Starší komentáře ke článku: SEO - Search Engine Optimization (Jennifer Grappone, Gradiva Couzin)
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 29.4.2008 0:14:31
Dost mne překvapuje, že knihu považujete za výhradně začátečnickou. Sice jsem ji prolétl jen zběžně, ale myslím, že je hlavně svým rozsahem a všestranností pohledu poměrně vysoko nad úrovní většiny českých "expertů". To, že v knize není jediný příklad HTML kódu, považuji za výhodu. Dokonce bych řekl, že to je v českém kontextu její vůbec nejsilnější stránka. Snad z toho aspoň některým čtenářům konečně dojde, že SEO s HTML kódem skoro vůbec nesouvisí. S hodnocením překladu souhlasím. Už jsem dokonce uvažoval o tom, že ke knize sepíšu a blognu slovníček. Popravdě řečeno, právě kvůli překladu bych ji začátečníkům asi raději vůbec nedoporučoval, protože ten, kdo poměrně dobře nezná anglickou SEO literaturu, nemůže knize rozumět ani kdyby se snažil sebe víc.
Datum vložení: 29.4.2008 0:21:57
Jenže absence kódu také vyvolává dojem, že na vnitřním uspořádání stránek vůbec nezáleží, což rozhodně není pravda. A působí dost divně, když se v knize mluví o optimalizaci názvů stránek a nikde přitom není ani ukázka hlavičky stránky s elementem TITLE. Co se týče překladu, musím souhlasit. Je přehnaný a doslova z něj čiší, že překladatel SEO nerozumí a překládá i odborné termíny jako běžný text. Možná měl knihu před vydáním dostat do rukou někdo, kdo ovládá alespoň základy SEO.
Datum vložení: 3.5.2008 18:55:19
Marku, na HTML kódu záleží a to poměrně dost. Jde jenom o to, jak si to člověk vyloží, jestli pro něj dodržování sémantiky nemá s HTML moc společného nebo je to provázané na silné úrovni. Co třeba totiž takový STRONG, H1, H2, pozice jednotlivých "bloků" v kódu, odkazy, meta description, title..to vše je čisté HTML. Řekněme teoreticky, že na HTML nezáleží. Potom tedy mohu dělat SEO pro libovolný formát, např. PDF, nebo stránky celé ve flashi a to určitě nebude to práve ořechové. Bylo by bláhové si říci, že SEO jsou vlastně zpětné odkazy a správně psaný text, to je dost málo, faktorů máme přeci jen okolo 200.
Datum vložení: 2.5.2008 16:18:07
Terminologie je v téhle knize opravdu zmršená. Pochopila bych to, kdyby šlo o nějaký nový nebo problematický obor, ale SEO už je tady dobrých deset let, jednotlivé termíny jsou dobře známé a na odborných webech jsou k dispozici i vícejazyčné terminologické slovníčky. Musím konstatovat, že překladatel (a odborný korektor, pokud to vůbec nějaký viděl) nejen že SEO naprosto nerozumí, ale navíc svou práci kolosálně odfláknul, protože si ani nezajistil základní zdroje. Kdyby s tímhle někdo žádal o práci v naší agentuře, vyhodila bych ho okamžitě...
Datum vložení: 3.5.2008 19:00:09
Částečné Jano souhlasím, tuto knihu bych také svým SEO konzultantům ke studiu moc nedoporučil. Vřele však mohu doporučit knihu od Aarona Walla - SEO Book (seobook.com), tomu říkám dobře psaná kniha, která dá mnoho jak středné pokročilým, tak i odborníkům.
Datum vložení: 13.5.2008 11:48:27
Já stále čekám na nějaké větší konkrétnosti, zatím mi to připadá jako velké bububu, ale, až na jednu konkrétní poznámku, jsem nic adresného nečetl. Hrozný překlad - tak napište konkrétně co a kde. Hrozná terminologie - nemlžte a napište: to a to je špatně, má to být tak a tak.
Datum vložení: 16.5.2008 20:31:06
Konkrétností se bohužel od seo-expertů málokdy dočkáte...mám s nimi osobní zkušenost z několika projektů...kritozovat co je kde špatně, že je nepřehledný kod a podobné obecnosti, těch si v jejich zprávách přečtete...ale garance, odhad dopadu jejich intenzivní několikaměsíční práce na váš byznys...nenene...to čeští seo experti neumí...po několikaletých zkušenostech jsem nucen zobecnit tento svůj závěr...Navíc od SEO jsem u několika projektů upustil, zintenzivnil aktivity v e-mailovém marketingu, v minimální míře podpořil PPC kampaněmi a nárůst obratu je ne v desítkách, ale stovkách procent.
Datum vložení: 17.5.2008 9:59:15
A já s Vámi naprosto souhlasím!
Datum vložení: 4.6.2008 15:23:20
Potom to byl zřejmě špatný SEO expert. Správně se to dělá tak, že jsou výsledkem práce jen podnětné návrhy, na základě podkladu a ne jen myšlenky, které se rovnou zrealizují a to ideálně stejnou firmou, aby si to nepřehazovali jako horký brambor. Navíc bych se nedoporučoval zaměřit jen na SEO, ale na internetový marketing obecně, těch služeb je nespočet a jen pokud se opravdu změří návratnost z daných služeb je možné stanovit závěr, co konkrétně se vyplatí. Obecně mohu říci, že každá reklama je dobrá a finančně atraktivní, když se to s ní umí.
Datum vložení: 19.5.2008 9:30:50
http://interzen.interval.cz/ není už to trochu trapné?
Datum vložení: 20.5.2008 7:34:52
Máte pravdu, ale bohužel v tomto Vám nepomohu.