Starší komentáře ke článku: Položkové seznamy v CSS plně pod kontrolou

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 17.9.2002 0:29:54

1) je jasne ze ked treba spravit nieco pre viac browserov, nastavim vsetko co sa da, nic necham nahode. Takto to robim vzdy.

2) relativne jednotky su pre media ktore nepozname, absolutne su pre tie ostatne (print, ...). pt je absolutna. Mozilla to robi tak ako sa ma, chyba je v IE

3) chciet aby web vyzeral vsade tak isto je neskutocna blbbost, respektive nerealizovatelna poziadavak. Maximalne sa to podari odladit pre 1,2 browsre. Ked niekto chce aby to bolo vsade na pixel rovnake nech zabudne na css. Navrat k tabulkam a invisible.gif je na to ako stvoreny

4) ked medzi <ul> moze byt len <li> preco sa tam nieco vklada na silu??? Myslim si ze to je uplne nedefinovatelne co s tym spravy browser. Mam taky pocit ze v (X)HTML kazdy rad experimentuje s tym co by sa nemalo. Bohuzial, nikto si do auta na benzin neleje naftu. nebude predsa riskovatm, vsak???

Avatar

Autor komentáře: Peter Labos

Datum vložení: 16.12.2005 13:15:54

Plne suhlasim s 4. odstavcom. Pod <ul> a <ol> môže byť len <li>. Robim s XHTML Strict 1.0 ako zaciatocnik, ale toto uz poznam. Az vo vnutri <li> mozu byt dalsie elementy. Takze nie je to chyba browsera, ale jeho dobra vola, ze tam vobec nieco zobrazi.

Avatar

Autor komentáře: Peter Labos

Datum vložení: 16.12.2005 13:18:55

Je vsak mozne, ze pri inych verziach HTML je to inak, ale kedze len zacinam, tak preco nezacat rovno s novym standardom, nez oprasovat stare.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 17.9.2002 1:50:55

Tvrzení, že "z hlediska čistoty kódu XHTML má značka pro seznam (například [ul]) obsahovat výlučně vnořené značky položek [li]," je velmi nepřesné. Správně by mělo být: "v (X)HTML smí značka pro seznam (například [ul]) přímo obsahovat výlučně značky položek (například [li])"

Čtyři chyby v tak krátké větě je poměrně dost.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Poláček

Datum vložení: 17.9.2002 9:02:01

Ta veta je formulovano tak, aby co nejpresneji vyjadrilo to, co jsem chtel rici, nikoliv presnou definici dedukovanou ze specifikace XHTML. Pravdou ovsem zustava, ze vhodnejsi konec vety by byl "(napriklad [li]).

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 17.9.2002 9:42:12

Aha, to mne nenapadlo. Automaticky jsem předpokládal, že články tohoto typu budou spíš obsahovat fakta než osobní názory autora. Děkuji za vysvětlení.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 17.9.2002 2:20:29

Lákavý nadpis slibuje víc, než čtenář v článku nalezne.

+ O tom, že IE používá pro odsazení seznamu margin, kdežto Mozilla padding, tuším už psal před časem zde na Intervalu Pavel Šimek.

+ Zbytek světa, zejména Mozilla, je zřejmě opravdu jen Mozilla. Co Opera? Co NN4?

+ Poměrně častý problém je, jak celý seznam *neodsadit*, tj. odrážky svisle zarovnat přesně s textem nad a pod seznamem.

+ Spíš než podivné triky na velikost a barvu odrážek by možná posloužila vlastnost list-style-image.

Když k tomu přičteme trochu zvláštní a místy příliš volnou terminologii, několik chyb a pár nešťastně volených příkladů, ...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Poláček

Datum vložení: 17.9.2002 9:11:26

Snazim se nabidnout sve zkusenosti s podezrelym chovanim prohlizecu, s parametrem list-style-image nic podezreleho neni. Nejsem nucen explicitne testovat Operu, ktera je take vystavena na Gecku. A NN4? Tu otazku beru jako vtip :)

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 17.9.2002 9:48:16

Abychom si rozuměli, mně by nevadilo, že článek něco neobsahuje, chápu, že má omezený rozsah. Vadími, že v titulku a i v textu slibuje víc, než se z něj pak dozvím. Když aplikuji rady z článku, podaří se mi zkrotit seznamy jen tak na půl a zbytek světa mimo IE se zredukuje jen na Mozillu.

Co se týče NN4, to nebyl vtip. Proč by měl být? Není to snad prohlížeč s nezanedbatelným podílem na trhu, na většině webů větším než Mozilla?

Avatar

Autor komentáře: Jiri Polacek

Datum vložení: 17.9.2002 10:44:21

Popravde receno, nadpis clanku ma plne pod kontrolou sefredaktor weboveho deniku ;) Jsem presvedcen, ze uvadeneho rozporu mezi obsahem a nadpisem jste si musel vsimnout uz hodnekrat. Presto se ale domnivam, ze v tomto pripade nadpis pomerne dobre vystihuje obsah, ktery se snazi upozornit na veci, ktere se velmi casto kontrole vymykaji.
Co se tyce prohlizecu, z meho videni zbytek sveta opravdu predstavuje jen Mozilla, na ktere jsou vystaveny i NN od verze 6. Co ja znam statistiky, tak NN ve verzi 4 se v nich vyskytuje minimalne.

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 17.9.2002 10:52:29

Ano, na Slovesku, alebo v Cechach je podiel NN4 blizky nule. Ked si to porovnate s USA, Nemeckom alebo Francuskom zrazu ta skoro nula bude 20-40%.

Co sa tyka tych statistik, myslite si ze ked spravite web ktory bude nepouzitelny v NN4 tak ho ludia budu s NN4 navstevovat???. A budu ho este navstevovat??? (za NN4 sa mozete dat lubovolny web browser)

A nezabudnite, existuju tri druhy klamstva:
1) male klamstvo
2) velke klamstvo
3) statistika

Avatar

Autor komentáře: joky

Datum vložení: 17.9.2002 11:21:16

NN4 - podil 40%? muzete to nejak blize specifikovat - kde, podle jake statistiky, URL atd?

Diky,
Joky

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 17.9.2002 12:00:26

Nebolo to 40%, bolo to niekde okolo 30%. Asi pre 3/4 rokom som robil javascript pre reklamnu kampan IBM. Testovalo sa to na ich webe na ktory maju pristup len zamestnaci IBM. Samozrejme ze skript nechodil, lebo nebol robeny pre NN4. Nakoniec som si nechal zizstit verziu NN (co tiez bolo na dost dlho :) ). Poslali mi statistiku (cisla boli velmi podobne):
NN4.x 30% (najhistorickejsia verzia NN4.03 mala skoro 10%)
NN5+ 10%
IE4+ 55%
ostane 5%

Dalsia vec je ze na Mac pokial neprisiel NN6/7, Moz nebol poriadny prehliadac:
NN4 strach a hroza, IE5 vyzeral ako keby ho programovali inde ako v Microsofte (Je velky rozdiel medzi Mac IE5 a Win IE5). Potom este iCab ktory som v zivote nevidel, ale velmi v oblube je v Nemecku.

Ked bude robit site zaobrajuci sa profi grafikov a DTP (Hlavne vyuzitie Mac-ku) a inde ako cz/sk, ratajte s tym ze podiel NN bude dost vysoky.

PS. a to tu je este americky WebTV ale to uz je ale fakt sila... (Staci stranku spravit tak aby sa dala pozerat aj na WebTV, a zrazu tam mate o 10% viac ludi)

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 17.9.2002 11:25:20

Podle <a href='http://www.w3schools.com/browsers/browsers_war.asp' target='_blank'>http://www.w3schools.com/browsers/browsers_war.asp</a> je aktuální globální podíl NN4 2,5 % a NN5+ předběhl NN4 teprve před třemi týdny. Samotnou Mozillu jsem v žádných globálních statistikách nikdy neviděl.

Nechci se ale přít o podíl prohlížečů a je IMHO i zcela OK, když článek neobsahuje řešení pro NN4. Jen by možná bylo vhodné upozornit, zda řešení v NN4 funguje, zda dokument s těmito styly bude v NN4 stále čitelný a zda tedy tyto styly ve style sheetu pro NN4 ponechat či nikoli.

Avatar

Autor komentáře: Jiri Polacek

Datum vložení: 17.9.2002 13:40:00

Samozřejmě s radostí uvítám, když někdo navržené řešení prověří i v NN4, ale z mého pohledu je to již hodně pohled zpět. Ani nevím, jak moc si dokáže NN4 poradit s XHTML, které považuji za bernou minci webového značkovacího jazyka.

Avatar

Autor komentáře: joky

Datum vložení: 17.9.2002 10:46:49

Co se tyce NN4, aniz bych chtel vyvolavat nejakou bourlivou diskusi o kvalitach prohlizecu, rikate ze NN4 je prohlizec s <B>nezanedbatelnym</B> podilem na trhu.

1) Chtel bych se zeptat, ktery "trh" mate na mysli, zda ceske weby, nebo i zahranicni

2) Co je podle Vas nezanedbatelny podil ( je to 1%? , 3%?), a kde jste ziskal informace o tom jaky tento podil je (Pisete primo "<B>na vetsine webu</B>")

Dekuji,
Joky

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 17.9.2002 11:15:11

Ad 1: Měl jsem na mysli celý internet. V podstatě na tom ale až tak nezáleží, protože každý web je jiný a každý je třeba posuzovat zvlášť. Jsou weby, kde se podíl uživatelů s NN4 blíží nule a naopak weby, kde podíl těchto uživatelů dosahuje několika desítek procent.

Ad 2: Nezanedbatelný podíl je takový podíl, který si majitel/provozovatel konkrétního webu nemůže dovolit zanedbat. U osobních stránek se tedy může jednat třeba o 10%, u některých komerčních webů to může být jen 0.5 % i méně.

Avatar

Autor komentáře: joky

Datum vložení: 17.9.2002 11:41:02

Dekuji za upresneni.

Slo mi o to, ze delat za kazdou cenu stranky, ktere budou vypadat nejlepe naprosto stejne ve vsech prohlizecich, ve vsech jejich verzich, je vetsinou sisyfovska prace a co predevsim - jde o cas, ktery nekdo musi zaplatit, takze chapu postoj vyvojaru, kdyz se u urciteho projektu proste pro ty minoritni weby neoptimalizuje.

J.


Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 17.9.2002 12:05:22

Kdepak, nešlo mi o nějakou optimalizaci či shodný vzhled ve všech prohlížečích. Šlo mi jen o to, aby obsah dokumentu s těmito styly zůstal přístupný i v NN4, IE4, atd.

Avatar

Autor komentáře: joky

Datum vložení: 17.9.2002 13:08:08

s tim se da pouze souhlasit :-)

Avatar

Autor komentáře: Petr Havlík

Datum vložení: 17.9.2002 11:36:35

Co se týče NN4, tak souhlasím s autorem. Je sice pravda, že se ještě používá, ale také by někdo mohl používat IE 3.5. Bohužel je pravda, že někdy je lepší NN4.x, než NN6+. Každopádně pokud má jít vývoj dopředu, je někdy nutné to zastaralé odhodit.

Avatar

Autor komentáře: Roman Pichlík

Datum vložení: 17.9.2002 15:58:14

Vy to asi porad nechapete! Nezalezi jestli bude prohlizec typu xyz, zastoupen 1% procentem uzivatleu nebo 90%. Ba naopak melo by to byt to posledni cim se tvurce stranek ridi, nejdulezitejsi kriterium by mela byt snaha o 99% pristupnost z jakehokoliv prohlizece . Narky nad tim, ze to stejne nikdo nepouziva jsou bohuzel liche.
Jeste minuly rok, jsem ve skole surfoval na starych Window 3.11 kde byl NN 2.0, bohuzel jina alternativa, krome Lynxe nebyla.

Avatar

Autor komentáře: František Augusztin

Datum vložení: 18.9.2002 8:21:11

<B>Nejsem nucen explicitne testovat Operu, ktera je take vystavena na Gecku.</B>
Toto je najlepsi vtip, aky som kedy cital. Opera bola vzdy postavena na vlastnom jadre, s Geckom nema nic spolocne. Prave preto podporuje Opera tak biedne DOM a CSS.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Poláček

Datum vložení: 18.9.2002 9:18:42

Safraporte, zrejme mate pravdu :( To tvrzeni neni z me hlavy, nekde jsem to cetl, takze jsem byl asi mystifikovan :(
Ja vim, duveruj, ale proveruj ...

Avatar

Autor komentáře: Pavel Kout

Datum vložení: 18.9.2002 11:05:20

Safraporte... a pritom jsem mel pred casem dojem, ze se clanky na Intervalu zacinaji po odborne strance zlepsovat :(

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 17.9.2002 17:17:13

Kdysi jsem testoval podporu stylování pro IE 4, IE 5 a NN 4. Překvapivě se liší i jednotlivé Explorery a myslím, že v šestce je to zase jinak. Stručné poznámky o tom mám na
<a href='http://dusan.pc-slany.cz/internet/seznamstyl.htm' target='_blank'>http://dusan.pc-slany.cz/internet/seznamstyl.htm</a>

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Kukla

Datum vložení: 18.9.2002 13:20:38

Mozna jsem prave objevil US, ale dost me dostalo, ze NN 4.x nezobrazi v "bublince" u odkazu obsah atributu TITLE, ale ALT. :-((
To mam z toho, ze v tomto prohlizeci testuji az naposled :-((

Avatar

Autor komentáře: Luboš

Datum vložení: 25.10.2002 9:09:58

Prosím o pomoc.
Potřebuju udělat seznam, který bude mít položky řazeny vedle sebe. Prosím o pomoc.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Poláček

Datum vložení: 25.10.2002 9:13:34

Tomuto požadavku nerozumím. Buď můžete psát položky v jedné větě oddělené třeba čárkou, nebo použít tabulky.

Avatar

Autor komentáře: pn

Datum vložení: 9.11.2002 10:52:41

nevite nekdo jestli lze (a jak) ovladat vertikalni polohu symbolu odrazky resp. list-image v radku (<li>)?

Avatar

Autor komentáře: David

Datum vložení: 22.4.2007 20:59:31

Tenhle článek je již staršího data, ale řeším problém horizontálního menu pomocí seznamu s úpravou css... .li1 {width:140px;height:20px;float:left;} .li2 {width:170px;height:20px;float:left;} .li3 {width:170px;height:20px;float:left;} <ul> <li class="li1"><a href="#">Odkaz 1</a></li> <li class="li2"><a href="#">Odkaz 2</a></li> <li class="li3"><a href="#">Odkaz 3</a></li> </ul> jde mi o to, že pokud nechám v kódu float:left; tak mi zmizí v IE odrážky...nevím jak to ošetřit, v Mozzile vše ok, googloval jsem, ale nikde jsem nic funkčního nenašel...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz