Starší komentáře ke článku: Třikrát W v internetové adrese - past na laiky?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jirka Kosek

Datum vložení: 7.3.2002 0:46:17

Ta konvence s www na začátku může mít zrovna na billbordu dost velký význam. Asi nikdo nebude psát na plakát adresu stránky jako URL adresu včetně <a href='http://' target='_blank'>http://</a>. Napíšete-li na billboard firma.cz nemusí pak mnoha lidem vůbec dojít, že se jedná o adresu firemních stránek. Když tam bude <a href='http://www.firma.cz' target='_blank'>http://www.firma.cz</a>, je už to celkem jasné.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 7.3.2002 8:28:49

Ona to neni az takova pravda. Moje zkusenost ze zahranici je uplne opacna. Rada velkych firem WWW vubec neuvadi (napr. Levi.com). Prave z toho duvodu rada tech webovych prechazi na zmenu nazvu z Neco na Neco.com, coz vystihuje nejen jmeno, ale i adresu. Marketingove je to urcite zajimavejsi, nez "hyzdeni" s <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>.

Avatar

Autor komentáře: Josef Mašek

Datum vložení: 7.3.2002 8:41:01

Souhlasím s názorem pana Koska.
(Šel jsem do diskuze s tím, že něco podobného napíši, ale když už to tu bylo jako první příspěvek, tak se jen připojím)
Nepřirovnával bych www k závorkám v telefoním čísle, ale pro spoustu běžných uživatelů internetu spíš ke zkratce tel. či fax. na vizitkách a reklamních materiálech.
<a href='http://' target='_blank'>http://</a>, které tomu spíš odpovídá je pro tyto uživatele nicneříkající, ale www je pro ně synonymem webových stránek firmy.
Byl jsem nucen na <a href='http://ustinl.cz' target='_blank'>http://ustinl.cz</a> (nebo <a href='http://www.ustinl.cz' target='_blank'>http://www.ustinl.cz</a> :-)) předělat skript pro směrování domén 3.řádu (multidomain nemám) tak, aby bylo možno zadat adresu treti.druha.cz i <a href='http://www.treti.druha.cz' target='_blank'>http://www.treti.druha.cz</a>, protože z logu jsem viděl, že spousta lidi ji takto zadává, přestože takto nikde není prezentována.
A ted jak jsem psal adresy svého serveru mě napadla ještě jedna věc.
Pokud v mailu napíšete <a href='http://www.domena.cz' target='_blank'>http://www.domena.cz</a>, označí se automaticky jako odkaz, ale před cokolivnezwww.domena.cz musite přidat <a href='http://' target='_blank'>http://</a>
A stejne to funguje, podle popisu, i pri formatovani teto diskuze. (pokus ustinl.cz )
Myslím že WWW je zažraná.

Avatar

Autor komentáře: Tomas Turo

Datum vložení: 7.3.2002 10:25:24

Také souhlasím s panem Koskem, je spousta firem, které se jmenují FIRMA CZ a přitom nevlastní z různých důvodů doménu stejného názvu (a někdy se k takovému jménu už ani nedostanou). Lidé, o které v mnohém případě vlastníkům stránek jde, nejsou odbornici v internetu a proto jim to ani nedojde, že firma.cz má být pozvánka na internetovou prezentaci firmy (berou to jen jako název firmy), kdežto jakmile se přidá <a href='http://www.firma.cz' target='_blank'>http://www.firma.cz</a> je to i těm laikům jasné. Ještě jedno hledisko, nechte si vyřezat na plotru název firmy na nárazník automobilu. Co si tam necháte napsat? Já bych volil "www.firma.cz" (napsáno bez <a href='http://)' target='_blank'>http://)</a> přeztože <a href='http://' target='_blank'>http://</a> tam správně patří, zcela zbytečne zaplatíte další peníze za písmenka navíc a zmenšíte si velikost nápisu, který je pak čitelný z menší vzdálenosti.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 7.3.2002 10:36:53

Opet musim rici, ze z marketingoveho hlediska je to nevyhodne. Obrovska vyhoda nepouzivani WWW tkvi v tom, ze muzete svoji adresu prave na billboardech uvest jako nazev sve sluzby - budu-li delat propagaci sveho obchodu s auty, urcite lepe pusobi napis Auto.cz, nez nekde v rohu nesmele www . auto . cz (Auto.cz si muzete dat navic klidne na vyvesni stit sveho skladu apod.) ...

To, ze se to v Cesku jeste neujalo, souvisi prave s tim, co autor zminil v clanku. Nicmene se jedna o novy trend, ktery je zcela logicky a posune zadavani webovych adres a jejich uvadeni o neco dal.

Sam uvadite, ze <a href='http://' target='_blank'>http://</a> se jiz neuvadi, neuvadet WWW tedy patri k dalsim logickym krokum.

Avatar

Autor komentáře: Tomas Turo

Datum vložení: 7.3.2002 11:09:08

Ohledně marketingu by asi bylo vhodné provést měření úspěšnosti takového názvu - tedy zda firma.cz nebo www . firma . cz . Podle mého názoru je v současnosti nejlepší (nejúčinější) řešení s www, pokud mi jde o návštěvníky stránek. Samozřejmě další otázkou je skutečný název firmy, ochranná známka, obchodní název atd. Když budu mít firmu auto.cz a budu provádět masivní kampaň ve všech médiích je to jednoduché, ale menší firmu právě zajímá co nejlepší (účinný) marketing a co nejnižší náklady. Šetříte místem (penězi). Pokud budu živnostník Pepa Novák a budu vlastnit doménu rezupilou.cz logicky si do inzerátu (billboardu) napíšu www . rezupilou . cz. A to máte firmy Firma s s.r.o., Firma a.s., v.o.s atd atd.
Ono u firem s .com (dot com) je to trochu jiné. Někde na netu se doporučovalo .cz pro firmy působící v CR, .com pro cz firmy mající mezinárodní ambice. Určitě jste zaznamenali po 11. září marketingovou ("národní hrdost podporující") nabídku .usa (dot usa) a jsme opet v trochu jiném - pozměněném světě.

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 7.3.2002 15:05:46

Pokud si už ale někdo uvědomuje, že když něco končí "tečkacézet", tak je to asi internetová adresa a ten někdo si to pak hasí stotřicítkou po dálnici a náhodou vidí billboard...

... zapamatuje si opravdu akorát to <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>.

Čím jednoduší je adresa, tím je snáze zapamatovatelná.

Marek Soldát.cz

Avatar

Autor komentáře: Petr Dusek

Datum vložení: 7.8.2002 11:15:24

A dalsim krokem by pak mohlo byt neuvadet tu priponu .cz, ne? Zkratka a dobre, URL se budou neustale zmensovat, az zmizi docela :-)))

Avatar

Autor komentáře: Zdenek Benes

Datum vložení: 7.3.2002 11:36:24

Ja se jiz nekolikrat setkal s problemem, ze clovek malo zbehly ve vecech internetovych, si z napisu <a href='http://www.bezvafirma.cz' target='_blank'>http://www.bezvafirma.cz</a> zapamatuje maximalne to <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>. Z toho duvodu se priklanim k variante bez www, protoze jde takrikajic primo k veci.

Avatar

Autor komentáře: Peter Murár

Datum vložení: 7.3.2002 8:19:28

Len tak zo srandy som skúsil napísať Zoznam.sk, Interval.sk, Markiza.sk a ono to skutočne fungovalo. Ibaže... ibaže keď som zadal iné adresy v tomto tvare (globtelnet.sk, joj.sk, pobox.sk), explorer mi vypísal chybovú hlášku "The requested URL could not be retrieved" s tým, že "No DNS records".
Aby sa ľudia zbavili "zlozvyku" písať na začiatku www, chcelo by to kampaň. Ibaže za týchto okolností je úplne zbytočné robiť nejakú osvetovú činnosť v radoch laickej verejnosti, pretože ľudia by sa odvolávali práve na spomínané hlásenie. Môže nás akurát hriať pocit, že adresa je správna aj bez spomínaného www, ale nič viac. A aj tá správnosť sa nachádza iba v teoretickej rovine.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Král

Datum vložení: 7.3.2002 8:57:11

Souhlasím jak s článkem, tak s oponenty. Psát WWW by mohlo být zcela zbytečné, kdyby si správci DNS serverů dávali tu práci a přidávali jak doménové jméno s WWW tak bez. Myslím, že doménu pouze s www v DNS serverech uvádějí jen některé webhostingové služby, čímž de fakto nutí všechny uživatele internetu, aby vždy WWW do adresy psali. Pak se to stává zvykem i tam, kde to není potřeba. Myslím si, že je dobré na toto téma vyvolat diskusi. Tím si zákazníci takových služeb uvědomí, že by měli po jejich provozovateli požadovat záznam v DNS i bez <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>. A jak se ukazuje, kvůli silnému zvyku také včetně <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Murár

Datum vložení: 14.1.2007 16:12:24

Ahoj jestli sem ještě někdy přijdeš tak mi určitě napiš na mail Pavel Murár

Avatar

Autor komentáře: houba

Datum vložení: 14.1.2007 20:45:50

trhni si nohou!

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 7.3.2002 8:23:34

Myslim, ze zadavani WWW je potreba. Uz jenom z toho duvodu, ze na nektere weby se proste nedostanete bez zadani <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>. Zadate treba jenom mujserver.cz a nic.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 7.3.2002 10:40:29

A ci je to v takovem pripade chyba? Zakaznika urcite ne.

Avatar

Autor komentáře: hynek.lipa

Datum vložení: 7.3.2002 13:40:01

A to vis dobre, pac interval takhle fungoval jeste zhruba pred mesicem.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 7.3.2002 16:28:39

O tom nic nevim, neb v intervalu nedelam uz ctyri mesice :) Ale pokud vim, na interval se slo dostat i bez WWW, vzdy. Zoner to totiz tak dela u vsech svych hostovanych webu, coz je duvod vic, proc byt se Zonerem :)

Avatar

Autor komentáře: hynek.lipa

Datum vložení: 7.3.2002 18:32:05

Ja zapomnel, ze uz jsi jinde:o) Ale driv to opravdu neslo, ja www vetsinou nepisu, a u intervalu jsem nadaval jak spacek, ze musim trikrat klepnout do klavesy ;-)

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 8.3.2002 8:10:07

Ne vazne, urcite to slo, protoze s tehdejsim kolegou Slavicinskym jsme si pochvalovali, ze to mame na vsech nasich serverech :)

Avatar

Autor komentáře: Jan Dvořák

Datum vložení: 20.11.2002 18:24:44

Já jsem si pro <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>. udělal program na kl. zkratku alt+ctrl+w :)

Avatar

Autor komentáře: oo

Datum vložení: 31.10.2004 12:19:11

Tak to by mně zajímalo, jestli je jednodušší zadat w+w+w ne alt+ctrl+w :-)))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.3.2002 8:14:22

Pozde, ale predse se pripojuji nikoli se svym nazorem, ale zkusenosti. Povsiml jsem si, ze zname svetove servery jsou registrovany nejen bez nebo s tremi w, ale i s jednim, dvema... ...nekdy az sedmi!

Avatar

Autor komentáře: Vaclav

Datum vložení: 15.4.2002 17:57:33

DD,
domena.cz. SOA ns.domena.cz. ... (...)
domena.cz. NS ns.domena.cz.
domena.cz. NS ns.jinadomena.cz.
domena.cz. MX 10 ns.domena.cz.
ns A XXX.XX.XX.XXX
www CNAME ns.domena.cz.

Autor clanku zapomina, ze "stroj" musi obsahovat, take jmeno. Jedina moznost, jak vytvorit <a href='http://domena.cz' target='_blank'>http://domena.cz</a> znamena udelat dva A zaznamy na jednu IP aresu. Obecne delat "A" zaznam na domenu druhe urovne pokladam za lehce neciste reseni, ktere mozna smudlum a klikacum pripada "cool", protoze pri
browseni nemusi zadavat www, ale je to z tohoto a jinych duvodu docela prasarna.

Avatar

Autor komentáře: Ladislav Vojtisek

Datum vložení: 6.1.2004 17:43:43

Naprosto souhlasim. Zase jeden pan Chytry, ktery si pod pojmem "Internet" a "domenove jmeno" nedokaze predstavit nic jineho, nez sluzby <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>. Autorovi vrele doporucuji precist si prislusne dokumenty RFC, ktere system DNS a jeho zakonitosti definuji.

Avatar

Autor komentáře: smugg

Datum vložení: 16.4.2002 10:01:57

Při práci s internetovými stránkami často bezmyšlenkovitě zadáváme <a href='http://www..' target='_blank'>http://www..</a>. Nenapadlo vás, že je to třeba přežitek a jen zbytečné matení laiků, kteří pak vloží www i tam, kam vůbec nepatří?
RE:
Právě si myslím, že to zadávání je pořád důležité a není to žádný přežitek. Pokud to "www" nezadám ke své doméně, objeví se mi úplně jiná stránka!

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 16.4.2002 11:27:45

Četl jste článek pořádně? Vždyť o tomto se v něm mluví...

Avatar

Autor komentáře: prof. Hrbolek

Datum vložení: 20.5.2005 13:52:40

Ale o tom zde už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!

Avatar

Autor komentáře: lukas

Datum vložení: 6.8.2002 13:02:45

budto sem tupej nebo mi wildcardy nefunguji.
Mam pocit ze wildcardy se maji dava do DNS ne ?
Protoze kdyz jsem na apachi zadal serveralias *.domena.cz nejak mi to nejelo.
To same na IIS. Takze jestli by byl nekdo hodny a vysvetlil mi to tak dekuji

Avatar

Autor komentáře: Jan Dvořák

Datum vložení: 20.11.2002 18:39:27

ještě poznámečka:
ono pověstné <a href='http://' target='_blank'>http://</a> znamená protokol: "HyperText Transfer Protocol", neboli protokol pro přenos formátovaného textu a jiných dat.
To si tam doplňuje prohlížeč(pokud doména 3. řádu je ftp., potom doplní ftp://, tedy File Transfer Protocol).
Nicméně některé prohlížeče zkouší doplnit na konec .com, .net a .org a není tedy vyloučené, že .cz také vymizí.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 22.9.2003 15:08:48

Vim že teď už to je mimo mísu, prostě sem na tenhle článek narazil a neodpustím si trochu reklamní komentář:

LIDIČKY, pořiďte si Operu, nastavte si tam automatické dokončování adres, konkrétně předponu www a třeba i příponu cz,com, atd... a do adresového řádku pište jen: "interval", atd...

Avatar

Autor komentáře: smirak

Datum vložení: 21.10.2004 14:11:17

nebo v IE stačí napsat doménu 2 řádu a zmáčknout Ctrl+Enter
a hned se doplní <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www' target='_blank'>http://www</a>. a .cz...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz