Starší komentáře ke článku: Píšeme pro web - jak udělat z uživatelů čtenáře
Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz
Datum vložení: 10.8.2004 6:18:49
Musím pochváliť Marka. Zase sa mu podarilo napísať ďalší perfektný článok. Už sa teším na pokračovanie.
Datum vložení: 10.8.2004 12:08:39
Souhlasím, chodím teď na Interval každý den, abych se podíval, jestli je tu nový díl :-) Po marketingových článcích je na českém internetu určitě slušná poptávka, Interval by mohl v případě svého zájmu zaplnit slušnou mezeru, která tady je...
Datum vložení: 10.8.2004 12:15:33
Interval.cz by mezeru zaplnil rád, problém je v tom, že autorů je v oblasti marketingu ještě méně než článků. U nás se můžete setkat s články Marka Prokopa a doktora Hrazdily, s troškou tolerance pak i Petra Žižky a Květoslava Víchy. Srovnejte to s počty lidí, kteří přispívají v oblasti vývoje aplikací - hůř je na tom snad už jen Java pro mobilní aplikace (J2ME ;-)
Jinými slovy, pokud by kdokoli měl zájem, u nás jsou pořád dveře otevřené...
Datum vložení: 10.8.2004 11:47:07
klobouk dolů, tenhle seriál je mimořádně povedený.
Datum vložení: 10.8.2004 12:00:34
Nic moc
Datum vložení: 12.8.2004 10:30:18
Roberte, pokud jsi tenhle komentář vložil skutečně Ty, tak klobouk dolů, namyšlenej blbečku. Čtu Tvoje "slavné" články a "nic moc" by bylo pochvalou.
Datum vložení: 13.8.2004 12:40:02
Hele, prosim te, muzu si snad vyjadrit svuj nazor?
Datum vložení: 14.8.2004 9:52:16
Jistěže. Jen jsem zklamán Tvou úsečností. "Nic moc" je názor ubohého bezdomovce. Neznám Tě, jsi mi ukradenej. Info z různých zdrojů mě ale přesvědčuje, že oprávněně.
Datum vložení: 16.8.2004 14:22:35
Ne, to jsem opravdu nepsal já.
Ta IP je z UPC, my jsme připojeni přes Qnet.
Datum vložení: 18.8.2004 21:47:23
Tak to sorry... (Nicméně nic jsem nepsal v afektu.)
Datum vložení: 10.8.2004 12:06:25
jsem rád že autor nezklamal, a ba naopak od prvního článku se ještě zlepšil :) dík za příklady
Datum vložení: 10.8.2004 23:48:58
"... na interval chodi tisice navstevniku denne ..." hmm, hmm :)
tak chlubime se tady nebo piseme clanky? :))
na konkurenctni weby chodi casto i mnohem vice uzivatelu ale to jeste neznamena ze jejich ctivo je "lepsi"
Datum vložení: 12.8.2004 11:50:18
tady si nekdo stoji na vedeni :)))
ono se v clanku hovori o tom ze jsou lepsi ?
tisice navstevniku bude asi fakt (autor snad mel k dispozici detaily navstevnosti a chovani) a ti lide tu ctou...o tom je ten clanek..ze lidi ctou a ne ze ne, jen se k tomu musi donutit :)))
Datum vložení: 13.8.2004 18:17:06
slovo "lepsi" bylo v uvozovkach a ty statistiky bych rad videl (tim nerikam ze to neni pravda) :)
Datum vložení: 14.8.2004 17:14:18
hmm, 3000 uzivaelu denne, to jsou opravdu <B>tisice</B> navstevniku i kdyz opravdu jen jako cislo :)
Datum vložení: 14.8.2004 17:32:22
Vůbec jsem si nevšimnul, co to tam Marek píše, navíc si myslím, že to použil jen jako řečnický obrat. Nicméně Interval.cz, přestože je vysoce specializované médium pro malou a uzavřenou skupinu lidí, ty tisíce unikátních návštěvníků skutečně má - jenže záleží taky na ročním období. Viz <a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=3280' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=3280</a> a <a href='http://interval.cz/redakce-inzerce.asp' target='_blank'>http://interval.cz/redakce-inzerce.asp</a> ;-)
Datum vložení: 11.8.2004 14:54:28
Článek je výborný. Já jsem ovšem v lednu letošního roku sháněl garážová vrata a na danou firmu jsem tehdy nenarazil. Ta optimalizace tedy přišla pozdě. Navíc ta firma nenabízí výklopná vrata, která jsem nakonec musel použít kvůli nízkému nadpraží (mj. byla také podstatně levnější).
Datum vložení: 13.8.2004 15:03:09
Sice jsem na článek narazil trochu později než vyšel, nicméně jsem rád že jsem narazil.
Parádní článek a ještě lepší seriál. Konečně se můžu zase něco přiučit...
Datum vložení: 14.8.2004 22:36:56
Skvělý článek, pane Prokope. O těchto věcech skoro nikdo nepíše, ačkoliv jsou na webu moc důležité.
Datum vložení: 15.8.2004 16:56:37
Nemyslím si, že Jakub Nielsen myslel výrok "Uživatelé internetu nečtou" tak, že nečtou články, ale že když něco hledají, tak nečtou. Proto je podle mě zcestné psát o čtenosti intervalu (nebo jakéhokoli jiného situ), protože člověk, který se o něco zajímá - třeba jak naprogramovat to a to asi nepůjde pouze po graficky zvýrazněných části článku.
Jestli jsem si slova pana Nielsena vyložil správně, tak to myslel, že když něco hledají - nějaký odkaz na část webu atp. - taxe jim nechce číst tuny textu okolo, ale hledají pár konkrétních slov a nečtou omáčku okolo, i když je napsaná kdovíjak dobře.
Tento článek jsem četl stylem "Začátek první věty...bla bla...konec druhé věty...bla bla...pátá věta, takže i když jsem se o článek zajímal, tak jsem si ho nepřečetl celý a myslím si, že tak to nedělám jenom já.
Vezměte si například přehled článků, nejdřív si přečtete prvních pár slov z nadpisu a pokud vás to zajímá, přečtete si článek - přeci nebude číst všechny perexy všech článků? A tak to myslím myslel pan Nielsen...
Datum vložení: 17.8.2004 8:14:12
Souhlasím s vámi, že to Nielsen myslel jinak -- přesně tak, jak říkáte. Bohužel jsou jeho doporučení často interpretována chybně. Mnoho autorů stránek je přesvědčeno, že text na webu musí být za každých okolností velmi krátký, protože Nielsen říká, že uživatelé nečtou a protože Krug radí: "Vyhoďte polovinu slov a pak ještě polovinu toho, co zbude."
Jenže tyto rady platí obvykle jen pro navigační stránky, případně pro stránky, které mají generovat poptávku či prodávat všeobecně velmi známé výrobky. V jiných případech je nielsenovské "uživatelé nečtou" naopak argumentem pro dlouhý text s vysokou informační redundancí. Text, který předá požadované sdělení i čtenáři, který si ho jen letmo prohlíží a mnoho pasáží přeskakuje.
Datum vložení: 24.8.2004 20:48:18
No, trochu bych si dovolil nesouhlasit - jestli to stihnete, nez se prehodi verze na novou - kouknete na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.yale.cz' target='_blank'>http://www.yale.cz</a> a <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.yale.cz/new' target='_blank'>http://www.yale.cz/new</a> (pouze asi mesic stary graficky navrh), kde jsem pouzil radu S. Kruga - kdyz se pozorne podivate, tak zjistite, ze oba uvodni texty jsou shodne, akorat v tom druhem toho 3/4 chybi. Ale cetl jste cely ten text na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.yale.cz?' target='_blank'>http://www.yale.cz?</a>
Nebo jsem Vas mozna spatne pochopil a tato stranka by se dala zaradit mezi navigacni. Samozrejme, kdyz byste potom klikl na konkretni vozik, tak souhlasim, ze by tam melo byt mnoho informaci, ale opet zalezi na forme - co me treba napada - nasel jsem stranky <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://psycho.wz.cz' target='_blank'>http://psycho.wz.cz</a> - celt byste ty texty? Autorce jsem nabidl predelanou verzi (jeste neni hotova) na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://psychologie.krestane.cz' target='_blank'>http://psychologie.krestane.cz</a>. Ale to uz se dostavame zpet ke ctenosti intervalu:)
Jinak moc dekuji za serial - sice ho nectu, nybrz prohlizim, ale libi se mi a verim, ze spoustu lidi ho rado cte:)
Jeste jednou jsem si prectl Vasi odpoved a moji a zjistil jsem, ze asi oba myslime to stejne.
Datum vložení: 25.8.2004 1:29:44
Díky za dobré příklady. Yale.cz jsem si prostudoval, psycho.wz.cz je nedostupný. Problém toho původního yale.cz ovšem není délka -- text je naopak dost krátký. Jeho problém je minimální informační hodnota a zoufalá jazyková úroveň. Vše, co říká užitečného, by šlo napsat deseti slovy. To ostatní jsou jen typické korporátně-sebestředné bláboly.
Datum vložení: 25.8.2004 13:24:47
Velice se omlouvám - spletl jsem si adresu - spravne je <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://psycho.webzdarma.cz' target='_blank'>http://psycho.webzdarma.cz</a>. S tím <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.yale.cz' target='_blank'>http://www.yale.cz</a> mate asi pravdu.
Datum vložení: 15.8.2004 22:13:07
Dovoluji si vložit odkaz na svůj související článek:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://suplik.petnik.cz/index.php?cl=163' target='_blank'>http://suplik.petnik.cz/index.php?cl=163</a>
Datum vložení: 16.8.2004 12:57:53
Len som sa zacal tesit, ze som konecne zohnal vybornu knihu k CSS od Mareka a hned sa tesim znova a to tomuto serialu. Len by som rad malu poznamocku: neviem, ci prave od Mareka som kdesi necital, ze "ctete zde" nie je dobry hypertextovy odkaz.
Datum vložení: 16.8.2004 13:28:19
Dobrý den,
to, co se píše v článku o podtitulcích obrázků je bezesporu pravda, ale uvedený příklad nepovažuji za nejlepší, protože podtitulky nejsou příliš výrazné a trošičku splývají s obrázkem. IMHO by lépe vynikly na jiném pozadí, nebo alespoň odstraněním oddělovací čáry.
Jinak děkuji za velmi zajímavě napsané a poučné články.
M.
Datum vložení: 20.8.2004 21:20:16
Díky za podnětný seriál, se zájmem jej čtu. Jen taková malá technická - u příkladu Outsourcingu, Argument č. 5 - poutá sice pozornost a zvědavost, nicméně se domnívám, že obsahuje gramatickou chybu. Výraz "budete se soustředit" není česky správně - sloveso "soustředit se" je vidu dokonavého... narozdíl např. od slovesa "soustřeďovat se", které má vid nedokonavý a lze jej tedy použít v budoucím čase. Bohužel ale nezní zrovna nejlépe. Lze se tomu tedy vyhnout např. větou "Zvýšíte celkovou efektivitu...tím, že se soustředíte na to...." zní to malinko jako poučování, ale asi lepší než porušovat pravidla čj.