Starší komentáře ke článku: Přechody v CSS - dynamické vizuální filtry

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk

Datum vložení: 13.8.2003 2:05:11

Dost staré téma. A když už tak by asi neměl chybět příklad použití bez javascriptu pro stránku např. při načtení stránky.
Zdravím

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 13.8.2003 8:59:17

náhodou jsem rád, že tu je přehledná ukázka skriptu - z té MSDN hatmatilky jsem pořádně nepochopil, jak to aplikovat na nějaký DIV.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 13.8.2003 9:09:14

Nebudu hodnotit článek ani jeho přínos, jen dám jeden komentář:

Stejně jako plno specifických věcí od M$ je i u tohoto použití tak jako tak nekompatibilní s některými verzemi MSIE či Windows - zkoušel jsem to kdysi na různých verzích třeba MSIE 5 a Windows, a na některých se to zasekávalo takovým způsobem, že to odstřelilo celý prohlížeč (a to nebyly mašiny ani tak pomalé), to by měl uživatel jistě radost. Používání tedy osobně nedoporučuju.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 13.8.2003 12:51:17

Zkusenosti pana Borka nemohu vyvratit ani potvrdit. Moje zkusenosti s prechody ale zas tak spatne nejsou, nikdy mi to prohlizec neshodilo. Pokud uzivatel bude pouzivat MSIE 5.5 a vyssi, bude vse fungovat bez problemu, pokud MSIE 5.0 tak by tyto dva prechody mely bez problemu fungovat, pokud MSIE 4.0 tak tyto dva prechody by mely byt prevazne funkcni a pokud jiny prohlizec, tak budou prechody ignorovany! Tolik asi ke kompatibilite... Ted jsem na priklad koukal v MSIE 5.0 pod WIN98 a vsechno bezproblemu funguje...

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 13.8.2003 13:05:22

Já jem je právě na některých stránkách kdysi použil (ovšem jednalo se o ty mezistránkové přechody definované v META) a byl jsem nemile překvapen, když mi začaly docházet stížnosti, že tam a onde jim to shodilo prohlížeč, a že se na ty stránky prostě nedostanou (přitom na mém MSIE 5.0 a Windows 98 to bylo bez problému). Tuším že to často bylo MSIE 5.0 a Windows 98 a 2000, nebo MSIE 5.5 - o problémech u MSIE 6.0 zatím nic nevím, ale od té doby jsem to ani nikde nezkoušel.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 13.8.2003 13:07:33

P.S. A u jednoho takového počítače jsem to viděl na vlastní oči, jak se z toho prohlížeč nevzpamatoval. A dělalo to pokaždé, tedy ani restart nebo podobný věci nepomohly... Prostě chyba v prohlížeči jako takovém.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 13.8.2003 18:47:52

Když jsem o DHTML filtrech psal články já, tak si pamatuju, že byly důležité také různé externí knihovny ve Windows, jako DirectX -- respektive jejich přítomnost/nepřítomnost a verze. V prohlížeči IMHO problém není.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 13.8.2003 19:06:44

... To je taky možné, nevím, neznám, jen jsem dal příklad z praxe.
Tím pádem by nebyla chyba v prohlížeči ale v té které verzi té které knihovny.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 13.8.2003 12:41:42

Mate pravdu ze MSDN pouziva opravdu zajimave priklady na muj vkus take trochu slozitejsi nez by museli byt. Dik!

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 13.8.2003 12:38:56

No, nevim jestli se jedna o dost stare tema. Kde jste o nem v cestine kdy cetl? Ja se osobne priznam ze opravdu nalokde a to vzdy pouze povrchne. Mohu vam prozradit ze jsou nachystany clanky o problematice jeste tech novejsich prechodu, takze doufam ze alespon to vas potesi:) A cim myslite priklad pouziti bez JavaScriptu? Abych se priznal, nevim jak pouzit prechody bez ovladaciho skriptu v javascriptu, jedine co me napada jsou mezistrankove prechodu, ktere vyuzivaji metainformaci... Prechodu spoustejici se hned po nacteni stranky samozrejne jdou udelat ale zas za pomoci udalosti javascriptu...

Avatar

Autor komentáře: Oleg

Datum vložení: 13.8.2003 12:05:50

V opere 7.11 to nefunguje vubec.

Avatar

Autor komentáře: Dominik Fišer

Datum vložení: 13.8.2003 12:34:57

A kde je v clanku psano, ze by to tam fungovat melo? Je jasne napsano, ze funguje v MSIE castecne jiz od verze 4.0, plne od verze 5.5!

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 13.8.2003 13:25:01

Tvůrci Opery se totiž zabývali hlavně dodržováním standardů W3 a zobrazitelností stránek a ne nějakými nestandartními výmysly typu Mrkvosoft

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.8.2003 14:41:09

Doporučil bych Vám dvě věci. Za prvé pořádně si přečíst článek, zjistil byste, že W3C tyhle věci teprve do CSS plánuje. A za druhé si zjistěte, kdo se na CSS a XHTML nejvíce podílel v rámci W3C fóra - kupodivu Mikro$oft! ;-)

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 13.8.2003 14:54:30

To ale nemění nic na tom, co jsem uvedl výše. Ve standardech to (zatím - díky za opravu :-) není a nesmysl od Mrkvosoftu to je :-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 13.8.2003 14:58:20

A uzivatele bez IE to nijak neovlivni takze pokud to bude funkcni i pro nej tak je to snad jedno, ne?

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 13.8.2003 15:04:59

Jedno to je, já jsem pouze předtím neodolal své potřebě do všeho kecat a tak jsem odpovídal Olegovi na
<cite>V opere 7.11 to nefunguje vubec. </cite>.
That's all folks... (a já už radši budu držet hubu, aby ste mě neukamenovali kvůli mé nelibosti vůči Mrkvosoftu ;-))))

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 13.8.2003 15:23:37

No ja nevim, kdyz mas v perexu clanku jasne napsane ze jsou to 'filtry z dilny microsoftu' tak mi nejak unika co resis s operou. Ja to vim taky ze nefunguje - koneckoncu ja mam jako defaultni prohlizec taky operu.

Nelibost k M$ klidne mej, ja ji mam taky ale filtry nejsou tak spatna vec. Taky bych mel radsi lepsi prohlizec bez filtru ale timhle ostatni uzivatele nijak neomezis protoze ten zapis v css odpovida syntaxi css - ktere neni verzovane takze se s tim poprat tak jako tak musi.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 13.8.2003 17:59:30

fajn, v tomhle si rozumíme... není co řešit

Avatar

Autor komentáře: Dominik Fišer

Datum vložení: 20.8.2003 16:36:13

Procpak myslite, ze by to mel byt nesmysl??? Je to neco navic a nepovazoval bych to za nesmysl...

Avatar

Autor komentáře: Victor/y

Datum vložení: 13.8.2003 20:28:54

That's all what I need to say :-)

Microsoft for ever!

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 13.8.2003 20:47:51

tohle si prostě nemůžu odpustit...

2Victor/y:
<B><U>HRABE TI?</U></B>

Avatar

Autor komentáře: chemix

Datum vložení: 14.8.2003 23:10:10

booze dalsi ubozak co si mysli ze IE je fakt dobrej prohlizec ... ;(

Avatar

Autor komentáře: cz

Datum vložení: 17.8.2003 14:47:43

si to mysli 95% lidi (jinak by ho nepouzivali)

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 17.8.2003 22:49:42

Vůbec ne. Důvodů je mnoho a tento mezi nimi bude hodně vzadu. To, že MSIE nejlepší (resp. hodně dobrý) si myslí jen pár vlajkonošů typu Václava Kabáta, Jerry III., Lukáše Galliny a jim podobných (i tady se jich pár najde). Ostatní: (a) vůbec netuší, co to ten prohlížeč je (zkuste se lidí, kteří se vám ozvou, že mají problém se zobrazením vašich stránek, ptát, jaký používají prohlížeč - polovina nebude mít tušení, na co se ptáte); (b) vůbec netuší, že existují jiné prohlížeče; (c) mají mlhavé tušení, že existují i jiné prohlížeče, ale netuší, kde je sehnat a jak nainstalovat; (d) zkusili by to, ale bojí se - vědí, že Windows jsou nesmírně choulostivý a křehký organismus a sebemenší zásah do nich je riskantní operací (když je ten MSIE přímo ve Windows, tak si s nimi bude asi lépe rozumět než nějaký cizí).

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 18.8.2003 8:06:03

Máš Michale naprostou pravdu... tohle je realita, navíc jsi možná zapoměl na
(e) když zjistí, kde ho sehnat, zjistí jak ho nainstalovat, tak si nejsou jistí, jestli s ním zvládnou pracovat... (znal jsem člověka, kterej znal MS Excel odshora až dolu, ale na Word si netrouf - prej s tim nikdy nedělal...) a takovejch lidí je hodně.
Ještě horší situace je v oblasti operačních systémů... (Co to je??? :-))

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 18.8.2003 9:58:13

Když jsem bratrovi nainstaloval Mozillu, první překvapená reakce byla "ale vždyť je to prakticky stejný...". Asi taky čekal něco úplně jiného. Podobnou věc jsem zažil i v jedné kanceláři. Po přeinstalování počítače (pět let staré Windows 98 nebyly to pravé, zázrak, že to ještě aspoň trochu chodilo) jsem jim místo jakéhosi historického MS Office (ke kterému samozřejmě neměli instalačky ani licenci) zkušebně nainstaloval 602 Pro Suite (OpenOffice ještě tenkrát nebyl zdaleka tak kvalitní jako dnes). Zavládlo zděšení, že se budou muset učit něco úplně jiného... jen do chvíle než jsem jim ukázal, jak vypadá současná verze MS Office (tedy že se budou muset učit něco úplně nového tak jako tak).

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 19.8.2003 10:22:44

Jo, tak to je přesný...
tohle je právě potřeba lidi naučit...
To mi připomíná moji letošní letní brigádu (byla po známosti):
přišel jsem tam a řekli mi: budeš dělat v AdobeFramemakeru, viděl jsi to někdy? Řikam, že ne...
No, normálně by sme tě nevzali, ale když si tě šéf tak pochvaloval (ten známej)
Bylo potřeba pět minut na seznámení s programem a pak dalších deset minut hledání takovejch kravin, jako je pevná mezera a měkkej enter :-)))

někdo by měl lidem vysvětlit, že všechny softy na Winech fungujou naprosto stejně....

BTW. novej StarOffice bude super (zatim mám betaverzi), už se těšim...

Avatar

Autor komentáře: šmejky

Datum vložení: 19.8.2003 22:47:00

Já mam Linux ("Sjúsidlo"... =SuSE) a tam používám Mozillu. Pak mam taky windy (iXPeriensály), kde mam standardní MSIE6 a tam taky všechny svoje díla napřed testuju. Vim totiž, že, jak už bylo řečeno, 95% uživatelů ho používá a já musím zajistit co nejvyšší funkčnost a přiznejte sami, 95% je větší než 5%. Bohužel dělám ale hodně ve windech, kde mi totiž funguje GoLive a Photoshop. Ty na lině pochopitelně nerozchodim. A taky Nero. A hlavně TotalCmd. Pokoušel jsem se používat Gimpa, ale neni to ono. Jednak zvyk a potom taky přece jenom není tak obsáhlý. Chybí spousta funkcí. Občas taky sáhnu po 3Dstudiu atd, atd.
Jsem tedy asi varianta (f)... :)

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 20.8.2003 23:20:53

Také vyvíjím stránky a také musím zajistit funkčnost v MSIE. Na rozdíl od vás se dokonce nespokojím s funkčností ve verzi 6.0, ale testuji i v 5.0 (která má na serverech, které spravuji, pořád ještě 20-25 procent). To ovšem neznamená, že musím MSIE používat během vývoje a pro normální browsení; podle mých zkušeností je to spíš na škodu - svádí to k bastlení metodou pokus-omyl. Raději doladění pro MSIE provádím až nakonec (při vývoji si ovšem dávám pozor na konstrukce, o kterých vím, že s nimi má MSIE problémy).

Co se týká software, Photoshop beru, ale jen za podmínky, že ho máte koupený. V tom případě jste asi profesionální grafik, jinak se vám to nemůže vyplatit (nebavíme-li se o Photoshop Elements). Pokud byste ho měl kradený, nelze ho brát jako argument. Totéž platí (v ještě větší míře) i o 3Dstudiu - vzhledem k ceně mi zrovna nepřipadá jako software pro příležitostné použití.

Nero mne moc nenadchl, podle mne ten WinOnCD (ze kterého vychází) očesali až příliš - to už i WOCtoGo (který jsem kdysi dávno dostal k Mitsumi vypalovačce) mi připadal lepší; takový k3b (ta verze, která je v SuSE 8.2) mi nepřipadá o tolik horší než slavný Nero. K TotalCmd existuje alternativ také víc než dost.

Avatar

Autor komentáře: Vlasta

Datum vložení: 13.8.2003 22:52:20

Zdarec, muj dotaz je trosku off topic, ale prece jen ho polozim.
Lze pomoci CSS ka udelat polopruhlede barvy? Treba abych nemusel prekreslovat obrazky v nejakem editoru, ale jen pres ne vrznul vrstvu s polopruhlednou barvu... dik za reakci.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 14.8.2003 9:09:02

filter: alpha(opacity=85);

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 19.8.2003 22:34:35

mozilla umí taky průhlednost, tuším, že to je nějak takto:

-moz-opacity:0.5;

...průhledntost 50%

Avatar

Autor komentáře: Dominik Fišer

Datum vložení: 20.8.2003 16:42:20

Souhlas, pro MSIE 5.5 a vyšší zaruceny vysledek. Jinak ale ouvej...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.8.2003 10:40:24

Ne, jen v IE pomoci filtru.

Avatar

Autor komentáře: KiN

Datum vložení: 18.8.2003 9:16:59

Dá se to udělat jinak: Nakreslíš si poloprůhlednej .gif a dáš ho jako pozadí tomu prvku (boxu) co potřebuješ (background-image; background-repeat).

Avatar

Autor komentáře: Ron Jeremy

Datum vložení: 18.8.2003 20:54:02

Jééé, to by mě zajímalo, jak se nakreslí poloprůhledný GIF... :-B Já umím jenom průhledný nebo neprůhledný; poloprůhledný umím jenom PNG, ale ten v MSIE nefunguje. Pokud teda není za poloprůhledný GIF považovaný šachovnicový rastr, kde jedna barva je průhledná. :-/

Avatar

Autor komentáře: Jakub Žídek

Datum vložení: 22.8.2003 13:38:39

Jak jsem se kdysi docetl na Intervalu, tak nefungovani PNG je zpusobeno tim, ze MSIE spatne registruje jakousi knihovnu, ktera to ma zajistovat, ale tato knihovna ve Windows je, takze to jde spravit jednoduchym skriptikem - mysli ze ho muzes najit na

<a href='http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pngtest.htm' target='_blank'>http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pngtest.htm</a>

samozrejme lidicky co maj zakazanej js maj asi smulu

za jakekoli nepresnosti, ala knihovny windows a tak sorry :)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš

Datum vložení: 15.8.2003 8:35:35

Muzete me nekdo poradit jak se rozpohybuje obrazek, tak je to na
<a href='http://www.hestercombegardens.com/12.htm' target='_blank'>http://www.hestercombegardens.com/12.htm</a>
ze zdrojaku nejsem moudrej.
Pokud nekdo poradi i jine reseni, preem mu dekuju :-)

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 15.8.2003 8:59:39

No.. nejprve musíš mít panoramatický obrázek a potom si stáhneš java applet, který ho rozpohybuje.. třeba odtud

<a href='http://www.freezone.co.uk/philipmorgan/panorama/pan.htm' target='_blank'>http://www.freezone.co.uk/philipmorgan/panorama/pan.htm</a>

Avatar

Autor komentáře: Já

Datum vložení: 21.8.2003 22:37:51

Mel jsem pocit, ze Interval je nediskriminujici a alespon trochu objektivni server. NENI! Redaktori tihnou k Windows jak ja k zenskym - ale uz v nezdravem meritku. Tohle zase funguje jen v posr*nym MSIE stejne tak jako ten uzasnej clanek o textovym intru. Microsoft tahne celej svet do pr*ele. Cest Linuxu a jeho programatorum.

Avatar

Autor komentáře: tom

Datum vložení: 23.8.2003 8:20:44

jasne, sou to parchanti, maj radi mikroshit, tak pisou o jave a pythonu a podobnejch srackach

Avatar

Autor komentáře: Dominik Fišer

Datum vložení: 23.8.2003 23:14:33

Kdyz mate radi Linux piste o vecech jen pro Linux!!! Myslim ze pokud to bude kvalitni redakce Vam urcite branit nebude... co vic dodat, volba je jen na Vas a clanky o Microsoftackejch vecech cist nemusite...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 31.3.2004 13:22:37

To je všechno super, ale když to má nějak vypadat, mělo by to být na více stránkách. Dá se to ale nějak obejít tak, abych nemusel vepisovat do META TAGU v každém souboru zvlášť totéž? Tedy odkázat na nějaký společný soubor...nejlépe CSS?

Avatar

Autor komentáře: Dominik Fišer

Datum vložení: 6.4.2004 22:39:48

Moc jsem nepochopil co tím myslíte??? Přechody se normálně přidávají pomocí vlastnosti filter jazyka CSS a ovládají zas pomocí např. JavaScriptu, i ten je možno načítat externě, stejně tak jako definice stylů.

Avatar

Autor komentáře: tom

Datum vložení: 26.8.2006 20:08:36

člověk aby si nainstaloval 3 prohlížeče a adresu zkoušel ve všech jestli se mu náhodou zobrazila každá "efektivní" kravina :(

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz