různými speciálními zařízeními, které nemám k dispozici, a chtějí doladit to či ono. Snažím se, ale prostě to ne vždy vyjde ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 19.9.2003 10:14:36

Tak jsem to pro jistotu zkoušel ještě jednou a Opera 7.11 pro Win se mi při náhledu tisku úvodní stránky "natvrdo zavěsí" (nic víc). Ale např. na stránkách se články (narozdíl od Mozilly) udělá náhled "v pohodě".

Ale všechny osobně varuju před Operou 7.20b7, zkusil jsem si jí nainstalovat a to co dělá se stránkami (tam kde je 7.11 naprosto bez problému) je něco strašlivýho. Doufám, že v ostré verzi to bude o něčem jiném.

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan

Datum vložení: 22.9.2003 8:17:37

V Opere 7.20b jdou tisknout bez problemu clanky ale diskuze vede spolehlive k padu Opery. Kdyz se ale prepne do tiskoveho zobrazeni, pak vytisknout jde bez problemu.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 19.9.2003 12:19:43

Bug 205064, 203206.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.9.2003 13:00:32

Děkuji ;-)

Avatar

Autor komentáře: Multimotyl

Datum vložení: 19.9.2003 9:14:26

Cau, par let uz tomu je co zijeme v trzni ekonomice. Neco malo jsem o tom cetl, takze ti muzu poradit: NASEL JSI DIRU NA TRHU!!! A navic evidentne vis lip jak magazin podobny intervalu vest. Toz kurna do toho!!! Chyt se prilezitosti a udelej vlastni webzin s jeste lepsim obsahem!!! To by bylo terno. Hned bych byl tvym stalym ctenarem.

No mozna se ale pletu a plati ti interval za poradenstvi. V tom pripade ale byt ve vedeni projektu, tak te vyrazim, protoze prozrazujes obchodni tajemstvi... Zivot je krutej...

Avatar

Autor komentáře: pavep

Datum vložení: 19.9.2003 5:33:45

At hledam jak hledam nemuzu najit verzi pro tisk abych si clanky mohl ulozit a spojit v jeden.

Avatar

Autor komentáře: Georgij Gadjukin

Datum vložení: 19.9.2003 7:54:54

To už tu bylo několikrát.... bohužel redakce na to slyší. Už dokonce zrušili i ten iFrame nad diskusema abys měl člověče pakárnu. Marně jsem argumentoval podobnými důvody jako ty. Taky jsem si pár článků takhle pěkně pospojoval, vytvořil si obsah z kapitol. Teď to jde taky, ale je to pakárna s formátováním. Ne vždy vylepšení přinese kýžený efekt. Viz třeba software od Autodesku (ACAD)

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 19.9.2003 9:03:59

Tisková verze, jak název napovídá, je určena pro tisk. A ta tu je, asi špatně vidíte. Co se týká ukládání a spojování článků, v jakémkoli editoru to každý, kdo HTML rozumí aspoň trochu, musí zvládnout do pěti minut. Jestli to nezvládnete, stejně by vám ten článek asi k ničemu nebyl.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 19.9.2003 9:11:22

Nebuďte tak přísný pane Kubečku! ;-) Víkend se blíží, tak buďme veselí...

Avatar

Autor komentáře: Georgij Gadjukin

Datum vložení: 20.9.2003 8:42:12

Milý pane Kubečku, tisková verze zde není. Tedy pokud tím máte na mysli nástroje browseru tak to pak ano. Ale ta je mi naprd...
A k tomu ukládání článků. Zkoušel jste to někdy ve wordu? Zkuste a uvídíte jak je to prima, když překopírujete stránku. To celé se dá zvládnout do pěti minut jak tvrdíte. Následné formátování textu, aby to trochu vypadalo už ale trvá déle. Navíc se tu a tam objeví v diskusi i nějaká poznámka či upozornění na chybu, které je dobré do článku zapracovat. To ovšem s "Vaší" tiskovou verzí moc nejde.
Zbytečně tady roním slzy, Vás stejně nepřesvedčím, že ne vše nové je zákonitě lepší.
Škoda :-(

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 20.9.2003 11:59:28

Tisková verze tu je. Zkuste si v jakémkoli novějším prohlížeči (včetně MSIE od verze 5.5) dát náhled tisku nebo tisk. Dostanete něco výrazně jiného než na obrazovce. Je to právě proto, že tu tisková verze je - jen ji není třeba vymýšlet už na úrovni HTML, stačí stylesheet pro tisk.

MS Word není textový editor, je to program úplně jiného druhu. Navíc ho nemám (nemám pro něj využití). Použijete-li opravdu textový editor (pod Windows třeba PSPad, ConText, PFE, ...), není to opravdu problém zvládnout do pěti minut. Myslím tím ovšem editaci HTML, ne copy a paste ze zobrazené stránky.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 20.9.2003 22:54:48

proc by mel interval pomahat v lepsi moznosti ukladani a montazi clanku komukoli - chcete ulozit, ulozte nebo pouzijte teleport pro a mate to fertig, chtete-li tisk, mate taktez moznost. Tyhle argumenty fakt nechapu, ... souhlasim s mr. kubeckem ...

Avatar

Autor komentáře: pavep

Datum vložení: 20.9.2003 22:15:56

Téměř všichni mají verzi pro tisk , tu si pak ukládám do různých sekcí a skládám si tak stejná témata od různých autorů , je to velmi užitečné a tyto stránky z intervalu mezi ty užitečné určitě patří. Ale mám tu kompromis, protože dělám ve Visual Studiu NET tak po jeho naintalování se v IE Soubor objeví nabídka upravit v Microsoft Visual Studio .NET 2002 a tam si článek uložím pod jakým názvem chci .

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 19.9.2003 9:01:26

1) Kdyby měl článek podobného typu "nahňácat" všechno do jednoho dílu, byla by z toho akorát mnohodesítekstránková textová zrůda - osobně mně to takto plně vyhovuje

2) Q: <I>Bohužel ne všechna zařízení pro práci s webem (např. čtečky obrazovky) mají tyto schopnosti, a i když XHTML obsahuje prostředky ke zpřístupnění tabulky i v takových zařízeních, vždy je zde práce s tabulkou poměrně komplikovaná a zdlouhavá. Proto je lepší použití tabulky nejprve pořádně zvážit, a pokud je data možné reprezentovat jinou formou (např. pomocí výčtu), použít tuto formu nebo ji alespoň nabídnout jako alternativu k tabulce.</I>
Osobně nesouhlasím. Na včlenění podpory různých readerů není nic složitého, těch prvků je jen pár (summary, caption, scope, headers, title), mimoto by takové prvky měly být používány autorem automaticky, protože to ušetří práci i robotům s pochopením takové tabulky a jejích dat (byť třeba zatím budoucím - ale blízko budoucím).
Dávat výčty tam, kde to jsou tabulková data (tedy několikarozměrná), je podle mě nesmysl a udělá to spíše taková data nepřehledná (a když ne pro readery, tak opět min. pro roboty).

Avatar

Autor komentáře: llama

Datum vložení: 19.9.2003 11:52:12

pro me osobne je takovyto serial prinosem. dozvim se, co je na lamerzinu aktualni a co bych mel zvladnout, abych byl spravna lama.

Takze si prectu nadpis, prolitnu clanek (stejne bych ho nepochopil) a pobavim se v diskusi. Pak (pokud danemu tematu jeste nerozumim) projdu jine zdroje a konecne zjistim, co se autor pokousel sdelit a jak to ve skutecnosti je. Dasli dily serialu muzu v klidu ingorovat :)

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 20.9.2003 15:58:41

<I>"Na vcleneni podpory ruznych readeru neni nic sloziteho, tech prvku je jen par (summary, caption, scope, headers, title)"</I>

Autorsky na tom nic složitého není, to máte pravdu. Pro uživatele je ale práce s touto tabulkou složitější -- u každé buňky jsou mu opakovány hlavičkové buňky, které k ní náleží. Navíc zde chybí efekt "kouknu a vidím" -- uživatel nevizuálního prohlížeče nemůže těžit z dvojrozměrnosti tabulky, ta je mu naopak překážkou (tabulka musí být pro něj linearizována).

<I>"mimoto by takove prvky mely byt pouzivany autorem automaticky"</I>

To určitě ano...

<I>"Davat vycty tam, kde to jsou tabulkova data (tedy nekolikarozmerna), je podle me nesmysl a udela to spise takova data neprehledna"</I>

Někdy ale tu dvojrozměrnost tabulky nepotřebujete. Často vidím na Webu tabulky s jediným řádkem -- například takovéhle:

          Cena      Doba dodání   Výrobce
Výrobek   520 Kč    2 dny         Výrobky s. r. o.

Ty jdou v pohodě řešit pomocí výčtu:

<h2>Výrobek</h2>

<dl>

  <dt>Cena</dt>
  <dd>520 Kč</dd>

  <dt>Doba dodání</dt>
  <dd>2 dny</dd>

  <dt>Výrobce</dt>
  <dd>Výrobky s. r. o.</dd>

</dl>

U běžných tabulek obvykle jiná cesta samozřejmě není. Já jsem chtěl spíše zdůraznit, že zmiňovaná dvojrozměrnost tabulek má i své zápory. Jinak děkuji za podnětný příspěvek.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 20.9.2003 16:29:19

Já také, za Váš :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz