Starší komentáře ke článku: praha.cz
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 2.4.2003 9:08:37
dival se na to nekdo pod Operou? (7.03)
Datum vložení: 2.4.2003 9:40:28
Koukám na to s Operou 5.01 ... a kromě malých mezer mezi horními obrázky to vypadá dobře. Myslím, že je to dobrý kompromis...
Datum vložení: 3.4.2003 10:17:58
v opere se fakt zobrazi jenom horni obrazky, je to totiz tim, ze jak je banner a konci /noscript tak tam chybi konec toho tagu :)))
Datum vložení: 2.4.2003 9:44:33
Já to pod Operou 7.03 vidím normálně. Akorát ta horní hlavička, tj. tabulka, má u některých prohlížečů (kromě Opery např. i MSIE, starší verze Mozilly a Netscape - ale v Mozille 1.3 to už není) mezery mezi buňkami a tím pádem není ten obrázek Hradčan konzistentní.
Datum vložení: 2.4.2003 9:52:48
P.S. V NN 4.7 to ani vyzkoušet nemůžu, protože mi ho tahle stránka natvrdo shodí - "...aplikace způsobila neplatnost stránky v modulu NETSCAPE.EXE...". Ale to už je výsadou NN 4.x, že někdy, když něco neumí zobrazit nebo zpracovat, rovnou zamrzne nebo spadne (přinejlepším jenom totálně rozhodí pozicování elementů na stránce nebo jí nezobrazí celou - např. při použití stylů u tabulek).
Datum vložení: 2.4.2003 9:45:28
Graficky celkem vydařené...
HTML kód - darmo mluvit, ovšem pokud je to funkční tak je to v pohodě...
Zrušil bych rozhodně ten banner - ten tam vysloveně zavazí a kazí dojem
Návštěvníci disponující rozlišením 800x600 musí scrollovat, což taky není ideální
Datum vložení: 2.4.2003 11:47:29
Nezkoumal jsem zdrojak. Obcas asi taky neco tak trosku vypasim, takze si netroufam na web koukat kriticky po teto strance. Pokusim se vyjadrit k vecem, ktere jsou na prvni pohled videt.
1) prvni co me dost trisko do oci jsou giganticky nadpisy menu. Nejenom, ze mi prijde, ze jsou zbytecne veliky, ale i siroky. Hlavne vlevo. Urcite se clovek hned orientuje, ale dusledkem je sirka stranky. Nevidim duvod, proc mit ty nadpisy tak veliky.
2) Nevim proc je napravo modre vyhledavani, kultura, pocasi a zelene menu a servis. Jeslti je to jen z duvodu barevnosti, tak v tom nevidim zadne pravidlo.
3) Ten banner je nahore fakt hroznej, ale ted jsem si vsiml, ze to delalo GLOBE (Globedesign) , ktere tam pousti sve vlastni bannery, takze je to pochopitelne-pozice na propagaci vlastnich sluzeb na portalu, ktery delali?). Asi bych ho ale rozhodne dal radsi dolu, tam by ale nebyl tak uspesny.
4) Tlacitka se mi libi, jsou decentni a vydareny.
5) Kdyz po tom webu chodim, tak mi nekdy zmizi leva nabidka hotelu. nevim kam se mi podeje, ale neni tam. stranka presto zustava siroka, jako by tam byla Nevite nekdo co to jako je???? Ze by me zlobily CSSka???
BUDU RA, KDYZ MI NEKDO NAPISE SVOU ZKUSENOST.
VERDIKT:
Myslim, ze web je to rozhodne podareny. Na male problemy, ktere mam ve svem prohlizeci vypada dobre. Na Ceskem internetu je dost originalni graficke zpracovani. Jeste bych na tom zapracoval, coz nevylucuji, ze se bude dit, protoze takovyto portal se neustale upravuje :-)
Datum vložení: 3.4.2003 17:42:31
> 5) Kdyz po tom webu chodim, tak mi nekdy zmizi leva nabidka hotelu. nevim >kam se mi podeje, ale neni tam. stranka presto zustava siroka, jako by tam >byla Nevite nekdo co to jako je???? Ze by me zlobily CSSka???
>BUDU RA, KDYZ MI NEKDO NAPISE SVOU ZKUSENOST.
reklama na visit prague (VP) se zobrazuje pouze na uvodni strance, pri prokliku na detail clanku se jiz reklama na VP nezobrazuje
Datum vložení: 2.4.2003 12:21:50
V Opere 7.03 to zobrazi pouze necelou hlavicku pricemz je rozrezana a oddelena tlustou bilou carou. Netscape na tom zakali uplne. Za to bych se opravdu stydel. Navic grafika me prijde ze je od neceho obslehnuta.
Datum vložení: 2.4.2003 18:55:17
Tak to mas problem s nejakym nastavenim, mam 7.03 a v opere to jede v poho. Sice je vrsek rozrezanej, ale je to prohlizitelne...
Datum vložení: 2.4.2003 13:24:31
1. leve menu / highly recomended a special discount, zkuste to odsazeni zmensit, je tam zbytecny luf, mozna by nebylo vubec spatne obsahy nadpisu v levem menu otevirat javascriptem
2. jednotlive clanky bych radsi oddelil carou nebo jinym graficky prvkem
3. celou stranku bych zkratil, je zbytecne moc dlouha
Datum vložení: 3.4.2003 8:16:03
me vsechno funguje jak ma (IE6), graficky se mi to libi hodne, az na: 1) banner 2) hradcany pres filtr nebo mozna ilustrovane, radsi bych tam videl foto, ktere by se menilo napr. dle rocniho obdobi (idalni by bylo kdyby to byl aktualni stav ;o), zaroven by to slouzilo jako predpoved pocasi :o))))))) ale to by tam asi musel kazdy rano fotograf/grafik z Globe bezet a fotit, hihi.
velikost nadpisu se mi libi, mam 1280x1024 je to pekne zaplnene. myslim ze na 14 a 15" monasu s max 800x600 nikdo nemuze cekat ze se to obejde bez skrolovani, kdyz je tam tolik informaci. holt, MOZNA JE CAS NA NOVEJ MONITOR !!!
Datum vložení: 3.4.2003 8:31:34
Spíš bych řekl že je čas na udělání webu tak aby nikdo nemusel scrollovat - myslím že to není až takový problém udělat to v "aktivním režimu"
PS mám 17" monitor...
Datum vložení: 3.4.2003 8:48:50
ale úvodní stránka o velikosti téměř 330 kb, to je přeci jenom dost rána, zejména pro modemisty, možná by si web zasloužil trošku optimalizace. Navíc se mi nelíbí, že při nižším rozlišení (800x600) je nutné vodorovně rolovat jenom proto, aby se člověk dostal k hlavnímu menu. Přišlo by mi logičtější umístit menu vlevo a odkazy Visit prague (které jsou nevím proč v angličtině, když celý zbytek webu je česky) umístit do pravé části stránky.
Ten šílený banner v horní části stránky je skutečně jako pěst na oko, snad by si zasloužil lepší umístění, třeba pod ten horní grafický motiv, pokud už tam musí být.
Klasický tabulkový layout se všemi nevýhodami s tím spojenými (především chybějící možnost rozumného tisku stránky), což u informačního portálu považuji za hrubou chybu.
Co mě překvapilo, že po kliknutí na nějakou z novinek levé menu zmizí a ocitl jsem se na nějaké stránce Pražského kurýra, což je dost matoucí a je po zajímavém designu.
Zdrojový kód je skutečně zajímavý, width u každého sloupce tabulky (proč?), img align je absmiddle a podobné radosti mě nepřesvědčily o profesionálně provedené práci.
Suma sumárum, informačně je web bohatý dost, zpracováním silně pokulhává za současnými standardy. škoda.
Datum vložení: 3.4.2003 11:47:27
Objevilo se zde nekolik dotazů, na ktere bych rad za autory serveru odpovedel.
- horni banner, ano, je to "pest na oko", ale to preci reklama ma byt aby (se) prodavala.
- Hradcany jsou kompletne vytvorene v krivkach, zadna fotka. napad s "rocnimi obdobimi" se mi libi a zvazime to
- Kompatibilita s browsery - testy v NN4.71 uz jsme vzdali, pocet realnych uzivatelu se blizi statisticke nule, na Operu se podivame
- Rozliseni - skupina uzivatelu 800x600 se smrskla v unoru na mene nez 7%.
- Levy pruh je reklama - byt trochu jina nez standardni rekl. formaty. Je v peti jazycich a odkazuje na nabidku incommingove turistiky.
- Reklama oslovuje cizi navstevniky serveru (cca 42% z celkoveho poctu), ti nebudou klikat na ceske odkazy. Pokud navstevnik (Cech) klika na clanek, je jasne, ze reklamu na ubytovani nepotrebuje a proto uz mu ji dale nezobrazujeme
- Formatovani pro tisk je u kazdeho clanku. nevidim duvod formatovat pro tisk take Homepage
- Zbytecnosti ve zdrojovem kodu - mate pravdu, neco je tam trochu navic, s tim neco provedeme.
Diky za podnetne nazory a pridte zase :)
Datum vložení: 3.4.2003 13:22:52
vypadá to, že víte co děláte .. kašlu na zdroják, mě se stránka moc líbí .. dokonce i obrázek místo fotky jako logo mi připadá originálnější
Datum vložení: 3.4.2003 16:05:00
grafika ok, ale k tomu zminovanemu banneru, muze mit nejaky prostor a ne aby vypadal, ze borti celej horni pruh...myslim, ze je umistnen cela nevhodne...ale jinak dobry...a ze tady jakakoli diskuse o webu konci u prohlizecu, je snad nechutny zvyk, ale ne vec, kterou bych se byt Vami zabyval...a fetisisty s prohliceci odkazujuji do patricnych mist
Datum vložení: 19.10.2003 22:57:15
Jestli tomuto <a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpraha.cz%2F' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpraha.cz%2F</a> říkáte pár chybek, pak klobouk dolů před vašim optimismem. Rád bych nabídnul řešení - neužívejte doctype, pokud se jím nehodláte řídit <I>viz.</I> <a href='http://www.pixy.cz/blogg/web/2003_09_01_archiv.html#1062698054' target='_blank'>http://www.pixy.cz/blogg/web/2003_09_01_archiv.html#1062698054</a>
Transitional sice vpravdě znamená volnější normu, ale tuhle asi psal někdo jiný, než w3c.
Na vaši obranu musím uznat, že funkce zůstaly zachovány ve většině prohlížečů. Zajímavostí je, že se mi podařilo záhadným způsobem zmizet levý kraj na trvalo a to při emulaci mozillím PrefBarem (emuloval jsem tuším NS 6.2 Linux).
Datum vložení: 3.4.2003 16:07:59
jdete uz s tema operama a mozilama nekam, kecate takhle u kazdyho webu a je to dost nuda...jestli neumite nic jinyho, nez si stahnout prohlicec, kterej spatne zobrazuje, tak se jdete vycpat :(...je to uz ubohy
Datum vložení: 3.4.2003 19:38:23
Souhlasim. Copak je takovej problem stahnout si beznej prohlizec?? Nebudu upravovat stranky pro 1% lidi, kteri si nejsou schopni opratrit neco normalniho (IE), nebo pro ruzny prohlizecovy fanatiky.
Taky mi tady chybi jakysi nadhled pri hodnoceni webu. Skoda, ze casopis Internet konci, protoze tam se nikdo nikomu nestoural ve zdrojaku a prohlizecich. Pristupovali tam k hodnoceni webu, opravdu ze strany bezneho uzivatele. Ktereho nejake tyto lahudky nezajimaly.
Web se mi libi a ty reci. "Jen skoda toho tabulkoveho layoutu".
Mi uz taky lezou krkem. FUNGUJE TO. Je to pekny a je s tim min prace. Navic podle myho nazoru se budou tabulky pouzivat jeste hodne dlouho! Nac pouzivat CSS layout??
Datum vložení: 3.4.2003 19:49:30
A mě a jiné zas nebaví vysvětlovat pořád dokola, proč by měly stránky fungovat perfektně i v něčem (ve všem) jinym než MSIE, proč by měly být validní a zdroják ne jako prase, proč...
Už je to taky NUDA - zvlášť u takových nevycválaných lidí jako vy!!!
Datum vložení: 3.4.2003 20:06:48
Tady nejsme mezi holkama, kterejm se libi auto, kvuli tomu, ze ma dobrou barvu. Vzhled je jen jednim z kriterii. Pokud s tim mate problem, jste na spatnem miste.
Z meho pohledu k tomu zpracovatel zaujal ferovy postoj. Narozdil od rady jinych pripustil optimalizaci pro nekolik prohlizecu.
Vase argumenty mi pripominaji argumentaci pubescenta v akci. Ono totiz existuje neco jako normy. Argument o "dobre vypada a min prace" vypovida o _naproste_ neznalosti problematiky. Pokud nepovazujete vyvoj a pokrok za vec hodnou pozornosti, tak budiz, pak Vas asi nepresvedcim.
Pouziju-li prirovnani k autu, tak byste byl asi taky nerad, kdybyste mel dobre udelanou kastli z papiru. Ted to nevztahuji na tento web.
Datum vložení: 3.4.2003 20:35:31
IE je na hovno(protoze se skoro neobnovuje, ma hodne chyb a vubec), opera je nejlepsi.