Starší komentáře ke článku: Všeobecná zdravotní pojišťovna

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: vnc

Datum vložení: 22.3.2004 8:11:59

jo s tou rychlosti je to hruza, otviral jsem oba weby zaroven, precetl jsem si cely clanek na intervalu a zacal psat tento prispevek, nez se mi nacetl web VZP ( a to jsem pouzil Nejrychlejsi browser na svete! :) )

Avatar

Autor komentáře: Madagio

Datum vložení: 22.3.2004 8:16:47

"Web obsahuje množství užitečných informací pro klienty, plátce zdravotního pojištění a lékaře."

- to se vám může zdát ve chvíli, kdy web jen hodnotíte, ale nehledáte konkrétní informace. Já coby informatik zdravotnického zařízení, který občas potřebuje různé informace ohledně datový standardů, komunikace, číselníků apod. jsem v tomto případě narazil na téměř prázdný a minimálně aktualizovaný web. A mailová infolinka sice odpovídá na dotazy, ale se spožděním i několika dnů...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 22.3.2004 8:56:02

>kdy web jen hodnotíte, ale nehledáte konkrétní informace.
Přiznávám, že jsem si k recenzi přizval pouze jediného "neodborného" (co se týká webdesignu a lékařství) uživatele.

>narazil na téměř prázdný a minimálně aktualizovaný web.
To V8m věřím. Webdesign, informační architektura a informace na webu uložené jsou většinou spojené nádoby.

Avatar

Autor komentáře: Ing. Lubomír Grudl

Datum vložení: 29.3.2004 8:53:51

Máte úplnou pravdu. Kromě základních informací kolik mám platit se tam nic potřebného nedozvím. VZP používá spoustu regulačních nástrojů, ale získat k nim informace, odvolání na zákon nebo způsob výpočtu je na vebu VZP nemožné. Pokud dáte dotaz, tak odpovědi se dočkáte po několika týdnech a nečetných urgencí.

Avatar

Autor komentáře: Didi

Datum vložení: 22.3.2004 9:31:27

Je mi smutno, když jako zaměstnanec VZP čtu tyto stránky. Bohužel je to pravda, ale nemám žádnou možnost to změnit...

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 22.3.2004 9:50:26

Ty reklamní obrázky jsou fakt prima. Jeden jak druhý o velikosti 120 kb... to bych na modemu umřel nudou. Na druhou stranu mě kvalita zpracování příliš nepřekvapuje, u webů státní správy se jedná o de facto standard - co nejvíce ztížit přístup obyčejných lidí k informacím. Neboť bychom pak byli příliš chytří a zbytečně bychom obtěžovali :) Použité konstrukce v kódu jsou skutečně perličky a nebýt tohle web, který podává, nebo by měl podávat informace převážné většině českého národa, asi bych se s chutí zasmál. Takto ovšem pláču, roním webdesignérské slzy a ptám se odpovědných - proč nám to děláte?

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 22.3.2004 10:58:11

>proč nám to děláte?
Kdo zná průběh "výběrových řízení", tak zná pravděpodobnou odpověď.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.3.2004 11:36:54

K tomu bych ovšem doplnil, že člověk kolikrát ani nemá šanci sestavit kvalitní výběrové řízení, protože díky zákonům, o jejichž úrovni se zde raději nebudu vyjdřavat, nelze výběrové řízení provést tak, aby se ho alespoň účastnili kvalitní nabídky (nemluvě o "výběru" vítěze na základě naprosto nesmyslných a irelevantních, nicméně zákonných "kritérií" ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 22.3.2004 12:34:25

Těmi výběrovými řízeními jsem to hodně zjednodušil. Spíš se jedná o celkového ducha státní správy.

Avatar

Autor komentáře: Kurt Müller ;

Datum vložení: 30.1.2005 21:36:20

Proč si ty hrůzy nevšimne ředitelka, ta je pravděpodobně také tak zaostalá
jako celá VZP. Chtěl jsem si stáhnout jejich formulář přehledu, ale je tak
přiblblý, že když jej vyplním tak data automaticky maže ještě než dojdu nakonec. Přitom je formulář zbytečně složitý. Nevím proč si toho nevšimne
nějaký kontrolní orgán, co tam vlastně ve VZP dělají. Peníze to by chtěli, ale
makat to je asi neznámá stránka.

Avatar

Autor komentáře: Tom

Datum vložení: 22.3.2004 10:20:38

Jen tak pro radost jsem tu titulní stránku prohnal validátorem. Protože ale nemá DOCTYPE, vybral jsem jim HTML 4.01 Trans. Kdyby to nebylo za naše prachy, vyloudil by mi výsledek vééélký úsměv.

Avatar

Autor komentáře: charlie

Datum vložení: 22.3.2004 11:37:45

Dobry den,
predem chci rici, ze s touto veci nemam co do cineni - pripada mi ovsem, ze vam nekdo slapl na kuri oko. Chapu, ze kritika je na miste, ale tohle neni kritika - vy jste, podle clanku, chtel nekoho popravit ... (a ne asi jen tak ...)

Pro ctenare:
Je treba si uvedomit co uzivatele zajima: 1. komfort uzivani - rychlost, prehlednost, esteticka stranka, ...
2. vecna stranka = dostupnost poptavanych informaci, jejich vyhledavani, zabezpeceni ...

To ze uvnitr systemu jsou pouzity postupy, metody a prostredky takove makove a tak nebo tak me jako uzivatele fakt nezajima, zvlaste, kdyz tzv. "specialiste" by se o tom dokazali hadat pristi 3 kvartaly.

Uvedomte si take, ze nekdo musel dat nejake zadani a zaplatil dodavateli az po predani (teda tak to chodi u normalnich lidi :-) ). Dalsi zalezitosti je obsah - pak se musime ptat,kdo urcuje obsah webu? Ja myslim ze VZP - takze pokud zamestnanec vzp tady breci, tak breci na spatnem miste - ze by nemohl napsat mail svemu sefikovi? (strach?)

pekny den
ch.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.3.2004 15:04:54

Ta poprava je zcela namiste. Ten web je zpraseny bastl at uz po strance odkazu (predstavte si diktovat telefonicky odkaz ve tvaru <a href='http://www.vzp.cz/http://u-por2p.op99.vzp.cz/NASApp/xqw/xervlet/vzp_rs2/getFContent?start_path=/internet/klienti/aktuality/Archivtiskovychzprav&lang=CZ&nested_depth=1&type=full' target='_blank'>http://www.vzp.cz/http://u-por2p.op99.vzp.cz/NASApp/xqw/xervlet/vzp_rs2/getFContent?start_path=/internet/klienti/aktuality/Archivtiskovychzprav&lang=CZ&nested_depth=1&type=full</a> nebo <a href='http://www.vzp.cz/http://u-por2p.op99.vzp.cz/NASApp/xqw/webdav/vzp_rs2/getFile/4365/7715/?extension=html' target='_blank'>http://www.vzp.cz/http://u-por2p.op99.vzp.cz/NASApp/xqw/webdav/vzp_rs2/getFile/4365/7715/?extension=html</a> )

Zbytek stranek je vicemene plaintext kde jednou podtrzene slovo odkazem je, podruhe neni. Kdyz se podivam na nektere z britskych portalu tak muzu jen zaplakat kdeze to ziju :(

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 22.3.2004 18:37:31

Heh, pokud dobre vim, tak Morfeo (Centrum fulltext) dava slovum v URL nejvetsi vahu. Az bude nekdo Morfeem hledata "NASA", tak verim, ze urcite skonci na webu VZP... ;))

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 22.3.2004 15:31:31

>vam nekdo slapl na kuri oko
To opravdu ne. Nejsem klientem VZP ani jsem s ní mnoho let nevztoupil do kontaktu, mimo 2 e-mailů pro účely získání informací pr napsaní tohoto článku (paní z VZP mi poskytla profesionální a vyčerpávající informace, za které ji i na tomto místě děkuji).

>chtel nekoho popravit
Naštěstí to tak není. K VZP jako instituci mám spíše neutrální vztah (to se ale nedá říct o jejich webu).

>rychlost, prehlednost, esteticka stranka, ... dostupnost poptavanych informaci, jejich vyhledavani
A to je u webu VZP problém (viz můj článek).

>jsou pouzity postupy, metody a prostredky takove makove a tak nebo tak me jako uzivatele fakt nezajima
Interval.cz je obdorné médium.

>tzv. "specialiste" by se o tom dokazali hadat pristi 3 kvartaly
Ti se mohou hádat o čemkoliv. To neznamená, že to nejsou specialisté nebo že nemají pravdu.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 22.3.2004 19:30:00

tady jde spise o to, ze to mohlo byt provedeno lepe (viz <a href='http://interval.cz/discussion-read.asp?disc=3204#story24886)' target='_blank'>http://interval.cz/discussion-read.asp?disc=3204#story24886)</a>

<I>myslim ze VZP - takze pokud zamestnanec vzp tady breci, tak breci na spatnem miste - ze by nemohl napsat mail svemu sefikovi? (strach?) </I>

jakkoli nechapu posledni dve tajuplna slova, tak Vy jen tvrdite, ze jit za panem sefikem je o strach, protoze se s nim neda vecne mluvit o konkretnich technickych aspektech, coz ovsem neni vina zadatele, ale sefa

<I>To ze uvnitr systemu jsou pouzity postupy, metody a prostredky takove makove a tak nebo tak me jako uzivatele fakt nezajima, zvlaste, kdyz tzv. "specialiste" by se o tom dokazali hadat pristi 3 kvartaly. </I>

clovece, jdete se zahrabat, o webdesignu evidentne vite velky kulovy, vysledek je pod urovni diletanta - cisi z toho lhostejnost, ignorance, nulova snaha ...

Avatar

Autor komentáře: charlie

Datum vložení: 23.3.2004 14:12:03

Dobry den,
jedine co je evidentni, je skutecnost, ze jste ten prispevek nejak moc nepochopil a ze o mych znalostech z toho prispevku muzete zjistit, jak vy rikate "kulovy".
Nechci Vas hodnotit, ale treba casem zjistite, ze jako subjekt poptavajici nejake zbozi či sluzbu Vas bude zajimat souhrn jeho uzitnych vlastnosti a prinos pro Vas - to jaka je technologie uvnitr je sice zajimavym tematem pro tzv. "odborne medium" :-) nicmene klient casto nema moznosti toto posuzovat - nebot asi nikdo nerozumi vsemu (mozna mimo Vas). Naopak posuzuje parametry, ktere jsou pro nej prioritni.

... pokud jste si vsiml, tak nejsem proti kritice, nicmene by tomuto odbornemu mediu slusel lepsi styl...

pekny den
ch.




Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 23.3.2004 14:26:25

>nicmene by tomuto odbornemu mediu slusel lepsi styl
V jakém smyslu? Můžete být konkrétnější? Jako autora by mě zajímaly Vaše konkrétní postřehy a připomínky.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.3.2004 20:19:30

Myslite treba ze by nebylo od veci kdyby uvodni stranka mela misto pul mega treba 30 kilo? Tedy prepocitano na modemare by se stranka nacitala cca 16krat rychleji?

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.3.2004 19:34:18

no, abych rekl pravdu, tak nepochopil - kdo ma mit z ceho/koho strach?

<I>ale treba casem zjistite, ze jako subjekt poptavajici nejake zbozi či sluzbu Vas bude zajimat souhrn jeho uzitnych vlastnosti a prinos pro Vas - </I>

vite, Vam asi nedochazi, ze stavajici reseni prinasi <I>subjektu</I> medvedi sluzbu, coz Vy _evdientne_ nechapete a zrejme pri urovni znalosti problematiky ani nemuzete - fullstop

co neumim, nedelam a najmu si nekoho, kdo to umi, nekdy se tomu rika outsourcing - zde predkladany vysledek je naprosto tristni, nevim, co na tom chcete obhajit - tady se dostavame k naprosto elementarnim praktikam managementu, Vy ale _evidentne_ nerozumite ani tomuto, jako sorry, ale v jake oblasti si myslite, ze stavajici reseni je prinosne - pro koho?

cile kazde firmy se deli na zisk a nepenezni prinosy - tj. zlepseni image, vylepseni pr, spokojenost zakaznika - jako firmy, ktery dneska jedou na zisk, budou za par let looseri, takhle to dneska nefunguje, ja mam navic tudle instituci aspon ramcove spojenou se stabilni kvalitou (aspon se tak prezentuje), todle nejenze nespada do teto myslenky, ale zaroven to poskozuje corporate image jako takove - tak mi tedka reknete, kdyz argumentuju netechnicky/manazersky, co je na tomhle ksakru dobryho????

Avatar

Autor komentáře: charlie

Datum vložení: 1.4.2004 12:04:33

...znate prislovi? "Hlupakem ten, co pavazuje ostatni za hlupaky? ... :-))))

Avatar

Autor komentáře: pepa

Datum vložení: 23.3.2004 14:03:30

Milý(á) Charlie,

pokud bys někdy pracoval(a) ve státní správě, věděl bys o čem je řeč. Když Ti na odd. IT šéfuje člověk, který za Tebou přichází s dotazy typu "...jak si mám nastavit přesměrování e-mailu, když odcházím na dovolenou...", nebo o Active Directory hovoří jako o "Archive Directory", člověk, jehož plat se může pohybovat v rozmezí 25-35 tis. Kč, co mu chceš psát za e-maily o web designu nějakého portálu? A pokud je takový šéf chráněncem svých nadřízených, co myslíš, že se stane? I kdybys se postavil na hlavu a odstrkoval ušima, i kdybys vyvolal jednání a předložil na stůl hromadu argumentů a důkazů o "schopnostech" takového šéfa, k čemu myslíš, že dojde? Povím Ti to: dostane se Ti vysvětlení, že vedoucí nemůže vědět všechno, kompetentní lidé se s Tebou jednoduše odmítnou o těchto problémech bavit, natož, aby je řešili, obdržíš při nejbližší možné příležitosti od svého zaměstnavatele vylhaný zápis o Tvém porušení pracovní kázně, u kterého se zaměstnavatel nebude ani namáhat, aby všechna ta obvinění prokazatelně doložil. Ano, máš možnost se se zaměstnavatelem soudit. Udělal(a) bys to v tomto státě s ohledem na mizivou pravděpodobnost dosažení nějakého uspokojivého výsledku? Věnoval(a) bys za takových okolností energii a čas napsat, byť jen jednořádkový e-mail?
Nehledě na to, i kdybys měl(a) možnost do zadání takového projektu nahlédnout či snad mluvit, rozhodování se děje úplně na jiném levelu.

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 23.3.2004 23:13:16

OT:
buď s tím něco dělej, nebo jinak jsi naprosto stejný příživník jako tvůj šéf. A když myslíš že s tím nehneš, proč se nesebereš a nejdeš dělat něco jiného? Já jsem to kdysi udělal a nelituji toho (nebyla to sice státní správa, ale státní firma - ale to vyjde nastejno). Platově jsem si tehdy vůbec nepolepšil, ale klid na duši je k nezaplacení :-))
Já tě tedy litovat rozhodně nebudu...

Avatar

Autor komentáře: pepa

Datum vložení: 24.3.2004 8:52:13

Milý Pavle,

konstatoval jsem pouze fakta, potřebu Tvé lítosti necítím. Nejsem ten, kdo na vše rezignoval a odsedí si v práci přesně svých 8 h a pak za sebou zabouchne dveře kanclu. Ba naopak, snažím se zapojovat dle svých možností a schopností do různých projektů, na kterých se pracuje v té části organizační struktury, která je výš než třeba org. struktura, kde se pohybuje můj šéf. To vše nad rámec svých povinností v mé "mateřské" lokalitě a aniž bych za to byl finančně ohodnocen. Spolupracuji tak s lidmi, kterých si můžu, alespoň po pracovní stránce, vážit, případně se od nich něco naučit. Takových nadšenců (nebo snad "hlupáků") je v rámci naší organizace a celé republiky poměrně dost a mě mrzí to, že si naše organizace tohoto potenciálu neváží a více méně na něj kašle.
Možná jsem příliš loajální ke svému zaměstnavateli, nebo jsem asi hlupák, to uznávám. Ale že by příživník? No, zkus to posoudit...

Avatar

Autor komentáře: David

Datum vložení: 26.3.2004 14:13:40

Myslim, ze jsi trochu ujel ne. Tady je kritika nejakeho webu a ty se navazis do nekoho koho jsi nikdy nevidel a koho neznas. A pritom ten clovek tady napsal jenom svuj nazor a snazil se osvetlit jak to v takove statni organizaci funguje. Snad o tom diskuse je, ze se poslouchaji ruzne strany nazoru, ale ne o tom, ze se budes navazet do ciziho cloveka, ktereho vubec neznas.

Avatar

Autor komentáře: Petr Ulrich

Datum vložení: 22.3.2004 11:43:08

Stavajici vzhled a problemy s webem VZP jsou dilem spolecnosti UNISYS, ktera puvodne odsouhlaseny a nami realizovany web "prevedla" do toho, co vidite.

Nase agentura (www.Qbizm-services.cz) realizovala navrh koncepce, designu a take vlastni vytvoreni webu VZP, ktery byl v provozu nekolik mesicu. V tomto obdobi dokoncila spolecnost UNISYS dodavku noveho portaloveho reseni pro VZP, na ktere posleze nami vytvoreny web neodborne prevedla.

Timto neodbornym prevodem UNISYS nejen ze naboural nami vytvorenou puvodni koncepci, zmenil odsouhlasene technicke reseni, ale take bez konzultace s kymkoliv vyradil nas copyright.

Nase spolecnost se touto zmarenou referenci citi poskozena.

Unisys argumentuje technologickou nerealizovatelnosti nasi koncepce v prostredi technologie SUN ONE portal, proto podstatnou cast "prizpusobil" svym moznostem a schopnostem. Nase spolecnost Qbizm technologies, a.s. (www.qbizm-technologies.cz), kam spada web design agentura Qbizm services, ma s portalem SUN ONE zkusenosti a vi, ze technologicke bariery pro radnou realizaci puvodniho navrhu zde neexistuji a je schopna je take sama realizovat. Portalove reseni SUN ONE povazujeme za kvalitni.

Soucasny stav neni pozitivne vniman ani na VZP. Nyni je to vsak mezi VZP a Unisysem - my doufame, ze se cela situace co nejdrive vyresi.

Petr Ulrich (Qbizm services)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 22.3.2004 12:38:43

Jenom na doplnění: Ještě před začátkem psaní recenze jsem byl v krátkém kontaktu také z Vaší firmou, ale následná komunikace se odehrávala již výhradně se zástupkyní VZP. To je jeden z důvodů, proč jsem firmu Qbizm services nezmínil (o autorech není na webu nikde zmínka a také VZP vystupovala tak, že se jedná o řešení UNISYS + VZP). Děkuji za Vaše doplnění.

Avatar

Autor komentáře: noname

Datum vložení: 22.3.2004 16:03:53

tak tomuhle zcela věřím, stačí se podívat na unisys.cz (čímžto tuto stránku navrhuji na další Kritiku) a bude vám jasné, že to dělal stejný člověk, respektive systém. Otvírání odkazů z homepage do nových oken je kumšt hodný maximálního debila, česká verze no comment, neplatné odkazy na homepage no comment. A pak takové drobnosti, jako že se chlubí historií společnosti, ale ta je od roku 1873 do roku 1986. Je tedy jasné, že tato firma skončila s rozvojem před dvaceti lety a slova jako Internet a web je urážejí. Samozřejmě to kolik proteklo zbytečně a do čí kapsy je otázka hodná investigativní žurnalistiky.

Avatar

Autor komentáře: Petr Staníček

Datum vložení: 22.3.2004 16:13:05

"Jak to tak chodí," chce si mi dodat společně s Cimrmanem...

Avatar

Autor komentáře: Milan

Datum vložení: 30.6.2004 19:11:49

Trosku me mrzi, ze si tady pan Ulrich dela misto rozumneho zaveru spise svoji reklamu a to bez znalosti cele veci. Pokud by vyuzil vztahy s VZP, tak by mel vedet co bylo hlavnim zamerem reseni. Doplnil bych jeste, ze uvodni vzhled verejne casti webu byl dle pozadavku prevzat a doupraven a ze reseni je posazeno predevsim v neverejne casti. Plneni webu obsahem je zalezitosti mejitele, tedy VZP.

Avatar

Autor komentáře: Enigman

Datum vložení: 23.3.2004 19:42:40

A teď si představte, že jste na obyčejném modemu (v horším případě na GPRS) a potřebujete jako klient opravdu na tom webu něco zjistit. Bohužel jsem si to minulý týden vyzkoušel na vlastní kůži. :-(

Avatar

Autor komentáře: Karel Sounar

Datum vložení: 24.3.2004 17:10:16

Chtěl jsem se zeptat, v čem je tak špatný tabulkový layout? Chápu, že v tomto případě je přinejmenším zvláštní. Ale proč obecně kritizovat tabulky pro definici vzhledu dokumentu?

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.3.2004 19:26:30

nic, co je spatnyho na papirovym aute? Oboji jde, oboji slouzi k jinemu ucelu ...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 25.3.2004 9:00:41

Tabulky jsem *nekritizoval*, konstatoval jsem "beztabulkový layout by současnému webu prospěl víc." a to je z mnoha dobrých důvodů pravda (zmenšení velikosti kódu, zlepšení struktury dokumentu, výhodnější pro SEO atd.).
Z hlediska značkovací puristiky je potřeba zdůraznit, že tabulky jsou určeny pro tabulková data a ne pro rozmístění částí dokumentu (layout). Použití tabulek pro layout není fatální chyba, ale je použít a použít (viz příklad v článku s použitím tabulek pro seznam - to je tedy pěkná čuňačinka).

Avatar

Autor komentáře: Karel Sounar

Datum vložení: 25.3.2004 10:17:20

S tím s vámi plně souhlasím, až na "zlepšení struktury dokumentu", o tom by se dalo opravdu polemizovat. Nicméně příklad využití tabulek v článku (již zmíněný seznam) je opravdu příšerný až hrůzostrašný! Naopak si také myslím, že s postupující dobou příchází i nové technologie připojení k internetu - zcela jistě si můžeme také přiznat, že za nějaký ten pátek už asi opravdu velmi těžko budeme hledat uživatel s připojením k Internetu prostřednictvím modemu (56kbps). Co se týče SEO. Tuším, že u CSS/CSS2 není vše až tak v pořádku! A pokud jste se vyjadřoval k využití tabulek, pak Vás musím poopravit (tím až tak netvrdím, že nemáte pravdu). Například jsem se byl podívat na to, jak Plaváček (bezesporu jeden z nejúznávanějších webdesignerů na tomto webu) řešil svoji foto-galerii. Místo toho, aby použil TABLE, zneužil nějakou část CSS k něčemu jinému než byla původně navržena (bohužel jsem se ještě neměl tu čest seznámit se zdrojovým kódem, takže nevím co je předmětem debaty). Nicméně toto na sebe prozradil sám Plaváček! Upřímě řečeno, nechápu proč tak okatě ignorovat TABULKY, které zcela jistě do standardů patří!
S pozdravem Karel Sounar
PS: upřímě řečeno, pokud někdo přirovnává tabulkový layout k papírovému autu, pak by měl dat ruku do ohně za to, že díky tabulkám se dokument nezobrazí! Já bych tu ruku tam nedával! Někdy postačí důvod místo přirovnání. (reakce na příspěvek nad panem Burešm)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 25.3.2004 10:42:56

>az na "zlepšení struktury dokumentu"
Podle (nejen) mých zkušeností se struktura dokumentu výrazně zlepší. Je to dáno ale spíš lidmi, kteří takový dokument tvoří - většinou mají větší sebekázeň při tvorbě.

>za nějaký ten pátek už asi opravdu velmi těžko budeme hledat uživatel s připojením k Internetu prostřednictvím modemu (56kbps).
Doufejme. Modemismus je ale drsná realita. I když se rozšíří rychlé připojení, tak bude přibývat např. uživatelů mobilního připojení, které nepatří k nejrychlejším.

>Místo toho, aby použil TABLE, zneužil nějakou část CSS
Neznám ten konkrétní případ, ale pomocí (X)HTML + CSS lze fotogalerii řešit sémanticky korektně např. pomocí definičního seznamu (dl) - to je určitě čistější než tabulky (třeba případ obrázek a pod ním popisek pomocí tabulky není většinou v praxi dobře proveden).

>TABULKY, které zcela jistě do standardů patří!
Patří, ale pro určitý účel a tím je *prezentace tabulkových dat*. Použití tabulky pro layout je přímo v rozporu s doporučením (chcete-li standardem). Nicméně se toleruje.


Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 26.3.2004 10:45:15

Pane Sounar, ta cast o Plavackovi je mozna presvedciva ale uplne mimo. Tabulka neni urcena pro fotogalerii za predpokladu ze nedodrzite tabulkovou strukturu - tedy napr. radkova galerie kdy mate v radku fotku s popiskem - tam tabulka zcela korektne patri. Naopak blokova galerie (popis pod obrazkem) by tabulkou byt resena nemela.

Cela myslenka kterou plavacek nadhazoval je ta ze pri urcitych podminkach to proste v CSS uspokojive neudelate - a ten problem neni ani tak v prohlizecich jako spis normativni. CSS je bezesporu mocny vizualizacni nastroj ale v nekterych castech je bohuzel videt ze se autori mohli vice inspirovat tim jake problemy bezne webdesigner resi.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 25.3.2004 23:04:18

Nebojte se, vsechno se u webu statnich instituci pronikave zlepsi vstupem do EU :-) Alespon soude podle titulni stranky noveho portalu EU samotne:

<a href='http://europa.eu.int/' target='_blank'>http://europa.eu.int/</a>

Oslavne ody na tuto vizitku prace zapadoevropskych soudruhu jsou napr. na

<a href='http://www.evropska-unie.cz/cz/article.asp?id=2746' target='_blank'>http://www.evropska-unie.cz/cz/article.asp?id=2746</a>

Leo

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 26.3.2004 19:40:24

Nádhera, to je přístupný web se vším všudy. :)

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 29.3.2004 2:17:58

Shodou okolností jsem před chvílí potřeboval na webu VZP něco najít a poněkud mne zarazilo, že teprve pátý odkaz na hlavní stránce fungoval, první čtyři vyhodily interní chybu. Nakonec jsem si potřebné informace našel na webu jiné zdravotní pojišťovny - té, ke které se chystám od 1.4. přejít. Dezinformačního servisu VZP mám za šest let svého živnostničení už dost. Aby si to někdo nevyložil špatně: web nebyl důvodem toho rozhodnutí, ten mi jen potvrdil, že opravdu dělám dobře.

Avatar

Autor komentáře: nobody

Datum vložení: 4.4.2004 22:59:22

Dobré zboží se chválí samo.
<a href='http://www.unisys.cz/about__unisys/AssocDocs/Review02_04.pdf' target='_blank'>http://www.unisys.cz/about__unisys/AssocDocs/Review02_04.pdf</a>

Avatar

Autor komentáře: Milan

Datum vložení: 30.6.2004 19:24:16

Doporucuji si to precist poradne. Je zde videt, ze reseni portalu ukazuje predevsim na sluzby, ktere jsou neverejne.. Musim rici, ze jsem se nedocetl zde v diskusi, ze nekdo hodnotil tyto sluzby..

Avatar

Autor komentáře: radek.koranda@media-zones.com

Datum vložení: 25.4.2004 16:43:59

je to celkem na nic. vubec se mi to nezda.
mailto://radek.koranda@media-zones.com

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 11.1.2005 21:28:28

Jestli zabezpečení komunikace vypadá stejně jako web, tak se nebojím, že veškeré informace, které o mě lékař předává pojišťovně místo zastaralou "papírovou nebo disketovou formou" už má každý šikovnější hacker = v podstatě kdokoli... Ještě že jsem u doktora uř tak pět roků nebyl... :-)

Avatar

Autor komentáře: Zvědavec

Datum vložení: 29.8.2006 20:13:45

Jak vypadají stránky (s hodnocením scela souhlasím), tak vypadá i činnost VZP. A to navzdory tomu, že tam je pár slušných a pracovitých lidí. Ale Ti jen dělají křoví. Kdyby odešli, vynikla by neschopnost ostatních. Např. lékárníkům i sobě objednala VZP prográmek, který dokáže zkontrolovat, zda není na receptech opsaných na disketu formální chyba. Prográmek zjistí všechny možné disky, které na počítači jsou, ale nemá téměř žádná nastavení, takže se nastavují snad náhodně a vy musíte vždy znovu nastavovat ten, na kterém máte data... A v dalším pláči bych mohl pokračovat...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz