Starší komentáře ke článku: Příležitosti elektronického podnikání u nás 1.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 13.11.2002 9:01:19

Musím říci, že na českém inetu mi nejvíce chybí kvalitní server v oblasi e-komerce. Všechny servery které se na tuto problematiku věnují plují po povrchu problému a zmateně, případný kvalitní obsah nahrazují nicneříkající vatou. Praktické informace pro obchodníky veskrze žádné. Ach jo.

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 13.11.2002 9:05:43

A já sám jsem navíc zmateně vložil ke svému předchozímu příspěvku nevhodný nadpis. Původně jsem chtěl totiž napsat, že v článku zmíněné náklady na e-shop v miliónech jsou v přehnané. Kvalitní obchod včetně platební prány se pohybuje řádově ve statisících.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 13.11.2002 9:56:22

Pěkné dopoledne,

velmi děkuji za Váš názor. Odpovídá totiž tomu mému. Právě proto je článek v rubrice určené pro začínající v podnikání na internetu. Příspěvek má opravdu "plout po povrchu", neboť jsme chtěli, aby vše "shrnul". 0mlouvám se tedy, pokud na Vás působil jinak, než měl.

Myslím ale, že pokud budete chtít právě "hutné" příspěvky s podrobným rozborem, najdete je v příslušných rubrikách i zde, na Intervalu - stačí si nechat vypsat příspěvky např. pana doktora Hrazdily (<a href='http://www.interval.cz/autor.asp?id=89' target='_blank'>http://www.interval.cz/autor.asp?id=89</a> ). Doufám, že v těch již naleznete to, po čem toužíte. Pokud nikoli, napište mi prosím na marek.salanda@interval.cz, co Vám u nás chybí a my se budeme snažit naplnit Vaše představy. (Tato nabídka samozřejmě patří všem čtenářům a předem děkuji za každou inspiraci.)

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 13.11.2002 17:45:22

No líbilo by se mi toho víc. Jako provozovatele e-shopu by mne zajímaly třeba daňové a právní záležitosti, třeba i s ohledem na prodej do zahraničí, nějaká ta logistika, marketing, studie chování určitých cílových skupin na webu a co já vím co ještě a to vše v českém příp. v evropském prostředí. Citace z amerických studií mi většinou moc nepomohou vzhledem k naprosto odlišné situaci tam a u nás. A navíc aby bylo zvolené téma rozepsané pěkně do hloubky :-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 13.11.2002 19:10:22

Pěkný večer,

velmi děkuji, budeme se snažit Vaše přání splnit, neboť korespondují i s našimi záměry. Citace amerických studií v sobě nesou řadu zajímavých informací. Velmi často jsou inspirující (i pro mne samého), současně mohou být zdviženým prstem (tudy ne, přátelé) nebo mohou "předvídat" chování prostředí internetového podnikání atd.

S českým a evropským prostředím bývá velmi často problém v nedostatku informací. I tak se je snažíme najít a zprostředkovat. Nicméně - budeme se snažit ještě více, abyste neměl pocit jen "plavby po povrchu". Jak jsem již řekl, s Vaším názorem se v mnohém ztotožnuji a děkuji, že jste ho řekl tak trochu i za mne. Přeji hezký zbytek večera.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 15.11.2002 2:31:29

Jako provozovatel e-shopu máte ideální podmínky k tomu, abyste mohl studovat chování zákazníků na web sám. Nebojte se experimentovat, přesně měřte návštěvnost (včetně pokročilých ukazatelů postihujících typické vzorce chování návštěvníků), komunikujte s návštěvníky, ptejte se jich, vše pečlivě zaznamenávejte a vyhodnocujte.

Studie, které jdou opravdu do hloubky, jsou velmi nákladné a v běžném magazínu je určitě nenajdete, ani v českém, ani v zahraničním. Navíc závěry měření provedených na cizích webech nemusí být jednoduše přenositelné do vašich konkrétních podmínek.

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 15.11.2002 8:22:57

Píšete, že se nemám bát experimentovat. To se hezky píše když ty experimenty nemusíte platit vy :-) Klidně budu sledovat pokročilé ukazatele postihující typické vzorce chování návštěvníků - kdybych jen věděl co se pod tím skrývá a jak ukazatele využít k mému prospěchu. Pro vás to je zdá se přirozená věc, ale pro mne je chování uživatelů na netu španělská vesnice.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 15.11.2002 18:37:32

O analýze návštěvnosti se dočtete např. zde:

<a href='http://www.zive.cz/h/Programovani/Ar.asp?ARI=29388&CAI=2039' target='_blank'>http://www.zive.cz/h/Programovani/Ar.asp?ARI=29388&CAI=2039</a>

Zajímat by vás mohl i můj tutoriál "Chci webové stránky":

<a href='http://www.lupa.cz/viewwide.php3?view=tuto-chciweb-uvod' target='_blank'>http://www.lupa.cz/viewwide.php3?view=tuto-chciweb-uvod</a>

a zejména jeho část věnovaná monitorování návštěvnosti během provozu webu:

<a href='http://www.lupa.cz/viewwide.php3?view=tuto-chciweb-provoz#monitorovani' target='_blank'>http://www.lupa.cz/viewwide.php3?view=tuto-chciweb-provoz#monitorovani</a>

Další informace najdete i v mých dalších článcích o internetovém marketingu na:

<a href='http://www.prokopsw.cz/cs/prokop_clanky.html#marketing' target='_blank'>http://www.prokopsw.cz/cs/prokop_clanky.html#marketing</a>

Redakci Intervalu se omlouvám, že si tu dělám reklamu, ale pán neuvedl svůj email, takže jsem mu nemohl napsat přímo.

Avatar

Autor komentáře: Martin Žalmánek

Datum vložení: 13.11.2002 18:31:16

Vážení čtenáři Intervalu, potažmo mého článku. Díky za vaše připomínky. Tento článek měl nastínit některé možnosti podnikáni u nás v e-byznysu. Jít do hloubky by znamenalo věnovat se některému tématu alespoň ve dvou článcích. Pokud máte zájem o některé téma podrobněji (viz. aspekty e-obchodování, psychologie zákazníka), napište mi prosím.

Avatar

Autor komentáře: Kapik

Datum vložení: 14.11.2002 9:38:55

K námětům na témata týkající se e-shopu (ev. e-komerce): Jistě by bylo zajímavé důkladně porovnat typického zákazníka kammených obchodů se zákazníkem e-shopu. (Rozdíly v chování, vzdělání, zájmy atd.). Domnívám se, že pro eventuálního zájemce o provozování e-shopu je to dost důležitá informace.

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk

Datum vložení: 26.11.2002 15:49:14

Dovolte trochu skepse. Z vlastní zkušenosti vím, že zákazník je schopen objednat zboží u konkurence s podstatně horším webem i službami jenom proto, že ho má (konkurence) o 40 Kč levnější (na celkové částce 4.000,-).

Nabízí se pak otázka, zda se věnovat - mnohdy i nákladným - průzkumům a pokusům, nebo jen nabízet nejlevnější zboží.

Zdeněk

Avatar

Autor komentáře: Petr Slavík (Blueweb.cz)

Datum vložení: 7.1.2003 16:09:45

Souhlasím. V mnoha případech je pro zákaznika e-shopu důležitější cena, než to, že ovládání webu je příjemné a srozumitelné, že si čte detailnější popis zboží apod.

Avatar

Autor komentáře: rem

Datum vložení: 2.7.2007 21:07:39

Vše si přečte a zjistí na kvalitním webu a koupí si to na webu kde je to např. o 40kč levnější.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz