Starší komentáře ke článku: Úskalí publikování z Flashe do SWF souborů

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: upir

Datum vložení: 12.2.2002 12:08:37

Zdravim,

clanek se mi zda celkem zbytecny, vlastne sem nepochopil co chtel zdelit, pokud vubec neco zdelit chtel... na druhou stranu je mistrovske dilo napsat cely clanek jen o jedne funkci flashe jake je export do swf... navic sem nepochopil proc autor na zacatku clanku pise o formatu swf jako kdyby ani nepatril ke flashi a jako by jej vyvijel nekdo jiny nez macromedia... je taky docela zmatene michat anglicke a ceske nazvy polozek a popisku... no nic.. upir

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 12.2.2002 12:24:02

Komentar se mi zda naprosto zbytecny, vlastne jsem nepochopil, co vlastne chcete sdelit, pokud jste vubec neco sdelit chtel ...

Avatar

Autor komentáře: Geronimo

Datum vložení: 12.2.2002 14:54:57

Zdravim,

no "upir" ma v mnoha vecech pravdu. Clanek jsem si poradne precetl, az po
jeho prispevku a me vyhrady jako ctenare ke clanku jsou tyto:

- polovina clanku neni o "uskalich publikovani", ale o vseobecnych zasadach,
jak udelal FLASH animaci "ani tlustou, ani stihlou".

- macromedia FLASH pri generovani SWF souboru vytvori sama zdrojovy kod (jenom to chce zvolit spravnou volbu =),
neni tedy potreba pouzivat zdrojak ve clanku "jako sablonu" anebo neni
potreba pro kod pro FLASH pouzit DreamWeaver - viz volba Publish,
ktera prave slouzi k publikovani SWF souboru do HTML stranky vcetne
vygenerovani samotneh HTML.

- zda se mi ponekud nelogicke, prvni vyexportovat SWF soubor a teprve pote -
kdyz nas ohromi jeho velikost :) - zatim FLASH animaci upravovat podle
danych zasad. Danych zasad by se mel tvurce drzet a postupovat podle nich uz
pri tvorbe animace,

- a co je nejhorsi, clanek se zabyva pouze volbou FILE-EXPORT MOVIE a
pritom je uplne pominuta volba FILE-PUBLISH SETTING, ktera umoznuje
pri exportu animace nadefinovat mnohem, mnohem vice voleb, napr. pro
HTML kod - kvalita, zarovnani atd.

ZAVEREM: Pokud je tedy clanek o "uskalich publikovani SWF soubloru pro wrb",
pak se mel clanek HLAVNE zabyvat volbami File - Publish Setting (ktera
zahrnuje i volu File-Export Movie), a dále File - Publish Preview a File - Publish,
nebot prave tyto volby slouzi k publikovani SWF souboru pro Web.

Zdravi Geronimo

Avatar

Autor komentáře: Tomáš

Datum vložení: 12.2.2002 16:51:53

Jojo, úplně souhlasím s Geronim...

Jinak generování SWF je snad pro každého úplně to nejlehčí na celém Flashi:o))

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 13.2.2002 8:25:40

Pane Geronimo Kucero ;), i Vy, pane Tomáši, zcela přehlédnu anonymnost vašich příspěvků. Co ale nemohu vůbec přehlédnout, je naprostá diskuse od věci. Co vlastně autorovi vytýkáte?!! Nehledáte náhodou výtku pro výtku? Ani jeden argument mě nepřesvědčil o tom, že autor udělal chybu.
A že vás SWF nezajímá? Tak proč takový článek čtete?! Jeho úvod mluví naprosto jasně, o čem bude pojednávat.

Žádáte kulturu projevu po autorech - myslím, že není až tak od věci, pokud autoři budou žádat kulturu projevu v diskusích. Děkuji za každou rozumnou kritiku a vážím si rozumných a věcných diskusních příspěvků. Ona totiž diskuse velice často doplní a v některých směrech i "předčí" samotný článek. To se ovšem o téhle nedá říci ani náhodou. A nejen proto, že anonym přizvukuje anonymu. ;o)

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 13.2.2002 8:49:54

Nechapu, proc me Marku spojujete s Geronimem, ja do FLASHe vubec nedelam. Nejste paranoidni? ;)

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 13.2.2002 8:56:46

Mirku je tu pár nezvratných indicií, že jsi to opravdu Ty.

Že do FLAShe vůbec neděláš ? Ty neděláš do spousty věcí a přesto je kritizuješ.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 13.2.2002 9:52:25

Prosim te - prestanme si tu hrat na obvinovani, ci je ci prispevek. Geronimo neni muj prispevek. Kdyz pisi do diskuse, vzdy pod svym jmenem. Ale kdyz uz jsi to nakousl, rad bych se o tech indiciich neco dozvedel :)

Nekritizuji veci, do kterych nedelam.

BTW: radsi si spravte diskuse, tento prispevek davam z jineho prohlizece, neustale reloady u nahledu (aniz by se prispevek odeslal)jsou fakt super.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 13.2.2002 8:58:19

:o)))
To proto, ze je to uplne stejny styl prispevku, jaky mate/jste mel v posledni dobe velmi casto take. Neberte to jako urazku, tak to ani nestavim, ale jako duvod k zamysleni. :)

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 13.2.2002 9:55:53

Ne Marku, je to blbost. FLASH vubec neovladam a take jej nemam - co jsem v nove praci - nainstalovany. K cemu by mi tady byl?

Jinak ale s Geroninem docela souhlasim, postavit clanek na jedne volbe, kdy navic cely clanek pomiji volby ostatni, je blbost.

Avatar

Autor komentáře: Josef Hovad

Datum vložení: 13.2.2002 19:13:43

Musím se smát... Nejprve jste napaden, že kritizujete něco, do čeho neděláte... Pak napíšete, že to není pravda, protože to, do čeho neděláte vy "prý" nekritizujete... Dále řeknete, že o Flashi nemáte ponětí, ale nakonec si stejně neodpustíte poznámku na článek o něm... Tak já jsem z toho teda "jelen"...

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 14.2.2002 0:43:19

Predne bych chtel rict tohle:

1. Pana Kuceru osobne neznam, tedy nehodnotim, hodnotit mohu jeho prispevky a clanky: Clanky podnetne, prispevky maji nekdy sverazny styl, ktery je ale jeho - nic vic, nic min.

2. maji prispevky alespon stejne IPcko, host (i tak by to nic nerikalo, ale aspon neco). Soudit podle stylu prispevku ??

3. Jestli mate s panem Kucerou nejaky problem, reste si ho mimo diskusi. Tohle je trosku nechutny. Pokud to byl pan Kucera, pak by melo byt pod Vasi uroven, to tady resit, nereagujte!

S pozdravem
Jakub

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 14.2.2002 8:15:36

Mate naprostou pravdu a ja s Vami souhlasim.

Jsem ale sefredaktor Intervalu a tim padem i ten, kdo zodpovida za sve autory. Jakmile se tedy vyskytne podobne nesmyslne hodnoceni a vyvolavani "honu na carodejnice", mam ze sveho postu potrebu autora hajit, resp. podporit. Pokud bych nereagoval, pridala by se horda anonymnich prikyvovacu - presne jako ve stredoveku.

Ale mate jiste pravdu v tom, ze podobna diskuse je mi velmi nechutnou pritezi a ztratou casu. Proto se do nich moc nepoustim. Tady mi to uz pripadalo pritazene za vlasy.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Simek

Datum vložení: 14.2.2002 21:26:38

Když už se tu nakously obecnější věci, jako např. vaše zodpovědnost za autory, tak bych Vás chtěl požádat o sběžné přiblížení fungování redakce (pokud se o tom už někde psalo, tak se omlouvám a poprosil bych o adresu). Hlavně by mě zajímalo, máte-li nějaké odborné redaktory pro jednotlivé oblasti, kteří posuzují, jestli článek, který vám kdosi pošle, není třeba úplná volovina. Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 15.2.2002 8:56:35

Odborne redaktory Interval samozrejme ma. ALE. Za Interval, tedy za jeho obsah, jsem plne zodpovedny ja jako sefredaktor. A to i tehdy, pokud se spolehnu na nektereho ze svych kolegu a on "pusti" neco chybneho. Nikdo neni vsevedouci, ani sefr., proto se na sve kolegy spolehnout musim.

Redakce funguje tak, ze autor posle clanek, prislusny redaktor ho bud "pusti" nebo ne a sefredaktor ho povoli pro vydani. Pokud by mel vyjit clanek, ktery neuvidim pred vydanim, radeji nevyjde zadny. (je tu trochu problem s dovolenou, nemoci apod., v takovych pripadech se ujima vedeni zastupce sefr. - toho Interval zatim nema, ale budu usilovat o to, aby mel)

Nikdy ode mne neuslysite neco jineho, odpovednost sefredaktora je jasna a presne dana, od toho je sefredaktor :) Pokud tedy najdete na Intervalu neco spatneho, hazte kameny na mou hlavu. Skoro se mi ale pak chce rict: "at hodi kamenem, kdo je bez viny". :o)

Avatar

Autor komentáře: Pavel Simek

Datum vložení: 15.2.2002 9:34:10

Díky za vysvětlení. Možná by tedy stálo za úvahu zveřejnit kontakty na odborné redaktory pro jednotlivé rubriky, aby ty kameny padaly na jejich hlavu -- nejen za konkrétní články, ale třeba i za celkové směřování rubriky...

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 15.2.2002 10:01:15

Pokud mate k Intervalu, k smerovani rubrik apod. pripominku, slouzi na to schranka redakce@interval.cz Z ni se dostavaji zpravy dal.

Schranku denne vybirame, takze se vzkazy dostanou vcas na prave misto. Za jakekoli pripominky jsme vdecni. Diky za ne!

Avatar

Autor komentáře: Jiří Sekera

Datum vložení: 14.2.2002 1:33:17

Komentář kolegy flashaře chvilku po tom co sem mu poslal link na tenhle článek...

"Asi budu muset predelat starej web a misto FLA pouzit ten bajecnej format SWF o kterym sem driv nemel tucha, uz du na to..."

...myslim ze to celkem mluvi za vsechno.

Avatar

Autor komentáře: newt

Datum vložení: 18.2.2003 12:57:33

upir, nemozem s tebou suhlasit. Clanok sa mi az tak zbytocny nezda. Nemyslim, ze som pri praci s Flashom uplny amater a predsa som nasiel par cennych rad...

Avatar

Autor komentáře: Josef Hovad

Datum vložení: 12.2.2002 20:05:47

To, zda je článek zbytečný, nechám jen na vás...ovšem pokud budete chtít napsat článek pro ZAČÍNAJÍCÍHO "Flashaře", pak u těch zkušených nepochodíte nikdy... Dále doopravdy nechápu, jak se autor 1. příspěvku dovtípil, že formát SWF nevyvíjela macromedia...

Dále úskalí publikování...- to, jak udělat štíhlou animaci jsem chápal jako to největší úskalí. Pokud si pod úskalím představujete něco jiného - je to na vás... To, že by se měl tvůrce daných zásad držet už předem je jasné, ale zdálo se mi poněkud nelogické upravovat nic...neboli nejprve upravovat a pak vytvořit výsledek...je to sporné - takhle se mi to zdálo pro čtenáře srozumitelnější... Jinak použití File I Publish Settings + File I Publish Preview je samozřejmě trochu obsáhlejší, ALE - nehledě na to, že uvedenou šablonu můžete použít i bez toho, aby jste měl Flash (stačí mít nějaký SWF soubor), opět podotýkám - článek byl mířen spíše na začínajícího čtenáře, a proto jsem se snažil zařadit to nejdůležitější "pro přežití"...

Pepík

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 13.2.2002 12:52:05

Pokud je článek z větší části opsán z manuálu, mohl být aspoň pořádně přeložen. Je-li článek pro určen pro začátečníky, tak si nedovedu představit, jak takový začátečník pochopí, co je to "vykreslovaná animace," o zmatku v pojmech typu "grafický symbol" nemluvě

Avatar

Autor komentáře: Josef Hovad

Datum vložení: 13.2.2002 18:51:21

Souhlasím... Pojmy jsou problém, ale představte si článek, kde by se všechny vysvětlovali... myslím, že by se v něm nikdo nevyznal... Ale jinak dobrý nápad, proč nenapsat článek o tom, co to znamená vykreslovaná animace či grafický symbol - myslím, že by to "hodilo" docela dost řádek...

Avatar

Autor komentáře: Listonos

Datum vložení: 12.2.2002 20:44:49

Zaujimava debata. Iba nechapem preco niekto vobec cita zbytocny clanok.

Mna by zaujimalo ako umiestnit swf do html tak aby to preslo cez HTML validator, lebo stale pi..cuje /teda Validator na W3C/ ze kod ktory si vygeneruje flash ja na hovno.

Vie o tom niekdo nieco ?

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 13.2.2002 22:46:32

Ja osobne bych zrusil diskuze k clankum jako takove, na Intervalu stejne jako treba na Idnes, nejsou k nicemu. Pomer signal/sum je v nich mizivy, na rozdil od diskuznich for kde se nekdo zepta na problem a ostatni odpovi. Abych parafrazoval Cimrmana, clovek nepotrebuje ani tak informovat jako se vykecat :-)

Leo

Avatar

Autor komentáře: Neo

Datum vložení: 11.7.2002 10:22:07

Pre amatera je to Dobre !

Avatar

Autor komentáře: Ondra ardnO

Datum vložení: 25.6.2005 18:24:41

Téda... nechtěl bych dále kritizovat už tak dost zdrbnutý článek, ale to 'Uložit jako tip' na začátku (a ještě pěkně tučně) mi přijde docela jako amatérismus... proč všichni odborníci na počíatče nejsou současně alespoň průměrně vzdělanými lidmi na češtinu???

Avatar

Autor komentáře: Leoswald

Datum vložení: 26.3.2008 22:42:58

Hledal jsem script otevřít swf v novém okně a našel jsem bandu volů co tady blbnou. Kdyby každý z nich, rádoby odborníků něco napsal, tak to co hledám, najdu hned...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz