Starší komentáře ke článku: restauraceusupa.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 3.12.2002 10:55:14

Grafika se mi libi, stranky funguji korektne (co jsem zkoumal) i pod Operou, tohle je dle meho velke plus. Graficky sladene (rekl bych neco k te blede modre, ale byl by to ciste subjektivni poznatek, takze nic) ma to napad.

Trosku nechapu, proc se ve zdrojaku pise
<?xml ...
v doctype mate xhtml ...

Neni mi jasne, jak kdo dospel k zaveru, ze dokument tomuhle odpovida.
Je sice fajn, ze neparove tagy pisete jako <img />, ale napr. prave u obrazku velmi casto ignorujete atributy alt, take si tedy vubec nejsem jisty, jak se xhtml shoduje s bgcolor, width apod.

Obligatne se mi nelibi kodovani win-1250

Avatar

Autor komentáře: Andrej Gregorovic

Datum vložení: 3.12.2002 11:37:51

No to <?xml je tam dobre - je to sucastou deklaracie xhtml - ono xhtml je podmnozinou xml, ak sa to tak da nazvat.

Ale mate pravdu, ze bgcolor tam nepatri, naopak width tam patri, tak isto ako alt. Ale su to detaily. Ale mate pravdu, ze ten kod nie je uplne XHTML Transitional :D.

Este k webu. Je celkom pekny, a clovek tam najde asi vsetko, co by ocakaval - uznavam, ze uvodna kolaz sa rychlo nacita. Design je nevtieravy - taky akurat :D.
Takze celkovo je to stranka, ktora je primerana na to, co ma splnovat.

Avatar

Autor komentáře: Dedkoid

Datum vložení: 3.12.2002 12:12:08

na uvodni strance jak je ten gradient, tak je useklej.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 3.12.2002 14:25:32

Snazili jsme se dodrzet standart XHTML a koukam, ze se nam to tak zcela nezdarilo:( Nicmene zkusenostmi k vyssim vykonum:) Dekuji.

Co se barev tyka tak navrh byl skutecne s jinym podkladem ovsem zakaznik ma vse do zelene firemni a tim padem se zacalo kompromisovat:(

Az ted jsem si vsimnul toho useknuteho gradientu Oops ... chybka se vloudila. Dekuju za upozorneni.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 3.12.2002 14:43:23

Ještě dvě drobnosti: XML je case sensitive, takže atribut tagu <B>img</B> musí být <B>src</B>, ne <B>SRC</B>. A ty obrázky nahoře mají dohromady šířku 763 a mají se vejít do tabulky s šířkou 760. V Opeře je to srazí, ale v Mozille a Konqueroru to z nich udělá dva řádky, takže to nevypadá moc hezky.

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 3.12.2002 14:35:03

Ale ta divná zelená jako podklad září do očí, až z toho bolí, alespoň o tom bych klienta přesvědčil, protože jinak proti dobře namíchanému zelenému designu nic nemám. Mimochodem, nápad dobrý. Čistota kódu je ovšem jiná kapitola a jak jsem jenom tak nakouknul, tak tahle řádka je tedy docela síla (neříkám, že je to nefukční, ale přeci jenom jste profeisonálové, ne? :)):

<I>
                     Buďte vítáni v restauraci U supa</I>

A ještě jedna drobnost, v nabídce Menu se vám trošku rozjel ten výběr - myslím Studená kuchyně, která jako jediná je na dvou řádcích, působí to trošku rušivě.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 3.12.2002 17:14:40

Ja porad tvrdim, ze tahle rubrika se Intervalu povedla. Neb chybami, ktere najdou jini se clovek uci a zdokonaluje.
Priznavam bez muceni, ze korektnost kodu "musi" pokulhavat protoze v navalu prace clovek proste nestiha vse nastudovat. Tedy alespon ja ne:) Nebo, ze by lenost? :))

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 3.12.2002 14:37:16

tvrdé mezery se sem nevloží...

nbsp;nbsp;nbsp; nbsp;nbsp;nbsp;nbsp;nbsp;nbsp; nbsp;nbsp;nbsp;nbsp; nbsp;nbsp;nbsp;nbsp;nbsp;nbsp;nbsp;Buďte vítáni v restauraci U supa

takhle to asi vypadá ve zdrojovém kódu (když si přimyslíte &).

Avatar

Autor komentáře: Srakyi

Datum vložení: 3.12.2002 20:12:49

Dneska mam zase docela malo casu, takze opravdu strucne:
1. design je prehledny a ucelovy
2. trochu mi vadila ta uvodni stranka, ktera mi pripada docela zbytecna
3. na muj vkus az moc plynulych gradientnich prechodu
4. menu v menu by mozna mohlo byt trochu vyraznejsi
...

jestli muzu radit, tak doporucuji vyzkouset <a href='http://validator.w3.org' target='_blank'>http://validator.w3.org</a>, ktery vam urcite pomuze zacit s XHTML a zaroven Vas donuti psat opravdu koretni kod.

Avatar

Autor komentáře: Petr Havlík

Datum vložení: 4.12.2002 8:13:14

Nevím jak ostatním, ale mě se to v Mozille 1.1 zobrazuje dost špatně.
1) rozhozený vršek stránky - nechápu, proč se to skládá z obrázků umístěných v tabulce??

2) ceny v menu jsou špatně uspořádané, když už se tam používá tabulka, tak by ceny měly být umístěny v řádku zároveň s názvem jídla. Některé ceny v korunách jsou uspořádány za sebou, protože tam chybí tag <br />.

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 4.12.2002 10:00:02

Jo, to je fakt, v Mozille jsem na to nekoukal, je to cele rozhozené, vážně, pánové autoři, je to škoda. Když už používám tabulkový layout tak proto, aby mé stránky vypadaly stejně ve všech prohlížečích. Takže vzhůru do boje a do úpravy kódu :) Mimochodem, ty rozhozené ceny je fakt katastrofa, to by asi majitele nepotěšilo :)

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 4.12.2002 10:24:31

Sem vepište svůj příspěvek.bude treba stravit nad upravami a cistenim kodu. Dekuju moc

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 4.12.2002 11:13:18

Včera jsem tu psal i důvod, proč se to záhlaví rozhodí - součet šířek těch obrázků je asi o tři pixely větší než šířka tabulky, do které se mají vejít (nezkoumal bych to, ale bál jsem se, že je to chyba Mozilly :-) ). Mělo by stačit tabulku rozšířit nebo obrázky zúžit.

Avatar

Autor komentáře: Petr Havlík

Datum vložení: 4.12.2002 11:37:40

Nezobrazuje se Vám špatně i tahle diskuse? Příspěvky jsou nějak moc široké. :-(

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 4.12.2002 12:38:05

Obcas pri refreshi to tu opravdu zablbne.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 4.12.2002 12:44:46

Pekne odpoledne,

velmi se omlouvam, mame jiz nejaky ten den problemy s diskusemi a snazime se je resit. Pri tomto "ladeni" se obcas neco zachova nekorektne a tento prispevek uz take vkladam podruhe. :o) Velmi vsem dekuji za trpelivost a pochopeni.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 4.12.2002 12:44:26

At chci nebo ne musim projevit sve obrovske zklamani. Protoze pokud bych porovnal kritiku tohoto webu s timto <a href='http://www.interval.cz/clanek.asp?id=1726' target='_blank'>http://www.interval.cz/clanek.asp?id=1726</a> tak ten nas nestoji za nic a ten druhy, ktery podle mne nema snad ani v teto rubrice coby prvni amatersky pokus co delat, je na tom mnohem lepe. Tedy z hlediska hodnoceni.

Pratele, jen abychom to s tou mirou objektivity neprehnali:(

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 4.12.2002 13:12:20

Mno.. pokud si vzpomínám, iris-sk.sk strhali téměř všichni hodnotící, na druhou stranu, není snad cílem této rubriky odradit začátečníky, spíše je zkusit motivovat... a koneckonců, váš web se mi líbí, má dobrý nápad a slušný design (také jsem dělal webík pro restauraci, tak to umím ocenit). Vytýkal jsem vám pouze chyby v kódu a to někdy dost hrubé. Upřímně řečeno, nepustil bych do světa web, který by korektně nezobrazily všechny novější prohlížeče, takže kromě validatoru testuju své stránky kromě obligátního IE také na NN6, Opeře 5, a Mozille 1. Největší problémy jsou s Netscapem, ale dá se to zvládnout, pokud zvolíte tabulkový layout, nebudete mít problém (příkladmo, moje trošku starší práce <a href='http://www.autocentrala.cz' target='_blank'>http://www.autocentrala.cz</a> vypadá ve všech jmenovaných úplně stejně). S css layoutem je třeba si pohrát. Čistě mezi námi, právě stránky Restaurace u Supa takj, jak jsou provedené si doslova říkali o jednoduchý a rychlý CSS layout :)

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 4.12.2002 14:11:29

Milosi vzdyt ja s Vami souhlasim. Ten predchozi komentar byl spis povzdechnuti. Myslim, ze zrovna grafika si 4 nezaslouzi.

Nicmene jeste jsem css layout nedelal, ale jak tak koukam na Vasi prezentaci autocentrala uz mam vazne nacase se css layouty zacit zabyvat.

K te kompatibilite. At chci a nebo ne porad se mi vkradaji pocity, ze pokud 90% navstevniku nasich webu pouziva IE 5 a vyssi (u firemnich prezentaci je to asi nejmarkantnejsi) ma vubec smysl se zabyvat cimkoliv jinym? Kdyz jsem zacinal s tvorbou tak to bylo cca 60% IE - 40% NN. Tam to melo sve vyrazne opodstatneni. Dnes se uz neucastnim ani debat na toto tema protoze je to skoro ten samy boj jako poradaji zastanci Linuxu a Win proti sobe.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 4.12.2002 14:30:37

Pane Přikryle,

ale vždyť máte pravdu. Vaše povzdechnutí je na místě. Hodnocení u webů je krásnou ukázkou testu psychologie, která působí na internetu nebo v podobných hodnoceních. Lidé mají tendenci hodnotit v anonymitě hůře, neboť jim přijde, že je to "spravedlivější", tedy co se týče Evropy. Amerika mi přijde jako opačný extrém - zde je všechno very nice, perfect atd.

Tím nejhodnotnějším je v Kritice webu právě slovní hodnocení. A omlouvám se, že zrovna já ho propaguji, když sem tak málo přispívám. Důvodem je časové vytížení, jsem už tak tím "nejvěrnějším čtenářem" Intervalu.

Již několik čtenářů navrhovalo řadit Kritiku webu dle známky v hodnocení, ale obávám se, že to není objektivní. Tu největší cenu vidím především v tom, že když někdo dokončí svůj web, rovnou se může podívat, jak se obdobný hodnotil tady, v Kritice webu. (A nyní se omlouvám všem žádostem o Kritiku, které se sem nedostaly právě proto, že byly až moc stejné, jako již zveřejněné.)

Navíc jste právě na příkladu iris-sk.sk ukázali, že takový web opravdu nelze moc hodnotit a že si to nemyslím jenom já. Právě proto sem byl zařazený, abych mohl argumentovat v případě nezařazení jemu obdobných.

Nad úpravou Kritiky přemýšlíme, ale na pořadu dne je nyní homepage v CSS, a je ostuda, že ji Interval již dávno nemá.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 4.12.2002 15:33:55

Marku dekuji za prispevek k memu povzdechnuti:) Vite ja a myslim, ze vetsina lidi, kteri se neboji nastavit hrbet kritice jsme tuto rubriku privitali. Je mi taky zcela jasne, ze vkus se velmi lisi. Ale pres to prezevsechno chci redakci Intervalu podekovat protoze i pres nazorove vyhrady to stoji zato.

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 4.12.2002 14:36:04

Jo jo, o tom se tu vedou sáhodlouhé diskuse... ale měl bych jednu důležitou připomínku, proč těch deset procent lidí nezanedbávat. Stalo se mi, když jsem dokončil první verzi prezentace Pensionu Florian, že šéf se okamžitě tímto webem začal chlubit.. a ejhle, jeho dobrý kamarád, pracující u firmy Renault vlastnil Netscape 4.62 (jen tak pro informaci, téměř všichni dealeři této firmy mají jediný přistup na internet přes tento šílený prohlížeč, a to je mnou ověřený fakt). Jak jsem od šéfa schytal, že stránky vůbec, ale vůbec nevypadají pěkně, si nepřejte slyšet :) No, a od té doby dávám bacha na to, co pouštím do světa.

Upřímně řečeno, ani mě nebaví neustále zjišťovat, jak se chovají stránky pod tím a tím prohlížečem, ale co je důležité, právě styly vám v tomhle mohou pomoci. Postupem času se totiž dostanete do fáze, kdy nemusíte každý nový web znovu tvořit (a to s tabulkovým layoutem musíte vždycky), ale v podstatě jenom uzpůsobíte již připravený a prověřený stylesheet. A přesto je stylový předpis stejný, weby vypadají úplně jinak a hlavně - korektně se zobrazí téměř všude. Doznávám, že jsem byl také zvyklý na tabulky, člověk má tvorbu víc pod kontrolou, ale nyní, když nemusím, tabulky nepoužívám. Používám ho jenom tam, kde jsem klientem donucen ke zpětné kompatibilitě (výjimečně, vždycky do zákazníka hučím tak dlouho, až ho přesvědčím :). I tak ale záměrně opomíjím čtyřkové verze prohlížečů, konečně píše se 21. století a nějaká ta změna je třeba.

Abych se ale vrátil k vašemu webu, důležité je, aby (a zejména, když se jedná o pension nebo stylovou restauraci) byla vaše prezentace dostatečně přehledná, viditelná a graficky nepoškozená na všech NOVĚJŠÍCH prohlížečích. Tudíž, když tvrdím, že je hrubá chyba, že v Mozille se layout rozjede, je to tak. A já osobně znám dost lidí, kteří na tento prohlížeč nedají dopustit (já jsem skeptičtější, ale je fakt, že Mozilla vám nepromine žádnou chybu v kódu, IE je blbuvzdornej). A to je tak asi všechno, v žádném případě jsem nechtěl váš web hanět, naopak, pomoci dobrou radou a udělat z něj webík, který potěší oko (a v tomto případě i břicho, možná :))

Avatar

Autor komentáře: Petr Havlík

Datum vložení: 4.12.2002 15:13:59

S předchozím příspěvkem se nedá než souhlasit, já osobně už beru v potaz max. IE 5.0. Když už tu ty styly jsou, tak proč je nepoužívat. Zpětná kompatibilita je hezká věc, ale bohužel všechno komplikuje. Stačí se podívat na procesory x86. Tabulky úplně nezavrhuji, ale dost věcí se dá pomocí css řešit efektivněji.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 4.12.2002 15:24:28

Nu dostal jste mne tam kde jste mne chtel mit:)) Az se na ten web budete koukat za 14 dnu bude v CSS layoutu a jak pevne verim s korektni validaci i pro Mozillu:)

Ze ja se vzdycky takhle necham ukecat:)))

Ale uz jsem zacal intenzivne studovat na intervalu clanky o CSS. Musim souhlasit, ze pro soudobe prohlizece by to dilko melo byt stravitelne.

Avatar

Autor komentáře: Petr Havlík

Datum vložení: 4.12.2002 14:19:25

Já osobně jsem známkoval vesměs nízké známky. Přehlednost je podle mě pěkná, vzhled až na tu modrou barvu v pozadí taky. Jen ty chybičky v kódu. Každopádně známkování musíte brát s rezervou. Známkování je jednoduché, ale napsat něco konstruktivního je horší. Já když mám nějaké připomínky, tak se to snažím napsat, aby autor případně věděl, co mu kazí známku.

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 10:39:45

Asi Vás pane Přikryl zklamu, ale tento web je graficky opravdu hodně nepovedený. Úplně z něj čiší to, že jej nedělal grafik. Začal bych tím, že pro restauraci jsou naprosto nevhodně zvolené barvy. Stylově to spolu taky nepasuje. Na zbytečné úvodni stránce jakási vystínovaná zoufalá zelená pizza s naprosto nesmyslnými, nicneříkajícími obrázky. Uvnitř to není o mnoho lepší. Nahoře koláž jídla bez hlavy a paty, x typů písmen, vše dohromady to absolutně postrádá jakýkoli nápad. Jedním slovem zoufalost.

Avatar

Autor komentáře: Amater

Datum vložení: 5.12.2002 10:43:18

Mozna byste mel predvest sva dila...

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 11:32:29

A proč bych to jako dělal? Mě grafika neživí.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 5.12.2002 11:15:45

Vazeny Ivane obavam se ze zklamu ja Vas. Grafiku delala prodfesionalni graficka, ktera se touto praci na velmi vysoke urovni zivi cca 13 let. Nicmene k Vasim vytkam:
- souhlasim, ze pro restauraci to nejsou idelne zvolene barvy, nicmene puvodni zcela odlisne barevny navrh zakaznik proste soupnul do zelene. Jak jiste chapete zivime se tim a tak nelze zakaznika poslat do ... teplych kraju
- welcome stranky take nemusim nicmene jsem presvedcen, ze jit proti zadani neni tim pravym orechovym. No a co se tyka ovalneho podkladu to ma byt pizza? Tak to me veru nenapadlo. Tato restaurace ji nema v nabidce takze mit tam pizzu nebyl zamer:) Nesmyslne obrazky?
O nas - vchod restaurace
Menu - jidlo
Kontakt - telefonujici muz
Fotogalerie - interier
Catering - priprava svedskeho stolu
Toto je dle Vas nicnerikajici?
- Kolaz jidla bez hlavy a paty ano i takto se da oznacit naladovy graficky prvek (hlavicka)
- x typu pisem - jsou pouzity celkem tri Arial, Times New Roman a pismo jez maji v logu (tedy ano vice nez 1 je x) :))
- zoufalost. K tomu nemam co bych dodal a dekuji za Vas nazor. Ostatne nekdo rad holky a jinej vdolky. Mohu Vas pozadat o link na, dle Vas, graficky vydareny web? Dekuju mockrat

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 11:44:14

Cítím ukřivděnost, ale bohužel je to opravdu špatné. Nemá smyls to tu rozebírat, nechete to slyšet. Úpřimně, překvapuje mne, že tohle mohl splodit někdo kdo si říká profesionální grafik. Porozhlídnu se po webu a postnu Vám se nějaké linky, které budou, dle mého soudu, na podstatně vyšší úrovni.

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 5.12.2002 13:46:35

Musím súhlasiť s p. Ivanom, tej grafike chýba veľa do dokonalosti. Ako grafik sa tiež stretávam s klientmi, ktorí si silou-mocou presadzujú svoje predstavy typu "červená na modrú, aby to bolo výrazné". No práve preto som grafik, aby som im vysvetlil určité zákonitosti tvorby web grafiky, kombinácie farieb, zalomenia stránky a pod. A z týchto zásad neustupujem, inak by som nemohol svoje práce uverejniť na nete - možno len s nadpisom - za touto prácou si nestojím, lebo mi do nej fušoval klient. Klient za moju prácu platí, a preto si ju od neho nenechám pokaziť. a aby som netáral do vetra, pozývam vás zhliadnuť našu stránku <a href='http://www.infotech.sk' target='_blank'>http://www.infotech.sk</a>, ktorá síce už raz bola hodnotená v rámci kritiky webu, no keď tu čítam vyjadrenia typu "grafika je pekná" pri podobných weboch ako je "restauraceusupa.cz" tak sa mi búri krv v žilách. Ospravedlňujem sa ak som niekoho urazil, no niekedy to chce oveľa viac námahy a presviedčania, ako len podľahnúť klientovmu (ne)vkusu a potom sa tým obhajovať.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 5.12.2002 14:10:19

Richarde klobouk dolu. Skutecne Vam zavidim tu tvurci volnost: "nenechat si klientem zasahovat do prace". Mozna ma Vase spolecnost takove postaveni, ktere zemestnancum umoznuje byt s klientem jako rovny s rovnym. Ja jsem si bohuzel tuto pozici nevybudoval. Souhlasim, ze klient za Vasi praci plati ovsem to je jako kdyby mi kuchar pripravil v restauraci pripravil jidlo a po naservirovani mi nebyl ochoten vymenit hranolky za ryzi (jen se mi za 20 minut zmenila chut) . Tedy neobhajuji se. Pouze jsem se snazil vysvetlit proc jsou ty barvy tam kde jsou.
Proc takovouto praci vystavuji zde? Je to proste nechci se chlubit, chci znat nazor ostatnich. Jdu do toho s tim, ze se mi fura nazoru nebude zamlouvat. Je to jista forma reflexe, kterou normalne proste nejsem schopen ziskat. Pokud se budu chtit chlubit pujdu do souteze.
Vas web je krasne cisty, ale to byl ve firemni rezii. Vase reference maji dle meho pres jejich reprezentativnost jednu velmi vaznou chybu. Ja je zenzam a nemohu se na ne od vas podivat. Ovsem tusim, ze prace na nich je v radu set tisic. Tedy myslim, ze rozdil je podstatny prave v cene. Jiste se to neda srovnat s radem tisicu.
Za Vas nazor mnohokrate dekuji.

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 5.12.2002 15:14:44

Ďakujem Vám pán Přikryl za prejavené uznanie, trochu ma i mrzí, že som sa tak obul do grafiky Vášho webu, pretože kto už máme patent na estetiku? Niekomu sa páči to, inému zas to. Ja som zes možno priveľmi tvrdohlavý a klientov niekedy doslova "vychovávam". Samozrejme som radšej, keď mi dá klient v oblasti grafiky webu voľnú ruku, o to viac sa snažím jeho dôveru nesklamať. Prajem Vašej firme mnoho "tvůrčí energie" a veľa demokratických klientov do budúcnosti.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 5.12.2002 15:21:21

Richarde jeste jednou diky Vam. Velmi si vazim lidi, se kterymi lze debatovat nad danym temate i pres nazorovou rozdilnost. Ja Vam preji totez a at studna Vasich napadu nevysycha.

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 13:37:29

Slibil jsem nejaky ten link, ale protoze nemam cas hledat pekne restauracni weby, posilam alespon jeden, ktery muzete porovnat. Urcite by se take nasli drobne chybicky, ale celkovy dojem, to je nebe a dudy.

<a href='http://www.bistrotdemarlene.cz' target='_blank'>http://www.bistrotdemarlene.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 5.12.2002 13:57:59

V tomto webu s Vami souhlasim. Jen mam pocit, ze zadani na nej bylo nekde jinde. Nuz povedl se

Avatar

Autor komentáře: Petr Havlík

Datum vložení: 5.12.2002 14:17:45

Osobně si myslím, že to není zrovna vhodný příklad.
1) Všechno je smrsklé uprostřed stránky.
2) U pozvání hladovcům ten obrázek výlovu ryb.
3) Ta barva okolo nic moc.
4) Co se týká grafiky, tak je tam pouze vstupní logo a zvonečky, jinak samé fotky.

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 5.12.2002 14:56:20

Zrovna jsem chtěl poznamenat něco podobného, je to útulný a sympatický webík, ale celkem bez nějakého podstatnějšího nápadu, zvonečky a fotografie, hm..... ty ryby u hladovců mě taky překvapily, uměl bych si tam, když už, představit pečené sele, třeba :)) A samozřejmě frames, brrr...

Jenže nějak se ta diskuse tady rozjela trošku jinam, máme hodnotit to, co tu je, nikoliv to, co tu by tu mohlo být.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 5.12.2002 18:34:39

<a href='http://www.bistrotdemarlene.cz' target='_blank'>http://www.bistrotdemarlene.cz</a> - cca 9 frames - opet hlas pro web od pana Prikryla, co se kodu tyce

btw: abychom byli objektivni, slo by sem poslat link na puvodni navrh restaurace U Supa?? Mozna to leccos vyjasni ...

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 18:37:19

Čekal jsem kdy ty frame někdo předhodí :-) Bavíme se o grafice. Vytiskněte si oba weby pěkně barevně na papír a pak porovnávejte. Asi tak :-)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 5.12.2002 23:34:51

Ja castecne chapu, ze Vy jste tim chtel ukazat grafiku, ale budme korektni. Nechci globalizovat, ale vetsina graficky hezkych webu jede jen pod IE, hodne takovych webu vyuziva frames (z meho pohledu ze zcela zahadnych duvodu - zrovna zminovany web by se bez nich obesel aniz by uzivatel cokoliv poznal). To je jako kdyby ste na trabose posadil hyperkastli, tak to furt bude jenom trabos s hyperkastli.

Tenhle web rozhodne neni mistrovsky dilo, ale 3,71 za vzheld mi prijde ulitli, vydel bych to tak kolem 2-2,5 a budem objektivni. Co byste chteli dat treba tomu webu (tusim iris-sk?), na ten by vam nezbyla stupnice.

Navic jak rikam, mozna by leccos ukazal puvodni navrh (pred "grafickou" upravou od zakaznika).

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 6.12.2002 9:39:00

Všechna má kritika byla vedena k tomu aby si autor, který to sem dal snad právě kvůli kritice, uvědomil, že chyba v takovéto grafice je úplně zásadová a nemá nic společného s vkusem. Je to o tom, že porušuje daná pravidla grafické tvorby. Tohle nevylepší ani jiná barva nebo nějaké drobné úpravy. To je od počátku špatně. Paní (slečna) Jitka která to dělala by si měla něco o oboru kterému se věnuje něco nastudovat. Ten web si zaslouží s přihmouřeným okem 4. Pětku mu nedám jen proto, že nemá ohlodanou grafiku a nic se tam netočí a nebliká :-) Víc už fakt nevím co bych k tomu dodal. Pro objektivitu doporučuji autorovi aby svou stránku dal rovněž skouknout do diskuze (board->sitecheck) na <a href='http://www.isolate.cz' target='_blank'>http://www.isolate.cz</a> kde se vyskytují lidé kteří jsou ve svém oboru opravdu dobří.

Avatar

Autor komentáře: Jitka

Datum vložení: 5.12.2002 16:05:17

Tak jestli z webu čiší že ho nedělal grafik, to mě opravdu mrzí páč se grafikou už nějakou dobu živím. On totiž byl problém především v tom, že jsem dělala dva návrhy, jeden jemný a grafický čistý, druhý vypadal zhruba jako výsledná varianta, jen tam byly jiné obrázky a spíše jako slabý podtisk a především to bylo laděné do krémové béžové. Zákazník si vybral druhý návrh s tím, že vše má jít do zelené a vyměnil si obrázky chtěl jich tam pár přidat do layoutu kde už pro to vůbec nebylo místo aniž jsem směla hýbat se zbytkem... No a toto je výsledek... Občas se prostě na slušným grafickým návrhu hodně podepíše zákazník, který sice nemá příliš cvičené grafické oko ale má hlavní slovo.

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 16:39:43

Úpřimně, já si grafiky pro své weby najímám, ale vás bych si s dovolením nevybral ;-) Kvůli objektivitě jsem se byl ještě jednou na ten web podívat. Ten návrh je od počátku špatný. To nemá co dělat jen s barevností. Porušuje základní pravidla grafiky. Podíváme se třeba na úvodní stránku. Proč tam stránka vlastně je? A když už tam je, proč to není jazykový rozcestník? Prož je volba jazyku až uvnitř? Je tam jakýsi útvar (pracovně pojmenovaný tlustá pizza). Má nějaký smysl? Proč tam všude jsou ty stíny a záře kolem každého prvku? Protože to umí Photoshop? A co ty obrázky? To snad víte jen vy co na nich skutečně je. Jediný obrázek ze kterého se dá na první pohled poznat co to je je ten byznysmen u telefonu z nějaké fotobanky z kategorie bussiness. Když ty fotky vezmu zleva. První -tady se dá tušit nějaký vchod. Vedle je cosi co jsem dosud nezjistil co to vlastně je. Pak je ten profláklý maník co patří na personální server či tak něco. Pak nějaké skříňky, stolky, pultíky. A na závěr fotka čehosi (stůl se skleničkama?) s kusem kuchaře. A pod tím vším "úžasně" položený text na křivce. Tahle práce fakt vypadá, že to dělal někdo kdo objevil kouzla grafických programů a pokusil se pokud možno co nejvíce efektů využít. Měla jste nějaký nápad než jste to začala zpracovávat na počítači? Nebo jste jen sedla, udělala ovál a ten pak "vylepšovala"?

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 5.12.2002 16:50:17

Neda mi to. Prosiiiim ukazte nejakou vlastni praci. Ja chci taky kritizovat:)))

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 17:14:15

Víte v čem je problém? Že málokdo někde nějakou kritiku napíše, protože je hned napaden davem a aby svůj názor obhájil musí donekonečna objasňovat stoleté zákonitosti o tvorbě grafiky - práce s barvou, práce s písmem, kompozice atd. Na tohle fakt nemá nikdo chuť u webů který jsou totálně mimo mísu. Nakonec to vyvrcholí výkřiky "se ukaž vole". Já nemám potřebu tu něco prezentovat protože v tuto chvíli by už ani hodnocení mých odpůrců ani nebylo objektivní. A ještě ke všemu jsem natolik soudný, že grafiku sám nedělám, pouze si ji objednávám u lidí kteří to umí.

Mjí právo psát filmový kritici kritiku na filmy přestože, žádný nenatočili? Vypadá to, že asi ne.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 5.12.2002 17:29:55

Pane Ivane,

souhlasím s Vámi. Myslím, že se pan Přikryl nechal trošku unést. Je přeci neprofesionální zatahovat kritiku takhle do osobní roviny, i když je určitě velmi těžké nenechat se strhnout. Děkuji za Váš názor, Ivane, i za Vaši ochotu přijmout kritiku, pane Přikryle, vážím si obého.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 5.12.2002 17:30:02

Ivane prosim Vas to byl jen zert. Kdybychom vse v techto diskusich brali vazne tak by asi kazdej z nas musel prastit se svoji praci protoze se na sebe dozvi veci ... :)

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 17:54:52

Já jsem v pohodě, můj web to není :-))

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 5.12.2002 18:27:24

Ja podotknu snad jen dve veci: vim, ze "kreativni" zakaznik dokaze udelat hodne skody, ma vlastni predstavu o barvach, je to grafika, jak ma byt. Nicmene fakt je, ze praci profika je presvedcit zakaznika o kvalitach a smyslu jeho navrhu.
Tady si myslim, ze to dopadlo jeste velmi dobre, zvlast kdyz vezmu, jak blizko k sobe bezova a blede-zeleno-modra (nebo, co to je) maji.

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 6.12.2002 8:50:05

Po pravde... s panem Ivanem souhlasim. Ale verim, ze v jine nez antijidelni zelene by vysledny dojem byl lepsi.
Nicmene neustale nechapu, proc clovek, ktery necemu da negativni hodnoceni, je neustale nucen ostatnimi predvadet sva vlastni dila (mimochodem, nektere me prace najdete na <a href='http://www.gobak.cz' target='_blank'>http://www.gobak.cz</a> :))) )? Recenzent preci NEMUSI byt sam mistrem .

Avatar

Autor komentáře: Pumpa

Datum vložení: 5.12.2002 16:11:38

Aniž bych bránil tvůrce webu, byl bych pro, aby každý kritik přidal odkaz na své stránky nebo vybral nejlepší projekt, který dělal. protože se domnívám, že každý by měl začít sám u sebe.
Takové rádoby kritiky hrozně miluju, protože ačkoliv tvůrce kritizovaného webu se zapojuje do diskuze jako "v pohodě", někdy mu musí vařit krev nad diskuzními příspěvky a jejich podáním.
A určitě si nemyslím, že by byl pro Interval problém, aby do kolonky Přidat nový příspěvek, vložil ještě jeden řádek "vložte svůj web, za kterým si stojíte" a asi bychom se divili. :-)))
Novou rubriku navrhuji pojmenovat "Masakr", protože mi to tak připadá.

Avatar

Autor komentáře: Roman Přikryl

Datum vložení: 5.12.2002 16:18:12

no comment :)))

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 5.12.2002 17:05:10

To jsem moc nepochopil. Takže podle Vás je ta rubrika o tom, že sem někdo dá web a všichni mu ho pochválí? Já sem prostě napíšu svůj názor a buď si autor webu z toho něco vezme nebo si řekne, že jsem blb. Nic víc, nic míň.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 5.12.2002 17:20:52

Pěkné odpoledne,

ale to si přeci protiřečí s tím, pro co je rubrika určena. Předpokládám, že sem lidé chtějí dát své stránky, aby slyšeli názory "ze všech stran". Vedle názorů odborníků se zde objevují i názory laiků.

Copak ty stránky budou navštěvovat jen webdesigneři a vývojáři? Je např. tato restaurace určena jen jim? Nemyslím. Důležité jsou názory všech a buď jsem ochoten je přijmout i za cenu, že s názorem vnitřně nesouhlasím, nebo je nechci přijmout, ale pak ať nedávám nic do Kritiky webu. Proto se tak tato rubrika jmenuje.

Pokud by zde měli "kritici" psát i to, co funguje, psali by příspěvek do rána. Přeci vás, webdesigneři a vývojáři, zajímá, co nefunguje, co nepůsobí dobře, co pokulhává, nebo se mýlím??

Děkuji všem přispěvatelům za podnětné připomínky a doufám, že nejsem sám, kdo je tak podnětně vnímá.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 5.12.2002 18:19:16

Mily pumpo, tady si neporovnavame pera.

Btw: prijde mi nanejvys pokrytecky tohle napsat a neuvest neco sveho.

Evidentne totiz podle tebe nekteri prispevatele nekritizuji zasvecene a ty to umis/vis lip. Soudim prave podle toho, ze umis rozeznat relevanci prispevku.

Muj dalsi poznatek patri tomu, ze kazdy prispevek je subjektivni nazor prispevatele a ty s nim prirozene nemusis souhlasit (od toho je to "diskuze")

Avatar

Autor komentáře: Pumpa

Datum vložení: 6.12.2002 12:00:50

Děkuji za poučení, asi jsem to opravdu nepochopil a když vlastně sám umím prd, dobře mi tak :-))
Až budu mít příště chuť psát nějaký příspěvek, vzpomenu si na tuto diskuzi a radši toho nechám a příspěvky budu jenom číst. :-)))))

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 6.12.2002 20:08:09

Tak moment, tohle je prekrucovani, to co si sem kdo napise je jeho vec. Nekdo s tim nemusi souhlasit, to je jeho pravo.

Kdyz napises neco takoveho, jako, ze kazdy by mel neco predvest, sam mas anonymni e-mail a nikde neuvedes nic sveho - jsem na rozpacich, co tim chtel autor rici. Rikas A, delas B ;)

Avatar

Autor komentáře: Restaurace U Supa

Datum vložení: 25.12.2002 16:08:00

Pánové četl jsem vaši kritiku no já se v tom nevyznám co a jak je špatně s grafikou, ale stránky jsem nechal udělat z důvodu zvýšení výdělku restaurace a to se povedlo. Pokud někdo píše že zákazník nemá grafikovi mluvit do práce je to blbost že. Pokud by nás chtěl pan Přikryl přesvědčovat o zvolených barvách neuspěl by ( a přesvědčoval nás ). Já jsem zákazník a já rozhoduji co chci a vaše práce je udělat zákazníka spokojeného. Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 25.12.2002 21:28:40

<I>Pánové četl jsem vaši kritiku no já se v tom nevyznám co a jak je špatně s grafikou, ale stránky jsem nechal udělat z důvodu zvýšení výdělku restaurace a to se povedlo.</I>

Spatne by mohli (!) byt dve veci - zdrojovy kod a grafika (subjektivni vec)
zdrojak mel vcelku minimalni vady nezasadniho charakteru. Ten duvod se mimochodem tak nejak dal predpokladat ;)

<I>Pokud někdo píše že zákazník nemá grafikovi mluvit do práce je to blbost že.</I>

Je to asi takhle - Vy, jako zakaznik, samozrejme mate plne pravo ovlivnit vysledek dila, pan Prikryl Vas take nepochybne upozornil na pripadne klady a zapory Vaseho rozhodnuti.
Vy si najimate grafika jakozto profesionala a z mnoha duvodu se (dle meho) vyplati dat na jeho doporuceni

<I>Pokud by nás chtěl pan Přikryl přesvědčovat o zvolených barvách neuspěl by ( a přesvědčoval nás ). </I>

Ja treba neznam veskere podrobnosti, ale v pripade (treba), ze mate restauraci natrenou zvenci nazeleno, v interieru prevlada zelena atd, zktratka zelena je Vase firemni barva, pak ano ta zelena je korektni (dalsi pitvani je stejne subjektivni vec). Pak by ale jiz prvotni navrh s timto mel pocitat. (mluvim o tom, ponevadz se mimo jine myslim ta barva tady diskutovala)

<I> Já jsem zákazník a já rozhoduji co chci a vaše práce je udělat zákazníka spokojeného. Děkuji.</I>

Navic mysleni bych smeroval tim smerem, ze zakaznik nejste Vy, ale navstevnici Vasi restaurace, ty posoudi kvalitu a rekneme lakavost nabidky nejlepe. Z tohoto uhlu pohledu je Vas pohled na vec vice nez subjektivni a nemusi byt tim nejlepsi, coz je dalsi bod pro nazor zkuseneho grafika.

Avatar

Autor komentáře: Amater

Datum vložení: 1.1.2003 20:01:01

<I>"Spatne by mohli (!) byt dve veci - zdrojovy..."</I>

opravdu mohli? :)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 1.1.2003 20:29:37

sem cekal, kdy se mi to stane, vzdycky tady nekoho prudim a ted tohle - ;)

Avatar

Autor komentáře: Amater

Datum vložení: 1.1.2003 20:33:22

To nic, to se muze se stat i v Liberci :)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz