Starší komentáře ke článku: Reklama, webdesign a inspirace 15.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: caracho

Datum vložení: 16.4.2003 13:14:04

Banery jsou sice pekne a docela povedene udelane, ale co jim IMHO chybi je branding. Neni z nic poznat koho propaguji, coz je dost podstatna chyba.
Z prvniho to neni poznat vubec.
Spark poznat je, ale ze by to bylo nejak vyrazne?
A digimanie - tam sice je logo, ale je to digimanie.cz, digimanie.com? Vzhlem k tomu, ze site jeste nebezel.... taky je dost protivne, ze zmizi kurzor.

Avatar

Autor komentáře: Tomas Gold

Datum vložení: 16.4.2003 23:49:26

Ad branding. Mam pocit jako byste mluvil o brandu jako o logu. To urcite ne. Branding je o vnimani znacky a/nebo produktu.

Ano, u velkych znacek je branding hlavne o unifikaci a stostrankovych manualech o pouziti a umisteni loga, definovanim stylu nadpisu, obalek, barev, slov, atp. ale to je z toho duvodu, aby kazda pobocka nemela jiny katalog, jinou velikost a jiny odstin loga apod. Navic je u velkych korporaci marketing pomerne centralizovany a to je jediny zpusob, jak nejaky brand budovat. Ale to uz jsem jinde.

V pripade banneru Spark je brand zcela jasny. Banner se vas snazi chytit na neco sileneho barevneho agresivniho netradicniho uletleho. To je brand casopisu Spark. Banner vam nabizi obsah, nabizi vam zazitek, nabizi vam nejake emoce. Kdyby na banneru blikalo logo Spark, tak byste si ho ani nevsiml.

Ostatne vzpomente jak zacinal treba Contactel. Cely jeho brand byl o cerne a cervene barve a magickem RedBoxu... Zadne logo. Nikdo netusil o co jde, koho to propaguje. Byla to podle Vas chyba?

A k digimanii. Za prve se omlouvam za chybku, ktera se vloudila (banner v tuto chvili nema spravnou velikost, a tak na nem neni skoro nic videt - zitra to bude ok). Tedy ono zmizeni kurzoru neni zmizeni kurzoru, ale jeho zmena v hledacek, kterym si muzete zkusit vyfotit cast obliceje na banneru.

Ale k domene. Vzhledem k tomu, ze je banner cely v cestine a zobrazen na ceskem serveru, ocekaval byste snad, ze bude digimanie na domene .com?!?

Avatar

Autor komentáře: caracho

Datum vložení: 17.4.2003 13:28:45

Branding je samozrejme o budovani znacky. Logo/design manual/CI s tim samozrejme souvisi, ale nejde je o to.

Ja jsem mluvil o brandingu prave v souvislosti s identifikaci znacky, jejim rozpoznanim. Coz je IMHO u baneru chyba, protoze s tim, jak v soucane dobe klesa (ze znamych duvodu) CTR, bannery stale vice zacinaji plnit ulohu podobnou jako reklama "neinternetova" - a zde je odliseni a jednoznacna identifikace znacky nutnosti.

Ad RedBox - Contactel nepropagoval sebe, ale svou sluzu RedBox - a usoudil, ze bude zbytecne aby byla nejak vyrazne spojovana s Contactelem.
Naopak ji pomoci cervene krabice a spol. udelal jako znacku jednoznacne identifikovatelnou. A to je prave to, ce tem dvema baneroum chybi - u prvniho uplne a u druheho to take neni nijak zvlast poznat (hlavne kdyz clovek nezna to logo sparku se zastrckou).

To s digimanii to beru z5. V normalni velikosti jiz url patrne je (stejne bych je udelal jeste o trochu vic vyraznejsi :o)) podobne jako ten text, ale mozna to jen proto, ze mam na monitoru 96dpi. Stale mi vsak vadi ten kurzor - nemyslim to s tim focentim, to je povedeny napad, ale to jak mi zmizi nad logem DM (nebo je chyba na me strane???)

Avatar

Autor komentáře: Tomas Gold

Datum vložení: 18.4.2003 21:58:34

chtel jsem tady napsat neco o tom, ze si nemyslim, ze bannery zacinaji plnit ulohu podobnou neinternetove reklame, protoze kazdy kanal k zakaznikovi ma svoje specifika a s tim spojene vyhody a nevyhody, ale problem je spise nekde jinde.

nesouhlasim s Vami proto, ze pred sebou vidite klasicky model reklamy (spolecnost - produkt - slogan) a s tim srovnavate treba banner spark. tento banner pak nikdy nemuze obstat, a obstat mohou pouze klasicke imageove bannery. i ty maji v kampani svou ulohu, ale jsou zde i jine typy prouzku (prave diky moznostem internetove reklamy).

a jednim z nich je i banner, ktery laka na obsah. zkousi totiz, jestli se chytnete, a pak zjistite velmi presne o co se jedna. opravdu netusim, v cem by banner spark s vyraznejsim logem, byl lepsi nez ten stavajici.

Avatar

Autor komentáře: Radek Janků

Datum vložení: 6.12.2005 17:05:40

Pouze chci autorovi poděkovat za inspirativní články. Jako architekt jsem několik principů, zejména z využití barev a tvarů, v poslední době použil. Musím uznat, že spokojenost zákazníků je mnohem vyšší. Bylo by fajn, kdyby se takové věci dostali i na akademickou půdu. Mnozí studenti by to potřebovali. Zdravím.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz