Starší komentáře ke článku: Povrchy a materiály ve Photoshopu

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Pavel Minar

Datum vložení: 21.4.2000 13:03:00

Tak tenhle clanek se mi velmi libi, vice takovych

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 21.4.2000 16:11:00

Vic clanku o tvorbe textur nebo vic zcela konkretnich navodu ??? Ja jsem puvodne chtel jit mozna trosku jinym smerem, nez psat stejne tutorialy jake uz jste na jinych severech cetli tisickrat, ale jak se rika "nas zakaznik, nas pan" ....

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 21.4.2000 16:45:00

Je pravda, ze tohle jsou tutorialy, ale mimoradne uzitecne tutorialy. Napriklad ten dnesni - tvorba vlastniho pozadi, je vice nez zajimavy. Neni to o tom, jak vytvorit velikocni vajicko :o))) Pokud budou na Intervalu stale takove navody, budu jenom rad.

Avatar

Autor komentáře: Vojta Slama

Datum vložení: 22.4.2000 18:58:00

Clanek ? Byl super

Avatar

Autor komentáře: kresomysl

Datum vložení: 23.4.2000 10:16:00

Clanky oé photoshopu jsou superiosni, skoda jen ze popisuji anglickeho photoshopa a ne zaroven i cz

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 25.4.2000 15:09:00

To mate pravdu, ze popisuji anglickou verzi Photoshopu, protoze ji proste pouzivam a ceska verze mi nejak nesedi, ale vzdy do zavorky uvadim i ekvivalentni prikazy v ceske verzi - to by snad melo stacit ne? Pokud si dobre vzpominam, neuvedl jsem je v prvnich dvou dilech, ale ted uz to uvadim pravidelne (tedy ve druhem a tretim dilu :-)) Jestli jsem na ceske prikazy zapomnel, tak je samozrejme muzu doplnit. Jinak pracuji a navody delam v anglicke verzi 5.5, ale samozrejme vsechny postupy funguji v jakychkoliv jazykovych mutacich a ve vsech verzich od 4.0 vyse. Dokonce si myslim, ze by to az na nejake vyjimky melo fungovat i v 3.0, ale to fakt nemam odvahu a cas zkouset :-))) Jedine co nebude fungovat v 4.0 jsou vestavene vrstevne efekty z 5.0 a 5.5 (drop shadow, glow, ...). Ty pak musite ve 4.0 nahradit bud pluginem nebo je udelat rucne. Pokud by byl zajem, muzeme udelat jeden dil na tvorbu prave takovych drobnosti, abychom pak mohli dal pokracovat jenom tak, ze uvedeme "udelame stin" a majitele 5.0 a 5.5 to udelaji vestavenym efektem a majitele 4.0 si to udelaji rucne.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Borchert

Datum vložení: 24.4.2000 15:56:00

Tak, jak píší ostatní "Je to moc pěkné" ale rád bych se toho naučil více. Konkrétně mne zajímá, jak použít vytvořenou texturu k obalení jiného předmětu. Vlastním Phshop 5,0 CZ Díky za info, těším se i na další pomůcky a triky. S pozdravem Tomáš Borchert NARI - interiery Jablonec nad nisou

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 25.4.2000 15:20:00

Verte mi, ze i ja bych toho rad umel mnohem vic :-) Nevim jak jinak vam odpovedet, nez ze si budete muset chvilku pockat nez se to naucite ;-) Ted vazne, nechci byt nijak ironicky, ale uznejte, ze proste nemuzu nacpat vsechno do JEDNOHO clanku, zaprve proto, ze bych pak uz nemel co psat, za druhe proto, ze bych takovy clanek psal alespon rok a nakonec za treti, ze bych se pak na nejaky clanek mohl vybodnout a vydal bych to jako knihu :-) Bohuzel jsem asi presne nepochopil, co jste myslel "obalenim jineho predmetu". Pokud to vysvetlite nejak blize, muzeme se tomu venovat v dalsim pokracovani. Jestli obalenim myslite jak napr. udelat z takove textury tlacitko nebo panel, nebo neco takoveho, tak to neni problem - k tomu se dostaneme. Pokud budete chtit z toho udelat kouli, krychli nebo neco takoveho, i to se da ve Photoshopu zvladnout a neni to nijak obtizne. Jinak asi opravdu nevim, co si pod tim predstavujete - jedine co me napada je, ze byste to chtel pouzit v nejakem 3D programu a nevite jak, ale to zase trosku odbocuje od tematu Photoshop :-) Takze dejte vedet, co presne myslite a podivame se na to...

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Borchert

Datum vložení: 25.4.2000 22:12:00

Myslím, že mne napadl jasný příklad. Řekněme , že jsem nakreslil mapu světa tak, jak ji známe ze zadních stran školních atlasů a chtěl bych ji kupříkladu použít jako povrch (obal) tělěsa jiného (koule krychle či jiného nesmyslhraníku). Jde mi o prostorový dojem na povrchu onoho tělěsa, tzn. v případě krychle by byl jasný zlom takovéto textury na hraně, nebo jasné zaoblení na kouli. Zatím pokud na kouli dostanu nápis, je to pouhá vrstva, která nemá nic společného s tvarem tělěsa pod ní. Co vy na to ? Je tato myšlenka realizovatelná ve PhShopu ? Nebo ještě konkrétněji. Naše druhá firma je "SERVIS KULEČNÍKŮ - ČR" a logo firmy by mělo být umýstěno na virtuální kouli. S tím je spojena také otázka, jak docílit kresby této virtuální koule tak, aby byla vytyčena pouze sítí,podobné poledníkům a rovnoběžkám na globusu. Těším se na odpověď S pozdravem T. Borchert

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 26.4.2000 8:40:00

Tak jo, presvedcil jste me a v pristim pokracovani si ukazeme Photoshopi mapovani na kouli + neco dalsiho. Na krychli by to taky slo, i kdyz tam je to kupodivu mnohem vetsi drina :-) Na zbytek si budete muset poridit nejaky 3D program. Pokud mate spoustu penez doporucuju 3D Studio MAX nebo Lightwave 3D, pokud mate penez mene tak treba TrueSpace nebo skvelou Cinemu 4D. Pokud nechcete za nic platit, zkuste treba PovRay i kdyz to je pomerne komplikovana zalezitost nebo nejaky jiny freeware nebe shareware, ktery dovede nabalovat textury na objekty.

Avatar

Autor komentáře:

Datum vložení: 27.4.2000 9:48:00

Zdravím Vás Luďku ! Je to super, už se těším. Apropo; napadlo mne, použít pro nějaké projekty skvělý, fantastický soft jménem AutoCAD, ale ouha, je to viditelně náročnější program. Nebude se někdo z redakce zabývat v budoucnou právě takovýmto softem ? S pozdravem Tomáš Borchert

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 27.4.2000 10:05:00

AutoCad určite ne - Interval je zaměřen na tvorbu www stránek a neznám nikoho, kdo by v AutoCadu kreslil tlačítka :)) Takove články by měly být spíše na Grafice.cz

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 27.4.2000 11:00:00

No, je to asi tak, jak napsal Mirek Kucera: pochybuju, ze by se nekdynekdo na Intervalu zabyval AutoCADem, protoze to je trosicku jina kategorie programu, nez na jakou se orijentujeme tady :-) Preci jenom pochybuju, ze by si nejaky webdesigner kupoval napr. AutoCAD 2000 za nejakych cca 100.000,- jenom proto, aby v nem nakreslil tlacitko nebo nabalil text na kouli. To by bylo zaprve ponekud drahe reseni a za druhe by ani nebylo nejvhodnejsi, protoze na 3D modelovani (netechnicke) jsou urcite lepsi, jednodussi a mnohem levnejsi programy nez AutoCAD. Bohuzel ani temto programum se nebudeme venovat, protoze to opravdu uz je o necem jinem nez o webdesignu a e-komerci, jak zni podtitul tohoto serveru. Pokud mate zajem o velmi dobre (a cenove prijatelne) programy na tvornu 3D doporucuji vam napr. trueSpace - http://www.caligari.com Cinema 4D - http://www.cinema4d.cz Na obou strankach si muzete stahnout zdarma demoverzi a vyzkouset si, co potrebujete. trueSpace ma asi 11MB, Cinema4D asi 6MB. Ja osobne bych preferoval Cinemu, ale mozna je pro zacatek trosku narocnejsi. Mimochodem, pokud chcete nejake priklady mapovani textu (a cehokoliv) na kouli, taktez vam doporucuji velmi pekne tutorialy Bohunky Tresnakove na www.grafika.cz, ktera uz tento postup ve svych navodech pouzila nekolikrat.

Avatar

Autor komentáře:

Datum vložení: 27.4.2000 9:48:00

Zdravím Vás Luďku ! Je to super, už se těším. Apropo; napadlo mne, použít pro nějaké projekty skvělý, fantastický soft jménem AutoCAD, ale ouha, je to viditelně náročnější program. Nebude se někdo z redakce zabývat v budoucnou právě takovýmto softem ? S pozdravem Tomáš Borchert

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk Doležal

Datum vložení: 1.5.2000 16:42:00

Hele pisu docela pozde k vydani tohot clanku, ale mozna me odpovis. Mas tam obrazek takoveho hezkeho mesice. Mohl bys me ric, jaks udelal ten stin za nim. Je takovej do stracena a taky jaks do nej vyloupl to oko. Mam Photoshop 4 tak nevim jestli to pude aji tam.

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 2.5.2000 16:40:00

Jak na oko: 1) podle navodu si udelej vrstvu s drevem 2) do jine vrstvy nebo kanalu si udelej obrys mesice treba bilou barvou, vybarvi tou bilou barvou to, co chces mit ze dreva (tzn. oko NE :-) 3) nacti alfa kanal tehle vrstvy jako selekci, tu zinvertuj, aby bylo vybrane to, co ze dreva nebude 4) prepni se do vrstvy s texturou dreva a stiskni DELETE - zustane ti mesic ze dreva 5) odznac selekci (CTRL+D) a aplikuj na vrstvu se drevem efekt BEVEL & EMBOSS - tenhle efekt ale bohuzel neni v PS4 takze bud musis pouzit nejaky plugin (napr. zname EYECANDY) Jak udelat stin v PS 4: 1) zduplikuj si vrstvu s hotovym mesicem a prepni do teto kopie 2) v paletce vrstev zaskrtni volbu PRESERVE TRANSPARENCY (v CZ je to Zachovat pruhlednost) 3) nastav barvu popredi na cernou a stiskni ALT + BACKSPACE -> mesic se vybarvi cernou barvou 4) odskrtni PRESERVE TRANSPARENCY pryc 5) FILTER / BLUR /GAUSSIAN BLUR a nastav hodnotu treba na 3 nebo 4 (cim vetsi hodnota tim "mekci" stin) - obrys se pekne rozmaze do stran 6) dej tuhle vrstvu s cernym flekem pod vrstvu s mesicem a posun ji kousek doprava a dolu a je to 7) pokud je stin moc ostry dej vetsi GAUSSIAN BLUR nebo nastav pruhlednost vrstvy se stinem na to, jak se ti to hodi NEBO muzes opet pouzit plugin z kolekce EYECANDY nebo jinych. Omlouvam se, ze je to tak zkratkovite, ale bude to naplni jednoho z pristich clanku - jak delat tyhle veci v Photoshopu 4.0, ktery nema vestavene efekty DROP SHADOW, BEVEL & EMBOS, atd.... Takze jsem nevysvetlil hlavne ten Bevel, protoze je to je trosku delsi postup a chci si ho nechat na ten clanek.. doufam, ze to pochopis a bud chvilku pockas nez vyjde nebo to zkusis nejak zplichtit podle tohoto strucneho navodu.. Dik za prizen.

Avatar

Autor komentáře: Majki Grnár

Datum vložení: 13.5.2000 9:53:00

Veľmi pekné a zaujimavé triky vo Photoshope...

Avatar

Autor komentáře: Neo

Datum vložení: 26.6.2002 15:13:11

Čím víc tím líp :)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz