Starší komentáře ke článku: Strategie pro firemní web - proč strategie, aneb čím začít
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 29.6.2001 14:47:12
Skoro vsechny clanky tohoto typu se snazi tvrdit, ze pokud mam na internetu "jen" prezentaci, tak jsem vetsinou vyhodil penize a nic mi to neprinasi. A vetsinou to tlaci do nejakeho "obchodu".
Ja si naopak myslim, ze kdyby spousta firem zustalo u te "nastenky" se sortimentem sluzeb, zbozi a otviraci dobou, tak by dneska nemuselo byt rozcarovano z toho, ze investovalu haldu penez do vyvoje skveleho obchodu, ktery prinese tolik zakazniku, ze to neuzivi provoz, natoz ten vyvoj.
Takze bych ocekaval v prvnim clanku (nebo pristim) alespon malou analizu, pro koho je vhodnejsi vytvaret interaktivni cosi a pro koho je lepsi mit tu nastenku na vratech. Protoze snaha vzbudit ve vsech dojem, ze potrebuji "skvely obchod" musi vest u casti k neuspechu a potazmo k zatraceni internetu.
Jinak se tesim na dalsi pokracovani.
Datum vložení: 29.6.2001 14:52:53
V podstate, je to pravda. Jaky je smysl prezentace, kde jsou treba udaje a informace o produktech rok stare a chybi treba kontaktni formular a kdy nikdo nevybira emaily? Urcite souhlasite se mnou, ze takova prezentace je jenom pro carku, aby si tvurci mohli rici "Koukejte, mame internetovou prezentaci".
Datum vložení: 2.7.2001 12:45:33
Mate pravdu v tom, ze mit na strankach neaktualni veci je spatne a stranky nemaji smysl. Myslim si ale take, ze ten kontaktni formular neni nutnosti, ale nekdy nadbytecosti stejne jako email. Ma smysl jen tehdy, pokud se mu nekdo kazdodene (kazdohodinove, ...) venuje, a tam je ten hlavni kamen urazu.
Stalo se mi mnohokrat, ze jsem potreboval dodatecnou informaci a jelikoz tam byl formular, pouzil jsem ho. Odpoved neprisla. Byt tam misto formulare telefon, tak zavolam a informaci se dozvim. Pokud jsem schopen zajistit interaktivitu, je to v poradku. Pokud ne, je to stejne spatne jako neaktualni informace.
Datum vložení: 1.7.2001 11:28:11
To je zajímavý názor, pane Mullere.
Možná se pohybujete na nějakém jiném internetu než já, ale když procházím české firemní stránky (a dělám to z profesionálního zájmu i povinnosti často), vidím samé "nástěnky" a žádné "obchody". Ale pozor, termínem "obchod" vůbec nemyslím jenom prodejní aplikaci typu nákupního košíku! Myslím tím stránky s vysokým obchodním potenciálem, tj. schopné získat zákazníka, účinně motivovat k poslání potávky, nebo nejlépe rovnou objednávky.
Mimochodem, taková prodejní aplikace typu nákupního košíku, kterou zřejmě máte na mysli, představuje řádově menší investici, než kvalitní statický web o 3 stránkách.
Je-li někdo dnes rozčarován z neúspěšné investice do <B>firemního</B> webu (nezaměňujme, prosím, s ryze internetovými projekty, to by bylo o něčem jiném), pak většinou právě proto, že zvolil špatnou, či spíše žádnou strategii a velmi často i nekvalitní realizaci.
Pokud od dalšího pokračování seriálu očekáváte radu, pro koho je vhodná ona "nástěnka na vratech", nenajdete ji. Mohla by být vhodná pro nekomerční instituci, ale za žádných okolností nemůže být vhodná pro komerční firmu. Na druhou stranu najdete v jednom z dílů radu, jak nepřecenit své síly a neinvestovat do svého webu víc, než kolik se vám může vrátit.
Datum vložení: 2.7.2001 13:15:33
Pane Prokope,
Myslim si, ze koukame na stejny internet mozna na trochu jine stranky.
Ta podstatna investice podle mho nazoru neni na strane vytvoreni firemniho webu, ale na strane spravovani a chodu prezentace - mam na mysli to, ze nekdo musi cist maily a odpovidat na ne, aktualizovat informace, reagovat na formulare, ...
Proto je <I>prodejní aplikace typu nákupního košíku</I> temer vzdy drazsi nez 3 kvalitni staticke stranky.
<I>"Nástěnka na vratech" by mohla být vhodná pro nekomerční instituci, ale za žádných okolností nemůže být vhodná pro komerční firmu. </I>
Dam vam tedy priklad komercni: Pronajem tenisovych kurtu. (3 kurty).
1)MOJE (nastenkova) varianta zpracovani - Stranka s informacemi kde to je, jake kurty, od kolika do kolika, co to stoji, kde se da parkovat, jak se tam dostanete nejaka fotka a hlavne telefon na rezervaci. Zadny formular a zadny mail. Tohle vsechno zabalit do vkusneho nenarocneho designu a zaregistrovat kde se da.
Investice pouze do tvorby webu. Vse ostatni bezi v zabehnutych kolejich.
2)OBCHODNI varianta - udelam on line rezervace kurtu. Jenze pak musim poridit pocitac, zaridit pripojeni (pokud to ma byt on-line asi by i pripojeni melo byt on-line), a ted muzu bud toho duchodce, co mi zameta a kropi kurty a dela tel. rezervace nejak naucit na pocitaci (bude dost slozite) a nebo na to najmout nekoho dalsiho.
Ja se domnivam, ze varianta 1) je vhodnejsi, ma sve misto na internatu a sve zakazniky si najde.
Predpokladam, ze bych nasel daleko vic takovych prikladu.
Tesim se na Vasi reakci.
Datum vložení: 2.7.2001 15:02:03
Myslím, že si nerozumíme. Jako <B>neobchodní</B> variantu stránek popisujete to, co bych já nazval <B>obchodní</B> variantou. Proto jsem zdůrazňoval, že web o 3 statických stránkách může být obchodně úspěšnější než e-shop s nákupním košíkem. Asi jsem se při tom nevyjádřil nejlépe, takže to možná tak nevyznělo. Omlouvám se.
Ty klasické nástěnky, které na českém internetu stále ještě, bohužel, převažují, zpravidla postrádají většinu informací nutných k získání zákazníka a o kterých Vy píšete: kdy, jak se tam dostat a zaparkovat, co to stojí, telefon pro rezervaci, atd. Jestliže tam toto všechno máte, je to jasné, srozumitelné a přehledné, pak je to dobrý obchodní web.
"Nástěnková" varianta Vašeho příkladu by vypadala nějak takto:
-- Firma by se zabývala <I>provozování</I> tenisových kurtů. Nikde by se nepsalo nic o tom, že si kdokoli může kurty pronajmout. Možná by byl předmět činnosti ještě mlhavější.
-- Cenu a další podmínky pronájmu kurtů byste hledal marně.
-- Pokud by na stránkách byla otvírací doba, nebyla by aktuální.
-- Jedniný kontaktní údaj by byla adresa. Pokud by tam náhodou byl e-mail a telefon, vedl by k majiteli firmy, ktery rezervaci nezajišťuje.
Prostě a krátce, ten, kdo tvoří takovou "nástěnku" nemá jako svůj cíl přilákat zákazníka na své kurty. Nebo to jako cíl sice má, ale nechápe, že to musí do stránek nějak promítnout. Nebo to i třeba chápe, ale neumí to.
Obchodně orientované stránky mění návštěvníky v zákazníky. Aby toho dosáhly, musí v prvé řadě nabídnout ty informace, které náhodný návštěvník k přerodu v zákazníka nezbytně potřebuje. V druhé řadě mu musí nabídnout prostředky, které mu tento přerod co nejvíc zjednoduší. V některých případech to jsou nákupní košíky a objednávkové formuláře. V jiných případech je to třeba jen to telefonní číslo a rada, jak snadno zaparkovat.
Rozumíme si?
Datum vložení: 1.7.2001 11:08:14
je to o úplně něčem jinym něž článek, ale to je jedno: Nevíte někdo o nějaký placený reklamě pro mí strany?