Starší komentáře ke článku: vcelaricifm

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 3.1.2005 15:33:39

Podívejte se na kód, Lukáši... Má to cenu? Nebo co chcete slyšet?

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 3.1.2005 17:37:40

Nechápu co má cenu a co nemá cenu. Napište co chcete, já si to přečtu a ponaučím se z toho.

Avatar

Autor komentáře: Roman Pištěk

Datum vložení: 3.1.2005 16:31:21

Mno, tady nejde než poradit, aby si autor začal číst nějakou sérii článků o xhtml a vůbec tvorbě validních a přístupných webů...

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 3.1.2005 17:36:46

Slyšel jsem, že xhtml je zbytečné se učit. Co jinak mi můžete doporučit?

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 3.1.2005 17:48:04

Lukáši, to jsi bohužel slyšel špatně (i když názory jsou do určité míry různé), ale i když nebudeš používat XHTML, tak celá konstrukce stránky je totálně chybná. Počínaje tabulkovým zobrazením, nesmyslným MENU v JS, které není ošetřené pro ty, kteří JS nepoužívají. Chybí definice typu dokumentu na začátku stránky, špatně pojata definice CSS. Písmo - chybí definice základní rodiny písma, např. serif ap.

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 3.1.2005 17:39:50

Musím souhlasit. Asi nejhorší je to JS menu.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 3.1.2005 17:57:21

Mate pravdu. Prece jsem jen amater jak pisu, ale jsem rad ze mi to kritizujete, jinak by to tu bylo na nic davat, ne?

Avatar

Autor komentáře: mat

Datum vložení: 3.1.2005 18:25:16

uživateli je zhusta buřt, jestli autor webu použil při jeho výstavbě xhtm či html, ale menu v javascriptu by opravdu nemělo být ani v jednom případě -resp. měla by být na stránkách alespoň nějaká jeho textová alternativa. Je sice fakt, že jen málokdo používá prohlížeč se záměrně vypnutým js, ale jsou tu i roboti vyhledávacích služeb, textové prohlížeče, čtečky apod - pro ty jsou vaše stránky nepoužitelné.
Jestli tedy chcete alespoň něco změnit (i když chtělo by to asi začít od začátku na zelené louce), zbavte se toho menu - kromě toho, že bez js je nepoužitelné, trochu nervní uživatele (patřím k nim) to vyjíždění textu irituje...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 3.1.2005 18:30:36

Dodal bych, že mnoho firemních firewallů JavaScript zcela blokuje, a to už je docela pádný důvod, proč se mu vyhnout všude tam, kde není nezbytný ;-)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 3.1.2005 18:32:03

Začít by to chtělo znuvu ale kde? (Znáte nějakou adresu, kde je vše popnáno od začátku?) Já se na to určitě podívám. S tím menu jsem fakt nedoufal, že s tím budou takové problémy.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 3.1.2005 18:46:19

Od začátku? To by asi chtělo nějaké knížky o přístupnosti, použitelnosti a webdesignu, nejnovější se dají sehnat například od Zoner Pressu. Na netu je nejucelenější zdroj informací pro začátečníky v češtině asi <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.jakpsatweb.cz' target='_blank'>http://www.jakpsatweb.cz</a> - ekvivalentní zdroj pro pokročilejší je už dost těžké najít, částečně je možno vystačit s články zde na Intervalu, zbytek se musí dohledat po blozích ;-)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 3.1.2005 18:51:46

Jo tam chodim pravidelne. To byla moje prvni stranka, kterou jsem zacal navstevovat.

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 3.1.2005 18:43:01

Opravdu je to poměrně dost špatné a je to vidět už na tom, jak se to v jiném prohlížeči než IE sype. Nicméně to co napsal kdosi do tamního fóra je vrchol imbecility mnohonásobně převyšující Lukášovu totální neznalost webdesignu. Jmenovanému hovádku tedy gratuluji k tomu, že jednoznačně prokázal, že hloupost je opravdu nesmrtelná a přežila i rok 2004.

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 3.1.2005 18:44:49

... pardon - "..nejmenovanému.."

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 3.1.2005 18:46:28

Vše se dá přece napravit, ne snad?

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 3.1.2005 18:49:44

Totální neznalost bych neřek.

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 3.1.2005 19:31:29

Přepracuj si stránku do css a uvidíš, že je to mnohme příjemnější práce s webem, než tabulkovat. Takto se strukturou webu už mnoho neprovedeš, krom totální renovace a redesignu.

Zapracuj tatktéž na grafice. Digitální fotoaparát se dá pořídit za 3-4000kč a určitě vyfotit včelín, plástve atd a zakomponovat to do layoutu dá vjemu webu víc než to co máš. Taktéž načerpej inspiraci s dalších stránek.. zkus třeba publikaci "Inspirativní webdsign", kde najdeě zajímavé screenShoty. Nenavádím tě k plagiátorství, ale k otevření grafické imaginace.

XHTML určitě ano. Vpodstatě se jedná o fyzickou čistotu a mentální zdraví zdrojového kodu než o nějakou zásadní změnu vůdči klasiše HTML.

Jinak jako první web je to celkem v pohodě. JavaScripty určitě nepoužívej!! Já se nikdy k Jávě ani npřičuchl a vůbec mi to nechybí. Můj první web byl oproti tvému naprosto úděsný :-)

Celkem jsem se začetl do sekce "ze světa". Včelařina na tom není věru dobře.. Třeba vaše stránka bude nápomocna při znovunastolení dávné slávy české medové indastry :-)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 4.1.2005 0:36:44

Myslím si, že je tu aspoň někdo, kdo mi opravdu pořádně poradil v čem bych měl dělat a jak, moc Vám děkuji za Vaše názory a připomínky, které budou určitě přínosné pro mou budoucnost.

Digital si mohu půjčit canon A75. Už jsem s ním fotil a jde mi to, no problem.

"Inspirativní webdsign" Kde ho najít než jenom tu?

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 4.1.2005 9:35:50

treba tady <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.coolhomepages.com/' target='_blank'>http://www.coolhomepages.com/</a> se da mrknout, jak to delaji ostatni.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 4.1.2005 12:53:08

Vypadá to, že budu muset opravdu hodně zabrat, abych se aspoň trochu dostal na úroveň.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 3.1.2005 22:05:08

Až na to, že se mi stranka načíta velice dlouho, občas se layout rozhazi i v IE tak je to docela dobré...:-)

Kolego co doporučuje koupit si digiták :-) každy nemá peníze a místo toho, abych si koupil digital za 4000kč, tak si radsi pockam a koupim si apson za 8000 - kvalita je diametralně rozdílná...Každý doma nemá tiskárnu peněz :-)

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 3.1.2005 22:43:38

Souhlasím s připomínkou, že nemá každý doma tiskárnu peněz, ale docela by mě zajímalo, co má přesně znamenat věta "je to docela dobré". Co je na stránce docela dobrého?

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 4.1.2005 0:32:30

Možná, že když se podíváš na tu stránku, poznáš, že ji dělal amater a to je jeho první stránka, kterou kdy vytvořil. Nemyslíš, že na začátek je to pro něho celkově velký výkon, nemyslíš?

Přece z amaterá a jeho první stránky nemůže hned z toho vyjít extra supe www stránky ne? Co myslíš?

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 4.1.2005 12:12:01

Ano, moje první stránka byla taky úplně šílená a i za současné bych asi slízl pěknou kritiku. Jenže já jsem si nejprve X kritik zde na intervalu přečetl, je zde dokonce uveřejněný menší tutoriálek, jaké parametry má prezentace splňovat aby měla vůbec šanci, že nebude zdejšími vlčáky roztrhána. Myslím si, že jsi vůbec předchozí kritiky nečetl, jinak bys věděl co tě čeká. Právě proto sem přestala řada kvalitních kritiků přispívat, protože je to pořád dokola: tabulky, písmo v px, bez deklarace dokumentu, špatně použité Javaskripty atd.
Takže snaha se cení, ale představa, že můj první výtvor bude na Intervalu chválen do nebe je trochu nereálná. Nic ve zlém.

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 4.1.2005 14:45:50

Já bych si dovolil se přiklonit k názoru, že jestli to je opravdu Lukáši tvoje první dílko na webu, tak je třeba ocenit snahu i odvahu přijít sem pro hodnocení. Tedy - myslíš to vážně a to je dobré. Pokud se někdo z profíků podívá a zjistí, že jde o začátečníka, tak prostě nemusí se tím dále zabývat. Najde se dost lidí (jak je vidět na této diskusi), kterým není zatěžko vyslovit se i k benjamínkovi webu.

Jinak si musíš ujasnit, jakou cestou půjdeš, pokud máš na stránce CSS, a tedy pošilháváš po stylech, tak je opravdu zbytečné na ni cpát tabulky. Ty lze použít výjimečně a rovněž s podporou CSS.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 4.1.2005 18:22:30

Jako do´bre pro profika to neni, ale na zacatecnaka, jo, ne?

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 7.1.2005 2:09:54

Nezlobte se ma mě, ale proč tu pořád opakujete, že jde o amatérskou tvorbu a že na amatéra to není špatné. Svůj web jsem sem dal, předpokládám, kvůli kritikám a připomínkám zkušenějších tvůrců, ne kvuli tomu, aby vás někdo plácal po ramenou. Pokud se chcete zlepšit, nestačí vám konstatování, že jste amatér a že na amatéra je to slušné (což mimochodem ani není pravda, znám spousty amatérských stránek, které mají mnohem vyšší úroveň).
Takže neupírám vám snahu a odvahu, ale neustálé omlouvání vám k ničemu nebude. Spíše byste měl vést diskusi s kritizujícícími a pokud poukáží na něco, co vám není jasné, ptát se dál, abyste se k něčemu dopracoval.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 7.1.2005 2:10:54

Mělo samozřejmě být "... Svůj web jste sem dal, ...".

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 4.1.2005 15:12:02

Lukáši, dovolím si sem vložit odkaz na článek, na který je odkaz před každou kritikou. Je starý víc jak rok. <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://interval.cz/clanek.asp?article=2546' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=2546</a>
Je evidentní, že jsi ho nečetl, protože nemáš splněný již ani první bod těchto doporučení.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Bílek

Datum vložení: 4.1.2005 17:58:33

Možná nemám, ale nemyslím si, že to stálo to tu dát, aspoň ví na čem jsem, ne?

Na svůj první web jsem byl pyšný. (to asi každý) Ale popravdě jsem chtěl vědět jak na tom jsem a nemyslíš si, že to nebylo spávné to tu dát?

Něco jsem si z toho kritizování odnesla, a jsem velmi rád, že dost. V tom mi to pomůže se více zaměřit na přesný cíl a zvětší rychlostí popojit dál a zlepšit se vě věcech, ve kterých dělám chyby.

Nemyslíš?

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 1:40:14

ano, kvalita bude jina, ale já jen tak plácl do vzduchu. Navíc kdo trochu umí Photoshop, ten udělá i z podprůměrné fotky fotku dostačující..tedy já to alespoň dokážu :-)

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 1:42:02

Jako první web je na tom dobré to, že je.. Tenhle chlapík Vás machři časem strčí do kapsy, viď že jo :-) ?

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 1:53:20

1.Stránka se opravdu načítá dlouho:
- OdSkriptovat
- Styly (i když ponecháš tabulky) umísti do externího souboru

2.Nechceš to přenést na nějaký redakční systém? Třeba mamboserver.cz (ten na webuzdarma funguje), nebo XOOP.com, nebo UNITED NUKE..

3.Knihu Insp.webdesign najdeš na vltave.cz

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 2:08:04

Dále si stáhni na slunecnice.cz můj oblíbený "MS Internet Explorer Developer Pack" a nainstaluj si i OPERU a osatní browsery a pokukuj do nich, jak to v nich vypadá. Pokud to bude vypadat blbě, tak si tu zažádej o radu :-)

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 2:12:26

- o smyslu kolonky "Portály" a jestli ji zcela neodstranit bychom mohli zapříst debatu.

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 2:13:38

si myslím že pokud máš potřebu propagovat portály zadara, tak to můžeš učinit lépe a patřičněji v ODKAZECH :-)

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 2:21:51

Spam byl zablokován...

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 2:19:09

Spam byl zablokován...

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 2:20:11

Spam byl zablokován...

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 2:22:16

:-)

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.1.2005 2:23:33

já ti chtěl jen doporučit konkurenční server s vyborným css tutorialem a voni mě to vylouply..

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.1.2005 5:50:27

Odkazy na servery, které nám kradou články nebo které spamují diskuse, jsou automaticky blokovány ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 4.1.2005 10:42:45

Co tím přesněmyslíš? No určitě jakmile se mi dostane do rukou čas, ihned se na vaše rady víc a podrobně podívám.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 5.1.2005 13:49:47

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.jakpsat-web.cz' target='_blank'>http://www.jakpsat-web.cz</a>

bez pomlcky

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.1.2005 14:02:19

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.jakpsatweb.cz' target='_blank'>http://www.jakpsatweb.cz</a>

Proč to nenapíšete normálně, milý anonyme?

Avatar

Autor komentáře: Lukáš

Datum vložení: 6.1.2005 13:03:45

Mno ... dle mého názoru by jsme měli jít weby které jsou validní. Jak jsem se dočetl v podmínkách pro uveřejnění webu, proto nechápu jak se sem tohle vlastně dostalo.

Navíc ... webu jako tento je zde v kritice spousty a jediné co se dá na to říci, je "předčti si něco o tvorbě webů než začneš web tvořit" achjo

Mno a jinak, bych ještě rád podotknul, že je to rozsypaný i v IE konkrétně ve verzi 5 a nemyslím že pětka by byla už nějaká mrtvá, ještě stále je možné se sní setkat v net kavárnách apod. takže pokud bych měl známkovat jako ve škole, dal bych určitě 4- a půl stupně zaodvahu. Možná i 5 za to, že když už se někam hlásim, zkusim být nejlepší a ne schválně do kritiky poslat to co sem naškrábal a čekat že mi to všichni okolo opravěj.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz