Starší komentáře ke článku: Počítadlo přístupů v ASP.NET

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Stefan

Datum vložení: 6.5.2002 8:20:00

"dopomáhat různými těžkopádnými způsoby (#include)" když se tak dívám na kód v článku přijde mi např. v PHP používané include("soubor.php") o hodně jednodušší. Ten perex článku je prostě zavádějící zní mi to jako text z reklamních materiálů od MS.

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 6.5.2002 9:01:59

ASP.NET jako technologie je primarně určena pro vývoj ve Visual Studiu.NET, kde Vám vytvoření takovéhoto uživatelského prvku zabere zlomek času, oproti PHP/Notepad. Navíc tyto uživatelské prvky, můžete kompilovat samostatně a distribuovat jako binární kód ostatním, kteří by chtěli Vaše uživatelské prvky používat. Tato technologie určitě nabízí vývojáři mnohem více než jen #include a ikdyz to může znít jako z reklamních materiálů MS, jsou to zkušenosti.

Avatar

Autor komentáře: Stefan

Datum vložení: 6.5.2002 14:22:09

:O)) notepad jsem pod LINUXem zatím nepotkal a např. takovéto počítadlo v PHP jako objekt bude tak asi stejně dlouhý, možná o kousek kratší, kód který mohu také distribuovat a to nejen v binární podobě. Každý kdo ho potom bude chtít použít se může rozhodnout ho nějak upravit a předělat aby byl hezčí :O)), nebo ho může jenom použít.
Jinak i PHP má také svá vývojová prostředí kde takovýto návrh zabere možná pár kliknutí. Mimo to pochybuji, že víte kolik času je potřeba na vytvoření takovéto komponenty v PHP.
První věta vašeho příspěvku by měla být obráceně "Visual Studio.NET je primárně určeno pro vývoj aplikací pro ASP.NET" :O))
Mimo to srovnáváme nesrovnatelné, aplikace takovéhoto rozsahu budou v prostředí jako je PHP vždy jednodušší. Pravý opak nastává až u daleko složitějších kousků.

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 6.5.2002 15:31:21

Ja jsem nezacal se srovnavanim s PHP, to Vy. ;) Je to sice hezke, ze si ho kazdy muze upravit k obrazu svemu, ale nektere firmy ze zivy prave vytvarenim takovychto User Controls, takze Vase myslenka volne upravitelneho zdrojoveho kodu pro ne nebude zrovna potesenim. A s Vasi vetou, ze "Visual Studio.NET je primárně určeno pro vývoj aplikací pro ASP.NET" bych si take dovolil nesouhlasit, protoze VS.NET je urceno nejen pro vyvoj ASP, ale i klasickych klientsky aplikaci a to ve vsech podporovanych jazycich(mimochodem nekde jsem videl i alpha verzi projektu PHP.NET). Jinak tvorba komponent ma podle me navrh oproti include, protoze to potvrzuji nejen OOP jazyky, ale i komponentarni technologie(COM, COM+....). To bychom potom mohli tvořit webove aplikace v cistem C. Ale souhlasim s Vami s tim, ze tyto vyhody projevi az pri vetsich projektech, nez je pouze domaci stranka s jednim pocitadlem ;)

Avatar

Autor komentáře: Stefan

Datum vložení: 7.5.2002 12:01:57

Vytvářím na zakázku weby i jejich komponenty a dodávám je v čitelném zdrojovém kódu to je špatně ???
"Jinak tvorba komponent ma podle me navrh oproti include" bude asi třeba si ujasnit o čem mluvíme "include" je v PHP něco jako v .NET Register (proč mi pořád ta syntaxe .NET připomíná JSP :O))) nebo import v JAVA. Takže include vloží kód s objektem. Potom ve stránce vytvoříte objekt pomocí new a můžete s ním pracovat. Takže je to OOP a nedá se to srovnávat s C. Dnes snad kromě C všechny na webu používané jazyky jsou objektové a jdou v nich tvořit komponenty. .NET není nic nového ani převratného tedy vlastně ano oproti ASP je to bomba, která tu ovšem již dávno byla :O)))
Nechme radši této debaty byla by na dlouho každý jsme na jiné straně a ani jeden se nedáme. Takže ať je vaše práce v .NET úspěšná a já se loučím s touto diskusí.

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 7.5.2002 18:30:22

Zdravim, urcite to neni spatne :) Kdyz po Vas nekdo bude chtit komponentu i se zdrojovym kodem na zakazku, proc mu ji nedodat, ale zrovna tak se prodavaji komponenty bez zdrojovych kodu, jako se prodava software.
Pri utoku na PHP jsem mel na mysli to, ze v nem neni mozno vytvorit nejakou kompilovanou cast(opravte me jestli se mylim, v PHP moc nedelam :o).
.NET bych tedy moc s PHP nesrovnaval to bych nechal na flamewar ASP x PHP, spise bych ho prirovnal prave k technologii JSP.
Mate pravdu, kazdy jsme na jine strane, dekuji za prani, at se Vam tez dari, s pozdravem Michal Naiman

Avatar

Autor komentáře: Stefan

Datum vložení: 7.5.2002 22:54:40

jen odpovím
kdy� já nějak dluho u� �iju ve světě kde v�echen SW je včetně zdrojových kódů a tak i moje práce tak automaticky vypadá :O)))
PHPxASP psal jsem dvě verze autoesa.cz první v ASP a druhou v PHP musím říct �e v�e co jsem si v ASP buď musel napsat sám nebo koupit je v PHP buď ji� zakomponováno nebo je to volně ke sta�ení na webu. Například PHP umo�ňuje generovat obrázky a spoutu dal�ích věcí.
Jinak PHP se nekompiluje, ale je mo�né vytvořit pou�itelnou komponentu bez čitelného zdrojového kódu (tak jste to doufám myslel) pomocí Zend-Encoder <a href='http://www.zend.com/store/products/zend-encoder.php' target='_blank'>http://www.zend.com/store/products/zend-encoder.php</a> vznikne tak kód který není čitelný ale server ho doká�e interpretovat pomocí Zend-Optimizer. Ov�em moc se to asi nepou�ívá cena Encoderu je dost vysoká.
Pokud budeme chtít srovnávat .NET a JSP není co srovnávat MS dobře kopíroval to dobré, tak�e pro JSP mluví jen věkový náskok a také z mého pohledu otevřenost. Mů�u si vybrat jaký server software pou�iju. Celá technologie včetně vývojového prostředí i serveru se dá pořídit ji� od 0$. Doká�e tohle .NET ??;O) ne a ani o to nestojí já vím. Nedovedu si představit, �e bych do svého podnikání se ziskem tak na nájem a telefon, měl investovat peníze je�tě do software. To bych umřel hlady :O))), ale to u� je moc moc OT.
S pozdravem Pavel ©varc

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Tichý

Datum vložení: 7.5.2002 23:11:55

Neni to zas tak kriticke, jak se muze zdat. .NET jako platforma je zadara, takze se diskuze redukuje na naklady WinServer X LinuxServer. Windows je drazsi - o tom se diskutovat nemusi.

Avatar

Autor komentáře: Stefan

Datum vložení: 9.5.2002 8:59:13

No tak tohle si nemyslím. Mluvil jsem o tom že je k dispozici také vývojové prostředí (Netbeans) čímž se finanční rozdíl značně prohlubuje. Také aplikace dnes není představitelná bez databáze, server je nutno zabezpečit proti útokům atd atd Nemyslím tedy že tento rozdíl je jenom o nákladech na server. Pracoval jsem jako technik na sítích a vím že jak si jednou koupíte software od MS platíte jim za všechno a pořád. Tato debata je opravdu již značně daleko od tématu článku a navrhuji jí nechat spát. Pokud chcete dokázat že máte pravdu napište článek ve kterém spočítáte náklady na server .NET a já na oplátku spočítám náklady na LINUX nebo FreeBSD platformu pro JSP :O))

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 9.5.2002 11:36:02

Zdravim, jeste si neodpustim reagovat na Vas prispevek, je to uz sice mimo tema, ale pro ctenare to muze byt poucne. K .NETu jsou k dispozici take vyvojove prostredi zdarma a k J2EE jsou take vyvojova prostredi ktera jsou placena. Ta sama situace nastava i s databazovym strojem. MS platite, ale nemusite za vsechno. U jejich produktu platite spise za to, ze k nim dostavate technickou podporu. Kterou k jinym "freeware solutions" ziskate jen stezi (nerikam u vsech, nekteri freeware autori jsou celkem vstricni :) Naklady jsou tedy vestinou zavisle spise na tom, co na tom serveru chcete provozovat a jak. Kdyz vemu Microsofti port .NET frameworku na FreeBSD, tak se musim zakonite dostat s cenou na stejnou castku jako Vy, tzn. 0kc. Dekuji za napad, musim to hned vyzkouset postavit server s .NET frameworkem s nejakou aplikaci v ASP.NET za free cenu :o)
S pozdravem Michal Naiman

Avatar

Autor komentáře: jeeff

Datum vložení: 6.5.2002 11:05:33

no v tom jpegu pocitadlo vyzera fakt krasne...

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 6.5.2002 13:23:16

Nikdo Vás nenutí použivat JPEG, muzete klidne použít syntaxi
picture.Save(Server.MapPath("counter.jpg"), ImageFormat.Bmp);
nebo jakýkoliv jiný grafický formát. Je to věčné dilema, mezi kvalitou a velikostí.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 6.5.2002 13:29:17

Zdravim,

mam jenom poznamku, neni to samozrejme zadne dilema mezi kvalitou a velikosti, pro obrazky s malym poctem barev a velkymi jednobarevnymi plocha se ma pouzivat jednoznacne GIF, pripadne PNG a nikoli JPEG, ktery ma sve pouziti zejmena o fotografii s velkym poctem barev.

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 6.5.2002 13:53:39

Proc ne. Zkousel jsem i gif, ten vsak zabira vice. Tato volba uz je ale na kazdem individualne.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 6.5.2002 14:51:16

A kolik jste dal barev?

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 6.5.2002 15:38:51

Pri vytvareni bitmapy, ktera se pote prevadi do GIFu je to takto new Bitmap(width, height, PixelFormat.Format24bppRgb); Takze to ASP.NET asi prevadi do nejvyssi mozne GIF kvality->zmenou toho by se dalo docilit snizeni objemu dat.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Tichý

Datum vložení: 7.5.2002 3:35:41

Zdravim a dekuji za pekny clanek. Mel bych jedno upozorneni. Z daneho pristupu existuje nebezpeci - pokud v danem okamziku budou pristupovat ke strance 2 (nebo vice) uzivatelu, nebude zapis mozny. Metoda Image.Save() neni public static a tudiz neni thread safe (viz dokumentace MSDN).

Dal jsem si tu praci a otestoval komponentu ve Application Test Center. Vysledky nastesti nejsou az tak spatne - v pripade 5 soucasnych pripojeni 5% spatnych odpovedi.

Mozna bych spis doporucil do hlavni stranky jenom vkladat <asp:Image ... ImageUrl="counter.aspx"> a v counter.aspx generovat obrazek a pridavat jej do Response s odpovidajicim mime encodingem. Ale je to jenom takovy napad - ono pro ilustraci toho co mela, komponenta v clanku funguje vice nez dostatecne.

Preji hezky den , Tomas

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 7.5.2002 17:10:18

Ano o problemu s metodou Image.Save() vim, take jsem si s ni hral s ATC, ale jelikoz je clanek urcen pro ctenare zacinajici v .NET, tak jsem nechtel vytahovat problemy multithreadingu a osetrovani thread safe. Ale dekuji za pripominku, pro profi nasazeni by bylo urcite nutne tuto chybu odstranit. Generovat obrazek a pridavat jej do Response jsem take zkousel, ale jelikoz puvodne melo toto pocitadlo jeste vlastnost Text/Image, tak jsem nejak nedomyslel jak nastavovat promenlive mime encoding v zavislosti na tom, zda je textove ci graficke. Hezky den, Michal Naiman

Avatar

Autor komentáře: Premysl Herold

Datum vložení: 10.5.2002 8:27:11

Mozna blbej dotaz, ale co to je ten Application Test Center?

Avatar

Autor komentáře: Michal Naiman

Datum vložení: 10.5.2002 13:31:58

Application Center Test je aplikace na testování výkonnosti Vašeho webu. Vytvoříte si kolik chtete souběžných připojení, jak a kam a necháte testovat. Nakonec dostanete statistiky a jiné cenné údaje o Vašem webu. Pro bližší informace zkuste tuto adresu: <a href='http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/act/htm/actml_main.asp' target='_blank'>http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/act/htm/actml_main.asp</a>

Avatar

Autor komentáře: Premysl Herold

Datum vložení: 10.5.2002 13:59:08

Dekuji

Avatar

Autor komentáře: Ales

Datum vložení: 17.5.2002 17:36:59

Kde se to da stahnout?

Avatar

Autor komentáře: Tomas Tichy

Datum vložení: 17.5.2002 18:16:33

Je to soucasti Visual Studia .NET Enterprise. Podobna vec je Web Application Stress Tool (nebo neco v tom smyslu) a je to volne ke stazeni na microsoftu.

Avatar

Autor komentáře: Ladislav Janeček

Datum vložení: 26.10.2008 17:57:35

Mám takový malí problém, při zapisování hodnoty do counter.txt, se přičte 2. takže návštěvnost se zvíší o 2. a ne o 1. Jak to opravit??. A další, anketa je Aqua modrá, barva je modrá ikdyž ji nikde nevidím nastavenou, a i gdyž nastavím backcolor = Green, třeba, tak je pořád Aqua mudrá. Děkuji. Ladislav Janeček

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz