Starší komentáře ke článku: tom-gryf.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: ks

Datum vložení: 28.11.2003 0:20:16

tak jsem asi prvni, kdo ma moznost vyjadrit se (rypnout si) k teto ... ruzove prezentaci...
vse z pohledu amatera, berte s rezervou:
design tabulkami: není co dodat, o tomto tématu tu toho bylo receno dost, nebudu opakovat, nicméně myslím, ze takovato stranka by pomoci css byla namiste;
validita - nevalidita kodu, která ale nemá na výsledný efekt podstatný vliv;
růžovou už nechci víc.. trochu moc růžové, tím ale asi originálnější;
ALE:
nejvíc mě bije do očí to šikmo-proužkované pozadí, možná to vypadá efektne (?!?), ale dost blbě se z toho čte, možná zvolit tmavší odstín šedé;
jinak na první pohled a povrchní prozkoumání se mi stránky jeví uživatelsky celkem přívětivě, nevím, pěkné

Avatar

Autor komentáře: JiriN

Datum vložení: 28.11.2003 19:38:01

Ano, bylo toho o nich zde už řečeno mioc a moc. Každý už mohl pochopit, že [tr] a [td] stránku znepřehledňují, kdežto [div class="a"][div class="b"][div class="c"][div id="d"][div name="e"]... činí stránku přehlednou a jasnou. ;-)

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik

Datum vložení: 28.11.2003 20:41:14

Tady jde o to, že když se vymyslel jazyk HTML, tak sloužil k prezentování dat. A sématické značky označovali co je citace, ukázka, na co se klade důraz apod. Tabulky sloužili k prezentování 2 rozměrných dat a v žádném případě nesloužili k formátování vzhledu dokumentu.
Pak se začal využívat internet ke komerčním účelům, a bez CSS se nedali stránky jinak lépe formátovat než pomocí tabulek. Tím se sice dosáhlo obrovských designérských možností, ale ztratil se původní význam HTML.
Smutné je, že TABLe layout učí i některé odborné knížky o HTML apod.
A teď , když už máme konečně CSS, tak se můžeme vrátit zpět k účelům HTML a k formátování slouží CSS.
A tak je to jedině dobře!

Nevýhoda je špatná implementace v klientech, zvlášť MSIE dokáže webdesignéra pořádně naštvat.
Je smutné, že je majoritní tak hloupý a uživatelsky ne moc "vychytaný prohlížeč", který navíc obsahuje hromadu chyb.
Je smůla, že se prohlížeč dodává s Windows, jinak by byla situace jiná a výrobci prohlížečů by mezi sebou bojovali na základě funkcí a reklamy.

--------------------------------------

A teď k hodnoceným stránkám.
Kód nebudu hodnotit, kdyby nebyl v tabulkách tak jo.

Design se mi moc líbí, a ta růžová na černé je moc pěkná. Písmo je sice trochu míň čitelné. Ale jinak moc pěkný web, narozdíl od těch "grafických projímadel", které se tady občas vyskytnou, a každý tady opěvuje jejich kód v XHTML a CSS, to je sice dobře, ale normálního návštěníka nejdříve zaujme vzhled.
Technicky to není žádný problém.I když chápu, že mnoho autorů zde kritizovaných stránek chtěli nabídnout obsah, i s tím, že webík nebude zrovna krásný. A tak nemůžu příliš hodnotit grafickou práci někoho, kdo se tím neživí, nebo se o to nezajímá či na to prostě nemá talent.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 28.11.2003 1:55:48

- tabulky
- title - pred kodovanim
- kodovani 2x (v hlavicce a pak hned za body)
- chybi alty
- tvrdy mezery
- font-color, ...
...
- grficky nelibi
- netisk. verze
- pristupnost - nic moc, spis nic nez moc, ale hlavni text se da zvetsit (+)
...

Jako iluzoinisticky kousek to je velmi slaby, asi jeden z horsi z triku :)

Avatar

Autor komentáře: Skott

Datum vložení: 28.11.2003 8:31:09

K validite/nevalidite kódu, použití tabulek se nechci vyjadřovat, v IE, Mozille i v Opere to vypada stejne. A navíc tomu příliš nerozumím. :-))

Design je velice vkusný, hodně mi to k tomuto tématu sedne. K růžové mám jenom jednu výtku, a to při použití v a:hover na té pruhované ploše, tam je to nečitelné, jinak mi velice ta růžová do černého pozadí zapadá. Šedé šikmé proužky na kraji mi taky nevadí (možná by mohly být ještě trochu tmavší), ikdyž je to prvek, který rozhodně nevidím poprvé. Ale co dneska kdo vidí poprvé že?

Rozmístění na stránce je uděláno taky velice dobře, navigace zcela jasná.

Po těch všech sračkách (ikdyž některé byly validní) co se hodnotí v tehle rubrice se nbojím říct, že po grafcké stránce je to to nejlepší co tu bylo.

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 28.11.2003 11:11:00

Vy jste nejaky kamarad ci znamy autora etch stranek ze? :))

K tabulkam se nebudu vyjadrovat, sam je povecinou pouzivam pac se piplam s layoutem :) takze mi nevadi
V kodu by se par vitek a silenosti naslo..

ruzova na cerne vypda skutecne pekne ale tady to jaksi zari misty az trochu moc a je to cele jakoby preruzovele :) nic mene dodela dobre-i kdyz ruzovou nesnasim ://

co se tyce tech sedivych prouzku tak ty sou priserne..nechapu proc tam sou..urcite nicemu nepridaji..ani na krase ani na lepsi citelnosti ci preheldnosti nebo orientaci, sou tam spis naprd

co se tyce ovaldani to mi prijde prehledne a halvne hned na rane..obcas se najdou weby kde to menu musite tak trochu hledat.

co se tyce designu..kdyz pominu tu ruzovou tak ho neshladavam nijak uzasnym krome te drobne ruzove kolaze nahore, ktera k tomuto tematu mohla byt klidne vychytanejsi..jsem jaksi nezaznamenal temer zadne graficke prvky nebo nejaky vylozene design (kdyz pominu asi ty 3 nadpisy delane obrazkem) :)
takze graficky bych to vuubec ale vuubec nehodnotil jako to nejlepsi co tu bylo, ale spise bych to zaradil do tech webu, na ktere se da jakstaks koukat...akorat nesmi nikdo vtrhnout do kanclu, myslel by ze koukate na stranky sveho kamarada patrici do 4% :) - fakt nemusim ruzovou :)

Avatar

Autor komentáře: SKOTT

Datum vložení: 28.11.2003 12:26:39

Bohuzel nemam nic spolecneho s autorem, takze v tom vas zklamu.

Je fakt, ze tuto rubriku navstevuju obcas, ale kazdy web, ktery se tu hodnotil, byl z hlediska designu totalne k bliti. Ale vzdycky jsem se pobavil hodnocenim kritiku, kteri jen v par pripadech, kdy to bylo uplne na vrazdu, tak to sepsuli.

Grafickym prvkem muze byt i text vhodne umisteny v celkovem vyobrazeni stranky.

Nechci hajit nejak ruzovou a hlavne ji prirazovat k urcitym skupinam populace, ale myslim, ze na tomto webu neni zvolena spatne.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 29.11.2003 0:47:39

Jednou veci je ze grafika je nedilnou, na prvni pohled viditelnou, soucasti webu, ale ta se zde povetsinou nehodnoti. Od toho je server grafika
Bylo, je a snad i bude (v teto kritice) prioritou kod. Coz je urcite prinosnejsi, pokud se zobrazi info, nez hromady grafiky uplacane a nasazene ve wordu a podobne.
/vseobecne - nevztahovat/

OT: Nedavno se na nejakym serveru objevil pomerne pekny clanek jak zvalidnit *.doc pres open office + "neco" Nema nekdo link? Nako jsem si to nestih precist cely a nemam v bookmarks

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 29.11.2003 14:37:07

Afaik na serveru grafika.cz zadna "graficka kritika webu" neni, proto by tady take mela byt (byt subjektivne) zminena. K cemu je ti skvely kod, kdyz je web jinak nepouzitelny, nebot se z neho zveda kybl?

Jinak grafika tohoto webu se mi libi, podle nahledu jsem myslel ze to bude nejaka amaterina, ale v realu to vypada slusne. I to sede pruhovani pod textem mi nevadi. Jen ta hlavicka je takova... no .. nevim presne, proste si myslim ze by mohla byt trosku lepsi, bud je pouzita velka komprese, nebo ty obrazky nebyly v dostatecne kvalite...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 30.11.2003 1:03:06

Jo mas pravdu blbej jsem ja na grafika.cz nic takovyho neni (to "cz" jsem neuvadel ja) mel jsem namysli jakoze vseobecne neco o grafice, nevim proc mi tam vlitnul "server"
O tom k cemu je dobry kvalitni kod, ti asi psat nemusi. Myslim ze se shodnem na tom, ze vizualni cast je stejne jako obsah a kod dulezita. Dle me v pomeru (pro uzivatele) 30g:55o:15k, /kod pro uzivatele je o pristupnosti potazmo pouzitelnosti/ -- (pro roboty a neviz. prohlizece) 0g:50o:50k. Beru-li obsah jako to, co se ma indexovat, kod je o strukture, dulezitosti dat.
Dalsi veci by byli uzivatelska privetivost, rychlost, aktualnost, ... , ale tak do hloubky nechci.
Jelikoz se ke grafice moc nevyjadruju, ale posledni kritiky byli spis o vizualni casti, tak me se to narozdil od tebe nelibi ani za mak barevna kombinace s prouzkatym pozadim, ale je to o vkusu. Prave proto to je neobektivni, to kod se da hodnotit mnohem lip, bez jakychkoliv pocitu.

Avatar

Autor komentáře: Jasn Brašna

Datum vložení: 30.11.2003 14:47:58

Souhlas bez vyhrad.

Avatar

Autor komentáře: wrata

Datum vložení: 1.12.2003 13:25:04

ad. růžová - přiřazovat růžovou konkrétním skupinám lidí je velký předsudek. Až si 4% pánové vyberou tmavě modrou, prodáte svého tmavě modrého favorita a všechny weby přebarvíte na červenou? Růžová je veselá, trochu roztomilá doplňková barva. V tomto případě na černém pozadí působí skutečně kosmicky a podle mě to je nejlepší barevná alternativa. Pravda, v textu by být už tolik nemusela a graficky by se to celé nechalo zvládnout mnohem lépe.

Avatar

Autor komentáře: Mato

Datum vložení: 28.11.2003 11:05:46

No s predoslym pripevkom nesuhlasim lebo beeasy mi sedlo graficky viac :) ale to je vec vkusu. V kazdom pripade je to naozaj po tych priemeroch az podpriemeroch konecne sajt na ktorom pracoval nie len bezduchy programator. ALe tu ciernu by som odtial zrusil... asi to ma navodzovat atmosferu :) ale myslim si ze ked sa zrusi cierna z pozadia a da sa biela text sa prehodi z bielej na tmavo sivu a vsetko ostatne ostane ako bolo, bude to ovela prijemnejsi sajt...

Avatar

Autor komentáře: votok

Datum vložení: 28.11.2003 14:32:30

Me ty barvy nepripadaji zase tak hrozny, ale vadi mi ta malost pisma. Bryle zatim nosit nemusim, ale unavuje me cist clanek takhle malym fontem. Takze se primlouvam za kapanek vetsi, treba jako je v tyhle diskuzi. Nabizite sice moznost zvetseni v IE, ale pak bych prosil i v menu.

Vlevo v novinkach at kliknu na Mrazivy tanec ci Kong of the cards.., dostanu se na stejnou stranu - nadpis PROJEKTY. Trvalo mi dlouho nez jsem si vsiml i clanku na dane tema - co zkusit pouzit kotvy a nejakej vyraznejsi titulek clanku? Navic pokud jsem timto v projektech, tak proc, kdyz jdu do Projektu pres menu, se ocitnu uplne jinde? Aha, ted jsem to pochopil, ma to vice urovni, teda pak bych opet poprosil napr. o radkovou navigaci typu Uvod > Projekty > Co Tom chysta.

Kouzlete s Gryfem - Během následujících dvou týdnů pro Vás Tom připraví báječná ......... nasledujicich kterych dvou tydnu? Mozna by tu mohlo byt presnejsi datum

Nadpisy bych tvoril textem a ne obrazkem. Nevidim odkaz na uvodni stranu, tim by mohl byt napis Iluze a kouzla vlevo nahore.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 29.11.2003 0:57:46

Ono to menu jde zvetsit v IE taky, ale musi se zapnout (nastroje - moznosti internetu - usnadneni - povypinat), ale to uz je zase jina. To jen tak pro upresneni. Ale, kdo dela podobny skopiciny, ze
Chtelo by to myslet na normalni uzivatele

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 29.11.2003 1:23:57

Ono to menu jde zvetsit v IE taky, ale musi se zapnout (nastroje - moznosti internetu - usnadneni - povypinat), ale to uz je zase jina. To jen tak pro upresneni. Ale, kdo dela podobny skopiciny, ze
Chtelo by to myslet na normalni uzivatele

Avatar

Autor komentáře: Mikey

Datum vložení: 28.11.2003 19:07:47

S tou růžovou jste to fakt přehnali !!! Ten kouzelník snad není žádná buzna nebo snad jo ??? A i kdyby, tak proč to tak prezentovat ???

Avatar

Autor komentáře: amateur

Datum vložení: 29.11.2003 14:30:51

Web delat neumim, ale mam rad webdesign a tenhle se mi libi jestli validni nebo ne je mu fuck. podle me 7/10 :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.11.2003 15:39:02

Ehm... hezky nazor. Jsi si jisty ze mas rad webdesign? Nebo mas na mysli grafiku? ;)

Avatar

Autor komentáře: rsp

Datum vložení: 30.11.2003 22:56:14

definuj webdesign, Ty inteligente ...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 1.12.2003 0:43:26

Rekneme ze prvni tri vety na strance <a href='http://webdesign.about.com/cs/webdesign/' target='_blank'>http://webdesign.about.com/cs/webdesign/</a> to vystihuji relativne presne.

Ze stejneho duvodu bych to takhle nikdy nerek protoze to zahrnuje prakticky cokoli z tvorby webu od navrhu struktury, menu pres celou grafiku a kod, pristupnost i SEO. Samotna ta skala veci ktere webdesign zahrnuje je prilis siroka nez abyste mohl rict ze se vam 'libi'.

Avatar

Autor komentáře: Adelaide

Datum vložení: 29.11.2003 17:18:55

Tak mně se ta grafika tady vůbec nelibi, růžová je až moc výrazná a nějak se to nehodí k té mužné pěkné fotce vpravo. Ty oči v nic neříkající koláži nahoře evidentně nejsou kouzelníkovo, leda by byly jeho asistentky a potom by bylo mnohem lepší a poutavější zde do nějaké šikovné růžové (když už musí být) vyvést právě jeho asistentku. Nehledě na to, že se tento nicneříkající obrázek neustále opakuje na každé stránce, a podle mně zabírá i moc místa.

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 30.11.2003 0:50:53

ta ruzova se k tomovi celkem hodi. nemusi byt vsechny weby v neutralnich sedoodstinech...

nechapu ten iframe s novinkami. narusuje design, proc neni rovnou vysypany do sloupce.

nemusi byt kazdych 6 radku odkaz [nahoru]

logo nema zadne ohraniceni: chyba! bila na ruzove nejde cist a viz rollover odkazu ani ruzova na bile.

"UVEDENÍ NOVÉHO PRODUKTU NA TRH" jsem uplne nepochopil, ten klic X a zamek Z, ale "<I>způsob uzamčení je vždy volen podle konkrétního produktu může to být průhledný kufřík, či spoutání řetězy</I>" zni fakt dobre... :)

celkove celkem pekne.

Avatar

Autor komentáře: rsp

Datum vložení: 30.11.2003 22:59:52

nevim jak vy ale ja tedy iframe zasadne nepouzivam a uprimne ani si ho nenechavam v prohlizeci zobrazovat, protoze v 90% pripadu zobrazuje iframe reklamu, atd..
jeho uzitna hodnota v dobe css je prakticky nulova...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz