Starší komentáře ke článku: Popup okno ještě trochu jinak 2.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 3.5.2003 0:24:09

Skvele. A kdyz nema javascript tak jsem v tahu?

Uprimne takovehle reseni otvirani oken se mi libi vic...
<a href='http://www.sweb.cz/pichlik/archive/2003_04_13_archive.html#92799559' target='_blank'>http://www.sweb.cz/pichlik/archive/2003_04_13_archive.html#92799559</a>

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 3.5.2003 8:39:09

Dobrý den,

děkuji za Vaši připomínku, zdá se však, že jste ne docela pochopil smysl článku.
Právě proto, že otvírání okna je závislé na cookies, se kterými můžete pracovat pouze prostřednictvím skriptu klienta, je celá aplikace závislá na JavaScriptu (podobně jako každý jiný systém, který automaticky otvírá nová okna při vstupu na stránku) a vývojář s tímto musí počítat.
Neexistuje způsob, jak byste automaticky otevřel okno v závislosti na hodnotě cookie a nepoužil přitom JavaScript.

S pozdravem

Pavel Růžička
odborný redaktor Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 3.5.2003 11:45:10

"Neexistuje způsob, jak byste automaticky otevřel okno v závislosti na hodnotě cookie a nepoužil přitom JavaScript."

Zvlastni, mel jsem pocit ze to jde pomoci skriptu na serveru, tam prece klient cookies posila :-) Leo

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 3.5.2003 15:51:53

Zdravím Vás,

ano, máte pravdu, že ve skriptu na serveru lze samozřejmě zjistit stav cookie - alternativní mechanismus pro nastavení cookie, kde by bylo třeba, aby se stránka odeslala na server, samozřejmě je možná doprogramovat. Otázkou ovšem zůstává, jak byste otevřel to popup okno, když nemáte funkční JavaScript. Jestli existuje nějaká metoda, jak současně se stránkou, kterou klient vyžádal, otevřít bez pomoci skriptu klienta nové okno, pak je to můj nedostatek a rád aplikaci doplním.
Mám však pocit, že více než na to, k čemu je aplikace určena, se zde kritizuje, že se současně se zatržením políčka otvírá nové okno - v tom však hlavní funkce aplikace nespočívá a zde jde skutečně jen jakési zlepšení pro komfort uživatele.
Naopak, jak je v článku uvedeno, by bylo lépe, aby celá část toho formuláře s políčkem byla generována JavaScriptem, aby nemátla uživatele, kteří nemají skriptování aktivní - podle mě v článku je dostatečně naznačen způsob, jak ještě mnohem lépe zajistit přístupnost.

Pěkný den,

Pavel Růžička
odborný redaktor Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 3.5.2003 16:12:01

Pravda, nejak jsem zapomnel, ze nezjistujeme jenom nastaveni cookie, ale otevirame okno bez kliknuti na odkaz, a to bez skriptovani v prohlizeci pravda tezko :-) Nekdy je ruka rychlejsi nez hlava. Leo

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 3.5.2003 13:38:03

Ano ale ja bych spis uvital prave i tu alternativni metodu. Co kdyz mam treba program na blokovani pop-upu? To si zaskrtnu ze to chci otevrit, nic se nestane a stranka se zachova jako ze je vse ok.

Prijde mi ze na intervalu je par skupin lidi - jedni pisi o xhtml, jini o css, dalsi o javascriptu a jini o pristupnosti. A ve vysledku trpi ty priklady vsema chybama ktere ti ostatni kritizuji.

Trosku skoda, jednak tristite clanky a jednak vedete lidi spatnymi priklady.

S pozdravem
Hekerle Vitezslav
blboucka nula ktera se podivuje proc je interval posledni dobou tak rozstepeny - a neni odbornym redaktorem.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 3.5.2003 13:56:27

Reagoval jsem jenom na to, co jsem citoval, ne Vas prispevek. Souhlasim s tim, ze i javascript se da napsat dobre nebo spatne. Leo

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 3.5.2003 15:57:51

Dobré odpoledne,

k Vaší připomínce můžu dodat jen to, že článek primárně vůbec není o tom, že se při zatržení políčka otevře nové okno, ale o tom, jak podle cookie jeho otevírání zajistit automaticky - a podle mě to jinak, než JavaScriptem nezajistíte. No ten, kdo si zakáže otevírání nových oken se zřejmě nebude divit, že se mu to, co si sám zakázal, nevykoná.

Každopádně Vás chci ujistit, že vůbec není třeba, abyste byl odborným redaktorem k tomu, aby se zde objevila Vaše troška do mlýna. Podpořte nás Vašimi články, vítáme kvalitní věci znalé autory :)
<a href='http://interval.cz/autori.asp' target='_blank'>http://interval.cz/autori.asp</a>

Pavel Růžička
odborný redaktor Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Venca

Datum vložení: 4.5.2003 13:31:37

Já bych souhlasil. Ten příklad, jak je řešeno to, že uživatel používá program na potlačení popup oken je přinejmenším zavádějící, protože řeší jen malou část všech situací. Kdo používá takovýto program, měl by si být vědom jak funguje, nebo použít nějaký kvalitní (doufám, že existuje, i když vzhledem k principu to asi není nic jednoduchého), který obejde i to "return false;", mimoto skoro všechny prohlížeče, kromě MSIE ;), umožňují popup okna zakázat, a pak samozřejmě berou hodnotu v href nehledě na jakýkoliv "return". Kdybychom měli programovat JavaScript na možnosti všech blbin co má uživatel jako utility nainstalovaný, asi bychom se zbláznili!

Avatar

Autor komentáře: Venca

Datum vložení: 4.5.2003 13:35:35

P.S. A kdokoliv (i v MSIE) si nové okno může otevřít pomocí pravého tlačítka myši do nového okna (target="_blank") jak je libo, tedy k informaci se dostane. A kdo to nezná, ať podobné utility nepoužívá nebo se to naučí (či nainstaluje si neMSIE, nebo počká na MSIE 8.1) ;)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.5.2003 13:37:01

Ale to mily Venco prece neni pravda. Staci vyvolat udalost otevreni okna a pak si testnout zda to okno existuje. Tahle metoda je imho 100% neprustrelna - pokud okno neexistuje, nebylo otevreno a mel byste nabidnout alternativu. Pokud existuje pak otevreno. Return je imho mimo, kdyz mate vyply javascript tak se vam takova stranka otevre do normalniho okna taktez. Dosahl jste tudiz neprustrelne kombinace pro kohokoli at uz s javascriptem, blokem na okna nebo bez nej. Funkce na otvirani okna se vam prodlouzi o jeden radek, tot vse.

A mate osetreno. Jen me tady bavi jak ctrvtka intervalu dokazuje jak se daji delat formulare bez tabulek. Tri ctvrtiny ty tabulky pouziji. Jina ctvrtka zase predvadi clanky o pristupnosti webu - zbytek na to dlabe... a tak to ted funguje.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 4.5.2003 13:50:31

Tahle metoda je možná neprůstřelná, ale jak píše Venca, kdybychom měli brát ohledy na všechny utility, které imho slibují to co neumí - to že zakážou otevření okna ale neberou ohled na to, že se uživateli neotevře odkaz ani "normálně" přes kotvu, to je tedy dost velká závada.
Mimoto, proč uživatelé většinou použijí "popup zakazovač"? Aby se jim neotvírala popup okna automaticky! To že jim to dělá i při kliknutí na odkaz je trošku mimopotřebné...

Ale dobře, možná to taky přidám na naše stránky, když už je předělávám po zdrcujícím knock-outu v "Kritice" :-) To opravdu nebude "stát" víc než pár minut (většinu window.open řeším univerzální funkcí, kterou chci stejně ještě "zuniverzálnit").

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.5.2003 13:57:19

Musite si uvedomit ze nektere veci funguji obcas jinak nez si myslite. Neni takovy problem nainstalovat mozillu nebo operu do firmy, zakazat otvirani oken a nasledne zakazat pristup uzivatelu do nastaveni. A jsou nahrani. Rozhodne to neni tolik prace aby ten priklad byl korektni...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 4.5.2003 14:17:06

Nejsou nahraní pokud znají pravé tlačítko myši - to že se použije vždycky když "chci výběr co udělat" - základy Windows :-)

Ale budiž, skript taky doplním, teď mám čas, za chvíli je na serveru...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz