Starší komentáře ke článku: Pod pokličkou vývojářů

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Lumi

Datum vložení: 7.8.2002 11:29:56

No na to jak centrum zamestnava nejvic absolventu z Ostravy, tak nevi jak se jejich skola jmenuje :)
Samozrejme to neni CVUB Ostrava, ale VSB-TU Ostrava

Avatar

Autor komentáře: milan pohořelský

Datum vložení: 7.8.2002 13:08:50

Taky jsem se pousmal nad tim, ze absolvovali nejakou CVUBu. Ale spise bych hodnotil článek pana Vostreho, ktery si mi libil a neni spatne videt, kolik za cim stoji lidi.

Avatar

Autor komentáře: Petr Vostrý

Datum vložení: 7.8.2002 22:49:44

Děkuji za pochvalu. Zkratky "ČVUB" jsem si samozřejmě všiml, chtěl jsem však zachovat autentičnost rozhovoru, proto jsem ji v textu ponechal.

Avatar

Autor komentáře: Karel

Datum vložení: 9.8.2002 6:39:45

Taky jsem na to ziral uz jsem si myslel ze se skola z ktere jsem loni vylezl prejmenovala - jsem rad ze to je jen blaf :) (takove jmeno by mi pripadalo ze lezou do prdxle prazakum a to neni zapotrebi).

Avatar

Autor komentáře: Karel

Datum vložení: 9.8.2002 6:41:17

Jo zapomel jsem dodat ze clanek hodnotim kladne alespon si udelam obrazek "jak to chodi"

Avatar

Autor komentáře: Jan Vejmelka

Datum vložení: 7.8.2002 18:10:48

Meli byste sem pridat, kdo za ty firmy hovoril. Jinak dobry a docela zajimavy.

Avatar

Autor komentáře: Petr Vostrý

Datum vložení: 7.8.2002 22:53:48

Pro úplnost tedy: Atlas: technický ředitel Michal Bláha, Centrum: PR Manager Heda Horová, Seznam: technický ředitel Petr Šnajdr, Tiscali: Marketing a PR Manager Vladimíra Králíková.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 8.8.2002 7:51:27

No tak na odpovedi, jake vzdelani maji zamestnanci je opravdu videt nafoukanost Centrum.cz. Pry "zadne samouky" .... takovy samouk castokrat umi vice nez bezny vysokoskolak !!! K cemu je vysokoskolakovi diplom, kdyz nema zadnou praxi a teorie je mu na dve veci .... samouk naproti tomu ma HLAVNE PRAXI. Vim to od sebe. Jsem samouk a dalkove jsem si delal skolu .... profesori, kteri me "ucili" by nemohli delat tuto profesi, protoze tomu vetsinou rozumi jen teoreticky a dopadavalo to tak, ze jsem ucil ja je :)))). No jestli jsou takovi profesori vsude, tak lituju zamestnavatele, kteri zamestnaji jejich studenty :))).

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 8.8.2002 11:02:38

No, tuhle diskusi jsem nedavno s jednim clovekem resil, ale tady mi to prislo velmi zarazejici, kdyz Atlas vseobecne prohlasi, ze lide z VS nemaji dostatecnou kvalifikaci ... jasne, lide na VS se neuci kodovat, a v tom zcela jasne zadnou kvalifikaci mit nebudou, ale uci se tam jine, velmi vyraznejsi veci tykajici se analyzy a vyvoje, vcetne veci s trochu vetsim rozsahem pusobnosti nez je samotne kodovani. To se opravdu clovek nauci nejlepe sam, a take mluvim ze sve vlastni sestilete zkusenosti, ale na druhou stranu, vysokoskolske vzdelani co se tyce analyzy rizeni projektu je podle meho zcela nepostradatelne (delam posledni semestr VSEkon. obor IT, a jsem tomu rad, protoze bez toho bych jeste dlouho nebyl tam kde jsem ted)
navic absolveni zrovna takoveho oboru maji skvely prehled nejen o IT vecech, ale i o ekonomice, pravu, atd, coz je jiste take dulezite (zkuse z CVUTu jit rovnou delat do banky, a uvidite, jake budete mit problemy...)
Radek Havelka

Avatar

Autor komentáře: Petr Vostrý

Datum vložení: 8.8.2002 11:44:32

Souhlasím s Vámi - vysoká škola opravdu není o kódování a o uměni pěti jazyků. Na druhou stranu si myslím, že na řadě českých škol - a to mluvím z vlastní zkušenosti - je analytická stránka dosti podceňována. Každopádně by toto téma stálo za delší diskusi.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 8.8.2002 12:05:29

Ano ... souhlasim s tim, ze VS nauci hodne, ale rozhodovat podle diplomu jestli je dotycny programator dobry, nebo ne, jestli ho firma prijme nebo ne je HODNE AMATERSKE. Nedovedu si vysvetlit, jak se muzou nektere "solidni" spolecnosti takto chovat.

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 8.8.2002 13:21:04

ja prave nesouhlasim s tim, ze se lze VUBEC rozhodovat o PROGRAMATOROVI dle nejakeho DIPLOMU ... diplomovane programatory mame snad jen v oblasti nejakych neuronovych siti a podobnych,
ale zcela jiste ne ve vyvoji webu ... podle diplomu muzeme usuzovat jen
na to, ze dotycny dost pravdepodobne prosel kurzy o analyze a dalsich vecech. My se rozhodujeme pri vyberu zamestnancu nejen podle jejich
dosazeneho vzdelani, ale take podle toho, KDE tohoto vzdelani dosahli. Nechci znevazovat a naopak vyzdvihovat nektere skoly, ale je v tom podle meho dost velky rozdil, stejne jako mezi medicinou v praze a olomouci ...
Presto vyber IT cloveka se sestava hlavne ze dvou perspektiv. Prvni jsou veci dosazene, vytvorene a dokoncene, komercne overene aplikace,
vlastni projekty, nemusi to byt zrovna intranet Bileho domu, ale pokud ma
nekdo vlastni web a dela na nem, cenim si ho vice nez inzenyra, kterej mi tu
mava diplomem a na otazky typu "znate xxx" odpovida "ano, to jsme delali v jednom skolnim projektu". Druha perspektiva je vyvoj, jak se na cloveku
pozna snaha vyvijet se a zdokonalovat v dosazenych vedomostech a ucit
se do budoucna, protoze to samozrejme dobry programator musi. Pokud toto clovek splnuje, jiste to vyrovna predbezne pozadavky na vzdelani, ktere v zadnem pripade nejsou "povinne".

Avatar

Autor komentáře: Petr Vostrý

Datum vložení: 8.8.2002 13:44:08

Nezlobte se, ale první část vačí odpovědi zavání typickým pragocentrismem, potažmo přístupem absolventů VŠE. Je mi jasné, že ve škole vám neustále omílají, jak je vaše fakulta dobráa jak se z ní snadno uplatníte. Myslíte si však, že jinde je to o tolik horší? Stodoval jste někde jinde, že můžete tak snadno hodnotit? Osobně jsem se setkal s řadou absolventů VŠE, u kterých se mi zdálo, že diplom dostali omylem - a také nedělám rychlé soudy, že ta škola má bídnou úroveň.

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 9.8.2002 9:15:27

Pozor, ja jsem nikdy nedelil skoly na dobre a spatne jen podle toho, KDE se nachazeji, ale spis o JAKE skoly jde ... ne, nestudoval jsem na zadne jine vysoke skole, ale jako kazdy normalni clovek mam kolem sebe skupinu lidi, ktere nazyvam kamarady, a kteri na jinych skolach studuji, a mam tedy pomerne dobry prehled o tom, co a jak se kde uci ... a co si budeme povidat, takova zemedelka, kde nejdulezitejsi je umet delat ve SmallTalku zcela jiste neposkytuje specialisty na intranetove aplikace ... navic kdyby VSE byla tak spatna, tak proc lide z nasi skoly uci na ostatnich VS a proc se nase metodiky tak casto pouzivaji ? Samozrejme zalezi i na studentech, ale uz jenom tim, ze dostat se na VSE neni zrovna nejjednodussi, na rozdil od mnoha vysokych skol, kam s dostane clovek i se ctyrkama na maturitnim vysvedceni "na zaklade dobreho prospechu", to beru jako urcitou prekazku
kterou dotycny jedinec musel prekonat, a stejne tak celou skolu absolvovat ... a absolventi teto skoly jsou pro vyvoj novych aplikaci, rizeni tymu a praci treba zrovna v bankovni instituci podstatne lepe vybaveni, nez matfyzaci ci jaderni cvutari se ctyrmi semestri linearni algebry co umej spocitat i trojne integraly, protoze to je sice krasne, jejich vzdelani jim neberu, ale na druhou stranu, zrovna v nasem oboru je mi to uplne na nic ... tot muj nazor, mluvim podle svych zkusenosti a toho, co vim, a co jsem za svou praxi zazil ...

Avatar

Autor komentáře: Petr Vostrý

Datum vložení: 9.8.2002 9:32:42

Opravdu si myslíte, že se dá kvalita školy poměřovat podle názoru jednoho či dvou jejích absolventů? Nemyslím si, že jde o objektivní hledisko.
A co se týče náročnosti VŠE - jistě, je mnohem těžší - v porovnání kupř. s FEL - se na ni dostat, na druhou stranu je myslím na FEL mhohem větší mortalita v prvních semestrech studia než na VŠE. Pokud byste školy hodnotil podle náročnosti přijímaček, tak by to u vás asi vyhrávali práva. Musíte brát také v potaz, že ekonomie byla - a bohužel stále - brána jako velice lukrativní obor a tak si řada lidí myslí, že studiem této školy si zajití pohodový zbytek života někde v bance.
A osobně si nemyslím, že by lidé z FJFI byli špatnými analytiky. Pokud vím, tak kupř. v Plzni pracuje v top managementu jedné z bank několik absolventů této fakulty a vzhledem k tomu, že tam že jsou dlouhu, tak asi tak špatní nebudou.
Ono se chce na tuto problematiku dívat i trochu z jiného úhlu ;-).

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 9.8.2002 11:15:04

Divam se na to ze spousty uhlu, jen rikam, ze proste na nekterych skolach zrovna vyuka analyzy a rizeni projektu neni na takove urovni, jak bych ocekaval, a kdyz jsem se pri prijimacim rizeni na novou pozici setkal s nekolika lidmi z vysokych skol ruznych zamereny, byl jsem vskutku zoufaly nad tim, co tem lidem ty vysoke skoly daly, nebo lepe receno nedaly :(( Protoze opravdu, na otazky typu Jake analyticke nastroje pouzivate, pracoval jste nekdy s DFD, ERD diagramy, jake mate zkusenosti, jake metodiky na rizeni IT vyvoje ovladate a co si o nich myslite se mi dostavalo misto odpovedi mlceni ... ptal jsem se na konkretni nastroje, ktere vim, ze se v tech ci onech skolach pouzivaji, ptal jsem se lidi od nas na konkretni metodiky ... jiste to neni JEN o skole, ale pokud se to na te skole ani neuci, tezko muzu ocekavat, ze cerstvy absolvent bude mit nejake zazracne znalosti sam od sebe ... a na druhou stranu, pokud vim, ze na te skole se uci takove rizeni projektu, a dotycnemu z toho nezustal v hlave ani nazev, je to pro me naznak toho, ze to pravdepodobne nebude "ten pravy".
Nesoudim podle nazoru jednoho ci dvou, tech lidi je vic, podle kterych si mohu delat obraz o tom, jak je ktera skola na co zamerena. Protoze proste existuji skoly, zamerene na vseobecny prehled, rizeni, existuji skoly, ktere skoli skvele analytiky, jine programatory, chce si to jen vybrat ve vztahu k pozadovane pozici, a samozrejme na zaklade osobniho setkani s dotycnym.
Co se managementu banky tyce, nepredpokladam, ze by se dostali ze skoly na vedouci pozici v top managementu banky prostym prijimacim rizenim na zaklade jejich znalosti ze skoly, ale postupnym vyvojem a postupem v ramci firmy, ktery je ale uz dan osobni adaptabilitou a schopnosti prosadit se v danem prostredi, nemusi byt nutne zalozen na znalostech ziskanych ve skole. A pokud tomu tak je, banka, kterou analyticky vedou lide v ekonomickem oboru nevzdelani, by mou duveru zrovna neziskala :))

Avatar

Autor komentáře: Lukas Kunc

Datum vložení: 9.8.2002 12:55:05

Rekni mi z ktere skoly jsi a ja ti reknu jaky jsi a co umis. Zabavne pocteni. Je videt, ze moc te PRAXE asi nemate :-)

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 12.8.2002 10:30:59

No, nevim, co to ma spolecneho s praxi, ale nebojte, praxe mam az dost :))
Zcela urcite vic, nez ma ledasjaky absolvent VS, ktery spoleha na to, ze jedine titul mu ziska to "skvele pracovni misto se skvelym platem a skvelou sekretarkou" :))))) Jen se mi libi, jak se to tu vzdy zvrtne z komentovani clanku k napadani autoru prispevku, to zeru :)) Proc proste lide nejsou schopni normalne diskutovat FAKTY, vyvracet nesmysly ARGUMENTY, misto nejakeho tupeho osocovani ? Ocividne na to tady mnozi nemaji ...

Avatar

Autor komentáře: www.hajzlove.cz

Datum vložení: 11.8.2002 1:03:10

No, zrovna prazska VSE moc vypovidaci schopnost nema. Znam celkem dost absolventu a jejich schopnosti jsou vic nez rozdilne narozdil od znamek. Ta skola vychrli takovy mnozstvi lidi, ze z toho kvalitu skoly moc nejde rozeznat. Zalezi na osobnim pristupu ke vzdelani. Stejny je to s kvalitou vyucujicich, nekteri jsou fakt bedny, o odbornych kvalitach jinych lze velice uspesne pochybovat.

Avatar

Autor komentáře: Jirka Lahvička

Datum vložení: 12.8.2002 10:30:33

Můj osobní názor je, že přijímačky na VŠE jsou dost fraška, v porovnání třeba s IES FSV UK je daleko jednodušší se tam dostat. Ovšem schopnosti člověka bych s ne/absolvovanou školou nespojoval, zvlášť když je řeč o vývojářích, aspoň podle Atlasu soudě tam je nulový vztah.

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 12.8.2002 10:35:52

Pravda, snazim se jen rict, ze ABSOLVOVANI nejake skoly, ve spojeni s OSOBNIMI kvalitami cloveka dava urcity naznak toho, do jake oblasti se dotycny hodi a co od neho lze ocekavat. Samozrejme nezatracuji nikoho,
kdo vysokou skolu nema, ani nepovysuji nikoho, kdo ji ma, jen rikam, ze nektere skoly, ackoliv si rikaji VYSOKE, zdaleka nepodavaji dostatecne
znalosti, aby se jejich absolventi jako vysokoskolaci mohli uplatnit.
A jak uz jsem tu psal nekolikrat, nemuzeme prece ocekavat, ze nejaka vysoka skola bude produkovat dobre VYVOJARE, spise programatory ... ale uz co se tyce analyzy, procesu vyvoje a implementace rozsahlejsich systemu, rizeni a spoluprace v tymu, to jsou oblasti, kde bych ocekaval urcitou kvalitativni vyhodu lidi s VS vzdelanim, pokud bereme nulovou uroven predchozi praxe, oproti lidem bez VS ...

Avatar

Autor komentáře: Martin Koníček

Datum vložení: 13.8.2002 9:27:04

No ono se dá jednoduše říci, že ten diplom možná něco znamená. Akorát se dle mého názoru neustále pletou pojmy.

Otázkou vysokých škol je, kolik toho naučí a kolik toho lidi umí. Pokud budeme hovořit, že člověk který se dostane a dodělá vysokou školu je sám dobrý tak to beru.

Bohužel častý omyl asi bude, že se tam ty lidé něco naučí. Ty lidé jsou dobří i bez té šškoly, ta škola to jen často dotvrzuje, problém je ta doba. 5-letý test mi přijde krapet mnoho.

BTW nejlepší hackeři mívají jenom základní vzdělání, a přesto předběhnou kdejakého vysokoškoláka, to jen potvrzuje, že vyšší vzdělání spíše cejchuje lidi, než je něco učí.

Je to smutné, bohužel realita :(

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.8.2002 10:37:33

<I>vyšší vzdělání spíše cejchuje lidi</I> - záleží na typu školy, jsou vědomosti a dovednosti, které prostě bez potupného absolvování VŠ nezískáte ;-)

Avatar

Autor komentáře: Student VSE

Datum vložení: 16.8.2002 21:00:53

Predbehnou ve sve schopnosti hackovat, ale to je tak asi vsechno. Vysokoskolak ma proste bez diskuze lepsi prehled o vsem! Je to dano i lidmi se kterymi se na VS setkavate a kteri se stanou vasimi prateli. Koncentrace schopnych lidi zintenzivnuje konkurecni prostredi a clovek ma snahu se vyrovnat tem lepsim. Naucite se lepe vyjadrovat, obetovat svuj volny cas ve prospech budoucnosti na rozdil od tech co jdou po SŠ pracovat aby meli hned na auto a telefon, maji vysokoškolaci schopnost si toto odpustit a soustredit se na dlouhodoby cil. Uz jen tento fakt je pro me z hlediska zamestnavatele dulezity. Vim ze ten clovek je schopen "neco" dotahnout do konce.

Avatar

Autor komentáře: Franta Kolouch

Datum vložení: 14.1.2004 19:28:08

Uplne souhlasim. Lidi jako Bill Gates, Paul Allen, Michael Dell, L. Ellison a John Carmack taky nemaji vysokou skolu a jeste toho moc nepredvedli, teda krome toho ze udavaji smer celeho IT..........

Avatar

Autor komentáře: Petr Pechacek

Datum vložení: 8.8.2002 13:08:36

Jako nej. marketingovy zvast hodnotim vyrok Marketing a PR Managera Tiscali Vladimiry Kralikove.

Predstavuju si to asi tak ze nekdo vtrhl do programatorske kobky a zeptal se co ze to tady jako pouzivaj za ten softver. Transformace odpovedi ve stylu (predpokladam) "No vsechno mozny, treba Notepad." na "Je jich opravdu nepřeberné množství – na portále Tiscali používáme pestré spektrum internetových technologií. Z těch nejvýznamnějších bych přesto vyzdvihl Notepad." je fakt kouzelna ;o)

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 8.8.2002 13:24:21

Odpovedel sis sam, co si myslis ze clovek "Marketing a PR Manager Tiscali" vi o webu ci programovani? :))) ti lide nejsou placeni za to, ze umi rozeznat dve verze wordu od sebe po prvnim pohledu, ale za to, ze jsou dobrymi manazery, dokazi firmu dostat mezi lidi a pracovat na tom... samozrejme pokud jde o kontakt a informace do takoveto specificky a velmi technicky zamerene skupiny ctenaru, bylo by jiste vhodne si nektere informace nechat alespon overit ... ale co mohu posoudit, vyroky vsech zucastnenych jsou plne perel, jedna za druhou (treba takovy nastroj na podporu viceuzivatelske prace typu tuzka a papir je taky super :)))) )

Avatar

Autor komentáře: Petr Vostrý

Datum vložení: 8.8.2002 13:41:33

Tady bych se ohradil - všichni lidé, teří odpovídali, dělali maximum pro to,aby odpovědi za něco stály. Berte to jako kamínek do mozaiky o obrazu o jednotlivých společnostech, z těch odpovědí si lze dle mého soudu vcelku slušný obrázek udělat. A osobně si myslím, že přemíra zasahování ze strany Intervalu by v tomto případě byla spíše na škodu.

Avatar

Autor komentáře: www.fuckmiscrosoft.com

Datum vložení: 8.8.2002 16:29:41

myslis, ze PR a Marketing manager nerozezna treba notepad a word? kdyby chtela placnout dobrej editor, placne word. ten notepad byl vtip, jestli ho lide posedli valkou nechapou, je mi jich lito..
myslis, ze marketing manager nezna notepad, ze to je nejjednodussi nastroj na psani na woknech? myslis, ze kdyz maj delat dobry jmeno firme, ze to reknou jako vaznou informaci ze pouzivaj nejjednodussi editor?
pro tve info - delam v marketingovy firme, vim co pisu...

Avatar

Autor komentáře: Petr Pechacek

Datum vložení: 8.8.2002 20:33:51

Notepad neni internetova technologie ani ze srandy ;o)

Nechtel jsem se do nikoho opirat, jen me to prislo jako dobra ukazka marketingovyho slohu, kde se slovo "kdeco" preklada jako "nepreberne mnozstvi nejmodernejsich technologii".

Avatar

Autor komentáře: Jirka Lahvička

Datum vložení: 9.8.2002 9:00:38

Opravdu si myslíte, že žádný profesionální programátor nepíše kód v Notepadu, nebo jsem to špatně pochopil?

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 9.8.2002 9:21:30

shrnu to, nikdo nenapa to, ze se to PISE v notepadu, ale to, ze z "nepreberneho mnozstvi internetovych technologii pouzivaji notepad" ...
ja jim to neberu ... ale nechapu, proc onen dotycny, ktery "dela v PR a marketingu" (i ulizecky delaji v PR a marketingovych firmach :)))) ) musi hned prechazet na zcela tupe osobni utoky typu lide posledli valkou, ktere s danym tematem naprosto nesouvisi ... mohu vas ujistit, ze mnozi "lide posledli valkou" vedi o IT a marketingu vice, nez vy kdy budete :)))))

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 9.8.2002 9:22:56

odpoved je o par prispevku dal ... hlavne ze se umis podepsat, hrdino (teda kdyz uz si tykame) :)))
Radek Havelka

Avatar

Autor komentáře: Luc

Datum vložení: 9.8.2002 20:47:29

No ja se bavim vasi diskuz :o)i

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 1.8.2003 0:16:39

Debata kdo ma jaký diplom je úplně mimo ... Já ze svých zkušeností můžu říci, že udělat VŠ může každý druhý , který bude mít zájem o "biflování učiva", pokud nekdo toto přenese přes mozek, pak má velkou šanci VŠ vystudovat , pro ty kdo hledají v něčem smysl a podstatu moc na VŠ v oboru IT nevidím vůbec žádnou prespektivu , jsou to ztracené roky , za těch 5 let co bych tam trpěl zastaralé a nepříliš flexibilní osnovy ,bych stačil rozject své vlastní porjekty a "samostudiem" strčit celé osazenstvo kantoru do kapsy. Nepíšu to zde z nějákého odporu k vysokoškolákům , ale opravdu z mých realných zkušeností. Mezi vysokoškoláky mam hodně znamých a jejcih názor je s mým naprosto totožný !

Centru něják vyrostl hřebínek na to, že mají nedostatek programátorů, které nemůžou uživit... BTW: Pán zapoměl poznamenat, že skoro všechny na externí spolupráci narozdíl např: od Seznamu , takže malé upřesnění co do počtu a mlžení ... co se SAMOUKU týče , tak to přesně jde vidět ty zkušenosti ... Když příjdu do kvalitní formy , která ví co chce , tak jejich první slova budou jaké máte REFERENCE - co dokážete a co jste zatím dokázal, jaké máte cíle ... na vzdělání se ptají až naposledy , takže takhle vyhranit se proti samoukovi je známka arogantního člověka, který drží přesně v ruce diplom a myslí si že spolkl moudro Dalajlámi.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz