Starší komentáře ke článku: tdp-zachrana-dat.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 16.8.2004 7:23:17

Jo zálohování, kamarád vášnivý fotograf přišel o fotky cca. na 40 - 50 GB a některé byly opravdu povedené :)
Add web: nepřišlo mi že by web byl generovaný dynamicky z nějaké DB, takže by asi neškodila použít trocha typografie (zalamování řádků, formát tel. čísel v kontaktech).
Jinak jak napsal mistr Pláváček "Závažné prohřešky proti zvolenému beztabulkovému layoutu a normě jsem nezaznamenal" :)

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 16.8.2004 9:20:42

Díky za připomínky :-). Typografie na webu je běh na delší trať, ale rozhodně to nechci opomenout.

Mimichodem (k digi fotografování) - málokdo bohužel ví, že se dají data zachránit i z paměťových karet fotoaparátů.

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 16.8.2004 9:31:00

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://net-mag.cz/?action=art&num=254' target='_blank'>http://net-mag.cz/?action=art&num=254</a> možná pomůže, delší trať znám z práce :)
jojo to jde, taky už se to parkrát dělalo. Bohužel karty jsou pouze dvě 128 MB a na disku bylo 40 - 50 GB takže byly už několikrát přehrané.

Avatar

Autor komentáře: mynameis

Datum vložení: 16.8.2004 9:09:30

Stránka se mi po grafické stránce líbí, je přehledná a validní ;-) Snad jen - upravil bych v navigaci, aby aktivní list byl nějak zvýrazněn + aby nebyl odkazem. Víc asi nic :) btw program Easy Recovery je moc fajn :-P

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 16.8.2004 9:23:35

Díky za nápad. Vím o tom, zatím jsem ale nenašel vhodný grafický způsob.

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 16.8.2004 9:40:19

Web je na prvni pohled prehledny a je jasne, cim se zabyva. Grafika je trochu chudsi. Kdyby se trochu vysperkovala......
Trochu mi vadi obrovske nadpisy a podnadpisy. A taky by to chtelo zapracovat na zneni textu. Jsou psany hodne amatersky:
"Úspěšnost námi prováděných operací"
"na médiu podle Vašich potřeb "
"využívají i soukromí zákazníci"
"a odešlete ho vytisknutý "
"k nám máte blízko, navštivte nás na naší "
......


Avatar

Autor komentáře: elw1s

Datum vložení: 16.8.2004 10:15:26

zajímalo by mě, kde se dají sehnat takovéhle fotografie, předpokládám že jste je nefotil :)

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 16.8.2004 10:35:07

Dobra otazka. Ten disk je snadno sehnatelny z presskitu (do studia nam jich chodi asi tisic denne :-)), ty ostatni fotky vypadaji na galerii.
Ja rad nakupuju u GettyImages ( <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://creative.gettyimages.com' target='_blank'>http://creative.gettyimages.com</a> ) a docela ted i funguje ceska Profimedia ( <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://profimedia.cz/' target='_blank'>http://profimedia.cz/</a> ).

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 16.8.2004 10:52:49

Ostatni jsou "vykousnute" detaily z fotografii stahnutych z webu - predelane a upravene do naseho designu.

Avatar

Autor komentáře: kecso

Datum vložení: 16.8.2004 10:36:26

Cau!
Web je super, len s css pre print sa treba trosku pohrat, lebo pri tlaci orezava jednotlive slova na koncoch riadku.
A este by som doporucil pouzit strankovanie textu, tj. text-align:justify. Myslim si, ze to posobi profesionalnejsie a krajsie.
Zdravim !

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 16.8.2004 10:43:06

Diky :-). Muzu se zeptat, co pouzivate za prohlizec, kde se vam to stalo? Text normalne formatovany, nikde by se nicoriznout nemelo. Diky.

Avatar

Autor komentáře: kecso

Datum vložení: 16.8.2004 11:03:31

Robi to pri Opere 7.50 pod Win2000.

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 16.8.2004 11:26:03

hmm. :-/, divne. Mne vsechno funguje i v Opere 7.50 pod win 2000.

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 16.8.2004 14:07:55

celkem dobry webik, jak pos strance grafiky , tak to vevnitr (kod) , dodal bych jen toto:
proc neni v "zahlavi" webu to TDP a proc neni pouzit tag h1?
vyhodil bych to oramovani hlavniho div-u tim teckovanym borderem
vyhodil bych z indexu tu tabulku, pouzitou pro zalomeni toho postupu pro zachrane dat
zviditelnil bych polozky menu a vic bych je zformatoval jako tlacitka (ale pres css)
ve vyctu OS na indexu bych jeste u Linuxu dal do zavorky podporovane filesystemy (na Linu jich je podporovano docela dost, tak at je na 100% jasny jaky je podporovan a jaky pripadne ne)
mozna je jeste doladit nejaka typograficka pravidla, ja pri zbeznem zkouknuti objevil jen to, ze pro "pokracovani" jsou pouzity tri tecky a ne entita hellip

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 16.8.2004 14:24:59

proc neni v "zahlavi" webu to TDP a proc neni pouzit tag h1?
- pokud myslite title, tak je duvodem SEO. Tag h1 je pouzity ... nerozumim.

vyhodil bych to oramovani hlavniho div-u tim teckovanym borderem
- to je vec celkoveho designu webu (a take nazoru :-))), to menit nebudu

vyhodil bych z indexu tu tabulku, pouzitou pro zalomeni toho postupu pro zachrane dat
- rad bych. Mate-li nejaky napad, jak to zformatovat pomoci seznamu tak, aby to vypadalo jako nyni, sem s nim.

zviditelnil bych polozky menu a vic bych je zformatoval jako tlacitka (ale pres css)
- mno, tlacitka asi nepouziji, ale na to menu jeste zapracuji, viz vyse

ve vyctu OS na indexu bych jeste u Linuxu dal do zavorky podporovane filesystemy (na Linu jich je podporovano docela dost, tak at je na 100% jasny jaky je podporovan a jaky pripadne ne)
- tento vycet je pouze pro prvni seznameni. Vycet filesystemu je primo na strance formulare pro zaslani media: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.tdp-zachrana-dat.cz/zachrana-dat-form.shtml' target='_blank'>http://www.tdp-zachrana-dat.cz/zachrana-dat-form.shtml</a>

mozna je jeste doladit nejaka typograficka pravidla, ja pri zbeznem zkouknuti objevil jen to, ze pro "pokracovani" jsou pouzity tri tecky a ne entita hellip
- ano, z hlediska typografie je tam jeste mnoho nedostatku, viz vyse

Diky za kritiku :-)

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 17.8.2004 7:31:49

s tim h1 jsem myslel aby obrazek "zachrana dat" byl udelan tagem h1 (se skrytým spanem s pro textove verse a seo) a "první pomoc" byl až h2

ta tabulka by sla nahradit div-y popripade dl+dd+dt, ale to neni uplne sematicky gut

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 17.8.2004 8:16:53

Neudelal jsem to proto, ze by se [h1]zachrana dat[/h1] muselo opakovat na kazde strance a to jsem nechtel. Kazda stranka by podle mne mela mit unikatni h1.

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 18.8.2004 7:48:36

no nemuselo, staci pouzit:
(h1 class="filesystemy")(span class="skovej") zachrana dat - filesystemy(/span)(/h1)

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 16.8.2004 16:03:58

Je to opravdu zdarily web. Jedine vytky (a vubec ne zavazne), co bych mel, by byl asi zdvojeny odkaz na homepage a chybejici hover efekt odkazu v obsahu stranek (v textu). Ale jak rikam, spis to jsou takove drobnosti, abych mel vubec, co rict :o) Gratuluji autorovi...

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 17.8.2004 8:17:47

Diky :-)).

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 16.8.2004 18:30:40

Ok tak na prvý pohlad celkom pekné.

+ Hneď som vedel o čo na tomto webe ide.
+ grafika celkom pekná, povedal by som že pre takýto web plne postačuje.
+ super je ten hot-line (páči sa mi asi najviac)


- v menu je class="active" stale na indexe (malo ísť asi o odlíšenie, ale zabudlo sa na to)
- chýbajú mi tam title popisky pri odkazoch, aj pri menu
- <h1>Bezpečnost</h1> nezaslúžil by si hlavný nadpis byť trochu viac výstižnejší?
- pri mape vebu som našiel dosť br br br br br br br br... prečo?
- pri mape webu som nepochopil prečo som mal dva odkazy podčiarknuté klasickou čiarou a ostatné boly čiarkované. (FF0.8/winXP)
- na kontaktné info je tag address
- prečo je title popisok pri tom malom telefóne dole "Zavoláme Vám", to akože vy viete že ja som prišiel o data a hneď mi zavoláte? Pochybujem že máte také schopnosti :o)
- tien obrázky HDD, doktor,zámok... by som vyhodil do štýlov, nemajú žiadnu informačnú hodnotu a vo verzii bez štýlou zbytočne zaberajú moc miesta.
- hot-line by som dal ako textovú verziu, pre prípad vyp. štýlov

Viac som toho nenašiel.
Celkové zhrnutie je to web na celkom dobrej úrovni.

Peter Masarik

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 17.8.2004 8:31:41

- v menu je class="active" stale na indexe (malo ísť asi o odlíšenie, ale zabudlo sa na to)
nezabudlo :-). Zatim je to nedodelane, protoze jsem nenasel rozumny zpusob, jak "active" sekci graficky zvyraznit - viz predchozi. Vim o tom a dodelam to.

- chýbajú mi tam title popisky pri odkazoch, aj pri menu
pravda, postupne budu dodelavat

- <h1>Bezpečnost</h1> nezaslúžil by si hlavný nadpis byť trochu viac výstižnejší?
myslel jsem, ze to bude dostatecne jasne z kontextu. Asi je potreba o tom jeste popremyslet. Diky.

- pri mape vebu som našiel dosť br br br br br br br br... prečo?
hmm. Znate to - malo casu :-)).

- pri mape webu som nepochopil prečo som mal dva odkazy podčiarknuté klasickou čiarou a ostatné boly čiarkované. (FF0.8/winXP)
a { text-decoration: underline; }
a:visited { text-decoration: none; border-bottom: 1px dashed #0064af; }
Tento zpusob mi prijde daleko lepsi, nez zmena odstinu barvy. Bohuzel se jeste malo pouziva a lide na nej nejsou zvykli.

- na kontaktné info je tag address
mate recht

- prečo je title popisok pri tom malom telefóne dole "Zavoláme Vám", to akože vy viete že ja som prišiel o data a hneď mi zavoláte? Pochybujem že máte také schopnosti :o)
to je zapomenuta hlaska

- tien obrázky HDD, doktor,zámok... by som vyhodil do štýlov, nemajú žiadnu informačnú hodnotu a vo verzii bez štýlou zbytočne zaberajú moc miesta.
asi ano, souhlasim

- hot-line by som dal ako textovú verziu, pre prípad vyp. štýlov
souhlasim

Diky za podnetne pripominky.

Avatar

Autor komentáře: Igor Jamnický

Datum vložení: 17.8.2004 8:24:13

Layout obsahuje minimálne jednu tabuľku určenú na formátovanie. Tabuľku s id="recoveryProcess" možno akceptovať, ale tabuľka s id="hwsw" nie je skutočná tabuľka, slúži len na formátovanie textu namiesto CSS. Zrejme aj z tohto dôvodu je použitá zvláštna stránka pre tlač, ako to bolo typické pri tabuľkových layoutov.

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 17.8.2004 8:39:18

S tou druhou tabulkou mate pravdu. To je zbytecne.

Neexistuje zadna zvlastni stranka pro tisk - je to tataz stranka s tiskovym CSS.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 17.8.2004 9:07:16

Máte pravdu, zvláštna stránka pre tlač sa používala práve v tabuľkových layoutov. Skôr som očákaval pri kliknutí na ikonku "tisk" tlač stránky.
Ináč stránka sa mi páči a po odstránení zbytočnej tabuľky nemám žiadne výhrady. Myslím si, že práve kritika webu by sa mala zamerať aj na takéto drobnosti, aby dokument bol správne štrukturovaný v zmysle W3C.

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 17.8.2004 10:17:24

Souhlasim. Diky.

Avatar

Autor komentáře: Tereza

Datum vložení: 18.8.2004 13:18:42

Co by nováček na Intervalu hodnotím pouze design, příp. marketing (neboli můj obor). O typografii již bylo mluveno, jinak chválím za pěkné fotky, hot-line je výborný. Rovněž zvolená modrá, působí seriózně, spolehlivě. Text je celkem členitý, šlo by jej zarovnat "do bloku"?

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 19.8.2004 9:37:21

Diky za pochvalu. Text na webu uz od jiste doby zasadne nezarovnavam do bloku. Pokud clovek sazi dokument pro tisk, ma nad tokem textu kontrolu, ale na webu tomu tak neni (ruzne nastaveni velikosti fontu, ruzne browsery, atd.). Muze se tedy lehce stat, ze vzniknou "reky". Proto se zarovnavani do bloku vyhybam.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.8.2004 9:48:52

Promiňte, ale nebezpečí "řek" je přeceňované. V delším textu zarovnání do bloku způsobí "řeky" jen výjimečně, zato ale čtenáři podstatně usnadní vnímání textu. Zarovnání na prapor způsobuje, že se oči ztrácí a u širších řádků se text stává nečitelným a nesouvislým. Na rozdíl od tištěných publikací je web především informačním médiem, proto je podstatnější možnost plynulého čtení než pomýjivý estetický kaz, jehož výskytu přitom sazba na prapor stejně nezabrání. Domnívám se tedy, že výhody blokového zarovnání naprosto převyšují potenciální nevýhody.

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 19.8.2004 15:13:34

Souhlasim s vami, ze u delsich textu (a hlavni sirsich) textu vyhody prevysuji. Na tomto webu vsak delsi texty nejsou (a asi nikdy nebudou). Problem "rek" muze nastat jiz u textu sirokeho cca. 400px, coz se zde vyskytuje - obtekani praveho sloupce.
Otestoval jsem si to: napr. na strance bezpecnost k "rekam" dochazi jiz pri prvnim zvetseni fontu v Mozille.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.8.2004 19:25:56

Tady ovšem pracuje proti Vám Váš vlastní argument o tom, že nikdy dopředu přesně nevíte, jakou velikost a jaký font uživatel bude mít nastaven a zobrazen. Z toho plyne, že "řeky" na Vašem počítači nemusí znamenat "řeky" jinde a že se mohou projevit nejen při zarovnání do bloku, ale i při zarovnání na prapor. Otázka "řek" je tedy nerelevantní a není nutno ji brát v úvahu...

(Jen rozpracovávám úvahu do důsledků, nejde mi o flame ;-)

Avatar

Autor komentáře: Petr Kolacek (autor)

Datum vložení: 20.8.2004 8:29:52

Mozna jsem se vyjadril spatne.
Zmenil jsem na strance "bezpecnost" zarovnani elementu p na p { text-align: justify; } a jiz pri prnim zvetsenim fontu v Mozille k "rekam" doslo. Pri zarovnani na prapor k rekam samozrejme nedochazi.

Tvrdim pouze toto: mate-li zaruceno, ze texty budou VZDY siroke min. 500px, zarovnani do bloku se vyplati. Napr. zde na Interval.cz je sirka hlavniho sloupce pevne 540px. Zde je to naprosto v poradku.
Neni-li vsak tato podminka zarucena (jako v mem pripade) je podle mne bezpecnejsi pouzivat zarovnani na prapor.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz