Starší komentáře ke článku: Virtuální studium - ŠkolaOnLine.cz
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 12.5.2004 23:50:17
"Zajimava e efektivni vyuka" - no, nevim, stahnul jsem si nejnovejsi mozillu(1.7b, vse tez zkousel v 1.6) a nezlob te se na me, ale moc jsem si nezalistoval. Nejen, ze jsem napr. v on-line vyukovych kurzu nic neotevrel, nebot autori stranek vtipne pouzili - new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); a tvrdi, ze to mozilla jako zobrazi :)), ale tez je vetsina meny rosypana tak, ze na ne nemohu kliknout.
Co se tyka validity kodu, tak kouknete sami, com mi vratil validator
<a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A//www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/execute/ee_ealight/tituly.htm' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A//www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/execute/ee_ealight/tituly.htm</a>
Co se tyka CSS, tak to je naprosta hruza! in-line styly temer u kazdeho elementu!!!! CSS spatne definovano. Chyb jak maku uvnitr definic. Styly sytluji... rika to neco tvurcum???:)) No,comment.
Tabulkovo frejmovy layout:)) co dodat! Vic uz to asi neslo pokazit, co?
Stranky se nedaji tisknout!
Obrazky maji neoptimalizovanou velikost. Co mladi lide doma. Ty nemaji T1 pripojeni!
Typografika autoru asi nic nerika, ze? Fonty nejsou proporcionalni. V rozliseni 1280*1024 se cist stranky nedaji!
V Lynxu se neda nikam dostat!
Mozna jsem slepy, opravte me, ale nenasel jsem hledani v portalu... To asi nikdy existova nebude, protoze to, co je vevnitr, to by nezaidexoval ani google, ktery taky nema zadnou sanci s tou semantikou kodu.
Barvy nejsou standartni, na 6 monitorech to vypada uplne jinak.
Pomer kodu k nosne informaci mi vysel z 20 strnake prumerne (a ted se posadte) 95%:5%. viz <a href='http://www.holovaty.com/tools/getcontentsize/' target='_blank'>http://www.holovaty.com/tools/getcontentsize/</a> s jakoukoliv adresou - trosku trapas :)))) haha
Jak to, ze ma jedna stranka pevne rozmery a jine se natahuji na 100%? Cetli autori nekdy takhle dlouhy radky? Delali vubec layout poratlu a nebo masti kazdou stranku, jak jim prijde pod ruce? Podle oka do potoka.... :)))
Co to je za blbost "Prohlížeč Opera zvládá www stránky bez problémů.." Zkousel jste to, pane Vicho? Mam pocit, ze ani nahodou. V nejnovjsi Opere 7.50 - si na napr. na strance <a href='http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/mk_katalog/fp/k_branavedeni/kazdarodina.htm' target='_blank'>http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/mk_katalog/fp/k_branavedeni/kazdarodina.htm</a> prosim zkuste kliknout na ono uzasne modre meny (napr. Informační zdroje). Me se to nepovedlo!
Ptate se, cim ze to je? Ze by spatne napsany JavaScript? Ja bych rekl, nestandartni metody az beda!
Nevim, komu je BARYEROVY portal urcen. Nechci byt az prilis kriticky, ale vazeni tvurci, to je sileny. Tohle ma byt prece portal pro vsechny. V cem ste to delali? To je v Cechach tak malo lidi, kteri umi delat weby? A zvlast tento? To delate weby jen pro 5% populace???? Asi jo...
V clanku se pise "Je třeba ocenit, že autoři věnují pozornost politice bezpečnosti. Veškerá citlivá data jsou uložena na serveru v databázi Oracle" :))) Tomu mam jako rozumet, ze na Sybase ci PostrgreSQL jsou data ulozena nebezpecne? Co to je za vetu? Co tahle veta, pane Vichu rika? Ze to, co je v databazi, je podle Vas v bezpeci? :))) haha. Vy jste asi nikdy nic nedesignoval, co?
...tohle je sranda... pane Vichu, poslouchejte se "Při přenosu v prostředí internetu se používá šifrování dat a další bezpečnostní nástroje. Například v modulu "Katedra" je nainstalován certifikát, který se stará o ověřování dat. Uživatel proto musí mít na svém počítači nainstalován odpovídající certifikát, který je možné získat zdarma prostřednictvím internetu.
"
..certifikat, ktery se stara o overovani dat... :))) to snad neni mozny.. to je prece blbost. Certifikat se NESTARA o overovani dat, o to se stara neco jineho.....:)))
Kdyz na onen odkaz kliknu, tak zjistim, ze certifikat neni TRUSTED. Coz je pro me znameni, ze se mohu pripojovat k serveru, ktery byl klidne hacknut. To, ze se pote spusti sifrovana komukace a ze pote chodi data kriptovanym kanalam mi je k nicemu, kdyz mi je muze posilat vyhackovany server :))))
Takze jste mel, pane Vich, napsta, ze se jedna o pokus o bezpecne overenou certifikaci. Tahle certifikace je uplne k nicemu... Ale to nema cenu vysvetlovat... Znaly vedi, neznalim je to jedno, co? :)) Doporucuji podat prihlasku do nejakeho kurzu, nejen psani recenzi, ale i doplneni znalosti.... udelate dobre sobe i ostatnim, kteri ctou a stavaji se obelhanymi ctenari.
Dal uz nechci nic kritizovat. Vazeni pratele, vcetne pana Vicha, clanek me informoval pouze o tom, ze z dobre myslenky vznikla ne moc efektivni vec. Divim se spol. CCA Group a LANGMaster, ze nenalezla spol., ktera vi, co dela. Verim, ze system stal hodne penez a ze se i dost spatne adminuje. Nu, coz, skoda.
Panu sefredaktorovi sdeluji, ze bych honorar za tento clanek nevyplatil. Naopak, vubec bych jej nevydal. Prosim zkvalitnete uroven recenzi!!!! Tohle se neda.
Camron
Datum vložení: 13.5.2004 7:12:06
Vážený pane, článek informuje o informačním systému pro školy a výuku. Že je web nevalidní a že se jeho tvůrci omezili pouze na technologii, která jim nejsnáze umožnila splnit dané cíle, to je téma pro jiný článek v jiné rubrice. Obdivuji Vaše úsilí, které jste svému příspěvku věnoval, evidentně to pro Vás znamenalo enormní zátěž, nicméně pláčete na špatném hrobě ;-)
Datum vložení: 13.5.2004 8:40:29
Děkuji za připomínky k úrovni zdrojového kódu a navazujícím problémům uživatelského prostředí SkolaOnLine.cz. Podotýkám však, že recenze seriálu „Virtuální studium“ nehodnotí detailně konkrétní weby. To je záležitost jiné rubriky na Intervalu.cz. Pouze v části Uživatelské prostředí a Technologie se v každém článku dotýká zásadních problémů.
<B>Ad. Prohlížeče:</B>
Jelikož zde dochází k určitým rozdílům, byly v článku zmíněny některé do oči bijící zádrhele. Do hloubky jsem nešel, to je záležitost jiné rubriky… Á propos – s tou Operou >><a href='http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/mk_katalog/fp/k_branavedeni/kazdarodina.htm' target='_blank'>http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/mk_katalog/fp/k_branavedeni/kazdarodina.htm</a>
prosim zkuste kliknout na ono uzasne modre meny (napr. Informacni zdroje)<< nemáte pravdu! Bez problémů otevírá již od verze Opera 5 váš inkriminovaný odkaz Informační zdroje. Tady bychom autorům webu křivdili.V jakém OS jste to testoval? Mě Opera zobrazila tento odkaz, a to přesto, že jsem teď po ránu po nastartování PC měl funkční AVG 7, který dokáže jo pořádně ubrat kapacitu paměti.
<B>Ad. Certifikát</B>
Certifikát je tu k tomu, aby umožnil komunikujícím stranám prokázat vlastní identitu, tak to bylo myšleno. Rovněž způsob aplikace na tomto serveru je na jiné téma…
Datum vložení: 13.5.2004 10:59:22
Dobré dopoledne,
přečetl jsem si Vaši reakci několikrát a jsem opravdu rád, že je ní pouze samá kritika. Ani si neumím představit dobu, kdy nebudeme mít, co vylepšovat a konečně budou všichni spokojeni !!!!!!!!!
To jen tak na úvod. Jak je tu několikrát zmiňováno, tak se jedná o spojení firem CCa Group a.s. a LANGMaster International. Portál je pouze zastřešení. Tím chci pouze říci, že jednotlivé sekce jsou plně v režii daných společností a bohužel musím souhlasit s tím, že se úplně neshodují.
Nechci tu do detailů rozebírat technologie a efektivitu a validitu psaní kódu. Tento web není primárně určen pro webové "fajnšmekry" a vývojáře, ale pro prosté uživatele Internetu, které primárné zajímá obsah. O tom byl hlavně napsán tento článek. Nicméně musím objektivně přiznat, že stránky obsahují jistou dávku nestandardů a Vy (jelikož si myslím, že se ve vývoji vyznáte) si jistě dokážete představit, že psát podle standardů není úplně snadné. Práce je navíc ovlivněna redakčními systémy, které se používají pro vytváření webu.
Je mi jasné, že vývojáře nikdy mou reakcí neuspokojím a Vy zřejmě budete neustále hledat nešvary, které stránky obsahují. Ať již objektivní nebo vyumělkované. Na převážnou větsinu dokáži smysluplně reagovat, ale myslím si, že to není do této konference. Pokud máte zájem, tak se mi ozvěte na email.
Mám jen pár odpovědí. Pokud tu zmiňujete LYNX, tak podle mého názoru jste se vrátil nejméně o 5 let zpátky. Co se týče validity kódu, tak o tomto bych nechtěl diskutovat, protože pokud někomu vadí, že jsem pouze lidé a někde napíšeme mezeru navíc, tak opravdu nemám co říct.
Na závěr bych se Vás chtěl zeptat (pokud se oprostíte od chyb v kódu), zda je portál strukturován správně a nalezl jste tam informace, které jste o čekával. Samozřejmě veškeré konstruktivní nápady rád uvítam.
Martin Bíkl
CCa Group a.s.
Martin.Bikl@cca.cz
Datum vložení: 13.5.2004 13:15:31
Vážený pane Bíkle,
děkuji za objemný a hodnotný příspěvek. Dovolím si, jako odborník, nesouhlasit pouze s tím, že validita kódu a přístupnost stránek není důležitá, pokud omezuje jen malou skupinu uživatel. Stejně tak nesouhlasím s tím, že by zajištění standardů bylo ve jmenovaných oblastech nákladné, podle mých zkušeností naopak reálné náklady snižuje. Myslím, že by to Vám i Vašim spolupracovníkům mohl snadno dokázat odborný audit, ať už z ruky specializovaných skupin (viz <a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=3305' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=3305</a> ) nebo třeba nezávislých vývojářů, kterých máme u nás dost a mezi něž se také počítám. Argumentace hodnocením orgány ministerstva, které se mnohokrát v této oblasti prokázaly jako neschopné ad absurdum, je spíše na škodu než ku prospěchu Vaší věci, kterou jinak shledávám velmi potřebnou a záslužnou.
S úctou
Vilém Málek
šéfredaktor Interval.cz
Datum vložení: 13.5.2004 11:07:30
Zdravím vás, rád bych reagoval na některé vaše připomínky (k sekcím Portál, Katedra a Žákovská).
Co se týče podpory prohlížečů, je v první řadě kladen důraz na podporu IE a nijak se tím netajíme. Důvod je prostý - na ZŠ a SŠ je IE naprosto dominantní, proto primární vývoj i testování probíhá s využitím IE. Pro školy je prvořadá cena systému, která souvisí s jeho vývojem, testováním a řadou dalších věcí. Je otázkou, kolik škol by uvítalo dvojnásobnou cenu systému za plnou podporu dalších prohlížečů, které používají 2% uživatelů.
Co se týče použití frames, jsou použity proto, aby při procházení stránek uvnitř aplikace nemusel uživatel stahovat celou stránku znovu, ale jen její obsahovou část.
Stránky se samozřejmě dají tisknout (zkuste si vytisknout např. <a href='http://www.skolaonline.cz)' target='_blank'>http://www.skolaonline.cz)</a>. Kromě toho v portálu je u každého článku odkaz na "printer friendly" zobrazení, stejně tak u většiny stránek uvnitř aplikací Katedra a Žákovská.
Že se v Lynxu nedá nikam dostat je pravda, nicméně pro Lynx tento web určený není, nebyl a nikdy nebude.
Odkaz na hledání ve článcích portálu je ihned na hlavní straně vpravo nahoře. Co se týče hleání v Google, zadejte pro jednoduchost výraz "galerie školaonline", první nalezený odkaz vede na aktuální článek webu.
Roztažení webu na 100% stráky je otázkou jen a pouze sekce Brána vědění.
Co se týče "bariérového webu", přiznávám, že nevím, co jste tím myslel. Pokud máte na mysli obsahovou a funkční stránku portálu, nabízím odkaz na Studii proveditelnosti ( <a href='http://www.msmt.cz/files/pdf/MHPortal_studie.pdf' target='_blank'>http://www.msmt.cz/files/pdf/MHPortal_studie.pdf</a> ), kterou vyrobil Ústav pro informace ve vzdělávání na žádost MŠMT, kde byla ŠkolaOnline na 2. místě mezi 25 vzdělávacími weby v ČR. A pokud máte na mysli podporu prohlížečů, nespatřujeme bariéru v tom, že podporujeme primárně prohlížeč, který v cílové skupině využívá více než 90% uživatelů.
Co se týče zabezpečení aplikace, to je velmi široké téma, nicméně jsme přesvědčení, že Oracle nabízí jedny z nejlepších podmínek pro zajištění bezpečnosti a výkonnosti na "data intesive" aplikace ve srovnání s některými jinými (např. freewarovými) produkty. Každopádně je to řešení, které by si škola sama nemohla nikdy dovolit.
Jsme otevření jakékoliv konstruktivní kritice zejména z řad uživatelů aplikace, nicméně se přiznám, že si nejsem jist, jestli jste poznal všechny vlastnosti Portálu a aplikací Katedra a Žákovská. V případě jakýchkoliv dotazů neváhehte oslovit mne napřímo, nebo se obrátit na hotline ŠkolyOnLine.
Jan Valenta, CCA Group a.s.
Datum vložení: 13.5.2004 13:16:22
Viz má reakce <a href='http://interval.cz/discussion-read.asp?disc=3346#story26510' target='_blank'>http://interval.cz/discussion-read.asp?disc=3346#story26510</a> u "spřáteleného" příspěvku ;-)
Datum vložení: 14.5.2004 0:52:03
Pisete: "Je otázkou, kolik škol by uvítalo dvojnásobnou cenu systému za plnou podporu dalších prohlížečů, které používají 2% uživatelů." Ja nevim, jak Vy, ale ja, kdyz pisu zdrojak, tak znam normy a vim, co pisu a vim, co umi jine prohlizece. Prijde mi, ze jste asi moc vyvojem webu neprosel a weby moc neznate, kdyz tvrdite, ze se cena zdvojnasobi. Ja narozdil od Vas poskytuji za uplne stejnou cenu inf. systemy na webu a zadavatele nematnu, ze jeho system bude fungovat pouze a jen na IE. To asi zakazniky pekne okradate a davate jim auta, ktera jezdi jen nekdy a nekde, neni Vam to blby? BTW. Na IE funguje Vas system ted, co napr. za 2 roky? Myslite, ze 90%uzivatelu bude mit stale jen IE? Kde jste vzal ty 2%???
Nechci, aby jste citil, ze se snazim sec mohu programovat pouze proto, aby byl kod validni. Vite, ono je to o znalostech, ktere nemate. Precte si nejakou tu nurmu a sam zjistite, ze neprogramujete pro IE, ale podle neceho, co nesmirne zefektivnuje nejen Vasi programatorskou praci, ale predevsim pomaha uzivateli!!!!!! Co myslim? Treba to, ze kod Vasich stranek se bude nacitat az 5krat rychleji v screemingu, nez doposud. Ale to musite vedet, jak na CSS layout a spol. Kdyz se podivam, na to, co jste spachali, tak jakoukoliv stranku, kterou vidite jsem schopen naprogramovat nejen ja, ale mnoho lidi v CR tak 10 krat efektivneji. NEjen v nacitani, ale uvedomte si, ze tam bude take 10 mene kodu, takze to budete psat i rychleji a system muze byt drive hotov, za levnejsi peniz. Jenze se musi vedet, jak... takze mi prijde, ze jste se tu verejne priznal, ze normy jste zadny necetl, tudiz je neznate a tvrdite nesmysli, ze by system stal 2krat vic. Jo, stal, od Vas. Takze z toho plyne, ze nejste asi dvakrat dobry na weby :)) Bez urazky, ale je to tak. Studujte!
Co se tyka frames, tak opet nemate pravdu. Vite, jak pracuje browser napr. pouzivali doctype XHTML 1.0+? Jake ma rezimy browser?Myslim, ze nikoli. Vedel by jste, ze stranky se zobrazi mnohem rychleji v cistem XHTML, nez s frames. Prednasku tu delat nebudu. Studujte :))) bez legrace. (Vasi stranku napisu pod 40KB!!!, vy tam mate balast temer s desitkama kB uplne k nicemu!)
Co se tyka Oracle, tak ten take znam a vim, co poskytuje. Me zarazila veta recenzenta, ktery pise nesmysli. (viz ma prvni reakce) Vite, me by spis zajimaly ty SQL dotazy, jak jste je napsal (psal jste-li je). Myslim, ze by v nich bylo dost nesmyslu. Jen tak jsem si testoval posilat na server par dotazu a odezvy byly spis k placi. Vite, ze psat SQL respektive PLSQL bez pouziti JOINu je humus? A verite, ze Vase SQL dotazy po zadani nesmyslnych vstupu vraceji blbosti, ktere nejsou optimalizovany? No, to asi nevite... Asi Vas napadne, jak jsem na tohle prisel, ze? Jednoduse. Zkusil sem si to z GET A POST parametru... Vsak si odpovezte sam, zda-li mate u zretezene kauzality najaky JOIN, ja trvdim, ze ne, a to sem SQL nevidel!!!!
Jinak si myslim, ze profy systemy chodi trosku jinak. Vetsinou jde o data, ktera se tahaji z DB a aktualizuji se tak max. 1 denne. Nevidim jediny duvot pouzit pro jednoduche selecty jinou DB. A vutec, proc to tahat pres DB, vzdyt to muzete vygenerovat do XHTML a tim zrychlit cely portal.
"bariérovy web" je web, ktery cloveka vytoci, ktery se nacita pomalu jako zelva a dostat nejakou informaci je nekdy o pevnych nervech. Je to web usity jen pro jeden browser, jedu platformu a jedno zarizeni. Ja se snazim delat "BEZBARIEROVY WEB", coz znamena, web optimalizovany nejen na rychlost odezev, ale vetsi moznosti pouzitelnosti a to nejen dat, ale i kodu. Jinka zarizeni, palmy, tiskarny, pdf formaty, prezentacni zarizeni... Vite, nejsem si jisty, proc mate tato - dle meho nazoru - dobra data v relacni DB. Ted jste udelali web, a co zitra? Co kdyz budete chtit vydat knizku, ktera bude obsahovat data z DB. To budete psat znovu nejaky jiny zdrojaky, tahat to z DB a transformovat do treba do PDF? Ja se vsadim, ze jo. Zakazni to zaplati, ten je blbej, ze jo... Vite, doba pokrocila a technologie taky, takze treba XML databaze, ktera na oraclu symovat jde je resenim, ktere mi tu nejak chybi.... Vite vubec o tom? Rekl bych, ze ne, protoze nejste analytik!
Co se tyka auditu, no, ja nevim. Musim se na tim Vasim pdf pousmat. Ja sem si zacal delat audit WCAG 1.0 a tam neproslo skoro nic. Studii, kterou tu prezentujete, tak vypovida pouze o strepince. Vite, oni jsou mezinarodne dane standardy a dokonce jsou uz k tomu vyrobene TEST CASE s TEST DEIGNS a ty mluvi o vice vecech zcela jasne, nez ty, co mate v tom pdf. Audit inf. systemu delam a vim, ze dnes Vam vyda certifikat ci audit temer kazdy. To, aby system prosel, musi projit celou radou validacnich kriterii, ktere zariti testy. A mohou byt automaticke, poloautomaticke ci rucni. Testu jsou presne specifikovany. Dokonce existuje pro ne legitimni testovaci sotware. Jsem rad, ze se tu ozvali profici, ktreri web znaji a tem bych teke sveril audit. Vite, co. Oslovte je a uvidite sam. Ty vam udelaji testy, ze budete koukat. (BTW, znate 15 zpusobu testovani softwaru? Myslim, ze ne. Studujte!)
Datum vložení: 14.5.2004 9:59:20
Jen několik doplnění.
Neustále argumentejete přesvědčením o ceně systému a okrádání zákazníků. Nechte prosím posouzení "okrádání" na zákaznících samotných. Nechť oni sami zváží, zda se cítí za 1200 korun ročně za 100 uživatelů okradeni či nikoliv.
Zastoupení jednotlivých prohlížečů získáváme ze statistik našeho serveru.
Pojem "audit" a to, co z něj vyplývá jsme v této diskuzi nezavedli my. Pouze jsme upozornili na studii, která nevznikla na náš popud, kterou jsme nijak neovlivňovali a která hodnotila obsahovou část našeho webu kladně. To, že se nad ní usmíváte, vypovídá o vašem názoru na práci MŠMT, ale s naším webem to naprosto nesouvisí.
K ostatním námitkám se mohu vyjádřit pouze tak, že mne překvapuje, jaké informace o mé osobě, mé roli v projektu, mém pracovním zařazení, mé znalosti SQL a metod testování a o koncepci selectů v databázi dokážete vykoukat z parametrů get a post ;o) Smekám před vámi.
Datum vložení: 14.5.2004 0:52:58
Lynx jsem zminil, ne proto, ze jsem zastance tohoto prohlizece, ale proto, ze je z neho vydet sematicko-hyerarchycka posloupnost kodu, ktera muze byt porusena 5ti pravidly. (Z-indexy, EVENT MODELem 2 a jeho udalostmi, plovoucim layoute, atd. - vite o cem je rec? Verim, ze nevite - rika Vam neco semaforove rizene EVENT MODELU?) Kdyz se na kod podivate, tak zjistite, co delate spatne, co se stane, kdyz vypadnou styly, ci kdyz clovek nema JS. Rozhodne nechci tvrdit, ze LYNX je prohlizec v nemz by mel byt kod prohlizen!
Co se tyka tisku, tak si ze me delate strandu, co? Znovu! Stranky se tisknout nedaji. Nedaji se z nich dale zpracovavat data. Ted myslim na ty vsechny lidi, ktery tento web natchne a budou si chtit neco ulozit. Docela je lituju. Nic nevytisknou ani nestahnou. CTRL+A a nasledne ulozeni CTRL+V je k nicemu protoze se vsechno v jinem nez plain text editoru rosype. To je dano tim genialnim tablkovo-frejmovym layoutem. Pri "Save-as" jsem se take zasmal... No a co kdyz ke strance pristoupi jine zarizeni... To radeji ne, co? Takze mi poradte, jak bych si mohl treba nejaky clanek ulozti, nemit tam balast z meny a pritom by to vypadalo k svetu? Ja si i odpovim. Proste to nejde. Bude to umet az nova verze za dvojnasobne penize, ze? :)) Ach jo, davejte alespon lidem pdf. Skoro se mi chce postnout sem ukazdku, jak na to.:)
"printer friendly u kazdeho clanku" :))lol kde? ukazte mi to treba na strance
<a href='http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/execute/ee_lme/browser.htm' target='_blank'>http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/execute/ee_lme/browser.htm</a>
ja to nenasel. A to sem vyzkousel IE6.0, Mozilla 1.7 a opera 7.5 pod WIN2000.
Vite, ja Vas nechci urazit ani nejak ztrapnit, ale prijde mi, ze si nejen ze me delate legraci, ale take z firem, ktere to plati. Pisete, ze Vas google zaindexoval a nasel, treba "galerie školaonline". Dovolte, male vysvetleni. Videl jste RATE tyhle stranky? Ja ANO a je to dost bida 0 z 10ti moznych :)))) Proste v googlu jste uplne mrtvi. Druha vec, ktera me na tomhle pobavila, je to, ze kdyz nekdo hleda na internetu, tak nevi, kde hledat, ale vi, co hledat. Takze asi nikdo nikdy nenapise do search inputu skolaonline! Ale napise jen "galerie Policka" (a skolaonline spat nebude!!!!!) Verim, ze jste pochopil, ze vase stranky se nikdy nikomu nezobrazi, protoze nejsou dobre naprogramovany.
Vite, jak funguje google? Koukal jste nekdy do jejich devnetu? Vite, podle ceho vyhledava, jak indexuje, cemu dava priority a cemu ne? Vite, ze hledi na semantiku nejen textu, ale i kodu? Vite, ze google hledi i na linky nejen z vase portalu, ale i do vaseho portalu? Vite, jak zvysovat RATE. Vite, vubec, co a jak je definovany RATE? Vsadim se, ze nevite odpoved ani na jednu otazku. Opravdu, bez urazky! Studujte, studujte, a programujte, az kdyz neco umite a vite, co a proc pisete. A to nejen Vy, ale kazdy, kdo se o neco pokusi!
Nemyslete si o mne, ze jsem namachrovany, berte to, jako ze "CESKO HLEDA SUPER STAR", no a vy jste se nepredstavili jako tvurci dobre. No, a ja jsem ta porota, ktera Vas proste vyhodi, protoze na to nemate! A to, ze na to nemate mohu dolozit!
Verim, ze si snad 1% vemete k srdci. Neni to az o mne, spis mi prijde hamba, ze se tady vymysli, dle meho nazoru dobra vec, ale udelaji ji lide, kteri nevedi o webu vubec nic. Myslim, ze pan Martin Bíkl, by mel vedet, ze prace opravdu neni dobra, ikdyz se tak muze jevit. Nevim, co si myslite o mem pohledu, verte, ze i ja vytvarim inf. systemy pro lidi na internetu a moje prace je zcela jina. Pocet systemu je 3mistne cislo, a tak vim, o cem mluvim. Reaguji takto dlouze, ne, abych tu ukazal, co sam znam, ci dokazal tvurcum, ze nic neumi, ale ze mi prijde, ze tento system ma smysl a mel by se rozvijet! Partnery, ktera ma, jsou myslim solidni a vedi, co by melo byt naplni a obsahem. Tak je nepodvadejte! Co se tyka obsahu a struktury, tak tu hodnotim KLADNE!
Co se tyka prispevku Vilema Malka, vite, pan Vicha nenapsal objektivni recenzi, protoze webum nerozumi! Hodnotil portal, stejne jako ja. Vim, ze se weby hodnoti v jine rubrice, ale pane sefredaktore, tento clanek v te rubrice nebyl, takze nevidim jediny duvod, proc lidem nenapsat, i druhy pohled na vec. Podobna kritika se snasela i na tento portal, ktery prozival bolestne znovuzrozeni. Jsem aktivnim ctenarem Intervalu a vim o kazdem clanku uz pres 3 roky, ikdyz se vetsinou nevyjadruji! Vim, tedy, co, kam a jak psat. Popisoval jsem zavazne nedostatky sytsemu, kterych si pan Vich nevsimal, ba naopak je chvalil!
Pane Bíklu a pane Valento, co Vy na to? Prijde mi, ze system musel stat vekou spoustu penez a vysledek je vic, nez hrozny.
S pozdravem
Camron
Datum vložení: 14.5.2004 8:01:40
No když už jste tak dlouho naším čtenářem, pak byste mohl vědět, že autorem článku není pan Vích, ale pan Vícha. Komolení jazyka českého je osobní záležitostí každého jednotlivce, komolení jména autora je urážka na cti jeho i naší.
Datum vložení: 14.5.2004 9:13:56
Ad.: Camron
>>Co se tyka tisku, tak si ze me delate strandu, co? Znovu! Stranky se tisknout nedaji. <<
Musím opět napsat, že nemáte pravdu!
Prosím vás, jak zadáváte tisk stránek? Třeba odkaz, který uvádíte:
<a href='http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/execute/ee_lme/browser.htm' target='_blank'>http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/execute/ee_lme/browser.htm</a>
lze bežně tisknou a to v IE 6, Mozilla 5, Opera 5!
Rovněž data všech stránek (myslím tím veakerého obsahu i s menu) lze běžně uložit. To vše testováno pod Windows XP Home, Windows XP Professional. Nebo mám to ještě oveřit ve Windows 2000? Myslím, že to je zbytečné………<B>tisk i uložení dat funguje!</B>
A pokud vám jde o uložení čistého text, tak přece snad :-) nemusím radit! Označte blok, dejte do schránky a vložte do editoru. Ale to jsme již v podivné rovině…
Datum vložení: 16.5.2004 22:22:16
Pod IE to funguje, jdu to zkusit ještě pod Linuxem SUSE 8.2. Ten borec (jmeno si nepamatuji - nejde tisnout) to musí být nějaký magor vyvojář, co si neumí vytisknout ani blbou stránku !!!
Já tvrdím s kolegy v práci jedno. Čím jednoduchší stránka s velmi dobrým obsahem, tím lépe.
Promiňte mi ten výraz, ale ten borec (vyvojář, co mu to netiskne) je fakt asi z jiné planety !!!!
Datum vložení: 15.5.2004 16:30:25
Divím se, že při vašich znalostech vyvojáře nedovedete vytisknout stránku. To je div! Neděláte si vy srandu?
Já znám server <a href='http://www.skolaonline.cz' target='_blank'>http://www.skolaonline.cz</a>, protože s ním naše děcka pracují. Dokáži to děti a vy - vývojář na HTML a další ne?
Datum vložení: 13.5.2004 10:10:42
AD.:Cameron
>>Certifikat se NESTARA o overovani dat, o
to se stara neco jineho.....:)))<<.
No ne ;-), ;-), jak to myslíte? Certifikát autorizované certifikační společnosti (CA) se <B>právě stará o to, že to jste jen a jen vy</B>, že se za vás nevydává jiná osoba!!!
Nechci vám dělat školení, ale je přece jasné, že ceertifikát obsahuje veřejný klíč, vaše jméno a další údaje, a tedy CA ručí za to, že tyto údaje jsou pravé. CA přece podepíše dokument svým privátním klíčem a poté certifikát vám vydá, tudíž ověřila si vaše data.
Druhá věc je potom samozřejmě šifrování a podepisování zpráv pomocí asymetrické kryptografie.
Datum vložení: 14.5.2004 1:25:41
Skoleni mi delat nemusite :) Souhlasim s Vami, tak jsem to i myslel. Jen mi prijde smesne, ze je certifikat na zminovanem serveru nevalidovany CA. To mi prijde hodne k smichu... Jaka je to potom autorizace??? To se klidne mohu logovat k hackrovi, ktery pri navazovani komunkace podvrhne klice v asymetricke sifre. Jak Vam mohu verit, ze je to prave vas server, ke kteremu se prihlasuji, kdyz neni schalen CA? A to, ze schalen neni, o tom jsem psal a muzete se presvedcit. :)))
Psat tedy v recenzi o tom, ze jde o bezpecnou komunikaci, tak to jste, mily pane Vicho, trosku mimon, zatim je to nebezpecna komunikace, ktere alespon ja, neverim.... O bezpecne komunikaci muzeme mluvit jen s certifikatem, ktery ma ty 3 zeleny checkboxy :))) Ale to jste prehledul, co?
Camron
Datum vložení: 14.5.2004 8:51:30
Dovolím si tvrdit, že to tak není.
Pokud si nainstalujete kořenový certifikát certifikační autority (I. CA) pro aplikaci Katedra (jak to tento web doporučuje), nemůže NIKD (suplovat), že je serverem ŠkolaOnLine.
Tedy dojde prostřednictvím vašeho pécéčka k ověření, že <B>komunikuje opravdu s pravým serverem ŠkolaOnLine</B>. Ověření pravosti serveru provede certifikát I. CA. Neleze tedy tvrdit a zpochybňovat, že komunikace na SkolaOnLine je nedůvěryhodná. Tvrdíte, že jde o nevalidovanou CA. Jak to?
Datum vložení: 16.5.2004 22:42:07
Tak jsem to zkoušel pod tím linuxem Suse 8.2 s Mozillou 1.2.1. a dopadlo to jakžtakž.
Tu je alespoň pár info :
<a href='http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/mk_katalog/fp/k_branavedeni/kazdarodina.htm' target='_blank'>http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/mk_katalog/fp/k_branavedeni/kazdarodina.htm</a> - nejde otevřít modré menu !!!!!
<a href='http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/execute/ee_lme/browser.htm' target='_blank'>http://www.branavedeni.cz/LMNet/WebApps/LMInternet/learning/bv/execute/ee_lme/browser.htm</a> - jde tisknout !!
<a href='http://www.skolaonline.cz/' target='_blank'>http://www.skolaonline.cz/</a> - modré menu (rodič,..) nejde otevřít !!
Celkově musím říct, že stránky jsou velmi dobré, ale zřejmě jen pro IE.
Doporučil bych autorům <a href='http://www.skolaonline.cz' target='_blank'>http://www.skolaonline.cz</a>, aby na stránky napsali, že to nepodporuje určité prohížeče !!!
Datum vložení: 17.5.2004 8:35:11
Díky za testování, hlavn na Linuxu, který momentáln na stroji neprovozuji, takze jsem nemel moznost to overit.
Jinak to doporuceni, aby bylo nekde zvyrazneno, ktere prohlizece SkolaOnLine doporucuje, je nutne. Programatori serveru s tim urcite neco udelaji, i kdyz ze stranek je castecne patrne, ze jejich stranky podporuji standard IE, dosud jeste na verejnosti, a tedy ve skolstvi nejvice pouzivany. Ale casy se meni a <B>IE ztraci na priorite u uzivatelu</B>, s tim by se melo pocitat.
Datum vložení: 17.5.2004 9:50:00
Díky za podněty, podíváme se na problémy, které jste tu popsali. Celý web generuje několik set stránek, občas se vloudí chyba..
Jan Valenta, CCA Group a.s.
Datum vložení: 20.5.2004 18:59:07
V poslední době jsou totiž nabízeny počítače (např. Brave) s OS Linux Suse.
Takže by to bylo možná výhodnější napsat na prvou stránku, že stránka nepodporuje LINUX nebo napsat, že podporuje pouze IE.