Starší komentáře ke článku: poskytovatele.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Bednee

Datum vložení: 9.10.2006 8:57:22

Je to nejaky nesvar poslednich kritik tady na intervalu. XHTML poskytuje dostatek ruznych tagu, ktere maji jakesi semanticke vyznamy, ne jenom DIV. Zdrojovy kod je predDIVovan. Chtelo by se to zamyslet trochu nad pouzivanim tagu. Napriklad pro menu je mnohem lepsi a v tomto pripade by i stylovani bylo snazsi, kdyby se pouzil seznam UL/LI. Nejaky odkaz na odskok na obsah pro uzivatele, kteri treba pouzivaji hlasove ctecky, by taky nebyl spatny.

Avatar

Autor komentáře: Rixo

Datum vložení: 9.10.2006 9:27:58

Same DIVy. Tomu se rika "moderni fekalni styl". Temer stejny humus jako delat web v tabulkach. V tomto pripade tam neni skoro rozdil.

Avatar

Autor komentáře: Dodo

Datum vložení: 9.10.2006 12:07:53

Tak 120 DIVov na jednej stranke sa len tak nevidi. Fakt som ich ratal a je ich tam 120+-5. Inak dizajn prehladny, jednoduchy, pekny, ale s tymi DIVmi treba nieco spravit :o) Pripada mi to ze autor stranok nepozna iny tag ako DIV.

Avatar

Autor komentáře: bambus

Datum vložení: 9.10.2006 12:25:16

Souhlasím DIV není jediný tag. To jsem už dlouho neviděl sice jsem je nepočítal (nechce se mi) ale zkus použít i jiné. Viz výše..... V IE, když najedeš na odkaz HOME tak se ti pohne i anketa to není schválně že? To bych opravil. Jinak design příjemný a jednoduchý.

Avatar

Autor komentáře: KENOD

Datum vložení: 9.10.2006 14:10:15

Nevalidni CSS z duvodu pozivani hacku (jiste by to slo jinak), nevalidni XHTML, absence H1, H2...asi nekladli velky duraz na SEO. Menu bych urcite resil pres ul/li. U sezamu poskytovatelu bych ty adresy na weby prisluslych firem dal urcite jako odkazy...mozna taky nejake vetsi info o firme, moznost vyjadreni spokojenosti zakazniku...

Avatar

Autor komentáře: Ondra

Datum vložení: 13.10.2006 13:07:24

Kamzíku, to že člověk používá podtržítkové hacky neznamená, že CSS není validní. Dodnes se o tom vedou spory, možná kdyby si jen slepě nečuměl na validator a mrkl se do specifikace W3C pro CSS tak bys to pochopil taky :)

Avatar

Autor komentáře: Torque

Datum vložení: 13.10.2006 18:12:56

Spory už se o tom nevedou, podtržítkový hack validní není, protože nesplňuje podmínky, které norma pro použití podtržítka v názvech klade. Navíc je už mimo hru, protože IE7 odtranil chybu, která ho umožnila používat. Takže už nikoho nezajímá...

Avatar

Autor komentáře: Ondra

Datum vložení: 14.10.2006 16:48:36

Hmm s tímto argumentem nemohu souhlasit. Spory se vedou neustále. Používání podrtržítek v názvech selektorů je naprosto v pořádku a není v rosporu s normamy. Jinak to že je mimo hru z důvodu nepodpory v IE 7 - kde jste na tohle prosím vás přišel ?? IE 7 není rozhodně ve finální verzi a předpokládat, že současná verze nepozná změn je velmi velmi najivní. Minimálně kvůli neuvěřitelným chybám, které obsahuje.

Avatar

Autor komentáře: Torque

Datum vložení: 15.10.2006 0:09:32

1. MSIE7 odstranil radu znamych chyb v CSS, mimo jine chybu parseru mezi lidem nazyvanou "underscore hack". Tento fakt je znam jiz delsi cas, Microsoft na nej sam opakovane upozornil (napriklad v http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/08/22/712830.aspx) a vyzval kodery, aby misto nyni nefunkcnich hacku (jejichz nefunkcnost lze snadno overit na zverejnenych betach) pouzivali podminene komentare (https://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/02/03/524256.aspx). O tech najdete velmi obsahly clanek na http://www.mraveniste.org/weblog/2006/03/16-msie-komentare.html. 2. Takzvany "podtrzitkovy hack" byl a je nevalidni, i kdyz dnes uz to z vyse zmineneho duvodu nikoho nezajima. Prehledny clanek o tomto problemu najdete na http://www.mraveniste.org/weblog/2004/10/21-css-valid.html, nema smysl zde argumentaci opakovat - podstatou je, ze uziti podtrzitka je nejen v rozporu se vsemi dosud platnymi normami CSS, ale i s pripravovanou (a stale jeste neschvalenou) normou CSS 2.1, ktera sice podtrzitko pripousti, ovsem nikoli v nazvu libovolne vlastnosti (jak je pouzivano v podtrzitkovem hacku), ale v nazvu proprietarnich vlastnosti definovanych developery jednotlivych prohlizecu. Navic, podobne jako ma Mozilla vyhrazenu pro sve proprietarni vlastnosti predponu "moz-", prohlizec Microsoftu ma vyhrazenu pro sve proprietarni vlastnosti predponu "msi-", takze podtrzitkem nazev vlastnosti proste zacinat nemuze...

Avatar

Autor komentáře: Ondra

Datum vložení: 15.10.2006 14:11:45

Ano, článek zveřejněný na mraveništi jsem četl. Sám dobře víte, že názory zveřejněné i v tomto článku nejsou rozhodně sjednocené. Zřejmě jste se spíše nechal inspirovat komentářem Viléma Málka (o jehož názorech na validitu si myslím své). Navíc nepodporu ze strany IE 7 bych opravdu nebral vážně, pokud nejde o finální verzi. Samotný MS oznámil, že ve finální verzi bude provedeno ještě spousta korekcí od beta verzí. Pokud by však IE 7 podrtžítkové hacky skutečně nepodporoval, tak i přesto nechápu v čem je problém. Pokud bude respektovat CSS normy alespoň tak jako Opera nebo FF, tak podtržítkové hacky budou mít význam spíše v IE 6 a starších verzích a tam jejich podpora rozhodně nijak ovlivněna nebude. Rozhodně si tedy nemyslím, že podtržítkové hacky nikoho nezajímají. Možná nezajímají jen Vás, ale to už je čistě váš problém :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.10.2006 11:08:59

Obávám se, že si na sebe šijete velice nepěknou past. Nahání mi celkem hrůzu představa stylopisu, kde budou volně smíšena pravidla pro různé "standardní" prohlížeče, které ovšem také nejsou stoprocentně kompatibilní, hacky pro Mac OS, hacky pro IE5, IE5.5, IE6 a IE7 (zvlášť pro WinXP a Visty, samozřejmě ;-) Myslím, že použití podmíněného komentáře bude nakonec mnohem jednodušší...

Avatar

Autor komentáře: Catch

Datum vložení: 15.10.2006 12:04:09

Ja si spis myslim, ze je hloupost se dohadovat zda je nebo neni podtrzitko validni. Za to ze je IE6 smejd mi tvurci nemuzeme a chyby je potrebe nejak obejit a pokud zvolim podtrzitko a stranka se mi diky tomu bude dobre zobrazovat v IE6 tak je mi uplne jedno jestli mam css validni nebo ne. Samozrejme muzeme doufat, ze IE7 tyto chybi odstrani ale .... To ale nemeni nic na to, ze jeste dlouhou dobu bude hodne lidi pouzivat IE6. Nechci tim tedy rici, ze validita neni dulezita, pokud mi ale validator vyhodi jako chybu to, ze jsem pouzil podtrzitko tak je mi to uprimne jedno :)))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 15.10.2006 17:16:56

Nejde přeci o to, jaká chyba je či není v IE6. Důvod, proč vyžadovat validní dokument (stylopis, program, cokoli), nespočívá v chybách, které známe a o kterých víme, ale v chybách, které neznáme, nevíme o nich a nemůžeme je otestovat. Nevalidní CSS může způsobovat nepředpokládané chování... Například se zjistilo, že podtržítkový hack (tedy nevalidní CSS) v některých případech dělá problémy prohlížeči Safari, někdy dokonce vede i k jeho zhroucení. Stránka, která je pomocí podtržítkového hacku "upravena" pro IE6, je tedy nepřístupná pro některé uživatele a některým může způsobit třeba i závažnou ztrátu dat. A to je ten pravý důvod, proč vyžadovat validní CSS a (X)HTML. Protože je-li tento zdroj validní, je pravděpodobnost závažné chyby nižší (chování prohlížeče lze pro validní zdroj "snadno" popsat, předvídat a testovat) a pokud už dojde k chybě (a třeba i k ekonomické škodě), není za to odpovědný webdesignér, ale vývojář prohlížeče. Ano, uznávám, že v situaci výše uvedené není pravděpodobné, že byste způsobil škodu (pokud nějakou), jejíž výše by iniciovala žalobu, nemusíte se tedy bát nějakých sankcí vůči své osobě. Na druhou stranu - máte nějaký důvod záměrně škodit nevinným kolemjdoucím? V "reálném" světě byste cizím lidem asi nepropichoval gumy a nekradl jim stěrače z aut, proč tedy ve "virtuálním" světě takovou sociální zábranu nepociťujete?

Avatar

Autor komentáře: Slávek Pecina

Datum vložení: 9.10.2006 14:13:59

krom výše zmíněného , dát například hlavnímu divu barvu pozadí o stupínek dva světlejší k nejsvětlejší šedé užité. Takto to vypadá, že je stránka nekompletní.

Avatar

Autor komentáře: tomm

Datum vložení: 9.10.2006 16:46:08

v opere 9.x se mi formular nahore zobrazi spatne!

Avatar

Autor komentáře: Bobík

Datum vložení: 9.10.2006 19:22:00

Ja jsem si ani nevsim, ze tam nejaky je (Opera)

Avatar

Autor komentáře: kinghowa

Datum vložení: 9.10.2006 18:23:42

Kód hodnotili jiní, takže mých pár postřehů je spíše z jiného úhlu: PLUS - barevné ladění je ok, MALÉ MÍNUS - malaware? určitě? VELKÉ MÍNUS - chybí zvýrazněná položka v menu pro aktuálně prohlíženou stránku, MÍNUS - nesnáším, když nepoznám, že klikám na odkaz "mailto:", viz. odkaz [podpora] v patičce. Kdo má furt ztrácet čas zavíráním poštovního klienta. Argument, že mám koukat do stavového řádku neberu. HÓDNĚ VELKÉ MÍNUS - komerční projekt se zaměřením na poskytovatele připojení a na úvodní stránce máte POLITICKOU ANKETU? V momentě tohoto zjištění jako potenciální partner zavírám okno prohlížeče a zapomínám na Vás. Zdar!

Avatar

Autor komentáře: Junior

Datum vložení: 9.10.2006 22:29:47

ze vrah vela DIV-ov... No a co... kde je napisane, ze sa nemozu pouzivat? Ved je to uplne jedno ci sa pouzije UL/LI alebo DIV-ka... vysledok je rovnaky... Z toho by som tazku hlavu nemal... Prakticke veci... Anketa: Zahlasoval som za ODS 10x (!)... dovolilo mi to... :-) Vyhladanie poskytovatelov... Ak mam vysledok 0 tak po stlaceni "Hledat" by som dal hlasku, ze sa nic nenaslo... :-) Zoznam poskytovatelov... prechadzanie myskou po tabulke... animacia je tu zbytocna... Zobrazenie mailu v paticke stranky... milujem SPAM-y :-( Ale inac v pohode...

Avatar

Autor komentáře: Ján Varhol

Datum vložení: 10.10.2006 6:17:51

Tiež v každej vete nevravíte "ty vole" a "jó", pretože neviete, čo povedať. Tak ako sa dokáže vyjadrovať slušný človek, tak by sa mala vyjadriť aj webová stránka. Pre podrobnosti viz druhý oddiel: http://www.semantika.name/fekalni-styl.html PS: Nie je jedno, či sa použije UL/LI alebo DIV. Jednotlivé položky UL/LI maju vzájomný vzťah, pričom jednotlivé DIV-y sú úplne oddelené jednotky bez náväznosti. UL/LI je obľúbené v menu preto, lebo vyjadruje prirodzený vzťah medzi položkami menu.

Avatar

Autor komentáře: Catch

Datum vložení: 10.10.2006 12:01:27

Dost pochybuji o vasich znalostech kdyz dokazete napsat, ze je jedno jestli pouzijete ul a li nebo DIV q:o))) Ul a li maji svuj vyznam tak jako DIVy a spravny tvurce webu by mel vjedet kdy co a jak pouzit. To je ale tezke vysvetlovat nekomu kdo nezna ani zaklady q:o)))

Avatar

Autor komentáře: Junior

Datum vložení: 10.10.2006 16:53:07

Aby som to trosku upresnil... Je v podstate jedno ci pouzijem UL/LI alebo DIV-ka... Cez prislusne styly dostanem rovnaky vysledok...

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 10.10.2006 17:54:34

Ano, pomocí příslučných stylů ano, ale co ti, kterým se nenačtou styly? (nepodpora v browseru atd.) Co hlasové čtečky?

Avatar

Autor komentáře: Catch

Datum vložení: 10.10.2006 19:45:45

No ted jsi tomu teda nasadil korunu. Cetl jsi nekdy nejakou knihu o xhtml a css??? Dost otom pochybuji protoze kdyby ano tak by jsi neplacal takove nsmysli. Jelikoz pouzit UL a LI pro navigaci je jednim ze zakladnich pravidel tvoreni stranek. O standardech a pristupnosti se tu rozepisovat ani nebudu, jelikoz by ti to stejne nic nereklo.

Avatar

Autor komentáře: Uschi

Datum vložení: 10.10.2006 21:04:58

klidek... tabacek... Nechapes o cem Junior mluvi... Chtel rict to ze cely web sa da postavit na dvoch tagech SPAN a DIV... Je to sice extrem ale da se ...

Avatar

Autor komentáře: Ján Varhol

Datum vložení: 10.10.2006 21:39:43

Ono, čisto teoreticky by postačil aj iba DIV. Vďaka CSS sa dajú niektoré divy preformátovať na riadkové elementy (display:inline). Ale povedzme si na rovinu, bola by to webová stránka? Pochybujem...

Avatar

Autor komentáře: Catch

Datum vložení: 10.10.2006 23:43:48

Asi tak nejak q:o)))

Avatar

Autor komentáře: Daver

Datum vložení: 15.10.2006 21:56:30

V ČR by to jistě webová stránka byla, protože když jsem si vyřizoval živnost na tuto činnost, s hrůzou jsem zjistil, že tvorba internetových stránek je zařazena k živnosti "Grafické a kresličské práce", no a grafický výstup je přeci stejný, ať už použijeme DIVy nebo ne. Jo hold úřady tomu rozumí nejlépe :o) A mimochodem, chtělo by to vytvořit normu "CSS ONLY WEBSITE", takovýto web by potom měl dole umístěnu ikonku, speciální metatag, kterej by hned na začátku upozornil noCSS browsery, že tudy cesta nevede a nemohli bychom říct ani bu :o)

Avatar

Autor komentáře: jmeno jmeno

Datum vložení: 17.10.2006 15:49:23

Opravdu si myslite ze vam za tohle bude nekdo platit?

Avatar

Autor komentáře: Kamahl

Datum vložení: 29.10.2006 15:53:30

Jak Alenka v říši DIVů...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz