Starší komentáře ke článku: Vlastní ikona stránek

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: lukas :)

Datum vložení: 19.4.2003 0:18:51

pokud vim, tak format ICO muze obsahovat nekolik velikosti a dokonce i bitovych hloubek, takze je vhodne do tohoto souboru vlozit tech ikon nekolik, protoze treba pri vytazeni na plochu se pouzije ikona vetsi.... mozna se autor mohl take rozpovidat, jak zprovoznit ikony i v jinych prohlizecich ... nejake info je o tom na <a href='http://www.favicon.com' target='_blank'>http://www.favicon.com</a>

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 24.4.2003 14:26:46

V podstatě stejně. Proč?

Avatar

Autor komentáře: Petr S.

Datum vložení: 19.4.2003 12:27:42

Jednoduchý prográmek (167kB), který byl kdesi uveden v rámci demo k nějaké sadě programování ve 'Visual C'. Nemusí se instalovat a docela dobře se v něm ikonky tvoří - není to sice editor, ale dají se do něj "pastovat" obrázky z bitmapy, extrahuje ikonky z EXE/DLL a podporuje nastavování průhlednosti ICO a více formátů v jenom ICO souboru...

Avatar

Autor komentáře: Lubomír Hauerland

Datum vložení: 19.4.2003 13:45:26

Ikonu si můžete online vytvořit na <a href='http://www.favicon.co.uk/' target='_blank'>http://www.favicon.co.uk/</a> a pak si ji poslat mailem v příloze.

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 19.4.2003 23:14:50

Nevím proč, ale v IE 6 se mi ikony přestali zobrazovat. V mozille v pohodě. Kde může být chyba?

Avatar

Autor komentáře: Vladimir

Datum vložení: 20.4.2003 1:59:25

Mne to taky neide v IE 6.0, ale v Mozille to ide v pohode..... naozaj neviem kde moze byt chyba :(...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 20.4.2003 11:08:25

Protoze je to favicon. Na to aby se zobrazila v IE musite mit stranku v oblibenych. Jen vyjimecne to nektere IE zobrazuji bez tohohle.

Avatar

Autor komentáře: Mise

Datum vložení: 20.4.2003 11:44:20

me to v ie5 dela zase to, ze kdyz prijdu na stranku poprve, ikonka se objevi, kdyz si stranku pridam do oblibenych, tak se ikonka zobrazuje, a to i v radku s adresou i v bookmarkach... ale po case oboji prestane a uz se to nikdy nespravi... asi se to msie casem proste omrzi...

Avatar

Autor komentáře: Karloz

Datum vložení: 20.4.2003 11:50:38

Protože IE si ty ikonky ukládá v Temporary Internet Files, takže po smazání těchto dočasných souborů nemá co zobrazovat. Existuje ale prográmek FavOrg, který si tyto ikony ukládá k sobě, taže zobrazení funguje stále.

Avatar

Autor komentáře: Mahish

Datum vložení: 20.4.2003 22:37:07

mě se nezobrazuje od začátku nic ani v oblíbenejch...teda náký jo a náký ne třeba ikonka mý stánky tam neni:(((

Avatar

Autor komentáře: Fjey

Datum vložení: 22.4.2003 9:35:25

Kravinka,ale skutecne funfuje:
<a href='http://favicon.com/index.jsp?id=Internet+Explorer#3-1' target='_blank'>http://favicon.com/index.jsp?id=Internet+Explorer#3-1</a>

Avatar

Autor komentáře: Petr Koula

Datum vložení: 12.6.2003 13:52:22

ANo, presne tak se chova IE6. Ikona se na "par dni" zobrazi a potom v nahodnou chvili zmizi a uz se neobjevi.. ,( btw nevite nekdo, kde by se na diksu mela ulozit?

Avatar

Autor komentáře: Tony Szturc

Datum vložení: 20.4.2003 20:30:01

Ve článku je pár chyb (alespoň podle mě :-)

<I>Pro tvorbu ikonky si budete muset najít nějaký speciální grafický program, který zvládá práci s formátem ICO. (Pozor, ICO není přejmenovaná bitmapa, jde skutečně o odlišný formát.)</I>
Nevím jak ostatní, ale já jsem k tvorbě "ico" ikonky používal editor obyčejný, uložil to v "png" fornátu a posléze přejmenoval (podle mé zkušenosti to stejně funguje i s "bmp" souborem)

<I>Ikona musí mít rozměr 16x16 nebo 32x32 pixelů (doporučuji 16x16)</I>
Ikonka může být formátu jakéhokoliv, ale ve finále se to vždycky zobrazí v rozměrech "16x16px"

Jinak by možná neuškodilo problematiku trochu rozvést (pěkně to má třeba <a href="<a href='http://dusan.pc-slany.cz/internet/favicon.htm>"Yuhů</a>)' target='_blank'>http://dusan.pc-slany.cz/internet/favicon.htm>"Yuhů</a>)</a>

Avatar

Autor komentáře: Tony Szturc

Datum vložení: 20.4.2003 20:42:34

Sorry, ta adresa je <a href="<a href='http://dusan.pc-slany.cz/internet/favicon.htm">http://dusan.pc-slany.cz/internet/favicon.htm</a>' target='_blank'>http://dusan.pc-slany.cz/internet/favicon.htm">http://dusan.pc-slany.cz/internet/favicon.htm</a></a>

Avatar

Autor komentáře: Tony Szturc

Datum vložení: 20.4.2003 20:43:42

Naposledy:

<a href='http://dusan.pc-slany.cz/internet/favicon.htm' target='_blank'>http://dusan.pc-slany.cz/internet/favicon.htm</a>

Avatar

Autor komentáře: Vít Dlouhý

Datum vložení: 20.4.2003 22:24:40

Ano, s tím formátem mám obdobné zkušenosti - 16x16px, 16 barev a přejmenovat na *.ICO

Jinak souhlasím s tím, že Yuhů to má rozebrané mnohem lépe...

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 21.4.2003 0:25:40

Děkuji za odkazy a za chválu. Přesto mám silný pocit, že v problematice favicon začínám zoufale plavat. Prohlížeče se vyvíjejí a dělají spoustu věcí jinak, navzájem odlišně.

Favicon a ikony vůbec jsou problematika, která se děsně blbě testuje. Z mně neznámých důvodů totiž ikona jednou funguje a jindy na tomtéž stroji v tomtéž prohlížeči nefunguje.

Další psycho nastává u formátu ikonky: jsem si téměř jistý, že přejmenovaný 16x16 bmp soubor mi jako favicon zafungoval. Mám to ve starém testovacím protokolu. Možná jsem udělal chybu, ale myslím, že ne. Jenomže lidé hlásí, že nefunguje vůbec. A jiní, že funguje. V tom aby se čert vyznal.

No a Explorer 6 přišel se zápisem <link rel="shortcut icon" ...> a Mozilla má zápis <link rel="icon" ...>, Konqueror to tahá automaticky. Prostě bordel.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 21.4.2003 9:09:59

Tedy nechci vypadat jako kverulant, ale ja zkousel ikony i ve formatu png a ico a i to obcas funguje. IE je bohuzel natolik schizofrenni ze mi prijde ze si vzdy hodi kostkou jestli zobrazit ci ne. Nekdy to zobrazi jen kdyz je to v obibenych, jindy kdykoli a pak zas vubec.

Proste 'umela inteligence'

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 21.4.2003 10:08:23

<link rel="shortcut icon" href="ico/ball.png" type="image/png">

funguje v Mozille zcela spolehlivě. Ale možná to pro změnu nebude fungovat v MSIE...

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 24.4.2003 14:34:21

Zápis <link rel="shortcut icon" ...> funguje podle mých testů ve všech současných verzích větších prohlížečů pro Windows (tedy Internet Exploreru 6, Mozilly 1.3b a Opery 7.10).

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 29.4.2003 8:19:50

Na svých stránkách to mám takto:
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
Dělal jsem to podle nějakého návodu, který prý je pro IE. V něm to ale nikdy nefungovalo, zato v Mozille to funguje vždy 100%. Tuhle blbůstku sice myslím vymyslel Microsoft, ale nedomyslel...

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 29.4.2003 16:20:55

Funguje to v něm. Někdy. Výjimečně. Alespoň po přidání do oblíbených tam však chvíli vydrží. Obvykle než smažete Temporary Internet Files. Pak' zmizí definitivně. Prostě Microsoft.

Avatar

Autor komentáře: Vampy

Datum vložení: 7.6.2006 15:15:01

Ja rada pouzivam oblubene polozky a paci sa mi ze tieto ikony existuju. Co ma vsak nastvalo bolo to, ze aj ked som si davala pozor, aby som nemala v Temporari Internet vela poloziek (mala som podozrenie, ze sa sam premazava ak je tam nejake mnozstvo dat - neviem ci to tak ale skutocne aj naozaj je), tak sa mi tak ci tak jedneho dna ikony stratili. A nemala som inu sancu nez si znovu ulozit stranku do oblubenych poloziek... Po 3, 4 pokusoch ich tam uchovat som to vzdala...

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 21.4.2003 9:25:01

Dobry den,

je mozne, ze Yuhu to ma rozebrane lepe, nicmene, tento clanek puvodne vysel nekdy v roce 1999.

Avatar

Autor komentáře: Vít Dlouhý

Datum vložení: 21.4.2003 18:02:34

Děkuji za vysvětlení ... ;-)

Ale nebyla to ani tak kritika, spíš oznámení pro ostatní čtenáře, myslím totiž, že by stálo za to rozpitvat toto téma trochu podrobněji, poslední dobou se mi totiž stává, že se zajímavé věci dozvím spíš až z diskuse pod článkem, než z článku samotného....

btw: nebyl by link na nějakou tu "ikonkovou farmu"? Nechce se mi to hledat...


Díky, pěkný den!

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 21.4.2003 22:11:37

Aha! Mně se to hned zdálo nějaké moc stručné.

V tom případě ale nechápu, proč se článek teda zobrazuje v přehledu aktuálních článků. Že by Interval konečně vsadil na statický obsah? :-))

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 22.4.2003 7:16:08

Dobry den,

uz za doby meho sefredaktorovani jsem trval, aby na intervalu vychazely dobre a hodnotnotne clanky. Osobne tedy nevidim nic spatneho na tom, pokud zrovna vyjde starsi aktulizovany clanek - vetsina veci, ktere platily tehdy, plati prece i dnes, ne? Myslim, ze Marek Salanda to vi :)

Avatar

Autor komentáře: Vladimír Pelikán

Datum vložení: 26.4.2003 14:40:53

Přejmenovávání formátu .BMP na .ICO je jen jakýsi "bastard", kde se původní barvy zobrazí jinak, některé vůbec. Radši to nikde nedoporučujte, už to bylo mnohokrát diskutováno a zamítnuto jako nevhodné.

Našel jsem jeden free prográmek (nezkoušel jsem) na Slunečnici.CZ
<a href='http://www.slunecnice.cz/product/Ikony/' target='_blank'>http://www.slunecnice.cz/product/Ikony/</a>

Sám jsem si kdysi vyzkoušel téměř dokonalý shareware prográmek Microangelo™ 5.0 (cena cca 60 USD) firmy: <a href='http://www.impactsoft.com' target='_blank'>http://www.impactsoft.com</a>
Impact Software, P.O. Box 457, Chino, CA 91708-0457, U.S.A.
(nyní viz: Eclipsit Corporation - <a href='http://www.eclipsit.com/home.asp)' target='_blank'>http://www.eclipsit.com/home.asp)</a>
resp. <a href='http://www.microangelo.us' target='_blank'>http://www.microangelo.us</a>
Nyní je ke stažení verze Microangelo 5.57 s třítýdenní zkušební dobou na adrese: <a href='http://www.microangelo.us/dlmike5.asp' target='_blank'>http://www.microangelo.us/dlmike5.asp</a>

Avatar

Autor komentáře: Petr Koula

Datum vložení: 12.6.2003 13:47:36

Muzete mi, prosim, poradit, jak vyrobit ikonu, v microangelu? Jak mam do jednoho souboru .ico "nacpat" vsechny potebne velikosti?

Diky Koulis

Avatar

Autor komentáře: Shock

Datum vložení: 19.3.2005 18:15:18

Stačí dát Tools -> New Image Format a nastavit potřebné parametry.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bureš

Datum vložení: 21.4.2003 15:44:21

Pár chyb tam možná bude, ale ne ty, o kterých píšete.

<B>ICO formát je opravdu speciální formát, který nelze zaměňovat za jiné formáty</B> (BMP, PNG). Pro editaci formátu ICO je opravdu třeba program, který tento formát podporuje. Přejmenováním PNG souboru na ICO nevznikne soubor ve formátu ICO - formát zůstává pořád PNG. Že to funguje, je dáno podporou OS pro tuhle obezličku.

> vždycky zobrazí v rozměrech "16x16px"
Zobrazí se to podle toho, jak je nastaven OS a pro jaký účel danou ikonu používá (např. u Windows nejčastějí 16x16 - titulek okna, 32x32 - plocha, 48x48 - plocha WinXP apod.). V jednom ICO souboru mohou být "za sebou" ukryty ikony různých rozlišeních a o různých barevných hloubkách. OS (aplikace) pak rozhodne, kterou ikonu použije pro zobrazení. Pokud není ikona dostupná, zvolí jinou a tu pak interpoluje do zobrazení. Např. ICO soubor může obsahovat ikonu 32x32 a pro zobrazení v titulku okna je třeba použít 16x16. Proto se ikona přepočítá z 32x32 na 16x16.


Jeden příklad editoru ikon: doporučuji <I>Microangelo Studio</I> od Impact Software (<a href='http://www.impactsoftware.com)' target='_blank'>http://www.impactsoftware.com)</a>.

Avatar

Autor komentáře: Tony Szturc

Datum vložení: 21.4.2003 19:52:36

K těm formátům - já se nechtěl hádat, v tom zas tak kovaný nejsem, ale je fakt, že technika přejmenování funguje jak pod Windows i pod Linuxem (odzkoušeno)

Tím, že se to zobrazí v rozměrech 16x16px jsem myslel, že se to v tom rozměru zobrazí v prohlížeči u adresy - ovšemže když to dám na plochu budou rozměry jiné....

No a zatřetí - ICO soubor sice může mít velikost 32x32px, ale on se ten obrázek stejně zmenší (v prohlížeči u adresy) a pokud je to trochu složitější ikona, při tom zmenšení se dost sníží kvalita. Kdežto když to uložím přímo ve formátu 16x16px, tak nejsem nepříjemně překvapen (a ikonka je navíc datově menší)

Avatar

Autor komentáře: Petr S.

Datum vložení: 21.4.2003 23:31:44

"Vtip" je v tom, že .ICO může obsahovat více formátů (rozměrů) i vzhledu (barevnosti), ale třeba MSIE vyžaduje, aby alespoň jeden z formátů byl 16x16/16colors, aby se to zobrazilo.
Po odeslání "na Plochu" se použije nejbližší "podobný" vhodný formát, podle potřeby (režim velké či malé ikony) a aktuální barevnosti obrazovky. Jinak opravdu "profi" ikonka v sobě obsahuje následující formáty (a při její tvorbě samozřejmě může autor upravit i redukované velikosti/barevnosti tak, aby to nevypadalo ošklivě):

32x32/4bit color
16x16/4bit color
48x48/4bit color
32x32/8bit color
16x16/8bit color
48x48/8bit color

a to všechno "zabalené" do jednoho .ICO Samozřejmostí je i "AND" maska umožňující specifikovat průhledné oblasti ikonky, aby nemusela být jen "čtveratá"...

Avatar

Autor komentáře: Sten

Datum vložení: 26.9.2005 17:44:25

Taková ikona není moc profi, protože má velkou datovou velikost (ICO nemá vůbec žádnou kompresi, tedy není to zabalené, ale archivované)... Jinak ICO umí udělat i ikonu 128x4 (maximální rozměry si nepamatuju, ale je to někde kolem deseti tisíc pixelů na jedné straně) při 32 bitové hloubce s alfa maskou (poloprůhlednost), tedy ikona nemusí být čtvercová a může mít libovolné rozměry... Ale následné přepočítání 128x4 na 16x16 změní proporce ikony (u IE) a ikona pak vypadá dost pozoruhodně =D

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 24.4.2003 14:32:01

Ano. Váš postup funguje dejme tomu v Internet Exploreru, možná v Opeře. Tyto ptohlížeče umí relativně dobře sami rozpoznat formát souboru (alespoň pod Windows). Mozilla s tím ale mívá problémy.


Když už to provádíte takto, nemusíte soubor ani přejmenovávat. Kód:

<link rel='shortcut icon' href='<a href='http://www.interval.cz/download/mojeikona.png'>' target='_blank'>http://www.interval.cz/download/mojeikona.png'></a>

funguje ve všech větších prohlížečích (testoval jsem na Internet Explorer 6, Mozilla 1.3b a Opera 7.10) téměř bez problémnů.

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 24.4.2003 14:37:37

Omlouvám se za chyby:



Ano. Váš postup funguje dejme tomu v Internet Exploreru, možná v Opeře. Tyto prohlížeče umí relativně dobře samy rozpoznat formát souboru (alespoň pod Windows). Mozilla s tím ale mívá problémy.


Když už to provádíte takto, nemusíte soubor ani přejmenovávat. Kód:

<link rel='shortcut icon' href='<a href='http://www.interval.cz/download/mojeikona.png'' target='_blank'>http://www.interval.cz/download/mojeikona.png'</a> type="image/png">

funguje ve všech větších prohlížečích (testoval jsem na Internet Exploreru 6, Mozille 1.3b a Opeře 7.10) téměř bez problémů.


Avatar

Autor komentáře: Tony Szturc

Datum vložení: 26.4.2003 12:39:32

No já nevím, já to zkoušel i pod mozillou (linux verzí) a funguje to (favicon.ico), jiné přípony jsem nezkoušel. Ta definice samozřejmě funguje, ale až v novějších prohlížečích...

Ono to tak většinou je - standary jsou jedna věc a praxe věc jiná (příkladem nad příklady je například HTML a jeho standardy). Já jsem spíš na praxi :-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 27.4.2003 9:29:35

Plně chápu, že se orientujete spíše na praxi, ovšem obvykle to znamená prznění webu.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 26.4.2003 23:09:32

Vyjádření, že Mozilla má s rozpoznáním formátu souboru problémy, není úplně přesné. Problém je v tom, že pokud server řekne o souboru, že má určitý MIME typ, Mozilla to bere jako fakt a nakládá s ním jako s tímto typem. A tak to také má být. Takže pokud má soubor příponu 'ico', server mu obvykle nastaví příslušný MIME typ a Mozilla nezkoumá, zda to náhodou není BMP, PNG, GIF nebo, nedej bože, třeba MPEG.

Zkuste si následující experiment: nastavte si WWW server tak, aby soubory s příponou 'css' posílal s MIME typem 'text/plain' místo 'text/css' (u Apache stačí v souboru mime.types vyhodit řádek 'text/css css'). Možná vás to překvapí, ale Mozilla začne v souladu se standardy ignorovat všechny externí stylesheety. Ostatní prohlížeče je bez mrknutí oka budou používat dál. A opět to není chyba Mozilly (a dalších Gecko-based prohlížečů), je to chyba těch ostatních.

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 27.4.2003 9:27:18

Jistě. Měl jsem na mysli, že není-li MIME typ uveden, nepozná typ, respektive rozliší ho jako typ standardně nastavený na serveru, tedy obvykle 'text/html'.

Ano. Má to tak být. Frázi 'že má problémy' jsem myslel jen jako řečnický obrat.

Avatar

Autor komentáře: Gonzo

Datum vložení: 13.8.2003 20:03:36

Jsem tu trochu pozde, vim...
<a href='http://www.hagai.com/download/free/iconedit.exe' target='_blank'>http://www.hagai.com/download/free/iconedit.exe</a>
ma to 300kilo, na zakladni tvorbu ikony to staci a je to freeware.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Z.

Datum vložení: 18.11.2005 9:59:14

POZOR: také neumožňuje práci s více formáty v jedné ikoně! Holt budu muset použít ten shareware.

Avatar

Autor komentáře: Paskal

Datum vložení: 13.10.2003 15:39:25

na tohle téma taky napsal už mnohem dřív autor těchto stránek: <a href='http://www.jakpsatweb.cz' target='_blank'>http://www.jakpsatweb.cz</a>

podle mýho názoru, nejlepší nástrojem na tvrobu ikonek a <a href='http://www.awicons.com' target='_blank'>http://www.awicons.com</a>, je to shareware

Avatar

Autor komentáře: www.fmg.sk

Datum vložení: 11.7.2004 12:50:24

staci ikonu prekonvertovat do png v ACDSee a pridat do webu tento kod

<link rel='shortcut icon' href='ikona.png' type="image/png" />

a funguje to aj v IE6 a Opera....

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.7.2004 13:23:39

To by ovšem nebyla malá, ale docela velká chybička. Formát ICO se používá proto, že byl pro ikony speciálně navržen a tudíž poskytuje možnosti, které PNG poskytovat nemůže. Viz <a href='http://www.jakpsatweb.cz/favicon.htm' target='_blank'>http://www.jakpsatweb.cz/favicon.htm</a> ;-)

Avatar

Autor komentáře: Sten

Datum vložení: 26.9.2005 17:37:22

PNG je na GNU systémech používán pro ikony, takže to chybička není... A navíc teoreticky je možné pro favicon použít i škálovatelnou grafiku, např. SVG (to, že to většina prohlížečů neumí, je jejich chyba), nebo jiné grafické soubory (např. animované GIF =D)...

Avatar

Autor komentáře: ceflapoyd

Datum vložení: 4.8.2004 15:50:46

tohle funguje na IE6.0
<link rel="SHORTCUT ICON" href="<a href='http://co.co/favicon.ico"' target='_blank'>http://co.co/favicon.ico"</a> />

Avatar

Autor komentáře: ceflapoyd

Datum vložení: 4.8.2004 15:51:56

nebo teda spíš tohle...tamto bylo pro weby bez www
<link rel="SHORTCUT ICON" href="<a href='http://www.co.co/favicon.ico"' target='_blank'>http://www.co.co/favicon.ico"</a> />

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.8.2004 19:04:10

To je ale docela normální standardní zápis. A fungovat vám bude pouze tak dlouho, než přeteče cache ikon nebo dojde k jiné chybě - v případě MSIE průměrně tak měsíc ;-)

Avatar

Autor komentáře: Meldo

Datum vložení: 13.3.2005 23:17:44

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"> <link href="favicon.ico" rel="icon" type="image/ico" /> toto mi pridalo ikonku do Netscape 7.2, Opera 7.23, IE 6.0, Firefox 1.0.

Avatar

Autor komentáře: Sten

Datum vložení: 26.9.2005 17:34:28

A nejde to jenom s rel="shortcut icon"? Podle standardu HTML 4.01 obsahuje rel mezerami oddělené položky, ke kterým se vztahuje (tedy "shortcut" a "icon"), a tak není potřeba specifikovat druhý link pro rel="icon"... Jediný z této kombinace, kdo standardy nedodržuje, je Internet Explorer, ale ten používá "shortcut icon" (potřebuje oboje), a tak s ním problém nebude...

Avatar

Autor komentáře: andreios

Datum vložení: 17.5.2005 19:53:25

Urobil som to presne podľa návodu na jakpsatweb.cz - ikonku som si utvoril 16x16 a 32x32 v BMP a potom v GIMPe skonvertoval do ICO. Výsledok - v lište je malá 16x16 a na ploche veľká 32x32. Kto chce vidieť - http://grkat.nfo.sk

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 18.5.2005 7:18:15

Myslíte podle [i]mého[/i] doporučení? ;-)

Avatar

Autor komentáře: andreios

Datum vložení: 18.5.2005 22:46:29

Podľa jakpsatweb.cz + prečítal som si túto diskusiu.

Avatar

Autor komentáře: aegys

Datum vložení: 17.9.2005 18:03:13

hmmm zvláštní mi se na vašem odkazu http://grkat.nfo.sk ikonka nezobrazí nechápu.... mám IE

Avatar

Autor komentáře: Julia

Datum vložení: 18.5.2005 17:25:09

[b] Vubec nevim jak mam ten html kod vlozit do meho webu ? nebudou ho videt navstevnici me stranky ? Nebo neni lehci spusob jak udelat tu ikonku ? [/b]

Avatar

Autor komentáře: andreios

Datum vložení: 18.5.2005 22:50:20

V editore HTML stránok to treba vložiť do záhlavia stránky do HTML kódu (ja to robím v notepade). Ak nechápeš, choď napr. na http://grkat.nfo.sk a daj si zobrayiť zdrojový kód a tam nájdeš riadok, kde to je. Podobne si to daj do svojej stránky. Ikonu si môžeš nakresliť v hocičom a potom choď na http://www.chami.com/html-kit/services/favicon/ - tam Ti to obrázok automaticky skonvertuje do .ico. Odporúčam tiež favicon validator - http://www.html-kit.com/favicon/validator/

Avatar

Autor komentáře: Monika Mašková

Datum vložení: 22.8.2005 15:44:03

Zdravím a prosím o info: 1. jaký význam má [b]type=image/x-icon'[/b] v <link rel='shortcut icon' href='[i]cesta[/i]/favicon.ico' type='image/x-icon' /> když to není podmínkou 2. jaká je výhoda uvést absolutní URI ikony - ...href='http://[i]cesta[/i]/favicon.ico'...? V případě, že by byl link na favicon.ico součástí šablony webu, musel by být pro části webu se zabezpečeným přenosem alternativní link obsahující ...href='http[b]s[/b]://[i]cesta[/i]/favicon.ico'...? aby se při natahování zabezpečené stránky uživateli zbytečně neotvírala další dialogová okna? Díky.

Avatar

Autor komentáře: Sten

Datum vložení: 26.9.2005 17:31:39

1. Slouží pro identifikaci typu souboru (Windows ICO), pokud to nedělá webový server (nebo to dělá špatně). Vyžadují Gecko-based prohlížeče. 2. Žádná. Nová okna se otevírat nebudou, protože pokud není použita absolutní adresa, je vytvořena z aktuální adresy a relativní adresy (samotná relativní adresa prohlížeči nestačí). Btw. u těch zabezpečených stránek jsem zjistil problém s Konquerorem (a možná i jinými KHTML-based prohlížeči, jako je Safari), a to ten, že nenačítá favicony ze zabezpečených webů (přestože z nezabezpečených ji načítá automaticky)...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 27.9.2005 7:03:41

Výhod absolutní URI je naopak několik. Podstatnou výhodou je ovšem to, že některé klientské programy (nejen prohlížeče) neumí použít relativní cestu správně, nebo ji vytvářejí úplně jiným postupem. Všem problémům z toho vzniklým (například serverlogu plnému chyb 404) se člověk použitím absolutních URI elegantně vyhne.

Avatar

Autor komentáře: vik

Datum vložení: 8.9.2005 1:17:26

Jsem začátečník a tak netuším,jak vložít kód do stránek, napsaných v php :o( Ať otvírám jakýkoliv soubor php, tak nikde head nevidím :o( Díky za radu. V.

Avatar

Autor komentáře: Landar

Datum vložení: 9.9.2005 13:45:57

Pokud editujes PHP tak ho u sebe neuvidis. U sebe na lokalu zadnou zmenu ani funkce PHP neuvidis. Musel by jsi mit napr. editor, ktery simuluje funkci PHP servru a nebo to vzdy musis dat na WEB a pak se podivat, co to dela.

Avatar

Autor komentáře: man.on.the.moon

Datum vložení: 3.11.2005 16:16:37

favicon.ico sem vložil, ale zobrazuje se mi pouze (u MSIE) v složce oblíbené. u adresy mam pouze obyčejné interneťácke logo. [b]co s tím???[/b]

Avatar

Autor komentáře: Pavel Z.

Datum vložení: 18.11.2005 12:09:11

Našel jsem jeden opravdu dobrý freeware prográmek na ikony IconoMaker (http://free-icon-editor.com/). Na úvodní stránce se píše, že to je trial, ale po bezplatné registraci na http://iconempire.com/free-icon-editor/reg.htm, kde stačí vyplnit pravdivě jen e-mail, vám přijde registrační klíč. Pouze v záhlaví se zobrazují textové reklamy na vlastní produkty výrobce. Prgram má v nabídce tools funkci "New Image Format...", kde si můžete přidat libovolný formát a poté naimportovat obrázky ze schránky či (alpha-)PNG obrázku. Vytvořil jsem si ikony 16x16 16barev; 16x16 256barev; 32x32 true+alpha; a funguje mi to ve firefoxu i IE5 (doufám že i novější verze).

Avatar

Autor komentáře: Dolin

Datum vložení: 19.11.2006 21:40:24

No prográmek jsem si stáhl. Ale nevím jak se "frrewarově" registrovat? Na http://iconempire.com/free-icon-editor/reg… nevím jak a kde najít ten formulář. Nahoř eje funkční pouze owerview a download a mail v pravé liště chce jen nějaké info o "Submit a problem " ? janějaký návod pro nás blbce? :-) Dolin

Avatar

Autor komentáře: Daw

Datum vložení: 26.9.2006 17:39:00

Ikonu lze jednoduše namalovat v Malování, uložit to jako BMP se 16 barvami a pak to přes freewarový program IrfanView, který má snad každý, převést do pravého formátu ICO (a navíc tam je i průhlednost, myslím). Jinak ještě - ICO sebere i 32bitový kódování!

Avatar

Autor komentáře: Wink

Datum vložení: 9.10.2006 13:22:54

Poradí mi někdo co to je kořenový adresář a jak tammám uložit svou ikonku? Díky moc

Avatar

Autor komentáře: matoo

Datum vložení: 17.2.2007 20:21:47

koreňovy adresár je zložka kde máš uložený hlavny index stránky. napr.: www.niečo.sk/index.html takže ikonu musíš vložiť do toho isteho adresara: www.niečo.sk/favicon.ico toď vše ;)

Avatar

Autor komentáře: matoo

Datum vložení: 17.2.2007 20:16:47

je možne že sa vám ta ikona nezobrazí aj ked ste postupovali presne podla pokynov. Bude to asi vtom že ste na tej stranke boli už niekedy predtým (čo je logicke ak ste ten web vytvorili vy) a prehliadač si uložil ikonu, ktorá tam bola pri prvej navšteve... to znamená že stačí ak v Mozille dáte nastroje/údržba firefoxu a zaškrtnete (myslím že stačí len Cookies) a dáte vykonať. V IE to má možno podobný postup... ja chodím väčšinou cez mozillu... takže odporuučal by som dať ikonu stránky skôr na web ako ho pustíte ludom... lebo je možnosť že sa im tá ikona proste zobrazovať nebude.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz