Starší komentáře ke článku: Spread Firefox, akce z učebnice virálního marketingu
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 4.1.2005 13:31:16
To, že jsem v článku nenašel jediný odkaz a ani zmínku o projektu Czilla (<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.czilla.cz)' target='_blank'>http://www.czilla.cz)</a> a o české verzi serveru SpreadFirefox.com, tedy o <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://firefox.czilla.cz' target='_blank'>http://firefox.czilla.cz</a>, mě skutečně zklamalo.
Pro české čtenáře je přece důležité, že je Firefox čescky a má v čechách podporu.
Datum vložení: 4.1.2005 13:45:42
Z hlediska článku je podstatný centrální server, nikoli česká odnož - toto není článek v rámci kampaně, ale o ní. Nehledě na to, že centrální server vcelku spolehlivě identifikuje návštěvníka a lokalizuje své nabídky ;-)
Datum vložení: 4.1.2005 15:49:43
Úspěch projektu Spread Firefox je mnohem větší, než autor uvádí:
* Firefox 1.0 používá více než 15 milionů uživatelů
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007219.html' target='_blank'>http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007219.html</a>
...a díky tomu vytvrale roste klesá tržní podíl Firefoxu a klesá podíl IE:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://standblog.org/blog/2004/12/21/93113887-firefoxmozillagecko-marketshare-in-europe' target='_blank'>http://standblog.org/blog/2004/12/21/93113887-firefoxmozillagecko-marketshare-in-europe</a>
* registrovalo se více než 56 000 dobrovolníků
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.spreadfirefox.com/' target='_blank'>http://www.spreadfirefox.com/</a>
* asi 449 tisíc webů umístilo na své stránky reklamní bannery a odkazy
via Google
* přes 10 000 jednotlivců sponzorovalo 2stránkovou reklamu v New York Times
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.spreadfirefox.com/?q=node/view/8769' target='_blank'>http://www.spreadfirefox.com/?q=node/view/8769</a>
...s ohromnou odezvou
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007113.html' target='_blank'>http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007113.html</a>
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007121.html' target='_blank'>http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007121.html</a>
* o Firefoxu informovala drtivá většina blogů, (zejm. technických) zpravodajských serverů a agentur
Datum vložení: 4.1.2005 16:25:36
Vůbec nepochybuji, že máte pravdu. Nevzal jste ale v úvahu čas, který uběhl mezi napsáním a uveřejněním článku... Takže: díky za užitečnou aktualizaci.
Datum vložení: 4.1.2005 16:27:52
U článku vidím dnešní datum, takže usuzuji, že od napsání článku uplynulo několik týdnů, možná měsíců.
Jinak nemáte zač za aktualizaci.
Datum vložení: 4.1.2005 20:07:48
> vidím dnešní datum, takže usuzuji, že od napsání článku uplynulo několik týdnů, možná měsíců.
To je logika ;) Dva max. tři dny?
Datum vložení: 4.1.2005 20:49:23
<sarkasmus>No ano, samozřejmě, dva, maximálně tři dny na odborný článek, tolik času přeci musí stačit každému, že?</sarkasmus>
Datum vložení: 5.1.2005 21:18:27
Vzhledem k času publikování článku a zastaralostí informací v něm obsažených je možné následující:
- autor napsal článek před několika týdny/měsíci
- autor napsal článek před několika dny na základě zastaralých informací
Nevím, která z možností to byla, ale v každém případě je to ostuda.
Datum vložení: 5.1.2005 21:58:12
Článek byl napsán zhruba před třemi týdny, co je na tom špatného? Máte ponětí, jak dlouho trvá příprava článků v médiích?
Nehledě na to, že v článku zastaralé informace nejsou - článek pojednává o praktickém nasazení mechanismu virálního marketingu. Aktuální informace o Spread Firefox si můžete najít na odkazovaných stránkách projektu.
Datum vložení: 6.1.2005 0:21:31
> Článek byl napsán zhruba před třemi týdny, co je na tom špatného? Máte ponětí, jak dlouho trvá příprava článků v médiích?
Docela mám, v papírových (denících) se o to starají novináři, kteří musí do uzávěrkyy x vychrlit y článků, u webových magazínu nejsou dobrovolní autoři tolik vázáni uzávěrkou. Ale jak říkáš "Článek *byl napsán*" před 3 týdny, tak je to ostuda Intervalu. Ale tak dlouhou frontu článků jsem ještě neviděl.
A pokud si myslel, že autor připravoval článek tři týdny, tak na tom vskutku nic špatného nevidím. Taky se mi to stává, že ;) Ale pokud by tomu tak opravdu bylo, tak autor si musí aktuálnost informací, které si napsal před 3 týdny dnes přeci ověřit, nebo ne?
Datum vložení: 6.1.2005 0:26:22
<sarkasmus>Jo, ještě jsem zapoměl na Chip, tam se také články připravují delší dobu, holt taky vychází jenom jednou za měsíc. Dokážete si to představit na Intervalu? <strong sarkasmus>Na druhou stranu by byl kvalitnější</strong sarkasmus>, že?</sarkasmus>
Datum vložení: 6.1.2005 1:26:11
Ad Chip: Na Intervalu za měsíc vyjde stejně materiálu, jako v papírovém měsíčníku. Přitom zdaleka nemáme takové zázemí a nevyděláváme na reklamě ani tisícinu jejich příjmů.
Ad délka přípravy článku: Nechtěl jsem být osobní, ale pokud chceš - jak dlouho Tobě trvá připravit článek pro nás?
Datum vložení: 6.1.2005 20:45:13
> Ad délka přípravy článku: Nechtěl jsem být osobní, ale pokud chceš - jak dlouho Tobě trvá připravit článek pro nás?
Vždyť jsem tam psal, že na době přípravy tolik nebazíruji, a také, že mě to také vždy trvá dlouho (i když to není vždy moje vina)
Datum vložení: 6.1.2005 1:29:53
Ad fronta článků: Nevidím důvod, proč by to měla být ostuda Intervalu. Naopak, je z toho vidět, že pro nás píše řada autorů tolik kvalitních článků, že jednoduše musí vyčkat, až na ně přijde řada, pokud vůbec článek přijmeme.
Ad aktuálnost informací: Jaké informace v článku jsou neaktuální? Konkrétně?
Datum vložení: 6.1.2005 20:49:34
# registrovalo se přes 25 tisíc dobrovolných marketérů
# asi 100 tisíc webů umístilo na své stránky reklamní bannery a odkazy
konkréntě - bylo jich více, psal o tom již pan Tomeš
uznávám, že je to v souvislosti článku celkem nepodstané, ale přeci...
Datum vložení: 6.1.2005 21:58:18
Doporučil bych Ti znovu přečíst článek i komentář pana Tomeše - on neopravoval údaje v článku (ty tam vůbec nejsou), on naopak k článku doplňoval konkrétní čísla. Tedy nejen že v článku žádné zastaralé údaje nejsou, ony v článku tyto údaje nejsou vůbec, protože o nich článek vůbec nehovoří. Jinak článek připomínkovali i členové české Czilly a jejich připomínky byly v článku zohledněny.
Datum vložení: 15.1.2005 14:19:26
V době publikování článku byl počet registrovaných účastníků projektu Spread Firefoxu minimálně 2násobný než vámi uváděných 25 tisíc. To je pro úplnost.
Datum vložení: 18.1.2005 12:06:08
No, já bych to jako jako příklad virálního marketingu moc nedával. Jde o to, že ty věci jsou zadarmo (Firefox, Linux, Dean...) a nestojí za nimi žádná korporace.
Za příklad bych to dával, kdyby se např. uživatelé skládali na reklamy Microsoftu nebo kdyby řidiči Forda zdarma obvolávali ostatní řidiče a vysvětlovali jim, jak je Ford skvělé auto.
Datum vložení: 18.1.2005 13:49:44
Nechápu, proč tolik lidí neustále dává do souvislosti metody virálního marketingu a jejich konkrétní aplikaci. Nezáleží na tom, zda je produkt placený či nikoli, zda za ním stojí někdo velký či jen skupina "malých", použijete-li k reklamě metod virálního marketingu, tak to prostě je virální marketing...
Datum vložení: 29.1.2005 14:07:39
To je nepochybně pravda. Na druhou stranu se těžko *hodnotí úspěšnost* marketingové kampaně, která nevydělala ani dolar ;-)
Datum vložení: 29.1.2005 14:48:28
1. Možnost či nemožnost hodnocení marketingové kampaně nijak nedeterminuje kategorické zařazení kampaně. Jsou to použité metody, co determinuje toto zařazení.
2. Úspěšnost lze hodnotit i u kampaní, teré nepřináší přímý či okamžitý zisk. Hodnocení Spread Firefox je navíc opravdu velmi jednoduché - odráží se v počtu okopírovaných instalačích souborů a v podílu Firefoxu ve statistikách návštěvnosti webů ;-)
Datum vložení: 4.1.2005 15:55:05
Firefox jsem pouzival, a uz zase ne :) Co mi zase vadi? :)))
- kdyz mam otevrene ono okno bez jakychkoliv prvku prohlizece, a otevre se mi v nem nova zalozka, absolutne nemam moznost se vratit na puvodni stranku
- jednou, po chvilce pouzivani mi jedno okno zabiralo cca 160 MB pameti pocitace.
Datum vložení: 4.1.2005 16:05:13
ad 1) co treba pouzit klavesove zkratky ? (Ctrl+Tab nebo Ctrl+PgDn)
ad 2) nebylo to v dobe beta verzi ? ted jiz je k dispozci oficialni verze s jednickou na zacatku, kterou dotlacim tak na 60 MB pameti ale to musim mit hoodne zalozek
me sice vadi par veci na FF, ale s tema se spise obratim na forum co ctou i autori, treba to opravi ;)
Datum vložení: 4.1.2005 20:51:58
Klaveasove zkratky neznam,diky.
2) je to verze 1.0 :-) a 160 MB jedno okno bez zalozek
Datum vložení: 4.1.2005 22:39:54
Nemůže to dělat nějaká extension? Třeba FlashBlock prý trpěl nějakými chybkami v alokaci paměti (což mám pouze z doslechu, nepoužívám ho).
Datum vložení: 4.1.2005 23:05:00
To netusim :(
Datum vložení: 5.1.2005 21:19:29
To můžete zjistit, když Firefox spustíte bez jakýchkoli rozšíření v takzvaném bezpečném/výchozím režimu (safe mode) z nabídky start...
Datum vložení: 8.1.2005 0:32:14
160 MB pameti si dokazu predstavit snadno - zalezi to na zobrazovane strance - pokud je napr. velke mnozsti velkych obrazku nacteno "v pozadi" (napr. pri animaci pomoci JS), neni 160 MB vubec problem. Me spis vadi, ze Internet Explorer pri provadeni narocnejsich JS operaci stale "degeneruje" a zpomaluje jejich provadeni a do te doby, dokud nezavrete celou instanci prohlizece (nikoliv jen stranku, ale cely prohlizec), nejde s tim nic delat. Mam to overene na rozdilnych aplikacich, docela presne jsem to meril.
Datum vložení: 4.1.2005 16:29:13
ctrl+shift+tab
Datum vložení: 4.1.2005 16:31:36
"- kdyz mam otevrene ono okno bez jakychkoliv prvku prohlizece, a otevre se mi v nem nova zalozka, absolutne nemam moznost se vratit na puvodni stranku"
Alt+šipka vlevo nebo backspace
Jinak Ctrl+tab nebo Ctrl+PageUp/Down pro přepínání mezi panely.
" - jednou, po chvilce pouzivani mi jedno okno zabiralo cca 160 MB pameti pocitace."
Záleží na konkrétní verzi operačního systému, prohlížeče a prohlížené stránce. Firefox 1.1 bude založen na technologii Gecko 1.8 beta, takže oproti verzi 1.0 přinese nové rychlostní a paměťové optimalizace.
Datum vložení: 5.1.2005 10:25:52
asi myslel to, ze po otvoreni do novej zalozky sa neprenesie historia z povodnej zalozky ....
tusim nejaky plugin vsak zaviedol tzv klonovanie okna aj s historiou, nemam vsak odskusane
Datum vložení: 4.1.2005 20:05:49
Učebnici virálního marketingu jsem žádnou nečetl (můžete mi prosím nějakou doporučit?), takže nevím, ale můžte mi prosím říci i o jiných příkladech? Linux, Firefox .... já zatím spíše vidím konkurenta Microsoft a open-source. To je totiž módní, lidi mají rádi věci zdarma a nemají rádi Microsoft.
Nemyslím si, že by mohl přijít např. jiný prohlížeč, využít tohoto způsobu propagace a docílit podobných úspěchů.
Datum vložení: 5.1.2005 0:45:12
Také se domnívám, že spíše než díky nějakému geniálně připravovanému marketivgovému plánu, slaví Firefox úspěchy spíše díky tomu, že přišel v pravou chvíli (což bych přisuzoval prostému štěstí) a oslovil uživatele kteří browser podobných vlasností chtějí (zde pomohla skutečnost, že fy Microsoft skrze bundle s OS Windows protlačila mezi lidi naprosto neschopný prohlížeč MSIE plný chyb, kterému je z jistého úhlu pohledu "radost" konkurovat :-)
Datum vložení: 5.1.2005 0:45:55
Ano. Navíc se domnívám, že spíše než díky nějakému geniálně připravovanému marketivgovému plánu, slaví Firefox úspěchy spíše díky tomu, že přišel v pravou chvíli (což bych přisuzoval prostému štěstí) a oslovil uživatele kteří browser podobných vlasností chtějí (zde pomohla skutečnost, že fy Microsoft skrze bundle s OS Windows protlačila mezi lidi naprosto neschopný prohlížeč MSIE plný chyb, kterému je z jistého úhlu pohledu "radost" konkurovat :-)
Datum vložení: 5.1.2005 9:07:26
Měl bych dva dotazy:
1. Co je myšleno "obelstěním registrace"?
2. Na stránkách o rallye Paříž - Dakar jsem nic o samolepce Firefoxe nenašel. Mohl by být odkaz konkrétnější?
Datum vložení: 5.1.2005 9:35:10
> 1. Co je myšleno "obelstěním registrace"?
Asi rozšíření BugMeNot:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://extensions.roachfiend.com/index.php#bugmenot' target='_blank'>http://extensions.roachfiend.com/index.php#bugmenot</a>
Datum vložení: 6.1.2005 10:26:09
Ad samolepka Paris - Dakar:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.spreadfirefox.com/?q=node/view/5483' target='_blank'>http://www.spreadfirefox.com/?q=node/view/5483</a>
Nápad to byl dobrý, podle některých zpráv na tom pracovali nějací grafici, ale realizace se asi nakonec zasekla u kemuriho...