Starší komentáře ke článku: Píšeme pro web - květinový přiklad
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 19.10.2004 0:41:15
jménem a adresou zákazníka či dokonce citátem z jeho děkovného dopisu.
... to ve mně budí vždy spíš nedůvěru a ostražitost...
Datum vložení: 19.10.2004 5:19:41
Pane jsme na tom podobně. Jen je až nepředstavitelně mnoho lidí co na tyhle věci stále slyší. Pro které tenhle med je stále ještě dost sladký. Mám v rodině velice úspěšnou podnikatelku o jejíž inteligenci lze stěží pochybovat. Té se doma válí takových klumpů z různých teleshoppingů a a obrázkových katalogů, že jsem zíral. Přišla na to řeč a vylezlo z ní, že "už si dává bacha" a když kouká na televizor, tak musí mobilní telefon zůstat v kuchyni. Než pro něj dojde, tak si většinou všechno rozmyslí. Když ho má ale vedle sebe na stolku, tak je zavolání a obědnání třicetidílné sady na zdobení cukroví s jedinečnou pastou na čištění toaletních mís zdarma otázkou pár sekund.
Datum vložení: 11.11.2004 22:04:09
Jsem poněkud starší, o trochu více než základně vzdělán. I přes tento handicap bych si Vás dovolil upozornit na drobný rozdíl mezi obědem a jednáním. To slovo vypadá tak hrozně, že jsem nemohl reagovat jinak... sri.
Hezký den.
Datum vložení: 13.10.2008 9:55:02
A jinak jí chutná objed, když oběde město.
Datum vložení: 20.10.2004 14:03:56
A co ve vás nebudí nedůvěru a ostražitost? Když výrobce pochválí sám sebe?
Datum vložení: 19.10.2004 12:30:23
jen jsem si všimnul "paní Hanzalová poslal" zní to docela komicky jinak velice poučné díky
Datum vložení: 19.10.2004 12:55:39
Opraveno. Děkuji za upozornění.
Datum vložení: 20.10.2004 0:44:45
Pane Prokope, vrele diky za Vase clanky.
Koukam, ze na to, jak se tu jindy vasnive debatuje a kdekdo je "mistr sveta", tak kdyz dojde konecne na vyzvu k akci, vsichni mlci.
Ja si prozatim taktez netroufam, ale uz se moc tesim az zacnete.
Datum vložení: 20.10.2004 11:26:00
a není to spíš proto, že ostatní, co umí (internetový) marketing a sales, nemají důvod tím ztrácet čas a přispívat někomu jinému k jeho businessu? ;-)))))))
Datum vložení: 20.10.2004 17:34:26
Není. Ti, co dělají (internetový) marketing a sales, nemají čas aktivně se zapojovat do žádných diskusí. Zatím co ti, kteří si myslí že umí (internetový) marketing a sales, mají vždy spoustu výmluv a argumentů, proč zrovna nemohou, právě když mají možnost ukázat, že doopravdy něco umí.
Datum vložení: 20.10.2004 18:37:33
Internetový marketing se dělá mj. právě aktivní účastí v různých online diskusích :-)
Jinak ovšem nejde o to, aby tu někdo předváděl, co umí, nýbrž naopak to, co neumí. Seriál není určen profesionálním textařům, ale amatérům a začátečníkům.
Datum vložení: 20.10.2004 3:22:33
vyhledem k pokročilé hodině to asi nebude dokonalé, ale zatím nulový počet příspěvků jsem vzal jako výzvu :) Počet slov cca 400, možná by se to dalo trochu osekat, ale jsem přesvedčen, že to může fungovat i takto. Kapitálkami psaný text označuje nadpisy, [takhle zase jsou označeny odkazy].
-----------------------------------------------------------------------------------------
KVĚTINY OD NÁS ROZZÁŘÍ VAŠE OKNA I SRDCE VAŠICH PŘÁTEL
Máte ve vašem bytě, domě či kanceláři okno? Pak můžete být naším zákazníkem! Už za 399 Kč můžete mít truhlíky s květinami na míru přesně pro vaše okno, balkón či terasu. Pokaždé originální, pokaždé dle vašeho přání, pokaždé pečlivě ošetřené profesionální [zahradnicí] a [květinářkou].
Nabízíme vám více než 300 předem připravených truhlíků, [přesvědčte sami o jejich půvabech v našem katalogu]. A pokud si přece jen nevyberete, jsme připraveni vám poradit s výběrem dle vašeho vkusu a osázet truhlík podle vašeho přání. A to vše po celý rok, od jara do Vánoc, od letniček po stálezelené zimní truhlíky!
PROČ SI NECHAT VYZDOBIT OKNO OD NÁS?
=> Váš dům, kancelář či obchod prohlédne, uděláte radost nejen sobě, ale i svému okolí. Lidé se na vás budou usmívat a sousedi vám budou závidět.
=> Budete mít bezkonkurenčně největší výběr. V [našem katalogu] naleznete několikanásobně více rostlin, než v běžném zahradnictví.
=> Ušetříte čas, který byste museli strávit běháním po zahradnictvích a rýpáním se v hlíně. U nás máte vše na jednom místě a pokud si vyberete, vaše okno ozdobíme do týdne kdekoli po České republice.
=> Ušetříte peníze: naše odborně ošetřené rostlinky vám vydrží déle. Pokud jakákoli rostlina v truhlíku od nás naší vinou zvadne, zdarma vám vyměníme celý truhlík za nový.
=> Poradíme vám, jak se o truhlíky starat, aby stále vypadaly jako nové. Nic není ošklivější než uvadlé květiny. S našimi radami se vám nic takového nepřihodí. Nebudete si vědět rady se zaléváním nebo uskladněním na zimu? [Napište do naší poradny] a rádi vám pomůžeme.
MÁTE VLASTNÍ OKNA VYZDOBENÁ? DARUJTE TRUHLÍK JAKO ORIGINÁLNÍ DÁREK!
Nikdy nevíte, čím obdarovat partnerovu matku či si lámete hlavu nad vhodným dárkem k padesátinám Vaší šéfové? Věnujte jí truhlík od nás a máte po starostech! V pohodlí domova si vyberte truhlík z [našeho katalogu], včas jej objednejte a nechejte doručit zvláštním květinovým kurýrem domů, nebo přímo v dárkovém balení adresátovi. Spokojenost zaručena!
[Chci vědět více o dárkových truhlících]
STÁLE VÁHÁTE, ZDA JSOU NAŠE TRUHLÍKY PRO VÁS TO PRAVÉ?
Truhlík s květinami patří ke krásnému oknu jako duha k deštivému dni. Neuvidíte je pokaždé, ale potěší vaši duši. [Podívejte se], jaká okna jsme již ozdobili a [přečtěte si], kolik radosti již rozdali našim zákazníkům. A pokud si ani potom nebudete jisti, zda je i pro to vaše okno truhlík vhodnou ozdobou, rádi vám poradíme, stejně jako desítkám spokojených zákazníků před vámi. [Stačí se nám ozvat].
Datum vložení: 20.10.2004 9:52:16
Mě to připadá celkem pěkný.
Ale stejně jsem zvědav, co na to řekne pan Prokop :)
Datum vložení: 20.10.2004 17:54:51
I mě se to líbí. Popravdě řečeno už netrpělivě čekám, až se tu někde objeví URL na ten chystaný web, abych si mohl nějaké ty truhlíky pro svou přítelkyni objednat :)
Datum vložení: 20.10.2004 18:58:23
Díky za odvahu, že jste začal jako první. Váš text je pěkný, ale potřeboval by trochu učesat a zkrátit. Úvodní stránka nemá za cíl přímý prodej, nýbrž jen vzbuzení zájmu, takže by měl stačit kratší text.
Namátkou bych navrhoval tyto dvě úpravy:
1) Větu "Máte ve vašem bytě, domě či kanceláři okno?" bych vypustil. Okno snad má skoro každá místnost či dům, takže je to jen řečnická otázka, která ani nezpřesňuje cílovou skupinu. Celý první odstavec by tedy mohl znít třeba takto:
"Truhlíky s květinami přesně na míru pro vaše okno, balkón či terasu můžete mít už za 399 Kč. Pokaždé originální, pokaždé dle vašeho přání, pokaždé pečlivě ošetřené profesionální [zahradnicí] a [květinářkou]."
2) "sousedi vám budou závidět" -- závist zde může být důležitá emoce, ale je vnímána negativně, takže bych ji v textu nezmiňoval explicitně. Věta by tedy mohla znít např. takto: "Lidé se na vás budou usmívat a sousedi budou váš dům obdivovat."
Datum vložení: 20.10.2004 20:17:43
Díky za připomínky, rád jsem přispěl troškou do mlýna. Jsem zvědavý na další odvážlivce :)
Tímto odpovídám i k předchozímu threadu diskuse: pár webů jsem už napsal nepovažuju se za úplného začátečníka, a snad právě proto jsem si to chtěl zkusit takhle veřejně. Jak napsal pan Prokop, i diskuse jsou součástí internetového marketingu.
Datum vložení: 20.10.2004 20:28:25
nevím, mně to přijde takové odosobněné... nevím jak to jinak popsat, ale vnutila bych tam něco hřejivě rodinného, babičkovského:
"Kolikrát jste snili o pěkném záhonku bylinek? A teď ho můžete mít doma. Kolikrát si Vaše babička nebo dědeček posteskl po čerstvém koření? I to už není problém Že to není možné? Vyberte si z [více než 50 základních bylinkových zahrádek v truhlíku]."
A také tam chybí osobnost dvou zakladatelek, přeci jen květiny jsou citová záležitost:
"Kdo se Vám věnuje v péči o zákazníka?"
Datum vložení: 20.10.2004 20:50:17
odosobněné... můžete mít pravdu, záleží na vkusu.
S osobností zakladatelek jsem si moc hrát nechtěl, alébrž je neznám, a fabulovat v tomto případě by nebylo úplně fér. Nicméně věta "Kdo se Vám věnuje v péči o zákazníka?" by určitě zákazníkovu mysl zaměstnala dostatečně dlouho, co tím vlastě copywriter chtěl říct :)
Datum vložení: 20.10.2004 21:15:10
Souhlasím s vámi, že osobnosti obou zakladatelek by se měly do webu promítnout. Určitě by tam měly být i jejich fotografie, nejlépe přímo při práci s květinami. Otázka ovšem je, zda už na úvodní stránce, protože potenciální zákazníky většinou zajímá dodavatel až poté, co ho dostatečně zaujme produkt.
Ty bylinky jsou dobrý nápad. Moje žena by je brala hned :-)
Datum vložení: 20.10.2004 23:22:41
dokonce bych myslel, že bylinky mohou být námětem na samostatný byznys :)
Datum vložení: 21.10.2004 19:16:33
ono, o nápady na vylepšení původního nápadu je dost, větší problém mám zaměřit se na již dané...
možná by hned na úvodní straně mohla být fotografie dam a okolo nich spousta květináčů (i přidaných koláží)... prostě aby to vypadalo, že ty květiny jsou to nejlepší co kolem sebe mít a ony se za svou práci rozhodně nestydí...
a "kdo se vám věnuje..." byla jen jedna z možností... asi by se pro tento případ hodilo spíš: Nevíte, co vybrat? Nedivíme se Vám a nabízíme Vám [svou pomocnou ruku]."
dobře, nebude ze mne copywriter :o))
Datum vložení: 21.10.2004 21:29:06
"Vnutila" je z mého názoru to správné slovo v kontrastu z hřjivim. <B>A teď ho můžete mít doma. </B> jinak <B>A pokvete na jih ale i tam kde jsou Vaše okna.</B> (vnucení představy pohledu odkukoli, mimo: firma zajišťuje květiny které pokvetou i ve stínu panelového domu nejen na jih, myslim si že každý má starost zda mu květiny porostou, toje podle mne záruka v investici). Jen rozšíření, babka i dědek má vlastní přesnou představu co jim doma pokvete. Ale pokud je text uvedem v kontextu, tak bych se zaměřil pár slovy na všechny. Maš pravdu bylinky jsou konkrétnější (upřímnější, voňavější a zdravější ,sám jsem bylinkář) tak zdůraznit že se bavíme o obojich. OK.<br> Názor začátečníka za radu dík. Zdravím čitatele.
Datum vložení: 20.1.2007 17:18:45
Pane Prokope, reaguji na poslední větu. Myslím si, že lidé se na vás nebudou usmívat jen proto, že máte na okně, terase, či balkónu pěkné květiny..
Datum vložení: 22.10.2004 14:02:26
Ja si myslim ze v nazve by sa nemalo vyskytovat slovo zacinajuce na NE.
Priklad "PROČ SI NECHAT" pri rychlom citani to evokuje nieco zle, nefunkcne.
Inac je to dobre.
Datum vložení: 22.10.2004 15:43:17
To je dobrý postřeh. Negativní formulace opravdu nebývají nejšťastnější, obzvlášť v titulcích. A někdy může negativně působit i něco, co ve skutečnosti negativní není.
Máte dobrý smysl pro detail.
Datum vložení: 4.12.2006 9:43:39
Měla bych zájem o dárkové truhlíky s květinami. Prosím o zaslání katalogu, případně www stránky, či e-mailu. Děkuji. Stoklásková
Datum vložení: 21.10.2004 2:22:15
Další pokus o kompletní text úvodní stránky - částečně jsem se inspiroval již předchozím návrhem.
formátování:
<B>tučně</B> + podtržení - nadpis vyšší úrovně
<B>tučně</B> - nadpis nižší úrovně
[] - odkaz
[()] - doplňující vysvětlení odkazu
** - obrázek
<B>Potěšte sebe i své blízké půvabnou květinovou výzdobou</B>
-------------------------------------------------------------------------------------
"Každá květina je duší rozkvétající v přírodě"
Gerard De Nerval
Zkrášlete okna, terasy, balkony či zahrady Vašich domovů a firem květinami, a objevte tak cestu k srdcím ostatních lidí. S maximální péčí a citem zvolená květinová výzdoba se stane Vaší chloubou po všechna roční období.
* vpravo vedle předchozího textu umístěný obrázek obou usmívajících se dam s květinovou výzdobou na pozadí *
<B>Estetické cítění společně s perfektní znalostí rostlin</B>
-----------------------------------------------------------------------------
Kombinace dlouhodobé praxe [květinářky] a [zahradnice] zaručuje vhodnost použitých květin se současnou estetickou dokonalostí. Na základě Vašich přání Vám pomůžeme zvolit nejvhodnější řešení v závislosti na ročním období, místě a způsobu pěstování. Samozřejmě získáte i spoustu [dalších rad a doporučení (na poradnu, často kladené dotazy či typy)], aby květinová výzdoba byla co nejdéle potěšením pro Vás i Vaše přátele. Důkazem jsou [naši spokojení zákazníci].
<B>Co Vám můžeme nabídnout</B>
------------------------------------------------
<B>hotové květinové truhlíky</B>
Pro různá roční období – od jarních a letničkových truhlíků přes podzimní aranžmá až po stálezelené zimní truhlíky. Stačí si jen [vybrat z našeho katalogu].
<B>osázení truhlíků či celé zahrady</B>
Poradíme nebo sami osázíme Vaše truhlíky a pomůžeme Vám ze zahrady udělat příjemné místo pro trávení volných chvil. [Sdělte nám Vaše přání a požadavky (na stránku s kontaktním formulářem)] a můžeme začít.
<B>kompletní služby pro Vaši firmu</B>
Nechte všechny Vaše starosti s květinovou výzdobou Vaší firmy a jejího okolí na nás. Zákazník se rád vrátí do prostředí, kde se cítí příjemně. [Podrobnější informace o nabízených službách].
<B>to vše v rámci celé ČR a za přijatelné ceny</B>
Základní květinový truhlík a tím i dlouhodobé rozzáření Vašeho okolí nemusí stát více než 300 Kč. Doručení je možné v rámci celé ČR – specializovaná přepravní služba zaručuje, že nedojde k poškození zásilky během přepravy. [Kompletní informace o způsobu přepravy].
<B>Květiny – dárek, který potěší</B>
-------------------------------------------------
Dávno platí, že květina je klíčem k ženskému srdci. Není příliš věcí, které potěší ženu více. Originální dárek v podobě květinového truhlíku nebude rozhodně krokem do neznáma. [Vyberte si sami (na katalog)] podle vlastního uvážení nebo [nás kontaktujte] a společně vybereme vhodný dárek.
====================================================
Délka textu je okolo 300 slov - pokud vynechám slova, která na stránce nebudou () a **
Myslím, že by firmy nejen ocenily kompletní nabízený servis, ale zároveň by mohly představovat finančně zajímavý okruh zákazníků. Výběr květin + osázení + dlouhodobá údržba představuje jistotu dlouhodobějších příjmů - samozřejmě za předpokladu, že zákazník je spokojen.
Návrhy jako úspora času a peněz a delší trvanlivost jsem úmyslně neuvedl na hlavní stránku - myslím, že to nejsou hlavní důvody koupě podobného produktu/služby - někam hlouběji do webu bych však tyto informace rozhodně zařadil.
Ještě drobná poznámka - určitá konkurence na trhu rozhodně je:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.vladeko.cz/' target='_blank'>http://www.vladeko.cz/</a>
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.kvetiny-sos.cz/' target='_blank'>http://www.kvetiny-sos.cz/</a>
Datum vložení: 21.10.2004 10:12:06
nejlepší reference o daném tématu je podle mého názoru
Velký úspěch v malém podniku Hans-Peter Zimmermann ISBN 80-85872-52-8 nakl. MOTTO 1997
opravdu stojí za to prečíst
obsahuje výborný popis psychologie reklamního letáku a jeho grafické úpravy
není to dlouhé a je to výhradně praktické, žádné akademické kecy o marketingu od nějakého teoretika z fakulty bůhvíčeho
Datum vložení: 21.10.2004 10:31:23
Připadá mi, že reagujete na něco úplně jiného než na můj příspěvek a ještě k tomu na úplně špatném místě - možná to je jen pocit.
Datum vložení: 29.10.2004 7:15:40
Nemela to byt reakce na vas konkretni Dobry prispevek ale prihozeni dobreho zdroje o tematu. Pokud jste si to vzal osobne, tak tak to zadnem pripade nebylo mysleno. Zrejme jsem spravne mel zmacknout jine tlacitko reagovat , aby byl prispevek v samostatnem vlaknu. Omlouvam se.
Datum vložení: 21.10.2004 10:12:47
No me prijde, ze z tohoto textu neni vubec zrejmy obor predstavovane firmy. O truhlicich je rec az v nabidce, tedy ve treti sekci, coz mi prijde dosti pozde (v te dobe uz navstevnik klika na BACK).
Datum vložení: 21.10.2004 19:55:22
Zahrádka v srdci domova
Květinový truhlík se vejde všude. V kuchyni pomůže bylinkový, v obývacím pokoji potěší květinový.
Nebuďte omezeni ročním obdobím, nečekejte na jarní probuzení. Pořiďte si svou zahrádku v truhlíku už dnes a užívejte jarní přírody v zimě, v klidu domova.
Truhlíky jistě ocení i firmy, které jimi mohou vhodně doplnit prostory pro zákazníky i zaměstnance. Ozvláštněte jimi i Vy své kanceláře a uvítejte zákazníky v příjemném prostředí!
Kvalita jen z rukou odborníků
Naše rostlinky jsou vybírány a vysazovány se zvláštní péčí. I proto si můžeme dovolit Vám poskytnout 30 denní záruku vrácení peněz.
Spojení krásy a zkušeností
//fotka zakldatelek s truhlíky// Zakladatelky firmy, zahradnice a květinářka, jsou podmínkou dlouhotrvající spokojenosti zákazníků, kteří se na ně mohou kdykoli obrátit.
Pravidelně také aktualizujeme nejčastěji kladené otázky ke květinovým truhlíkům a tipy na jejich vylepšení a bohatší růst.
Nečekejte
Už za týden můžete mít kdekoli po celé ČR svou vlastní zahrádku v truhlíku, nebo originální dárek.
Přepravu zajišťují speciální vozy s umělým klimatem a vyškolený personál Vám poradí jak květinky opečovávat. Samozřejmostí je speciálně sestavená příručka ke každému truhlíku.
Každý truhlík může být originál
Hledáte něco speciálního? Zeptejte se nás, co je nemožné!
Do 24 hodin Vám nabídneme řešení šitá na míru Vašemu pokoji, balkónu, zahradě či kanceláři. Podívejte se na již uskutečněné projekty. //odkaz na refenrence, reakce klientů//
Katalog produktů
Prohlédněte si základní typy květin přehledně rozdělené anebo si nechte nezávazně spočítat truhlík dle vlastního přání. //- tady bude odkaz na katalog jednotlivých rostlinek, druhy květináčů, atd...//
Datum vložení: 21.10.2004 20:13:25
Vynechal jsi "toho" víc než můžu reagovat z tvého článku, tak přímo k podmětu. Těšim se na 2.
<B>Proč?:</B>
Budu mít radost, když rostliny porostou, pokvetou a osvěží šeď města.
<B>Bavíš se o rostlinách. </B>
Budu mít radost, když rostliny porostou, pokvetou a osvěží radost z toho co "kolemjdoucí" uvidí. (z toho co je vidět)<br>
Čenář se též může obávat, zda se dokáže o rostliny správně starat. Tuto obavu lze vyvrátit ujištěním, že se všechny rostliny dodávají i s návodem na jejich péči.<br>
Tuto obavu lze vyvrátit ujištěním, že se jedná o rostliny kreré jseu vybrány z pečí o zákazníka a místo kde porostou.
Cena je výběr, tedy jasná pro výběr, koho zajímá cena je potenciální zákazník a našel co hledal a nebo posuzuje názor jiného či vyběr jiného.
Konec: text není v "přesvědčení zákazníka" ale v poznání zákazníka tedy to co chce. Cílené zaněření v první osobě. Hledám kytku, pugét anebo truhlík na míru, pro místo kde žijete. :-) zda čteš zdravímtě.
Názory ostatních neznám!
Datum vložení: 22.10.2004 16:20:26
No, tak som sa rozhodol to skúsiť aj ja, je to len taka skica, určite sa to dá urobiť ináč, ale čo už na jednu stránku je tych informacii dosť. A prosím, prepáčte moju češtinu, aj keď sa mi veľmi páči, predsa len nie som rodený čech :-) Upráva je len tak zhruba, nadpisy hrubým písmom, položky zoznamu začínaju hviezdičkou...
Anton Pitak, softpae.com
**********************************************************
<B>Peťulka & Evička – vaše květinové truhlíky pro radost duše i potešení oka!</B>
<B>Potešte sebe i svou susedku...</B>
Pro duši každý ženy jsou květinky a krásne květinove zahrádky tím nejlepším lékem a pocit klidu při vysádzení te své zahrádky nemúže pochopit ani Vaš manžel.
* Potěšte sebe i svou susedku hotovým truhlíkem s kvetinkou, vyberte si z celé palety osázených, letničkových i stálozelených truhlíku.
* Nebo zpříjemněte svou kancerář a domov nejen hotovými truhlíky, klidne nám zašlete vaše požadavky, a my vam zašleme nabídku, které neodoláte.
* Nebo přenechte všechny starosti nám a my Vám návrh vaši záhrady radi připravíme.
<B>Kupte květinový dárek pro Vaši přítelkyni.</B>
Nemusíte se dlouhé dni trápit s tím, co Vaši přítelkyni koupit, objednejte si specialni dárkové balení hlineného truhlíku s květinkou, které potěší každou ženu.
<B>Pohledtě do zahrádky…</B>
Prohlednete si náš katalog, nechte se inspirovat tou podmanivou rozmanitostí květin a nájděte si ten svuj koutik v naši malé zahrádce.
<B>Něchte květy na nás…</B>
Nemrhejte svuj čas a talent trápením se ze zařizovaním živé květinové výzdoby. Přenechte to nám. Zažídime Vám kompletne celou kancelář, firmu či hotel. Dodáme hotový osázený truhlík, aniž byste museli cokoli shánět, výběr rostlin přizpůsobíme Vašim požadavkům, stanovišti a ročnímu období, nebo zařídíme osázení Vašich prázdných nádob.
Napište nám vaši požadavku a my všechno zařídime za Vás. Vy se klidne věnujte vašemu podnikáni.
<B>Co jěšte nevíte?</B>
Naše truhliky, květiny a služby Vám poskytneme kdekoliv v ČR a rádi Vás uvítame i v naši specializované prodejne v Praze na Václavskem náměsti. Většinu našeho sortimentu sme schopni Vám dodat do 3 pracovních dnu, při specifických objednávkach zaručujeme dobu dodáni 2 týdny. Díky naším skleníkum Vám garantujeme vždy krásný vzhled a trvanlivost našich rostlin a samozřejmne, nezapomíname ani na příručku pre pěstitele, kde najdete všechno proto, aby Vám vaše květinky vydrželi co nejdéle.
Datum vložení: 23.10.2004 1:53:30
Nepoužíval bych slovo "duše" odvádí od názvu, to samí u slova "klidně" je odosobněný, zaráží.
"A my" na sebe upozornim až při obědnávce, přece né ve větě kde něco nabízím, člověk který hledá to co chce tě teprve pozná z toho co nabízíš v té představě kterou předkládáš.
"Pro duši každý ženy jsou..."Pokud se zaměřit na ženy přímo tak "potěšíte ženu ( či.. svou ženu).... ." mluvim k muži a oslovuji ženu (nepřímo, ženská si svuj názor hned udělá, z toho co se píše ... vtomto případě. (doufám že mě za tuhle větu žádná ženule nebude bít) atd.
Je to slovíčkaření ale líbí se mi první odstavec který jsi napsal, je v jinym duchu než to co dáváš k přečtení ("jakoby působyl upřímněji")
Touhle cestou se ale dostanem k textu který už nikdo nechápe a přesto se podle něj bude řídit, to by bila ale pitomina.
Ale moc pěkný. Zdravim.
Datum vložení: 23.10.2004 9:13:57
Dovolím si prezentovat své stručné shrnutí dosud předložených návrhů. Třeba to někomu z vás pomůže při dalších návrzích, nebo úpravách těch stávajících.
Máme tu zatím 4.
začnu od konce návrhem <B>Antona Pitaka.</B>
V první řadě je škoda, že se snažil psát česky. Kdyby to napsal dobře slovensky rozuměl bych mu víc. Celkově na mě text působí že na mě stále křičí rozkazy. (Potěšte sebe, zpříjemněte, kupte, atd.) Vlastně teméř všechny odstavce a snad i věty začínají obdobně. Co bych ale vyzdvihnul je zmínka o dodací lhůtě, která se tuším jinde nevyskytuje. Jinak ale (nic ve zlym) tenhle text by mě odradil.
Další zaslal <B>Trillian</B>
Tak vida, i zde je zmínka o týdení dodací lhůtě. Je pozoruhodné, jak ale tato informace zapadne, není li spjatá s číslicí. Nápis: <I>blabla bla 1 den bla bla</I> zaregistruji mnohem lépe než: <I>blabla bla den bla bla</I>.
Krom výše uvedeného postřehu mě text ničím víc výrazně neoslovil. Číst to byla nuda. Sice jsem se na začátku několikrát ujistil, že nabízejí truhlíky, ale proč by mě to mělo zajímat jsem netušil. Ani odstavec o zváštní péči o rostliny, diky které můžu požadovat navrácení peněz, to nenapoví, jen zmate formulací i fakticky, neboť já jako poučený e-zákazník vím, že na navrácení peněz mám nárok ze zákona (i když, v případě květin ?). Určitě si myslím, že je dobré to zmínit, ale ne jako "bonus", ale jako samozřejmou věc, spíš jen jako připomenutí zákazníkům jejich právo. Ale zpět k textu. V dalším odstavci to už už vypadá, že mě zlomí, ale opět nic, jen věta o jakési zákaznické podpopoře, kterou ale nepotřebuji (plus ještě jen detailíček: zahradnice a květinářka jsou spíše zárukou, než podmínkou). Zbytek textu už nebudu podrobně rozebírat. V zásadě jsou něm hlavně špatně po sobě uspořádané jednotlivé odstavce. Asi by se to dalo přeuspořádat, tak aby z toho jakž-takž něco bylo, ale méně práce by zřejmě bylo začít na zelené louce. Přesto bych to sám nenapsal lépe a proto píšu tento komentář a ne vlastní návrh. Oceňuji snahu a dávám plus za zmínku o možnosti vrácení peněz. Tento text by mě však také nepřesvědčil.
<B>Luboš Plotěný</B> - no to už je lepší
Tento text mi přijde na první pohled o úroveň dále než předešlé. Stačilo prolítnout očima nad nadpisy abych věděl, o čem text bude a kdo mi co nabízí. Myslím, že zapůsobili i emoce vyvolané hned prvním nadpisem. Pod ním umístěný citát na mě taktéž působí kladně. Druhý nadpis mě přesvědčil, že jednám s profíkama. Třetí informoval o poskytovaných službách, bral jsem to, že se mi snaží pomoc. Poslední odstavec beru jako příjemný a vhodný tip. Je pravdou, že (jak se někdo v diskuzi pod návrhem zmiňoval)
zmínka o zaměření firmy je až uprostřed stránky. Mě to osobně moc nevadí (dobré nadpisy), ale když-už, tak by snad stačilo jen vzájemně prohodit druhou a třetí sekci. Taktéž kladně hodnotím dostatečné množství odkazů umožňujicích plynule přejít k cíli (objednávce), spíš aby jich nebylo moc. Na rozdíl od autora mi ale chybí zmínka o dodací lhůtě (jako zakazníka, který zapoměl na výročí a potřebuje ještě dnes dárek - jo, truhlík). Stejně tak nepodceňoval bych zmínit cenovou výhodnost (jako firma mě zajímá jestli mi dáte "cenu", byť "jen tím", že mě přesvědčíte, že nakupovat u vás je pro mě výhodné i bez "slevy"). A ja osobně uvítám, když mě výslovně ubezpečíte, že v případě mé nespokojenosti mi bez odmlouvání a k tomu s vaší upřímnou omluvou vrátíte mé peníze. Nemusí k tomu být žádné romány. Stačí jedna, dvě věty, jsem skromný, chci jen ubezpečit. Každopádně, i tak na mě působí tento text poměrně důvěryhodně a přesvědčivě. Tady bych možná i nakoupil.
Uplně první se vytasil <B>Misha</B>
A imho nikdo jeho navrh už nepřekonal. I přes, pod příspěvkem uvedené připomínky, zdá se mi celkově nejlepší nejen po jazykové stránce, ale hlavně ve skladbě a rozložení jednotlivých textových prvků a výzev. Nemůžu nesouhlasit s úpravami, které zmiňoval p. Prokop a pozornost bych věnoval i postřehu o nadpisech začínajících na NE. Osobně k tomu nemám víc co říct, to přísluší už odborníkům. Tomuto textu bych bezproblémů uvěřil. Pravděpodobně bych nakupil od Mishi.
----
Závěrem bych rád znovu zdůraznil, že k sepsání tohoto příspěvku mě nevedla touha kohokoli "sepsat", ale to že jsem chtěl přiložit ruku k dílu, podělit se s pocity a snad i poskytnout jakousi formu uživatelského testování. Hluboce si vážím všech odvážných, kteří přinesli svou kůži na trh.
plus nakonec ještě jeden postřeh: Čaryfukovi nerozumim ani slovo, tak nevim jestli s nim souhlasim, ci ne.
Datum vložení: 23.10.2004 15:58:35
S ohledem na cílovou skupinu (ženy se zájmem o květiny) se mi naopak nejvíc líbí verze Trillian. Text je laděn emocionálně, což je přesně ten způsob, jakým se ženy při koupi rozhodují.
Podotýkám však, že sám jako laik bych nedokázal napsat nic na úrovni jakéhokoli zde prezentovaného přísěvku.
Datum vložení: 23.10.2004 21:59:36
možná... jako muži mi ale Trilian nic moc neříká. Otázkou zůstává, která cílová skupina je obchodně potentnější.
Datum vložení: 24.10.2004 12:22:34
Těžko říci, jelikož nemám žadné statistiky prodeje květin.
Nicméně obecně - odhlédnete-li od počítačů, hejblátek a udělátek a několika dalších výrobků specifických spíše pro muže, jsou dnes nejsilnější nákupní skupinou ženy 25-40.
Je to smutný fakt, ale je to tak :-)
Datum vložení: 24.10.2004 13:22:25
Jestli to s tou nákupní skupinou nebude třeba tak, že ženské nakupují pro celou domácnost, zatímco chlapi jen pro sebe (a občas nějakou tu milenku ;-)
Datum vložení: 24.10.2004 17:43:48
Zajímavý podnět pro pana Prokopa: copywriting z genderového hlediska cílové skupiny... Může text, zaměřený na ženy napsat chlap? A naopak? Pokud to ale funguje v muzice (texty pro pěvačky běžně píšou chlapi a vůbec nám to nepříjde), tak to asi bude fungovat i v byznyse.
Datum vložení: 24.10.2004 0:31:32
To je OK, možnost volby.
Zajímavé nápady přeji. ;-)
Datum vložení: 24.10.2004 17:40:52
pan Prokop je teď bez práce :)
PS: Misha jako миша, Misha bez Mishy :)
Datum vložení: 24.10.2004 12:29:11
Ahoj všichni!
Co se týká prezentovaných textů, hodně mě zaujaly texty Mishi a Luboše Plotěného, ale jsou skutečně takový spíš mužský a souhlasím s qwer... - zde je šance, že si asi něco objednají muži. Je tam (téměř) vše podstatné a je to jasně jednoduše řečeno.
Trillian sepsala takový vyloženě ženovský text, který mě jako ženu oslovil trochu víc. Akorát jsem z toho měla vtíravý pocit takové načinčanosti a roztomiloučkosti. Sama mám ráda spíš jednoduchost.
Kolegovi ze Slovenska též doporučuji psát slovensky, bude to lepší :-)
Samozřejmě, v mém rozebíraném textu chybí spousta věcí - cena truhlíku, dodací lhůta, záruční doba, cena za dopravu, platební podmínky... Ale říkala jsem si, že to jsou spíš technické dodatky, které se samotným lákajícím textem nemají co dělat. Proto jsem je neuváděla.
Naopak, ta geografická působnost mě vůbec netrkla - což je docela zásadní připomínka. A také je dobrá připomínka to s tím návodem k použití. Bez něj by to v téhle době asi také nešlo.
Všem Vám vřelé díky za dosavadní příspěvky, určitě mi pomohou v mém "truhlíkovém byznysu."
Datum vložení: 26.10.2004 22:24:13
Ačkoli nejbouřlivější diskuze zřejmě utichla, rád bych připojil ještě jeden - čistě subjektivní - postřeh. Řekl bych, že by nevypadalo špatně, kdyby talent a vědomosti obou dam nebyly doloženy jen referencemi, případně obrázky, ale nějakým "informačním bonusem", třeba návodem, jak nejlíp pěstovat kytky v truhlících, případně něčím (ještě) inteligentnějším. Možná by to na web přilákalo i návštěvníky, kteří po osázených truhlících ještě nestačili zatoužit.
Pochopitelně by nešlo celý "bonus" vybalit hned na první stránce, ale na odkaz by se snad místo našlo...
Truhlíkům zdar!
D. Behún
Datum vložení: 28.10.2004 10:05:58
Zamyslel jsem se nad potenciálními zákazníky a navrhuji toto rozdělení:
podle času - vysadí si truhlíky sami x chtějí okamžitě řešení
pro koho - dárek x pro sebe
konkrétní představa - ano x ne
kam - terasa, balkon, potenciálně málo místa, dárek
skicu bych si navrhnul takto:
<B>Květinářství a zahradnictví Peťulka & Evička</B>
Výroba květinových truhlíků na míru, poradenství, návrhy zahrad, vazba květin + foto zakladatelek
Chcete jednoduše vyzdobit váš byt?
[čas-ne, pro sebe, představa-ne]
=> okamžité řešení
Hledáte milý dárek pro Vaši přítelkyni?
[čas-ne, dárek, představa-ne]
=> konzultace,okamžité řešení
Uvažujete o výběru vhodných květin do truhlíku?
[čas-ano, pro sebe, představa-ano]
=> konzultace, podrobnější informace
Využijte našich služeb!
[Co nabídneme navíc, proč si vybrat nás]
=>reference, podmínky, ceny
Datum vložení: 5.12.2004 18:07:44
letos se dokončení už asi nedočkáme, co? :-(
No neva, kéž by aspoň v příštím roce.
Datum vložení: 12.1.2005 17:38:22
Takový dobrý seriál a tak smutný konec. Ale stále doufám, že autorovi záhadným způsobem zmizely úterky z kalendáře a někdy se tam opět objeví :-)
Datum vložení: 7.11.2005 19:50:18
Květinářství Evička + Peťulka [i]Vaše okna rozkvetou[/i] - Chcete zkrášlit svá okna a balkony - rychle a jednoduše? - Sháníte hezký dárek pro maminku, kolegyni nebo kamarádku? - Potřebujete vylepšít exteriér své firmy, hotelu nebo prodejny, a získat tak nové zákazníky? - Nabízíme Vám [b]hotové květinové truhlíky[/b] osázené živými rostlinami - 22 různých velikostí a tvarů, více než 200 druhů rostlin, 350 druhů truhlíků již od [b]399 Kč[/b]. [katalog hotových truhlíků] - [b]Osázíme Vám truhlík květinami dle vlastního výběru[/b]. Můžete si přinést i jakoukoliv vlastních nádobu. Vytváříme např. jarní či podzimní aranže, stále zelené truhlíky, vánoční výzdobu. [květinový katalog] - [b]Zhotovíme Vám truhlík na míru[/b] a osázíme jej podle Vašeho přání. - [b]Poradíme Vám,[/b] jak se o rostlinky starat. Truhlíky dodáváme do celé ČR, dodací lhůta je 3 - 5 dnů. Podívejte se na [vyzdobená okna našich zákazníků]. Kdo jsme? [Petra Xová: květinářka] (foto) [Eva Yová: zahradnice] (foto)
Datum vložení: 25.4.2007 16:18:06
a což takhle zahradnický sex?? Pište na mail.