Starší komentáře ke článku: portoil.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 21.1.2004 0:39:56

Po delsi dobe je tady web, ktery je perfektni svym vizualnim zpracovanim, takze urcite upouta nahodneho kolemjdouuciho. Ale je to klasicky web od 1studia - designove nadherna prace, mirne degradovana chybami ve zdrojaku. Tentokrate ovsem osetrena i alternativni css verze, zdrojak semanticky pestry, v tiskove verzi je mozna zbytecna paticka.
Vse je ok jak v IE (zde jen barevne nesedi buttony v menu s okolnim pozadi), Opere tak i v Mozille.
Web znam jiz delsi dobu a libi se mi, moje hodnoceni je 95%

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 21.1.2004 14:29:38

Opet se tu projevuje klasicky neduh kritiky na Intervalu: jakmile kritici vidi znama jmena a firmy, tak se rozplyvaji.
Takze ja bych zkritizoval dve veci, ktere bezne zdejsi kritici vytykaji "amaterum":
- Obrazkove menu psane malym pismem
- V produktech nejsou odlisene odkazy od textu... objevi se az na mouseOver

(jinak se mi to libi a obrazkove menu ani neodlisene odkazy mi nevadi :))) ).

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 21.1.2004 14:49:25

No jo, co se da delat, leckdy me holt web sam o sobe nadchne a leccos diky tomu prekousnu... Pokud je menu male, muzes pouzit alternativni layout, nektere browsery umi zvetsovat vcetne grafiky...

Jinak jsem se vsimnul zajimaveho 'hacku' v css - a to pouzivani expressions pro IE, jak hodne je to koser? Nemuze s tim byt do budoucna problem?

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 21.1.2004 14:59:21

Alternativni layout? Kde se to da prepnout?
(muj prohlizec je Firebird) Ten argument s nekterymi browsery... to je presne ONO. Mas to v Mozille rozpadle? Psali jsme to pro IE, proc to nepouzivas! vs Menu je male a nekontrastni? Kazdej prece vi, ze nejlepsi je opera, co umi zvetsovat obrazky!
Tohle neni utok osobne proti vam... jen mi vadi ta brutalni neobjektivita mistnich kritiku.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 21.1.2004 15:06:07

'Brutalni neobjektivita' - nezlobte se na me ale tohle je opravdu dilo na kvalitativne jine urovni nez to co se tu jinak vyskytuje. Co se tyce navigace, jiste jste si vsiml jak je vyresena situace s obrazky... i kdyby pod tim byl podepsany franta kocourek tak to hodnotim tak jak to hodnotim. Ze jsem psal 'jen' nejakych 10 bodu je dano tim ze jsem mmj. mel pred sebou dost prace behem noci cehoz jsem si byl vedom - navic s predstavou ze v 8:30 zkouska...

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 21.1.2004 18:47:51

Altcss a zoom - nj. opera... Az ted jsem se vsimnul, ze na webu neni odkaz na prepnuti stylu, to je chyba.
Ja uz jsem davno prestal do kritiky prispivat diky naprostemu znechuceni kvuli opakujicim se chybam a mdlem vzhledu a tohle je po dlouhe dobe web na urovni, proto ta brutalni neobjektivita, sry...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.1.2004 15:04:17

Expressions nepředstavují žádný problém ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 21.1.2004 15:23:03

Až na to, že je to vlastně JavaScript, takže to žádný hack není (při vypnutém JS to nepomůže)...

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 21.1.2004 18:49:42

Aha... ja vedel ze je tam nejaky drawback... Diky za info.

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 22.1.2004 9:20:49

Hmm a obhajoval byste toto, ze jde pouzit zvetseni browserem i u obyc amaterskeho webu ?? Neustale se kritizuje kdyz nejde zvetsovat pismo ze tim diskriminujem slabozrake a ted uz vam na to mohu odvetit "zvetsete si to lupou v browseru", ale IE zadnou lupu nema??!

Opravdu jsou zde kritiky typu "Ja na brachu, bracha na me".

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.1.2004 10:48:32

A proc tu kritiku nenapisete kdyz se vam zda ze se toho ostatni dostatecne nezucastnili?

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 22.1.2004 14:14:28

K cemu lupu? V IE existuje neco jako usnadneni (nastroje --> usnadneni --> Ignorovat velikosti pisem ...) a pak se da zvetsovat i pismo´, ktere puvodne neslo.

Jinak je to o tom uzivatelum unsnadnit praci

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 28.1.2004 8:03:17

heh..prectete si muj prispevek znova..o to tu preci vubec nejde...zkuste to ta trochu mezi radky...;)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 21.1.2004 1:27:05

Koukam po dlouhe dobe web ktery vypada ze je tu kvuli kritice a ne jen kvuli propagaci :). Takze jen kratce co jsem nasel:
a) z hlediska SEO je lepsi pouzivat pomlcky misto podtrzitek (tedy ne produkty_a_sluzby.php ale produkty-a-sluzby.php)
b) formular formatovany tabulkou - navic v nem nejsou pouzity label
c) stranka s cenikem - nadpisy tabulek by mohly byt resene elementem caption
d) navigace pomoci link - ale bohuzel po prolistovani neprihlasenym pristupem nevidim zadne zmeny, porad vysvicene stejne polozky (up/down/prev/next nic)
e) u vyhledavani neni videt co vlastne hledam (grrr chtel jsem vas nachytat ze nemate osetrene entity ;)
f) na strance 404 by mohlo byt lepe videt ze se jedna o dokument nenalezen - z tech pismenek je to dost spatne poznat
g) formulare jdou odeslat i bez hodnot (na vyhledavaci formular je dobre pouzit aspon onsubmit="return (document.getElementById('search').value.length>0)" - zabranite odesilani prazdnych formularu
h) v menu neni videt ktera polozka je vybrana
i) v menu jsou sice accesskey - bohuzel ale nejsou nijak vyznacene
j) polozky v menu maji sice title - ten je ale stejny jako samotny obsah polozek (tlacitko 'Produkty a služby' ma title 'Produkty a služby') - zbytecne duplicitni udaj

k) smekam, neco takoveho tu uz dlouho nebylo :)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 21.1.2004 2:30:30

<I>polozky v menu maji sice title - ten je ale stejny jako samotny obsah polozek (tlacitko 'Produkty a služby' ma title 'Produkty a služby') - zbytecne duplicitni udaj </I>

zbytecne duplicitni udaj - no nevim, furt lepsi nez dratem do oka, ale tady to bude imho ideologicky rozpor vice nez cokoliv jineho, takze v pohode ...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 21.1.2004 9:03:22

já bych Vám oponoval s tím formulářem pomocí tabulek. Někde jsem o tom nedávno četl diskusu a několikrát tam bylo uváděno že formulář se vpodstatě dá brát jako tabulka, takže formátování tabulkou by neměl být takový hřích.

Já používám jen CSS layout a přiznám se že třeba pro formátování formlulářu jsem někdy také použil tabulky. Ono přeci jenom pomocí CSS to moc nejde, obzválště pokud je to nějaký náročnější formulář. Když jsou tam 2položky tak je to samozřejmě něco jiného :o))

jinak s uvedenými body dá se říci souhlasím, vypadá to fakt dobře :o)

Avatar

Autor komentáře: #lama

Datum vložení: 21.1.2004 14:13:16

Tento web je opravdu krasny, jeden z nejlepsich posledni doby, hned jak jsem videl 1studio, bylo mi vse jasne;)
Se vsemi nazory zde souhlasim, nemam zadne vyhrady...

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 21.1.2004 21:40:36

Dovolte jednu poznámku ke grafice: pozadí položek v menu není uplně vyřešeno - měl by to být u každé položky asi jeden transparentní GIF nebo PNG, ale zůstává tam drobně vidět ta plocha, která má být právě transparentní a zrovna to dvakrát s okolím neladí. Ale je to takovej detail.

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 21.1.2004 22:38:15

web to je vskutku pekny, az na par drobnosti
- pri zvetseni o pouhych 10% ve FB, se mi objednavky ( i jinde) rozjedou viz. nahled <a href='http://g-man.wz.cz/interval/fb-portoil.jpg' target='_blank'>http://g-man.wz.cz/interval/fb-portoil.jpg</a>
- ne vsechny stranky se validatoru jevi jako validni
- po projeti v neviz rezimu v opere7.11 a nekolikerem snazeni klikani na "prejit na navigaci" a "servisni menu" jsem zjistil, ze to nefunguje (doufam ze to neni lokalni problem)
- v tiskove verzi je videt paticka (?)
- nezjistil jsem jak by mel normalni uzivatel prepnout styl na "accessibility "

a pak jeste jedna drobnost, uz to vidim po nekolikate, ale ne a ne prijit k cemu je dobre uzavirani slov do nedefinovaneho span napr. <span><B>Infoservis</B></span>


drobnost ke grafice
- je to jen drobnost, ale nebylo by lepsi, kdyby po najeti na krajni odkazy hlavniho menu, "hover efekt" kopiroval krivku hlavniho obrazku, misto toho aby zasahoval az k okraji

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 21.1.2004 23:34:49

Ten 'nedefinovany' span tam muze bejt jednoduse kvuli kaskadam.

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 22.1.2004 0:32:02

to chapu, ale prakticky v tom nevidim smysl, tak jsem chtel vedet jestli mi neco neuniklo

Avatar

Autor komentáře: marc

Datum vložení: 22.1.2004 9:13:58

treba toto
#neco {nejakej bg nadpis}
#neco span {visibility: hidden }

<div id="neco><span>non css nadpis</span></div>

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 22.1.2004 14:07:32

Dik

Avatar

Autor komentáře: Petr Kyslinger 1studio s.r.o.

Datum vložení: 22.1.2004 10:17:03

Dekuji za kritiku, je to presne to co jsme chteli slyset. Objevili jste chyby, ktere jsme prehledli, nebo ktere o kterych se da diskutovat. Dokonce nam tam ulitla i jedna nevalidni stranka :-)
Webdesign je uzasna prace, musite vytvorit stranku, ktera bude stejne vypadat a fungovat pro Gecko, KHTML, IE win, IE mac a to ve vsech "pouzivanych" verzich. Kdyz chcete aby to bylo perfektni, tak to bude co nejvice podobne Manifestu Dogma W4, ale zaroven to musi byt graficky hezke, aby to zaujalo zakaznika i navstevniky.
Web musi byt navrzen tak aby odpovidal zadani zakaznika a cilove skupine pro kterou je urcen, coz casto bohuzel odporuje modernim technologiim.
Nas tato prace bavi a vas zrejme taky, proto sem prispivate.
K jednotlivim vytkam se vyjadri jeste Pavel.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Franc

Datum vložení: 22.1.2004 11:07:28

Diky všem za kritiku a za tu konstruktivní zvlášť. Některé nalezené chyby jsem už opravil, jiné nepovažuji za chyby.

Řada z vás např. stránkám vytýká malé obrázkové menu a nemožnost přepnout na alternativní styl. Velikost písma v menu považuji za optimální a vychází z grafického návrhu stránky. Zvětšovat grafické buttonky IMHO pomocí CSS moc dobře nejde a textové butonky by totálně rozhodily celý grafický návrh. Pokud jste slabozraký a pouhé zvětšení textu obsahu vám nestačí, můžete si přepnout na alternativní styl. Pokud vám to nejde, není to chyba stránek, ale vaše, že používáte zastaralý prohlížeč, či svůj prohlížeč neumíte používat. Rovněž by jste mohli stránkám vytýkat, že se vám v lynxu, IE4, či NN4 zobrazuje pouze sématicky strukturovaný text a né grafické prvky stránky.

Co se týká připomínky o šmouhatění čudlíčků. Ano máte pravdu v IE to trošku šmouhatí, ale to bude asi tím IE. V Mozile FB a v Opeře žádné šmouhatění nepozoruji. Jsou tam samozřejmě transparentní GIFy (transparentní PNG explorer nezvládá vůbec) ale holt ta transparentnost asi není pro IE dostatečně transparentní. Ještě se na to podívám.

S používáním expressions máte pravdu. Hodí pokud potřebujete dopočítat rozměry absolutně pozicovaného elementu (určení vršku a spodku bloku IE bohužel nestačí), ale pro box-model heck je to moc složité. * html element hack bohatě stačí a tak jsem to opravil.

<span>text</span> slouží opravdu pouze k tomu, aby bylo možno daný text pomocí CSS schovat a nahradit obrázkem, pokud nechci spoléhat na správnou iterpretaci triků se zapornymi marginy,paddingy, atd..

Avatar

Autor komentáře: bajt01

Datum vložení: 22.1.2004 17:05:18

pekna prace, az na drobne chybky je to moderni funkcni design,
jedine co se me nezda je to, ze weby 1studia jsou si az moc podobne a takove "sterilni"... mozna by to chtelo popustit uzdu, ale nadruhou stranu
co je osvedcene a funguje,to se moc menit nechce.

bajt01

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 22.1.2004 18:28:33

pekna prace, obdivuji ten vychytany prechod do pozadi v hornim menu. mam trochu problem s foto, neni to trochu hrube, mam jen takovy pocit. te fotce s mastnymi prsty moc nerozumim, da to praci rozlustit co tam je, mozna to moc tahne pozornost. myslim, ze chybi preloader na roll-over efekt. pismo by myslim mohlo byt o neco tmavsi. jinak super prace.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.1.2004 19:02:53

"myslim, ze chybi preloader na roll-over efekt" - no ja se dival do zdrojaku - a to co vy vidite jako hover je resene tak ze je to soucasti celeho menu uz 'aktivovane'. Pres to jsou odkazy ktere maji jako pozadi neaktivovany stav - a pri najeti mysi se zpruhledni takze na vas vykoukne spodni cast kde je to aktivovane.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.1.2004 19:03:59

<a href='http://www.portoil.cz/_clip/motiv.png' target='_blank'>http://www.portoil.cz/_clip/motiv.png</a>
<a href='http://www.portoil.cz/_clip/menu_portoil.gif' target='_blank'>http://www.portoil.cz/_clip/menu_portoil.gif</a>

Na hover se to druhe jen zpruhledni.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Franc

Datum vložení: 22.1.2004 19:21:13

A zde je zdroj, kde se ta chytrost popisuje

<a href='http://www.pixy.cz/blogg/clanky/cssnopreloadrollovers/update.html' target='_blank'>http://www.pixy.cz/blogg/clanky/cssnopreloadrollovers/update.html</a>

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 23.1.2004 18:51:45

do zdrojaku jsem se nedival, jen se mi zda, ze 20sec po nacteni stranky se roll-over efekt objevuje se zpozdenim, jakoby se nacital obrazek.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 23.1.2004 15:50:07

Elegantní hezký webík, ostatně jako skoro vše od 1studia (abych předešel dohadům, nikoho z tvůrců neznám a nehodlám je plácat po zádech ani jiných částech těla. To jen pro info).

Bohužel, mě osobně a nejspíš nebudu sám, tak trochu vadí móda nastavovat velikost písma v bleších rozměrech. Opravdu se to strašně špatně čte a bohužel neobstojí ani tvrzení, že uživatel si může písmo zvětšit. Může ale... Udělal jsem si dnes v naší firmě takový malý bleskový průzkum. U nás se vyskytuje celkem sedmnáct zaměstnanců s přístupem k internetu a jediný z nich NEMĚL ANI TUŠENÍ, že v prohlížeči lze změnit písmo. U strojů, kde máme kvůli software nastaveno rozlišení 1600x1200 už tento web vypadal spíše jako miniatura japonského miniaturisty Takešiho. To myslím trošku celou prezentaci shazuje, především proto, že nastavit vhodnější výchozí velikost písma alespoň pro texty by nebyl tak velký problém. Ani málo kontrastní menu zřejmě neudělá radost lidem s vadami zraku. Přesto se mi design líbí, je nápaditý a lehký, neurazí.

Po stránce kódu je také vše celkem v pořádku, žádná podstatná výtka se nekoná. Zkrátka dobrá profesionální práce a až na výhradu k velikosti písma (a místy malému kontrastu textu nad pozadím) se autoři nemají zač stydět.

Avatar

Autor komentáře: Petr Vlček

Datum vložení: 25.1.2004 0:34:08

Z řemeslné stránky je celý web zpracován profesionálně.

Pokud se však na stránky podívám jako zákazník, tak úvodní stránka podává nulové informace. Historie firmy na úvodní stránku nepatří a zabírá příliš mnoho místa na úkor důležitějších informací. Mezi informace, které by zde naopak neměly chybět (a chybí), patří určitě kontaktní údaj (sídlo firmy, telefon, ...), stručně výhody oproti volbě služeb konkurence, stručný popis nabízených produktů, atd.

Divím se, že se tu o tom ještě nikdo nezmínil.

Petr Vlček

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz