Starší komentáře ke článku: Vyhlášení výsledků soutěže Interzen 2004

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: noname

Datum vložení: 15.12.2004 20:09:21

tentokráte gratuluji, vybrané weby jsou fakt hezké a ten první bych také z nich dal nejvýše. Zajímaly by mě i weby na dalších pár pozicích, ať je čím se inspirovat.
Jen mě malinko překvapilo a možná i zklamalo, že všechny weby do jednoho mají stejnou šířku, umístění prvků atd. Jako by to vše vylezlo z jednoho CMS

Avatar

Autor komentáře: dg

Datum vložení: 16.12.2004 0:16:31

ještě jeden podobnej <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.loc.gov/diversity/en/' target='_blank'>http://www.loc.gov/diversity/en/</a>

Avatar

Autor komentáře: votok

Datum vložení: 16.12.2004 9:34:38

Hmm, pekna zlodejna

Avatar

Autor komentáře: lukasm

Datum vložení: 18.12.2004 0:44:03

Ono je sporne jestil je to zlodejina, mne tam prijde stejna jenom barevna kombinace.

Avatar

Autor komentáře: dgx

Datum vložení: 21.12.2004 7:18:57

Tak je to kopie nebo ne? viz. <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.dgx.cz/trine/item/zlodej-krici-chytte-zlodeje' target='_blank'>http://www.dgx.cz/trine/item/zlodej-krici-chytte-zlodeje</a>

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 16.12.2004 10:21:24

Vilém chtěl reakce na soutěž, takže tu jedna je:

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://hulan.info/blog/?item=webdesign-dnes-muze-delat-opravdu-kazdy' target='_blank'>http://hulan.info/blog/?item=webdesign-dnes-muze-delat-opravdu-kazdy</a>

Avatar

Autor komentáře: JC

Datum vložení: 16.12.2004 10:33:09

Pane Hulane, nemuzu se zbavit dojmu, ze jedine Vy jste ten nejlepsi a ze Vase stranky maji vse, aby vyhraly. Bohuzel, nestalo se tak, zadny z porotcu Vas nedal ani na posledni "postupove" misto. Jiz delsi dobu Vas znam, a tak bylo jen otazkou casu, kdy tuto soutez ve svem blogu dokonale rozmaznete. Jo, to kdyby vyhral Vas bezvadny CMS, to by bylo neco jineho :-)

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 16.12.2004 10:45:46

No, na druhém místě je webík, co má 5 stránek (opsaných z učebnice) a ukradený design. To jsou FAKTA.

PS: to, že by můj vlastní web "odborní" porotci hodnodili kladně, to není možné, vzhledem k minulým osobním sporům s Pixym i Yuhůem ;) To by prostě jejich XHTML-kodérská čest neunesla ;)

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 16.12.2004 10:48:14

jedinej zajímavej web, s obsahem, z té 6ky, je <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.aquatab.net' target='_blank'>http://www.aquatab.net</a> ;)

Avatar

Autor komentáře: tonads

Datum vložení: 16.12.2004 11:15:03

Vis Radku von te nikdo nema rad, tedy jen teh par nosledu z Tveho blogu. Ono kdyz o sobe pises jakej ses sekac a pak se kdokoliv podiva na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.justice.cz' target='_blank'>http://www.justice.cz</a> a da si te vyhledat, tak si rychle udela ten spravnej zaver.
Nech uz toho vosocovani vsech kolem sebe. Smir se s tim ze sice si kdysi neco znamenal ale dneska si uz jen masirujes ego programovanim nejakyho blogu za kterej ti ve finale jeste nikdo nezaplati, protoze je to GPL.
Jestli ti to udela dobre tak ses ten nejlepsi, nejchytrejsi, umis delat nejlepsi webdesign, ti vsichni kolem tebe sou pitomci a tupe masy...
Staci ??? Je ti lip ??? jestli ne tak uz bez do riti.
Nazdar

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 16.12.2004 11:53:45

otázkou, zda justice.cz je ta správná informace pro "správné" závěry ;)

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.globaldat.net/' target='_blank'>http://www.globaldat.net/</a> ;)

Avatar

Autor komentáře: moribundus

Datum vložení: 16.12.2004 19:47:17

no ja myslim ze spolu s dalsimi fakty jako titul mgr apod si clovek nestrany udela opravdu spravny obrazek....
a sakra sutton je uz na smetisti dejin, tak kdo dalsi si na tom vylame zuby..

btw prvni link na kterej sem kliknul
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.globaldat.net/index.de.html' target='_blank'>http://www.globaldat.net/index.de.html</a>

Avatar

Autor komentáře: Juro

Datum vložení: 16.12.2004 13:24:03

Ja ho mam rad.

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 16.12.2004 13:30:24

hehe, to je velmi zábavné téma, doufám, že to Vilém nesmaže :))

PS: vzhledem k tomu, že jsem vyhrál čtenářské hlasování, tak mě má asi "rádo" více lidí, než hlasovalo pro konkurenci, to je zase FAKT, na rozdíl od před-před-příspěvku, který obsahoval napadání anonyma.. ;)

Avatar

Autor komentáře: moribundus

Datum vložení: 16.12.2004 19:52:09

jo taky se obcas bavime s nekolika kamosy nad radkovym blogem. Zejmena kdyz vime jaka byla skutecnost. Jak to vlastne radku je s tou pohledavkou co ti zbyla z konkurzu ?

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 16.12.2004 20:06:11

poněkud si pleteš závazky a pohledávky společnosti (Sutton Data Services, s.r.o.; s majitelem Sutton Online, Inc, USA) a mě jako jednatele. Já osobně nemám žádné *závazky*, Sutton ano, cca 15 mil Kč (a taky cca 600.000 USD pohledávek, ale nedobytných, proto ten návrh na konkurz). Ale to NENÍ můj problém, jako jednatel neručím v zásadě za nic.. Ale co očekávat od anomyna, co ekonomice nerozumí ;)

Navíc, GlobalDAT zdrojový kód je odkoupen od správce konkurzní podstaty a nově nabízen pro ruský trh. Přeber si to jak chceš, vole.

Avatar

Autor komentáře: Finwe

Datum vložení: 16.12.2004 23:37:41

No - spíš se ostatní vzdali snahy pro něco objektivně hlasovat, protože jim došlo, že ty Tvoje tupé masy už nepředhoní.
V lepším případě zahlasovali pro web na druhém místě a to jenom proto, že jako jedinej měl aledpoň nějakou šanci Tě předstihnout (a pak by sis moh stěžovat, že nesoudný jsku kromě poroctů i čtenáři).

Avatar

Autor komentáře: Juro

Datum vložení: 16.12.2004 13:57:07

Pride mi ze sa velmi lahko dokazete vytocit. Ak si niekto mysli o sebe hocico skuste to ignorovat ak s tym nesuhlasite. Keby som sa mal pozastavovat nad kazdym vyrokom s ktorym nesuhlasim tak by som sa asi nervovo zrutil. Ak sa vam reakcie p. Hulana nepacia tak ich jednoducho ignorujte.
S nazormi niektorych bloggerov nesuhlasim, ale urcite im nepisem do fora nech idu "do riti". Je to proste ich nazor.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 17.12.2004 22:31:53

Pane Huláne,

obvykle se nezúčastňuji podobných diskuzí, ale vaše extrémní příspěvky mě donutily. Důvody, proč jsem váš web nezařadil do prvních šesti, nejsou ty, že bych proti vám něco měl nebo to moje čest nemohla přenést přes srdce. Naopak, jsou jednoduché:

Hodnotil jsem weby, zjednodušeně řečeno, z pohledu jejich potenciálního uživatele -- jak mu bude sloužit a jestli web něco prodá (pokud něco prodává). Váš web se pokouší o nabídku webdesignových služeb, ale v tomto cíli jsem v jeho zpracování shledal zásadní překážky:

+ Nevýrazná grafika -- web se evidentně pokouší graficky zaujmout, ale vyskytuje se zde pouze jednoduché grafické záhlaví. Žádná grafika na jiných místech, žádná informativní grafika, žádný nápad.

+ Ve druhém odstavci na úvodní stránce je uvedeno, že váš redakční systém umožňuje optimalizovat web pro vyhledávače (nic proti tomu), ale jako by vám to nestačilo, je hned za tím přidáno "zajistit první pozice ve vyhledávačích" -- to redakční systém sám o sobě určitě nedokáže a pokud to ten váš umí, nechápu, proč ho neprodáváte. Jedná se o velkou ránu pro důvěryhodnost webu.

+ Web je na doméně hulan.info, firma se ale jmenuje F-Art Agency. To také není příliš důvěryhodné.

+ Kolonka "Nejvíce žádáno" -- kdyby to byly odkazy, určitě by se jednalo o výbornou navigační pomůcku, takhle je to ale jen graficky nepovedená, nepřesvědčivá a obsahově naprosto prázdná reklama.

+ Po kliknutí na "Novinky" bych očekával novinky z firmy, případně nové věci na webu. Dostanu se ale na web s jiným jménem, naprosto odlišnou navigací a bez uvedení jakýchkoliv bližších informací nebo upozornění. Z nabídky webdesignových služeb se v mém prohlížeči stal blog, aniž bych si to přál.

+ Textová/obsahová část webu není nijak výjimečná, hlavně chybí více obsahu (pokud mluvím o webdesignové nabídce).

Celkově se jedná o průměrný web -- dobře technologicky zvládnutý (i když PHP kód jsem samozřejmě neviděl), ale ničím výjimečný. Takových bylo v soutěži dost, ale bylo tam také dost webů, které ty průměrné převyšovaly. Takže jsem hulan.info nevybral.

Pokud budete, pane Huláne, chtít reagovat na můj příspěvek, držte se prosím tématu a nezabíhejte do osobních sporů, případně do hodnocení mě nebo mojí práce. Myslím si o vaší povaze své, ale do této diskuze to nepatří, proto s tím ani nezačínám. Zachovejte se prosím stejně.

Avatar

Autor komentáře: rADo

Datum vložení: 18.12.2004 10:59:23

Díky za reakci. O svém webu nepíšu, psal jsem o tom, že na druhém místě skončil web s ukradeným designem a 5 stránkami textu. Což je nic (5 stránek textu). A kde NIC není, není ani CO hodnotit.

Tady se asi shodneme, a že takový Yuhů tento mini-webík preferoval je průser.

Ohledně mého webu, hlavní obsah není na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://hulan.info' target='_blank'>http://hulan.info</a>, tam je 5 stránek, nic víc, taková doplňková činnost firmy F-ART AGENCY, s.r.o., rozhodně ne hlavní, obsah webu je na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://hulan.info/blog/' target='_blank'>http://hulan.info/blog/</a> a zde je kolem 800 poměrně velice rozsáhlých článků. 800 stránek nepokládám za "hlavně chybí více obsahu". ;-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 19.12.2004 17:20:43

<I>"Ohledně mého webu, hlavní obsah není na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://hulan.info' target='_blank'>http://hulan.info</a>, tam je 5 stránek, nic víc, taková doplňková činnost firmy F-ART AGENCY, s.r.o., rozhodně ne hlavní, obsah webu je na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://hulan.info/blog/' target='_blank'>http://hulan.info/blog/</a> a zde je kolem 800 poměrně velice rozsáhlých článků. 800 stránek nepokládám za "hlavně chybí více obsahu""</I>

Pokud ale vím, tak do soutěže byl přihlášen hulan.info, ne hulan.info/blog. Pokud jste chtěl, aby soutěžil hulan.info/blog, měl jste ho přihlásit. Takhle to byla jenom nekonzistentní součást webu.

A jestli lze "800 poměrně rozsáhlých článků" na weblogu srovnávat s rozsáhlým obsahem komerčního webu, to je taky na delší diskusi.

Avatar

Autor komentáře: rADo

Datum vložení: 18.12.2004 11:38:00

PS: on ten mini-webík bez obsahu nepreferoval jen Yuhů, ale většina porotců.

Navíc, ten webík nenabízí prohledávání obsahu, alternativní verze (co třeba WAP, Mobile XHTML, RSS, Atom), není optimalizován pro SEO, a ani jeho kód není skvělý.

Ještě jednou opakuji, kde není OBSAH, není CO hodnotit, a NEMUŽE to skončit na druhém místě. Zde se porotci totálně zdiskreditovali... Chápu ale, že o krádeži designu mini-webíkem nemohl porotce vědět, nicméně o všem ostatním ANO.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 19.12.2004 17:22:50

<I>"Navíc, ten webík nenabízí prohledávání obsahu, alternativní verze (co třeba WAP, Mobile XHTML, RSS, Atom), není optimalizován pro SEO, a ani jeho kód není skvělý."</I>

Dobrý web není o technologiích, ale o plnění cílů. Bohužel se stále setkávám s lidmi, kteří to nechápou, i když evidentně jinak mají o webu vcelku přehled.

Avatar

Autor komentáře: rADo

Datum vložení: 18.12.2004 15:00:51

Tak jsem zabrousil na článek, který popisuje, co by měl WEB ROKU 2005 nabízet:

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.digital-web.com/news/2004/12/ten_things_your_web_sites_should_be_doing/' target='_blank'>http://www.digital-web.com/news/2004/12/ten_things_your_web_sites_should_be_doing/</a>

PPS: vítězné weby z toho neumí nic. hulan.info/blog 90% ;-)

Páni porotci, co preferují NIC, a dávají tomu umístění, jsou mojí osobou považováni za NIC :)

Avatar

Autor komentáře: undy

Datum vložení: 18.12.2004 16:01:12

Ano, článek ukazuje hodně určite užitečních věcí ALE musíme si uvědomit na JAKÉ weby je to určeno, vážně si myslíte že prezentační web by měl mít RSS, nebo snad dokonce blog, a komentáře ?

Avatar

Autor komentáře: Marabu

Datum vložení: 18.12.2004 16:26:44

V tom případě nechápu, proč jste se interzenu vůbec účastnil... koho by zajímalo ocenění webu od lidí jež považujete za NIC?

p.s. kolik z těch bodů splňuje pane Huláne například Vámi vytvořený web antiethanol.com?

Avatar

Autor komentáře: rADo

Datum vložení: 18.12.2004 20:09:44

Marabu, antiethanol sem nepatří, pro toho klienta jsem dělali prezentaci do TV (reklamu), propagaci do lékáren a benzínových pump, propagaci do nemocnic (DVD), a mraky dalšího, ten webík je jen na okraj, a udělal se, jak chtěl klient - aby se hýbal a byl tam Flash. S "dobrým webem" nemá nic společného, a než se kvůli němu hádat s klientem, a riskovat problém se zaplacením X set tisíc Kč, tak se roději ustoupilo ;)

Navíc, ten webík se nikam nepřihlásil.

Avatar

Autor komentáře: Marabu

Datum vložení: 19.12.2004 0:42:01

Jasně, antiethanol byla naprostá a úmyslná podpásovka - jenže vy jste neodpověděl. Ten soupis bodů který má charakterizovat "dobrý web" je soupis platný pro určité konkrétní zaměření webu, zajímalo by mě k čemu byste u toho antiethanolu využil alternativní výstupy do XML, RSS, Atom atd. Stejně tak netuším co byste tam chtěl rvát u pozorování Venuše. Že by odpočítávání let do doby kdy bude možné další pozorování provést? Nebo naopak dobu od nejstaršího pozorování?

Btw k webu hulan.info bych měl také výhrady. Například absolutně netuším proč v sekci "novinky" vyloženě firemního webu se najednou dostávám na příspěvky typu proč je MacOS špatný systém - souvislost s firmou mi uniká. Očekával bych tam spíš něco jako co se kdy zrealizovalo či kdo vás oslovil s nabídkou práce, ne že se najednou dostanu na "jiný web" kde mi navíc zmizí i navigace na cestu zpět, RSS sice nabídnuté mám - ovšem RSS blogu, nikoli firemní atd. Stejně tak jsem marně brousil myší na pravém "menu" v úvodu o tom co je nejvíce žádáno - i kdyby to nejvíce žádáno bylo, pak bych souvislost s webem zřejmě nenašel.

A upřímně - jestli vás ten patnáctiletý či kolikaletý klučík natolik vytočil svým dílem, navíc v kombinaci s vaším hodnocením porotců, pak prostě nechápu proč nejdete za svým cílem a místo zlepšování vlastních stránek radši hledáte chyby na jiných. Jistě že je mají, každé stránky MAJÍ chyby a je úplně jedno kdo je dělá. Ale byť máte možná "nejdokonalejší systém" na tvorbu webu, samotný web který v něm máte hotový po obsahové stránce ani po stránce logiky nijak extra není. To už by pravděpodobně dopadl lépe i <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/' target='_blank'>http://blogcms.com/</a>, tam je alespoň cíl a cílová skupina jasná - kdybyste si s ním dal trošku práci po stránce grafiky. Místo toho radši... no to je jedno.

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 19.12.2004 16:26:32

to že web patnáctiletého klučíka, co má 5 stran, skončil na 2. místě NENÍ problém toho klučíka, ale POROTCU, ten klučík za to nemůže.. O tom zde píšu několikrát.

Avatar

Autor komentáře: Marabu

Datum vložení: 19.12.2004 17:06:57

Zřejmě měli porotci pocit, že je ten rozsah postačující. Koneckonců, podívejte se na svůj přihlášený web - úvod, redakční systém, portfolio a kontakt. A novinky - přejmenované na weblog - jenže ty do webu nezapadají. Pokud totiž přejdu do weblogu, po kliknutí na odkaz "úvodní strana" se nedostanu zpět na hlavní stránku F-Art ale na úvodní stránku blogu. Ten má ale s firmou pramálo společného.

Tudíž kdybych měl striktně posoudit váš web daný k hodnocení, bral bych ho jako čtyři stránky. [cerny-humor]To je 80% toho co udělal ten "klučík" :)[/cerny-humor]. Nemůžu se vyjádřit za porotce, ale vsadil bych snídani na to, že ten weblog (tisíce stran čtenáři oceněného čtení [!]) na nějž máte na úvodní straně té prezentace odkaz vás o daleko víc bodů připravil než vám mohl vůbec přinést. To že je super, extra, perfektní a dokonalý totiž neřeší fakt že ten blog svým charakterem na tu stránku jednoznačně nepatří. Sám se prezentujete jako business man, jak byste se tvářil kdyby v autosalonu, kam si jdete koupit nový vůz, vás prodejce nepřesvědčoval o kvalitách vozu ale namísto toho vám cpal do hlavy informace o tom jak si koupil nové hodinky a manželce prstýnek? ;)

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 19.12.2004 16:32:19

Jinak díky za připomínku, přejmenoval jsem Novinky na Weblog, osobně mi to nevadilo, ale jak je vidět, pár lidem jo. Díky.

PS: re <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/' target='_blank'>http://blogcms.com/</a> - tam není grafika a ani nemá být, není důvod ji pro CMS systém v GNU GPL licenci tam dávad, podstatný je tam text. Navíc, osobně se mi ten styl líbí...

Avatar

Autor komentáře: brn

Datum vložení: 23.12.2004 21:37:44

Vzhledem k tomu, ze vase osoba je povazovana za nic, tak to ani tolik nevadi.

Avatar

Autor komentáře: brn

Datum vložení: 18.12.2004 0:47:30

>> co má 5 stránek (opsaných z učebnice) a ukradený design.

On nekdo rikal, ze na obsahu zalezi? Ja spis myslel, ze i kdyby nekdo postnul web vyplneny samym "Lorem ipsum...", ale mel to pekne XHTML+CSS+nejakou peknou vychytavku, tak klidne muze byt prvni.

A v ucebnicich strednich skol o prechodu Venuse nic neni.

Avatar

Autor komentáře: Andrew

Datum vložení: 19.12.2004 10:24:43

Přesně v tomhle duchu jsem psal komentář na páně Hulánův weblog, ale bohužel neprošel sítem cenzury (překvapení).
Taky si myslím, že obsah v této soutěži není důležitý. Je to soutěž, která má „…poukázat na technologicky dokonalé a vzhledově nevšední www-projekty…“, takže hodnotí formu, ne obsah.
Ten nápad s Lorem ipsum má jedinou vadu - chtělo by to těch stránek víc, aby autor mohl ukázat např. navigaci, … A takový web by <B>teoreticky</B> vyhrát mohl. I když si myslím, že by ho porota právě pro jeho nulový obsah nevybrala.

Avatar

Autor komentáře: Jaro

Datum vložení: 16.12.2004 16:12:22

Pan Hulan, som pravidelnym citatelom Intervalu. Do diania ceskeho (resp. slovenskeho) webdizajnu a programovania ste vtrhli ako vichrica do Vysokych Tatier a nemilosrdne obnazujete to, co mna ale zrejme aj inych uz dost stve. Mam pocit, ze sutaz Interzen sa zmenila na prezentovanie sterilnych XHTML kodov. Suhlasim s Vami v tom, ze naucit sa XHTML a CSS je zalezitost jedneho tyzdna. V sutazi mi ozaj viac chybaju komercne weby tazkej vahy, weby ktore zmysluplnou formou generuju a sumarizuju informacie z firemnych a inych databaz.
Ktovie, mozno by bolo dobre rozdelit sutaz na dve casti. Jedna by ostala pri starych pravidlach : "JA SOM XHTML STRIKTNY , KTO JE VIAC ?". A ta druha by brala do uvahy v prvom rade zakaznicke potreby, kreativitu, schopnost stranky predavat sa . (nic v zlom ale prechod Venuse sa mi nejavi ako prilis komercna zalezitost).
Ja osobne by som neuznal projekt ako sutazny iba vtedy ak by sa mi pri nahlade zdrojoveho kodu urobilo zle od zaludka. Drobne chyby sa daju prepacit, nemusia byt prejavom zleho kodovania ale pragmatickeho pristupu k tvorbe stranky.
Podobne ako mnohi, mam pocit, ze vitazne weby su na jedno kopyto. Ked to takto pojde dalej, budeme mat stranky v jednom GUI. :-)
Pan Hulan, na zaver by som si vas dovolil upozornit na jednu vec: Vsetko s mierou. Ja viem, ze agresivny marketing je este stale ten najlepsi marketing ale aj na moj vkus su vase vyjadrenia casto podfarbene samochvalou a prezentovanim seba a svojich nazorov ako najdokonalejsich veci v galaxii.

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 16.12.2004 17:21:14

Jaro, já jsem "nevtrhl", já jsem tu už dávno, akorát že jsem dělal na věcech, které nejsou tak vidět ;)

Jinak, vím že moje self-prezentace hodně lidí štve, a to jim zabraňuje pochopit ten který článek pochopit nebo si jej vůbec přečíst, ale to je prostě moje osobnost, už 32 let, a nic s tím nenadělám. Ale děkuji Vám, že jste si moji reakci přečetl a velice rozumně na ni zareagoval..

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 16.12.2004 12:04:14

Dovolím se připojit ke gratulantům. Vyhodnocené weby jsou pěkné na profi úrovni. Já osobně bych dal na první místo <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.cesky-design.cz/' target='_blank'>http://www.cesky-design.cz/</a> , ale porota zřejmě dávala prioritu (více chtěla ocenit) začínající autory.

Že se vyhodnocené www stránky podobají rámováním? Módou je dnes, myslím oprávněně, situování stránek na center, takže se nedivme. Také pro oko návštěvníka je to příjemnější. Mně se osobně nelíbí stránky nalepené až k okrajům.

Avatar

Autor komentáře: Jan Ježek

Datum vložení: 15.12.2004 20:51:52

Před časem jsem na emainlovou adresu redakce@interval.cz posílal nabídku a dotaz ohledně psaní článků. Jsou to už 3 dny a stále bez odpovědi. Mohl by se na to někdo podívat? Nebo se snad Interval zařadil k serverů jako PCSvět, které ignorují své čtenáře? Věřím, že ne.

Avatar

Autor komentáře: Tomas

Datum vložení: 15.12.2004 21:31:48

Vsechny vitezne stranky jsou opravdu pekne a i soutez se mi zda prinosna (pro ty z nas kdo na takoveto pekne stranky proste nemame je to moznost inspirovat se peknymi strankami :-)).

Nicmene me zarazi, ze zadna z viteznych stranek nema sirku, ktera by se prizpusobovala rozliseni. Dokonce ani ve ctenarske soutezi mezi cca prvnimi deseti zadna takova neni! Sice jsem si na to zvyknul, ale v rozliseni 1600px (a existuji i vetsi rozliseni) vypadaji stranky ktere zabiraji jen pulku obrazovky tak nejak divne...
Je sice pravda, ze se texty lepe ctou pokud nemaji tak prehnanou sirku, ale opravdu musi mit vsechny "oficialne hezke" stranky pevnou sirku?? Nejde to treba udelat nejak "chytre", aby stranka zaplnila celou obrazovku a presto zustal text jen v nejake casti (aby byl pekne citelny) ?

Docela by me zajimal nazor porotcu a dalsich lidi co se tim zabyvaji!

T.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 16.12.2004 0:06:07

A k cemu by bylo nejak umele natahovat web kdyz text zustane uzky? Leo

Avatar

Autor komentáře: Pavel Kout

Datum vložení: 16.12.2004 1:59:06

Mohu vám nabídnout (čistě subjektivní) krátkou a stručnou odpověď? Protože Internet Explorer.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.12.2004 2:19:27

S tím bych si dovolil nesouhlasit. Pokud byste chtěl odpověď tohoto typu, měla by znít: "Protože člověk!" Určité biologické parametry lidství jsou prostě dány a tvoří hranice našeho světa. To je důvod, proč byly digitálky s kalkulačkou pouze přechodnou módou, proč auta nepodléhají miniaturizaci jako počítače a proč pořádná klávesnice zabírá půlku pracovního stolu. Vzhled stránek je zkrátka poplatný utváření lidského zraku a metodám, jimiž náš mozek zpracovává informace ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 16.12.2004 4:35:42

Ano, ano, ano... Roztahovat stranky na 1600px skutecne nema moc smysl.
Ovsem mozna puvodni pisatel narazel na vicesloupcovou vazbu, ktera v soucasne dobe skutecne neni podporovana a pri jejimz vyuziti bych si dovel i tech 1600px predstavit.

Avatar

Autor komentáře: Paul

Datum vložení: 16.12.2004 9:38:51

Smysl to má, člověk nemusí zbytečně rolovat. K čemu je mi 19'' monitor když stránky jsou jak nudle. Určitá sloupcová vazba se dá vytvořit i dnes.

Avatar

Autor komentáře: wiki

Datum vložení: 16.12.2004 9:04:15

jedna tam takova je, ta moje :)) - <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://wiki.gdi.cz/sun2' target='_blank'>http://wiki.gdi.cz/sun2</a> - roztahuje se nejen sirka stranky ale i text zvetsuje pismo a obrazky se taky zvetsujou (proto sem se snazil co se jen dalo dat do flashe.

ale nastavil sem tam omeze v roztahovani, protoze sem byl linej sehnat si vetsi obrazky panoramat :) a hlavne protoze tak velkej thumbnail by uz nebyl na rozliseni 1600px bud moc peknej, nebo pro 800px mel zbytecne moc KB :(

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 16.12.2004 4:46:11

Vybrane stranky jsou skutecne pekne. Ale prijdou mi tak nejak uniformni - hranaty design s mekkymi barevnymi prechody, jakych posledni dobou vznika cim dal tim vice (cimz netvrdim, ze by se mi tento trend obecne nelibil, zvlaste je-li spojen s lepsi interni strukturou webu).
Ja vim, ze prilisna originalita se s jinymi (a pro web vetsinou dulezitejsimi) vlastnostmi jako prehlednost, pristupnost, ovladatelnost,... prilis neslucuje, ale i tak me prekvapilo, ze v prvni sestici nebyl zadny originalnejsi web, proste neco navenek smrcovnejsiho a pritom prehledneho a semanticky cisteho.

Avatar

Autor komentáře: Paul

Datum vložení: 16.12.2004 10:01:22

Taky se mi zdá, že stránky jsou z technického hlediska kvalitní, ale v grafickém ztvárnění, které je důležitou součástí propagace mají dost rezervy.

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 16.12.2004 10:46:52

Problém je že celá soutěž byla koncipována jako kodérská a už samotné vstupní podmínky eliminovaly většinu kreativních grafiků, protože co si budem namlouvat, kreativní grafici kódují jak prasata.
Klasický princip kyvadla funguje i tady - v devadesátých letech byli grafici "in" a na kodeřinu se kašlalo. Teď přišly technologie které tlačí kodéry do popředí (google ap.) a tak jsou weby hranaté a fádní. Ale myslím že hodně lidí už si uvědomuje že je něco špatně a řekl bych že se brzy objeví nová vlna "designérských webů", které budou ovšem už brát ohled na SEO a použitelnost.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.12.2004 11:18:10

Každý by se měl věnovat tomu, čemu rozumí - pokud potřebuji opravit auto, jdu za mechanikem, pokud chci svatební dort, zajdu do cukrárny. Třeba jim v té cukrárně řeknu, jaký dort bych asi chtěl, že nahoře mají být marcipánové postavičky nevěsty a ženicha a že na šlehačku jsem alergický, ale nebudu jim vysvětlovat, jak se míchá těsto. Když grafik nerozumí kodéřině a neumí ji udělat pořádně, může spolupracovat s dobrým kodérem (viz třeba <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://interval.cz/clanek.asp?article=3704' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=3704</a> ), ale ať se v tom nevrtá sám. Základem je kodéřina, pokud ta není udělána správně, grafická nápaditost už to nezachrání (zvlášť když Yuhů surfuje s vypnutými obrázky ;-)

Avatar

Autor komentáře: Paul

Datum vložení: 16.12.2004 11:42:09

základem je "kodéřina", ale kvalitní grafika je taky zapotřebí. Bez kvalitních textů, kódu a grafiky není web úplný.

Avatar

Autor komentáře: Leni Reifestahl

Datum vložení: 16.12.2004 11:50:01

ono idealni je když je gud oboje, ale codeřina má přednost, protože nejdůležitější je aby se uživatel na stránky vůbec dostal a mohl si přečít/vidět obsah
web může mít naprosto úžasnou grafiku, ale když se otvírá do nového okna a můj prohlížeč ho "odstřelí" je veškerá grafikova práce víte kde :), nebo pokud je ve flashi a já mám ve velký firmě flash zakázaný, nebo pokud je MSIE only...

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 16.12.2004 11:30:55

Pokud vás zajímá, jak jsem hodnotil, můžete se podívat na:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://pristupnost.nawebu.cz/weblog/blogpost.php?post=76' target='_blank'>http://pristupnost.nawebu.cz/weblog/blogpost.php?post=76</a>

Avatar

Autor komentáře: Misha

Datum vložení: 16.12.2004 13:01:00

trochu mě zarazil fakt, že se do soutěže přihlásilo několik webstudií se svými domácími stránkami a některé z nich i docela uspěly. Považoval bych za logické, aby kvalitní webstudio přihlásilo nějaký web svého KLIENTA, který může ukázat jako referenci a o který se můžu opřít při rozhodování, zda to studio zvolím jako svého dodavatele. Není nic složitého mít dokonalý svůj web, na který vám nikdo jiný nešáhne a který můžete neustále piplat. Ale proč žádné z těch studií neukázalo nějaký projekt, který nějakému zákazníkovi dobře slouží? Nebude to tím, že to opravdu představuje práci, která je o několik řádů výše, než tvorba VLASTNÍHO webu? Na rčení, že kovářova kobyla codí bosa opravdu něco bude. Proto bych byl rád, aby v dalším ročníku studia, která zaslala do soutěže své weby, prezentovala weby svých zákazníků - jistě to o jejich schopnostech poví více.

Avatar

Autor komentáře: wiki

Datum vložení: 16.12.2004 13:44:28

u zse opakuju ale jedno studio to udelalo. (gdi)
btw: kovarova kobyla chodi bosa je spis o tom, ze se venuje cizim a na svoje sere. takze se sem to rceni moc nehodi, ze? :)

Avatar

Autor komentáře: wagoon

Datum vložení: 16.12.2004 14:22:38

To je uplne jednoduche, proc prihalusjou svoje stranky a kazdy kdo pro nekoho nekdy neco delal, to zna: Zakaznikum se libi JENOM spatne napsane a hnusne weby. Tohle o dva pixely dorpava, tohle o 5px doleva a pokud chci dostat zaplaceno, musim se v zaveru projektu uchylovat kruznym necistostem, protoze predelavat kvuli kazde takoveto veci web nejde... musel by zaplatit navic, a to neudela.

Avatar

Autor komentáře: Marabu

Datum vložení: 16.12.2004 18:40:34

Nejspíš proto, protože cizí web je vždy limitován investovanými finančními prostředky - a přiznejme si to - počet firem které jsou v ČR schopny zaplatit opravdu kvalitní a propracovaný web po všech stránkách je minimální (což je jistě dost racionální rozhodnutí, počet obyvatel mluvících česky vs anglicky je jednoznačný).

Mimochodem nebylo by zajímavé, kdyby tak jako je interzen existovala podobná soutěž, které by se mohly zúčastnit jen díla neplacená, tvořená od začátku do konce jako dobročinnost (aneb "dar" webdesignéra organizacím typu zvířecí útulky, opuštěné děti a podobným)?

Avatar

Autor komentáře: MiradiX

Datum vložení: 16.12.2004 19:41:00

... A jaká kritéria by se u takových webů hodnotila? Míra dobročinnosti? Sám přeci víte, že největší procento takových webů je prací začínajících webdesignerů, kteří se snaží nasbírat reference.

Nejsem proti, nakonec proč ne, ale to by mohlo vzniknout X dalších soutěží a ty by přinesly pochybný výsledek. Interzen je alespoň o webdesignu obecně - podmínky soutěže se takřka neomezují na konkrétní skupinu.

Avatar

Autor komentáře: Marabu

Datum vložení: 16.12.2004 21:47:47

Jaká kriteria by se hodnotila? Ta samá jako teď, co vy na to? Proč míra dobročinnosti? V této soutěži se snad hodnotilo analogicky "přinos pro klienta"? Ten dokáže zhodnotit až rozvaha, ne?

A že je největší procento takových webů prací začínajících webdesignérů? No a? Největší procento webů vzniklých v této době jsou weby nepřístupné, nevalidní atd. a přesto to této soutěži ve vzniku nezabránilo.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Žitník

Datum vložení: 17.12.2004 9:51:39

za team <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.ovx.cz' target='_blank'>http://www.ovx.cz</a> (letosni 7 pozice) jako ukazku nasi KLIENTSKE prace uvadim <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.hala-opava.cz' target='_blank'>http://www.hala-opava.cz</a> a <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.rayfilm.cz/cs/' target='_blank'>http://www.rayfilm.cz/cs/</a>

Avatar

Autor komentáře: MiradiX

Datum vložení: 16.12.2004 16:37:30

Rád bych jako účastník soutěže poblahopřál všem zvítězivším!
Přesto, že mě výsledek soutěže (totiž neumístění vlastního webu) částečně zklamalo, těším se na další ročník a držím palce všem, kteří mají co ladit... :-)

Avatar

Autor komentáře: Raven

Datum vložení: 16.12.2004 17:00:18

No samozřejmě vítězům gratuluji.

Ale stejně mám pořád ten pocit, že letos to byla bída. Za uplynulý rok jsem viděl spousty hezčích CSS webů, které se prostě jen nezúčastnily a to byly špičkové weby. To, co vidím tady je dle mého názoru dosti ubohé a vše na jeden motiv. A ještě ke všemu se půlka těch webů tzv. "inspirovala". Ano, inspirace je dobrá, ale nesmí se poznat čím se autor inspiroval. Tady už to vypadá, jako kopie a ne inspirace. :-/

Docela zklamání...

Avatar

Autor komentáře: L4M4

Datum vložení: 16.12.2004 17:30:21

Do jiste miry jsem tento vysledek ocekaval. Kdybych ja jako grafik delal takove weby (a fakt delam xhtml/css a delam ve firme kde musim komunikovat s pure kodery), tak bych si asi na zibobyti nevydelal. Tyto weby jsou naprosto fadni, bez napadu. S tim bych se ani v zadne soutezi, kdy se poptava gr. design neuplatnil. Doporucuji vam se podivat treba na isolate.cz, kde nejsou treba weby uplne intuivni, ale rozhodne jejich autori maji co rict. Jsem rad, ze tento magazin si vychovava neschopne autory a ti mi nebudou v budoucnu delat konkurenci. Autori zde jsou schopni neco povedet v IT sfere, ale to je asi tak vsechno. Jinak je to okruch konzervativcu a radoby elitaru, kteri se vzajemne placaji po ramenou. Tento rocnik interzenu to potvrdil... BTW: je mi jasne, proc nebyl prihlasen alespon jeden opradu kvalitni web. Jejich tvurci uz davno vedi, ze by zde ostrouhali a o ty ceny od Zoneru nemuze mit nikdo z nich zajem.

Avatar

Autor komentáře: MiradiX

Datum vložení: 16.12.2004 18:16:17

Nechci vyvolávat OT flame, ale co je podle Vás "opravdu kvalitní web", když je podle Vás předem odsouzen k neúspěchu v soutěži, jakou je Interzen?

Jste skutečně přesvědčen, že "opravdu kvalitní web" je právě ten graficky bombastický, který vyžaduje ty a ty systémové parametry a to a to softwarové vybavení?

Že by byly vítězné weby na kdovíjaké grafické úrovni, říci nechci. Ovšem kritéria soutěže nejsou zdaleka omezena jen na design... Proto výsledky respektuji, i když jsou stanoviska porotců do jisté míry ovlivněna vlastním grafickým cítěním, pracovními postupy (XHTML, CSS) atd.

Avatar

Autor komentáře: vojta

Datum vložení: 16.12.2004 19:13:10

Vite tak napul s vami souhlasim a napul ne. Ti co vyhrali opravdu neoslnili grafickou strankou ale po kodove strance jsou dobre. Nicmene s tim ze tento magazin vychovava neschopne autory nemohu souhlasit. K cemu mi jsou stranky nabusene grafikou (flash a podobne), kdyz si je v praci kde mam spoustu veci zakazanych nemuzu prohlidnout. Myslim si totez co jiz rekl nekdo vyse. Stranky by vetsinou nemely byt praci jednoho cloveka. Nejlepe kodera + grafika. Pak si myslim mohou vzniknout stranky kvalitni ve vsech smerech.

Avatar

Autor komentáře: L4M4

Datum vložení: 16.12.2004 19:53:04

Nerekl jsem, ze Interval nema co prinest. Pouze ze svou rigiditou nevedome brani rozvoji zacinajicich autoru. Nemam rad Flash, ale lide si radi hraji, divaji se a prvni co uzivatele oslovi, jeste nez zacne cist, je vizualni stranka. Je super, kdyz je kod v poradku, ale vseho s mirou. Uzivatel neni koder, jak se tu mnohakrate psalo. Jsem v soku, kdyz se v kritice webu oslavuje nemastny, neslany web. Z pohledu html guru je bez chyb je super, z pohledu potencionalniho zakaznika nikoli. To vim z praxe. Je nabiledni, ze na interval chodi velmi malo core grafiku. IMHO detepak ma dost daleko do grafika a obracene, a clovek s grafickym citenim je mozna tak 4% grafik.) Nic se nema prehanet a vseho s mirou...

Avatar

Autor komentáře: MiradiX

Datum vložení: 16.12.2004 19:57:12

Tak nevím..., já bych na Interval ohledně grafiky skutečně nešel. Svým zaměřením, a nechci mluvit za vedoucího projektu, Interval není zaměřen pro grafiky.

Avatar

Autor komentáře: L4M4

Datum vložení: 16.12.2004 20:02:45

Tak odvolavam, co jsem napsal. Jdu na grafika.cz a pozadam redakci o vyhlaseni konkurencni souteze .)

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 19.12.2004 13:06:27

Dejte vedet jak uspejete. Leo

Avatar

Autor komentáře: Finwe

Datum vložení: 16.12.2004 23:41:45

No, neslouhlasím s nikým, kdo tvrdí, že weby byly pěkné a zajímavé.
Víc píšu na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://finwe.gfxs.cz/item/interzen-2004' target='_blank'>http://finwe.gfxs.cz/item/interzen-2004</a>

Avatar

Autor komentáře: brn

Datum vložení: 18.12.2004 14:46:29

Kdyz se podivam na letosni vysledky, tak jsou ty weby o nekolik radu lepsi. Hlavne po designove strance. Tesim se, co uvidime za rok.

Avatar

Autor komentáře: Jan Kučera

Datum vložení: 19.12.2004 0:44:49

Svoje první dojmy, názor na interzen, i na jeho kritiku jsem napsal na svůj osobní web na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.redtiger.org/undy/' target='_blank'>http://www.redtiger.org/undy/</a>

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 19.12.2004 2:44:34

jakkoli offtopic, neda mi to - chtel jsem poctive precist reakci, ale pripada mi cim dal vice, ze komentar souteze se stale vice toci o osobe Radak Hulana nez o soutezi samotne (jakkoli ono se tady moc jineho nedej). Co mi ale prijde zabavny, ze vetsina komentaru je psana narychlo v afektu a tenhle je toho typickym ukazem - jak jinak vysvetlit, ze pred "ze" vlastne vsude chybi carky - interpunkce je tam vubec nadivoko. Ted to nemyslim ve zlym, ale prosim vsechny, kdo budou narychlo smolit reakci, at to alespon zbezne zkontroluji, tohle se neda cist. Vzdycky hledam, k cemu co to patri ... fakt o nervy.

Avatar

Autor komentáře: Jan Kučera

Datum vložení: 19.12.2004 12:04:14

No, že by to bylo psáno narychlo se říct nedá, opravdu jsem se snažil to napsat pořádně, problém je, že já a čárky nejsme kamarádi .... :-(

Avatar

Autor komentáře: MiradiX

Datum vložení: 19.12.2004 12:40:43

Když už sem píšete výtky a dělíte se s námi o pohoršení nad kvalitativní hodnotou příspěvků plozených v afektu, měl byste si zejména Vy zamést před vlastním prahem.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 19.12.2004 17:58:48

co na tohle rict ... zkuste udelat rozbor meho prispevku, spocitejte chyby, podelte delkou a srovnejte totez u puvodniho ;) fullstop

Avatar

Autor komentáře: MiradiX

Datum vložení: 20.12.2004 9:12:50

Zajímavý alibismus... STOP

Avatar

Autor komentáře:

Datum vložení: 19.12.2004 10:45:10

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.mraveniste.org/weblog/2004/12/18-interzen.html' target='_blank'>http://www.mraveniste.org/weblog/2004/12/18-interzen.html</a>

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz