Starší komentáře ke článku: Tvorba přenositelných aplikací

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vlasta

Datum vložení: 27.8.2003 8:17:26

Nemely by byt zmineny i navrhove vzroy vedouci k znovupouzitelnosti aplikace...

Avatar

Autor komentáře: Vít Peprníček

Datum vložení: 27.8.2003 19:23:10

Múžete mi přesněji popsat co myslíte těmi navrhovymi vzory, možná to zahrnu některého dalšího pokračovaní. Když tak na soukromý mail. xvit.peprnicek@centrum.cz

Avatar

Autor komentáře: Roman "Dagi" Pichlik

Datum vložení: 27.8.2003 11:23:16

Ac Vas chvalim za snahu ozrejmit nam , nektere dobre postupy tak na me clanek pusobi matoucim dojmem. Existuji prece patterny, ktere to resi viz. model-view controller. Uplne zakladnim krokem je oddleni aplikacni a prezentacni logiky. Pokud se povede navrhnout dobry interface pro praci s aplikacnimi objekty, je jejich dalsi reuse v ramci aplikace/apliakci velice jednoduche. Samozrejme to predpoklada objektove vyjadreni. Velice vyhodne je pouziti XML dat, kdy kazdy apliakcni objekt vraci sva XML data, ty je mozne pro vyslednou akci seskladat od ruznych apliakcnich objektu a dale s nimi pracovat. XML mohou byt transformovana prakticky na cokoliv od HTML, plaintextu az po PDF.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 27.8.2003 19:53:20

Abych řekl pravdu trochu jsem se bal toho že tento članek bude trochu zmateny, ale určitě to napravim v dalších pokračováních kde bude více praktických informacích, určitě se o něčem z toho co jste psal zmíním. Jinak díky za inspiraci.

Avatar

Autor komentáře: Vlasta

Datum vložení: 27.8.2003 20:35:51

Presne MVC jsem mel na mysli.

Avatar

Autor komentáře: FF

Datum vložení: 28.8.2003 0:25:10

Snazim sa ako sa len da najst <U>priamy</U> suvis tohto clanku iba s Active Server Pages (podla coho je clanok zaradeny), ale o nich tam nie je ani zmienka.

Avatar

Autor komentáře: FF

Datum vložení: 28.8.2003 0:28:13

... nemam zaujem kritizovat kvalitu clanku, ale skor jeho zaradenie. V sekcii PHP, atd by bol tiez velmi potrebny. ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vít Peprníček

Datum vložení: 28.8.2003 10:42:05

Taky si myslim, nebo treba hned v sekci Vývoj aplikací.

Avatar

Autor komentáře: Jerry III

Datum vložení: 28.8.2003 8:10:39

Ja jen doufam ze autor nemyslel vazne web aplikaci ktera by brala jako vstup primo SQL dotazy...

Avatar

Autor komentáře: Vít Peprníček

Datum vložení: 28.8.2003 10:44:59

Proč by nemohl být vstup sql ? Samozřejmě tím myslím pro komunikaci aplikace - databáze a ne aplikace - klient.

Avatar

Autor komentáře: Tomas

Datum vložení: 28.8.2003 12:29:00

Vazeny pane, prenositelnost znamena uplne neco jineho. To o cem pisete je znovupouzitelnost kodu. Prenositelnost je moznost kod prenest na jiny OS, HW apod.

Mejte se fajn...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 28.8.2003 15:26:31

Bylo to myšleno jako přenositelnost částí kódu ale máte pravdu výraz znovupoužitelnost je lepší označení.

Avatar

Autor komentáře: Petr Antoš

Datum vložení: 9.11.2003 14:42:16

... ktere asi mnoho "profiku" nerado vidi neco delat :-)
Vypada to, ze jste ke kouskovani monolitu dospel vlastni cestou,
protoze premyslite :-) Nicmene je fakt, ze pro lidi, kteri sami moc premyslet
nechteji (respektive na to nemaji tolik casu) byly principy dekompozice aplikaci formalizovany do tzv "design patterns" (hledejte googlem). Tento buzzword se nejcasteji vyskytuje ve spojeni s javou, resp J2EE, protoze pri
navrhu velkych profesionalnich systemu je proste potreba myslet na poradek jiz od zacatku a empiricky uz vice lidi pred vami zjistilo, ze je lepe delat veci "nejak takhle" ... Osobne povazuji povedomost o patternech za "to ono", cim se lisi programatori od "dobrych programatoru" (neplest si se starsim pojetim tohoto pojmu - kdy ti dobri umeli udelat nejvetsi prasarny s C-syntaxi, tak ze to nikdo jiny nepochopil - naopak :-) Je totiz hodne uzitecne a setrici cas, kdyz si dva naprosto cizi programatori reknou, ze to a to je udelano jako treba onen "MVC pattern" a oba hned vedi, ze jde o perfektni reseni nezavislosti prezentace (ui) a funkcnosti (logiky). Patternem je presne dany princip reseni (az tak, ze by se mozna dal generovat kod automaticky, podle sablony...) a muze to byt reseni dost slozite, ktereho vymysleni (znova!!!) by vam zabralo spoustu casu - proc, kdyz uz je jasne "jak na to" :-). Mensi problem vidim v tom, ze pokud clovek u programovani premysli fakt hodne, tak mnohdy neni schopen pochopit proc neco tak samozrejmeho a (evolucne prichoziho) se take nejak jmenuje a napise se o tom spousta reci ... design patterny jsou vlastne programatorsky metajazyk na reseni typickych problemu a hlavne usnadnuji komunikaci v tymu, IMHO :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz