Starší komentáře ke článku: Výuka internetových technologií na českých vysokých školách
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 17.2.2004 9:21:13
<I> V první řadě, žádná vysoká škola vám nemůže nabídnout předměty nebo obory, které jsou zrovna absolutně aktuální, zejména proto, že schvalování a akreditace jednotlivých oborů a předmětů není zcela triviální záležitost a zabere poměrně dost času.</I>
Nevím, jak na jiných VŠ, ale i na byrokraticky nepružné VŠE jde stihnout zavedení nového nepovinného předmětu za méně než rok. Rozumně napsaná akreditace předmětu umožňuje vždy učit i to nejnovější. Záleží jen na vyučujícím, systém akreditací nikdy nezabrání šíření informací, protože na hodině je se studenty vyučující, ne akreditace, kterou někdy někdo napsal.
Z vlastní novinářské praxe, vám nedoporučuji používat výroky typu "žádná VŠ nemůže...", protože jejich pravdivost stojí dost na vodě.
Jinak jestli chcete tabulku dále udržovat, můžete si do ní vložit odkazy na dva relativně aktuální předměty :-)
<a href='http://badame.vse.cz/izi228/' target='_blank'>http://badame.vse.cz/izi228/</a>
<a href='http://badame.vse.cz/izi238/' target='_blank'>http://badame.vse.cz/izi238/</a>
Datum vložení: 17.2.2004 9:30:09
Jak říkáte, jsou místa a časy, kdy to lze stihnout. Já jsem se v praxi setkal zase s opačným extrémem - schvalování jednoho z předmětů na nejmenované lékařské fakultě UK trvalo takřka na den přesně deset let ;-)
Datum vložení: 17.2.2004 12:54:46
<I>Nevím, jak na jiných VŠ, ale i na byrokraticky nepružné VŠE jde stihnout zavedení nového nepovinného předmětu za méně než rok.</I>
Jestli je skutecne pravda, ze zavedeni noveho predmetu se na VSE da zvladnout za mene nez rok, v tom pripade klobouk dolu. Zajimalo by me, jestli ten necely rok je od chvile, kdy date pozadavek na zavedeni predmetu (v tu chvili musi existovat napln predmetu, pokryti vyucujicimi atd.) nebo od chvile, kdy se o moznosti zavedeni tohoto predmetu zacne diskutovat. Ten necely rok je opravdu sibenicni termin.
Co se tyka vyroku "žádná VŠ nemůže...", mate samozrejme pravdu. Poupravil bych ho na "žádná VŠ v současnosti nemůže...". Na tomto nazoru si trvam.
Datum vložení: 17.2.2004 18:20:34
Ja vam pane chvalim vasi reklamu - a jiste si ji zaslouzite. Ma zkusenost je nicmene takova ze jsem videl tri predmety zamerene na PHP na trech ruznych skolach... a vim o cem se bavime. Vysledek je ze muzu jen smutne koukat ze u vas to jde - ale hlavne to ucite vy jakozto clovek ktery o tom ma paru. Ja narozdil od toho vidim lidi co jsou casto neuplatnitelni v praxi a nevi o mnoho vic nez ty zaklady - aneb typicky problem skolstvi.
Mimochodem - prestoze bych mel vetsinu predpokladu pro uceni predmetu zamereneho timto smerem, nesplnuji zakladni pozadavek - jsem totiz ze 'spatneho' ustavu a tudiz to uci clovek ktery dodnes nezaregistroval ze existuji promenne jako $_GET o htmlspecialchars () ci add/stripslashes () ani nemluve.
Datum vložení: 17.2.2004 18:29:21
Jestli jde o ty předměty, tak co třeba tohle: <a href='http://www.fit.vutbr.cz/study/course-l.php' target='_blank'>http://www.fit.vutbr.cz/study/course-l.php</a> :-))
Datum vložení: 17.2.2004 20:21:43
Na VUT Jsem sedm roku, na FIT jsem mel dohromady 4 predmety zamerene na databaze/programovani a ve vsech z nich prednasejici/cvicici mluvili dost z cesty (rozumej: kdyz rekli ze databaze x je nepouzitelna protoze neumi y - pricemz ta databaze uz to 'y' umela asi pet let) casto az po zakladni neznalosti - ze se napr. apostrof (ano p. Malek, jednoducha uvozovka, omlouvam se ;)) musi bud lomitkovat nebo zdvojovat, cvicici byl dokonce schopen plodit blaboly jako 'tato databaze ma nevyhodu ze do ni nelze ukladat uvozovky'
Datum vložení: 17.2.2004 21:55:09
Sedm let? Doktorand, nebo mas jine zajmy nez skolu? (just kidding) :D
Datum vložení: 23.2.2004 21:52:08
Tak nevim, ja jsem na FIT delal databaze u Zendulky (DSI tusim) a myslim ze to bylo delane pomerne dobre. Faktem je ze v me dobe se tam o MySQL jenom naznakem zminovalo - jenze tomu se ani nedivim, na MySQL takove veci jako FOREIGN KEY proste nevysvetlis... Proste prejit z Oracle na MySQL je jednoduche, ale opacne...
Datum vložení: 24.2.2004 18:37:03
Přejít z Oracle na MySQL je podle vás jednoduché? Podle mne rozhodně ne. Jak se vyrovnáte s tím, když vám chybí polovina nástrojů, které jste zvyklý používat?
Datum vložení: 24.2.2004 19:10:06
Přechod z Oracle na MySQL je stejně složitý jako naopak - absence nástrojů ORACLe je podružná, protože s jakoukoli jinou DB určitě nebudete pracovat na stejných úkolech stejným stylem. Tím jediným, co je při takových přechodem důležité, jsou schopnosti programátora, protože dobrému programátorovi je v podstatě lhostejno, jaké nástroje užívá ;-)
Datum vložení: 17.2.2004 22:23:16
Na FITu neni zadny predmet Internetové aplikace ....
Datum vložení: 17.2.2004 9:33:20
pravdu...skola se opravdu nema sanci zamerit na nejnovejsi technologie. Treba na CVUT FEL se zmenila vyuka, takze studenti prvnich rocniku se uci programovat v Jave. Ja jsem sice tento kurz neabsolvoval (jeste jsem se ucil v pascalu), ale videl bych to jako pokrok. Fakt je ten ze treba v Jave jsem na zacatku semestru neumel vubec programovat a po pul roce uz se docela solidne orientuji. Kdybych se Javu ucil sam, tak by mi to trvalo urcite dele. Na prednaskach se obcas i dozvite nejake ty tipy jak co delat a jakou strukturu volit, ale je jiste ze vetsinu si toho musi clovek vybadat sam.
Jako problem bych ale videl ze skola vam neda pojem o nastrojich urceny pro dany jazyk. Mam kamarada co dela J2EE programatora a kdyz on zacne chrlit nejake ty nastroje vubec mu nerozumim. Tohle si clovek uz musi nastudovat sam. :((
Obecne bych studium na vysoke skole nazatracoval. Rozhodne vam da solidni zaklady na kterych se da pak dobre stavet. Krom toho, vysokoskolak muze pri studii pracovat u nejake firmy, takze muzete mit praxi ihned po ukonceni studia. Ale jako vse zalezi na konkretnim studentu jak on bude chtit.
Datum vložení: 17.2.2004 14:53:34
Hezke je, ze se zde uvadi vysoke skoly, ale co i jine alternativy? Prece nemusim jit studovat vysokou skolu, abych se zdokonalil v dane oblasti. Celkem bych uvital i souhrn jinych moznosti. Jen pro priklad muzu uvest programatorske, rekvalifikacni studium, ktereho jsem se zucastnil. viz <a href='http://www.sopma.cz/rekvalifikace.asp' target='_blank'>http://www.sopma.cz/rekvalifikace.asp</a>
Datum vložení: 17.2.2004 14:58:21
Rekvalifikacni kurzy je trochu jine tema. Jejich cilem byva rychle zvladnout nejakou novou (nebo klidne starou :-)) technologii, pro kterou firma potrebuje vyskoleneho zamestnance. Take byvaji mnohem praktictejsi a mnohem drazsi :-). Jinak je to samozrejme vyborny zpusob, jak zvysovat kvalifikaci zamestnancu.
Datum vložení: 24.2.2004 12:31:17
no jo, ale VŠ připravuje mladého člověka spíše pro postup až na nějaké řídicí či specializované, výzkumnické místo
pokud chcu přímo dělat weby, tak by mi měla stačit SŠ, VOŠ (jejich úrověň bohužel neznám) nebo bakalářské studium
- i požadavky na trhu práce to dokládají
VŠ je opravdu studium, které směřuje někam "dál" za to ....
Datum vložení: 24.2.2004 16:05:33
Dovolil bych si upozornit, že bakalářské studium je studiem vysokoškolským ;-)
Datum vložení: 17.2.2004 16:11:31
A co takhle VOS? <a href='http://www.vosji.cz' target='_blank'>http://www.vosji.cz</a>
Datum vložení: 22.2.2004 0:36:30
informatika na VOŠkách stojí za prd
Datum vložení: 22.2.2004 0:36:40
informatika na VOŠkách stojí za prd
Datum vložení: 18.2.2004 10:14:46
Na článku mi poněkud vadí, že autor podlehl hojně rozšířenému terminologickému omylu a pod pojmem <I>Internet</I> si představuje <I>web</I>. U laiků je to pochopitelné, ti nic jiného (kromě e-mailu) neznají, ale autor článku na odborném serveru by měl vědět, že web je pouze jednou, ne příliš významnou součástí Internetu. Tento server je sice na web zaměřen, ale přesto to není důvod říkat webu <I>Internet</I> a tvorbě webových aplikací <I>internetové technologie</I>. Pod pojmem <I>internetové technologie</I> si daleko spíš představím výklad TCP/IP, routingu a dalších skutečně podstatných technologií, nikoli popis HTML a PHP, bez nichž by Internet mohl nerušeně existovat dál, aniž by se to jakkoli projevilo.
Datum vložení: 18.2.2004 10:27:25
Samozrejme mate pravdu. Vim jaky je rozdil mezi www a Internetem. Vim ze www je jen sluzbou Internetu. :-) Pojem internetove technologie byl zvolen prave kvuli tomu, ze je obecnejsi a zahrnuje tedy nejenom web. Ovsem problem je v tom, ze jinou problematikou nez je www a tvorba webovych aplikaci se v ramci predmetu venovanych internetovym technologiim nevenuje temer zadna pozornost snad s vyjimkou predmetu pocitacove site, kde neni ovsem Internet (routing, TCP/IP) hlavni a jedinou soucasti vyuky. V clanku jsem se pote jiz zameril na samotne webove technologie ackoliv to co jsem psal plati pri internetove technologie jako celek. Jinak dekuji za spravnou pripominku.
Datum vložení: 19.2.2004 21:09:28
Vase slova:
Pojem internetove technologie byl zvolen prave kvuli tomu, ze je obecnejsi a zahrnuje tedy nejenom web.
a:
Ignoroval jsem dokonce i předměty typu počítačové sítě a počítačová bezpečnost.
a konecne:
Ovsem problem je v tom, ze jinou problematikou nez je www a tvorba webovych aplikaci se v ramci predmetu venovanych internetovym technologiim nevenuje temer zadna pozornost snad s vyjimkou predmetu pocitacove site, kde neni ovsem Internet (routing, TCP/IP) hlavni a jedinou soucasti vyuky.
Jak jste to tedy myslel??? ;-)))
Ale k tomu, co si myslim ja:
Vyucovat na vysoke skole jednotlive technologie je sice chvalyhodne, ale dle meho podruzne. Zakladem je priblizit studentum obecne zaklady a zasady pro jejich dalsi sebevzdelavani, nebot jak PHP, ci Java, tak i MySQL nebo PostgreSQL se daji bez vetsich problemu naucit z manualu. Predpokladem je samozrejme zaklad v podobe pochopeni zakladu HTTP protokolu, objektoveho programovani a dejme tomu relacni algebry... Pokud si nekdo bude myslet, ze kdyz se nauci PHP, nebo Javu a to tak, ze bude z rukavu chrlit seznamy funkci, pripadne citace z API a stane se tak specialistou a odbornikem jsou dle meho mylne. Tohle mozna trosku ve vasem clanku chybi a nekteri "rychleji myslici" jedinci by si mohli predstavit, ze na vysoke skole je nauci datlit kod. To ale dle meho neni cilem. To se muze naucit i stredoskolak na doskolovacim kursu (jak uz tady nekdo zminoval...)
Ale jinak obdivuji Vasi obetavost prohrabavat se neprehlednymi weby vysokych skol... ;-)
Jeniik
Datum vložení: 21.2.2004 0:35:17
Kdysi jsem někde viděl aforismus, který tuto myšlenku krásně shrnoval: <I>vzdělání je to, co člověku zbyde, když zapomene všechno, co se naučil ve škole</I>. Podstatou vysoké školy by tedy neměly být konkrétní vědomosti, ale měla by především naučit studenta určitému způsobu myšlení a naučit ho samostatně řešit problémy. Jestli tomu tak na jednotlivých školách opravdu je a v jaké míře, to je samozřejmě jiná otázka.
Datum vložení: 21.2.2004 9:05:07
Záleží na tom, o jakou vysokou školu jde. Určitě byste nechtěl, aby absolvent lékařské fakulty při chirurgickém zákroku listoval anatomickým atlasem ;-)
Osobně si myslím, že naše vysoké školy jsou na velmi dobré úrovni, jen poněkud zapomínají vést studenty také k samostatnému uvažování - záleží pak na nich samotných a na konkrétních učitelích, jak se k věci postaví.
Datum vložení: 21.2.2004 11:39:42
Při samotném zákroku určitě ne, on by se ten atlas asi špatně sterilizoval... :-) Ale je naprosto normální, že se do literatury podívá před operací, která není úplně rutinní.
Datum vložení: 24.2.2004 12:34:45
souhlas!!!
přidávám se jen proto, že to zúžování je příliš časté i v poloodborných kruzích, nejen u laiků - kteří za nic nemůžou ;-)
Datum vložení: 18.2.2004 19:25:49
Po precteni clanku s tezemi jako "<I>...se studenti dozví, co jsou to značkovací jazyky, co jsou to klientské a serverové skriptovací jazyky a technologie a tím předmět končí. Naopak praktičtěji položené předměty, věnující se především programování webových aplikací, jsou často zaměřeny na konkrétní použití určité technologie (dejme tomu PHP) a zabývají se konkrétními konstrukty jazyka, aniž by bylo řečeno, jak se vytváří aplikace jako celek</I> nebo <I>zadna VS neuci nic aktualniho</I> jsem sem chtel dat link na predmet izi228 ing. Koska jako priklad toho, ze i opak muze byt pravdou - koukam, ze uz to stihl sam;-)
Kez by na VSE bylo vice takovych predmetu - moje zkusenost je zatim dost opacna.
Sice cviceni, kde vam pul semestru ukazujou, jak zmenit barvu textu a druhou pulku zabere nastavovani cookies pomoci PHP, mi prisla dost zbytecna, ale prednasky byly presne o tom, co jsem od nich cekal. (Opet tam byly veci, ktere by podle me mely byt sice spise naplni nejakeho nizsiho kurzu (ktery mimochodem na VSE existuje, ale podle zkusenosti jeho studentu jsou ty kuruzy dost podobne), ale asi nelze najit skupinu lidi se stejnou urovni znalosti, takze to chapu.
Datum vložení: 19.2.2004 0:15:00
Jeden nebo dva predmety je dost malo. Nenapsal jsem ze zadna VS neuci nic aktualniho, ale ze jsou reakce studijnich planu nutne zpozdene.
Jinak budiz pan Kosek prikladem, ze zvladnout to jde. Nejsem zas takovy negativista, jak by se z clanku mohlo zdat. :-)
Datum vložení: 19.2.2004 8:15:17
A co VS rovnou nezrusit... Ja videl na vlastni oci, jak se zenske ucily strukturu IP paketu.. K cemu? V txt editoru pouzivaly na odsazeni mezernik, ale pakety mrskaly.... jako bicikem. Stejne tak matika. Dostalo se mi programovat aplikaci v OpenGL a jeste porad jsem ji nepotreboval (a ani ji dodnes neumim). Moje jedina matika dodnes je SUM, AVG a COUNT.
A proto rikam... rezignujme na klasicke skolstvi. Vysledkem neni to, co se bude do praxe hodit. Naucte je C++, budou delat v PHP... neni moc lidi, kteri by zvladli naucit vse z babylonu jazyku a technologii, ktery tu je. Ani oni sami by nesli moc do hloubky. Konecne, kdo z Vas, co znate vice jazyku umi v techto jazycich i versovat. A cilem je prave to versovani.. protoze konec koncu programovat se muze naucit kazdy... jen vysledky jsou jine.
Datum vložení: 19.2.2004 10:18:06
A pro zmenu vypadl predmet Tvorba informacnich systemu na FEI VSB. viz.
<a href='http://www.cs.vsb.cz/benes/vyuka/tis' target='_blank'>http://www.cs.vsb.cz/benes/vyuka/tis</a>
Uci se zde jak zaklady J2EE tak i .NET. Co se tyce predmetu Int. Technologie. Tak ten je spis zemeren k XML a obecnemu prehledu technologii pouzivanych na internetu (ne TCP, ale spis principy zabezpeceni atd).
Jinak nevim jak jinde, ale u nas pro zmeny do 30% obsahu predmetu neni nutne zadat o povoleni ani akademicky senat. Jinak co se tyce obsahu a nazvu na nasi katedre tak je ted v tom trosku "zmatek", jelikoz se prechazi od letosniho roku na 3stupnove studium.
Datum vložení: 25.2.2004 7:53:18
Nevite nekdo, kde (resp. i kdy) se v CR da studovat navazujici (Mgr./Ing.) dalkove (resp. distancne, resp. kombinovanou formou) studium oboru informacni technologie, ci aplikovana informatika, resp. internetove technologie?
Diky za info.
Datum vložení: 27.2.2004 15:56:19
Tusim ze na VSE jdou magisterske navazujici programy studovat kombinovanou formou.
Otazkou je, zda obsah uciva splni tve ocekavani / pozadavky.
Datum vložení: 27.2.2004 15:54:26
No.. ja skolu vzdal a jdu do prace delat to, co me snad bude bavit :) tedy - nastupuji na pozici "Programator PHP+MySQL". (pro uplnost - byl jsem semestr na FELu a tri semestry na VSE-FIS)
Ale k veci - skoly vas nic nenauci poradne. To je vec, ktera asi vetsinu lidi zklame a znechuti (vcetne me). Ukazi vam, co se muzete naucit a daji diplom. Bohuzel nic vic. Ucit se uz budete sami doma. Nenaucili me DFD, UML apod.. jen mi rekli, ze to existuje a ukazali obrazek, jak to vypada.
Zda je diplom treba k sehnani prace? Tezko rici. Kdyz jsem ted skolu vzdal, poslal jsem odpoved i na inzerat, kde vyslovne pozadovali VS diplom. Ja ve svem CV vyslovne uvedl, ze ho nemam. Ale asi jim to nevadilo a na osobni pohovor si me (po konzultaci u personalni agentury) pozvali... takze je otazkou, zda je ten diplom opravdu potreba.
Diplom ale urcite USNADNI hledani prace. Stale si ale myslim, ze pokud neco umite a umite to i prodat, tak ho nepotrebujete (stale tu mluvim o pozici programatora pro web! Zadne manazerske posty, programovani pro jaderne elektrarny ci buhvi co jeste).
Povim vam za par mesicu, zda jsem stale zamestnany :-)
Datum vložení: 28.2.2004 11:48:31
To jste ale špatně pochopil. Existují pochopitelně kursy, kde vás naučí rutinní praktické práci, třeba používání PHP. Jenže nemá smysl, aby takto fungovala vysoká škola. Taková výuka by totiž byla k ničemu.
Představte si, že se někdy ve třetím ročníku v polovině roku 2000 naučíte pracovat s PHP a MySQL. Tedy s něčím jako PHP 3.0.16 a MySQL 3.21. Pro připomenutí: v tehdejším PHP nemáte $_REQUEST, $_SESSION, $_COOKIE apod., je tam sice $HTTP_GET_VARS apod., ale je to prezentováno spíše jako něco, co můžete používat, pokud si chcete mermomocí komplikovat život. V PHP sice existuje něco jako objekty, ale spíš je to jen drobné vylepšení struktur bez praktického uplatnění. MySQL funguje jako jednoduchý datastore a v dokumentaci se věnuje značné úsilí tomu, jak přesvědčit uživatele, že transakce, views, procedury, triggery, foreign keys a další jsou jen zbytečnosti, které jsou k ničemu a jen by brzdily tu úžasnou rychlost (bavím se pořád o roku 2000).
Takže s těmito "praktickými" znalostmi nastoupíte do praxe... kdy že to bude? V roce 2003. PHP se běžně používá ve verzi 4.3 (a jsou k dispozici první bety 5.0), automaticky registrované proměnné jsou těžce obsolete a v defaultní konfiguraci vypnuté, dokonce i to $HTTP_GET_VARS je drženo jen pro zpětnou kompatibilitu. Objektové programování je také naprosto běžné a z vývoje verze 5.0 je vidět, že sem je směřováno nejvyšší úsilí. Celkově je pak dbáno na větší čistotu kódu a perlové/shellové čuňárny typu 'f() || die()' jsou zavrhovány ve prospěch přehlednějších 'if (!f()) die()'. MySQL usilovně pracuje na implemetaci všeho, co před třemi lety zavrhovala.
Takže k čemu jsou vám konkrétní praktické znalosti, po kterých tak toužíte? K ničemu. Kdybyste se místo toho učil obecné principy fungování programovacích jazyků, algoritmizace a relačních databází, nedělalo by vám problémy naučit se velmi rychle jak PHP, tak MySQL. Už jsem tady v jedné diskusi uváděl příklad: když jsem skončil se školou (nestudoval jsem informatický obor), nevěděl jsem o PHP ani SQL vůbec nic; přesto jsem za 1-2 týdny dal dohromady funkční e-shop v PHP a InterBase. Samozřejmě bych už dnes s odstupem leccos řešil jinak a lépe, ale fungovalo to velmi dobře. A nemyslím si, že bych byl nějak geniální a že by totéž nezvládl kdokoli jiný s patřičnou průpravou. Naučit dobrého programátora nový jazyk (pomiňme teď speciality typu LISP, Prolog nebo Forth) je relativně snadné, naučit rutinéra myslet bývá podstatně těžší.
Takže tvrdím, že je jen dobře, pokud školy fungují tak, jak jste popsal a jak vám to vadí. Protože ten opačný přístup, kdy by se vykládaly konkrétní záležitosti syntaxe a praktické aplikace, je k ničemu - aspoň v tak dynamickém oboru. Za studia jsem navštěvoval dvě informatické přednášky (jen ze zájmu, aniž bych si je zapsal). První byla to, co bych očekával: týkalo se to procesoru 386 a byly tam velmi dobře popsány principy fungování protected modu se vším všudy. I dnes, po deseti letech, to má pro mne smysl. Druhá byla tím, co byste očekával vy: na přednášce o programování pro Windows se probírala syntaxe jednotlivých funkcí API (dialog uděláte touto funkcí, ta má těchto patnáct parametrů), ale o fungování a principech toho API jsem se nedozvěděl zhola nic. Po pár návštěvách jsem utekl, protože ten manuál si můžu přečíst v klidu doma. Musím ovšem přiznat, že o tu druhou přednášku byl podstatně větší zájem. Asi pořád většina lidí uvažuje jako vy - bohužel.
Datum vložení: 12.5.2004 17:32:39
Myslim, ze tento clanek je celkem prinosny a celkem verohodne popisuje soucasnou situaci na VS v CR. Jsem studentem 3. rocniku na CZU (take je uvedena v seznamu) a ackoliv jsem vecne nespokojeny s urovni vetsiny vyucovanych predmetu, musim uznat, ze situace na zdejsi fakulte neni az tak kriticka - a to se jedna o zemedelskou univerzitu :-) Podle nazvu predmetu by student mel ziskat solidni znalosti, ktere pak vyuzije v praxi (zamereni na internetove technologie). Jedna se o algoritmizaci a programovani + OOP, dale operacni systemy (linux), pocitacove site, zminovane server-side a client-side IT, databazove systemy relacni (Oracle) a objektove (Gemstone) a take znalosti z oblasti softwaroveho inzenyrstvi (venovane dokonce 3 povinne predmety :o)... Pravdou ovsem je, ze kvalita vyuky nekterych predmetu je nizka pripadne nevhodne vedena... Neda se ovsem rict, ze by se vyuka soustredila na nejaky konkretni produkt/technologii...
Datum vložení: 13.5.2004 9:07:49
Obor Informatika na CZU znam velice dobre. S urovni vyuky nekterych predmetu je to tam opravdu spatne. Ovsem predmety jako Objektove metody, Databazove systemy II atd., ktere vede doktor Merunka (lide z FEL ho urcite znaji) jsou na velice slusne urovni.
Velky problem je ovsem take v samotnych studentech. Pokud se nove otevrou predmety Datove sklady a Pokrocila algoritmizace a prihlasi se na ne 4 studenti z moznych 300 a diky tomu se nemohou tyto pracne pripravovane predmety vyucovat, je to opravdu skoda. Potom padaji veskere namitky studentu, ze IT predmetu je malo a pro vedeni skoly je to jasny dukaz toho ze to tyto predmety neni zajem. Velice smutna situace.
Datum vložení: 14.5.2004 22:49:55
Souhlasim s Vami. Predmet programovaci techniky jsem si na rozdil od mych kolegu, kteri volili TV a dusevni hygienu zapsal a s predmetem Datove a znalostni inzenyrstvi pocitam do 5. rocniku :-) Me posledni informace od Dr. Merunky jsou takove ,ze se mnou zvoleny predmet nakonec otevre. Pokud chce mit CZU obor s kvalitni vyukou informatiky, tak se nesmi ohlizet na studenty, kteri studuji obor INFO s vedomim, ze se tim stejne zivit nebudou. Toto iracionalni chovani studentu nechapu, ale je na vedeni skoly aby se tim zabyvala a kladla si otazku: Jak je to na oboru INFO mozne? Kdyby nevedeli, tak ja jo :o)
P.S. Vsiml jsem si, ze zde publikujete clanky venovane analyze a navrhu webovych sidel, coz je take tema me bakalarske a diplomove prace. Clanky jsou to kvalitni, jen bych se chtel zeptat jestli budete psat i jinych metodikach (napriklad OOHDM).
Datum vložení: 15.5.2004 18:02:17
Chtelo by to vice studentu jako vy. Jinak myslim, ze profesor Vanicek i doktor Merunka jsou vyborni odbornici i pedagogove a urcite se u nich tyto predmety vyplati navstevovat.
Co se tyce jinych metodik (zas tak velke mnozstvi kvalitnich metodologii neni), o OOHDM jsem vazne uvazoval. Myslim, ze je velice dobre propracovana, nicmene pomerne slozita. Nejsem si jisty, zda by ji nekteri ctenari intervalu zkousli. Preci jen zde prevlada pocit, ze analyza je neco akademickeho.
Datum vložení: 16.5.2004 19:04:08
Prave ze me se OOHDM take zda o neco slozitejsi, proto bych nejake ceske informace uvital, hlavne k navrhu rozhrani :-/.
Datum vložení: 15.5.2004 18:17:30
Jeste mi neda nereagovat na: Toto iracionalni chovani studentu nechapu...
Je to bohuzel problem dnesni doby a ceske povahy. Na vysokou skolu se dostane dnes velke procento lidi, kteri by si jeste pred par lety ani neskrtli. Sam si vzpominam na sve prijimacky kdy prijimali v pomeru 1:32. Tito lide nechodi na skolu s cilem se neco naucit, ale chodi si pro titul. Z toho vyplyva i jejich strategie jit cestou nejmensiho odporu, tudiz si voli predmety "davacky". O motivaci studentu bych mohl vypravet. Jelikoz take ucim, vim o cem mluvim. Ucim prvni rocniky a casto se jich ptam, co chteji delat, na co se specializovat. Ale oni nevi ani jestli to bude IT. S takovymi studenty jsou vsechny snahy marne.