Starší komentáře ke článku: Pay-per-call aneb proč platit za klik myší?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 27.1.2005 3:08:09

> Teprve když zájemce vytočí bezplatné telefonní číslo, uvedené ve
> vybraných odkazech,

to je jako přímo v textu inzerátu uvedeno číslo? Můžete prosím uvést příklad takového inzerátu?

Nebo inzerát kliká na stránku inzerenta, kde je číslo uvedeno?

Pay Per Call a Pay Per Conversion je sice oblíbený mezi inzerenty, ale není zas tak moc oblíbený mezi poskytovateli reklamního prostoru. Poskytovatel prostoru totiž nemá moc šancí ovlivnit, jak dobře nebo blbě je zpracovaná landing page (cílová stránka reklamy).

Pokud je ta cílová stránka zpracovaná špatně, tak se jako poskytovatel prostoru můžu snažit sebevíc, ale k telefonátu (lead conversion) to nepovede. To je důvod, proč poskytovatelé prostoru preferují PPC.

Avatar

Autor komentáře: Karel Mrázek

Datum vložení: 28.1.2005 11:26:06

Ano, proč platit za imprese nebo proklik.
Samozřejmě že se inzerentům musí zamlouvat možnost platit až za přivedeného zákazníka nebo dokonce za uskutečněný prodej. Dávat peníze za klik je jako platit za to, že si kolemjdoucí prohlédne výlohu obchodu. Což pro obchody a e-byznys není moc ideální.
Oproti světu je - jak vidno i z článku - český web dost pozadu, ale první affiliate portál s platbou až za přínos už u nás naštěstí vznikl.
Yuhů pravdivě poukazuje na to, že na výkonu reklamy má zájem se podílet jen jedna strana, což ale není případ inzerování právě v affiliate sítích.

Avatar

Autor komentáře: MS

Datum vložení: 9.2.2005 11:30:33

Ale mně jako poskytovateli inzertního prostoru je jedno, jestli má inzerent dobře zpracované stránky. To je jeho věc a já ji navíc nemůžu nijak ovlivnit. Jenže velmi ovlivňuje konverzní poměr. Proto je podle mne smysluplnější platba za kliknutí. Já jsem splnil svou nabídku - poslal jsem inzerentovi potenciální zákazníky. Jestli on tuto potenci využije, je už na něm. Proč by se jeho ne/schopnost proměnit potenciální zákazníky v zákazníky skutečné měla promítnout v platbě, kterou obdržím za inzertní prostor?!

Avatar

Autor komentáře: Ján Kozel

Datum vložení: 8.4.2005 15:16:37

To není dobré přirovnání: "Dávat peníze za klik je jako platit za to, že si kolemjdoucí prohlédne výlohu obchodu." Kolemjdouí si prohlédne výlohu - může být tzv. imprese, ale ne proklik. Proklik je spíš o tom, že uživatele výloha zaujme a vstoupí do obchodu. A pak už je jen na obchodníkovi a jeho kvalitách, jestli prodá nebo ne! I kdyz chápu, že reklama na internetu a internetový marketing jsou mnohem obsáhlejší problematika. S pozdravem a přáním hezkého víkendu, Ján Kozel

Avatar

Autor komentáře: Michal Kužela

Datum vložení: 26.11.2005 11:13:52

Karel Mrázek uvedl přirovnání. "Dávat peníze za klik je jako platit za to, že si kolemjdoucí prohlédne výlohu obchodu. Což pro obchody a e-byznys není moc ideální." Neuvědomil si, že toto přirovnání je mimo mísu. Protože potencionální zákazník před klikem neví na jak kvalitní prezentaci vlastně dorazí. Kdežto kolemdoucí při pohledu na výlohu a získá představu o poskytovaných službách či výrobcích. Zabývám se prodejem reklamy na internetu a ze své praxe mohu říct, že kvalita mnohých stránek je přímo žalostná. Tím nemyslím vzhled ale úroveň informací. Takže souhlasím s tím, že pokud nebudou firemní www prezentace solidní, poskytovatelům reklamního prostoru nezbývá než Pay-per-call zatím nezavádět. Nebo znáte nějaký portál či vyhledávač, který pro svoji existenci nepotřebuje finance.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kužela

Datum vložení: 26.11.2005 11:15:15

Karel Mrázek uvedl přirovnání. "Dávat peníze za klik je jako platit za to, že si kolemjdoucí prohlédne výlohu obchodu. Což pro obchody a e-byznys není moc ideální." Neuvědomil si, že toto přirovnání je mimo mísu. Protože potencionální zákazník před klikem neví na jak kvalitní prezentaci vlastně dorazí. Kdežto kolemdoucí při pohledu na výlohu a získá představu o poskytovaných službách či výrobcích. Zabývám se prodejem reklamy na internetu a ze své praxe mohu říct, že kvalita mnohých stránek je přímo žalostná. Tím nemyslím vzhled ale úroveň informací. Takže souhlasím s tím, že pokud nebudou firemní www prezentace solidní, poskytovatelům reklamního prostoru nezbývá než Pay-per-call zatím nezavádět. Nebo znáte nějaký portál či vyhledávač, který pro svoji existenci nepotřebuje finance.

Avatar

Autor komentáře: PeterS

Datum vložení: 1.2.2005 19:05:52

Ako je to v realnom zivote urobene? Vo vysledkoch je tel cislo, ale ako portal zisti, ze bolo volane na cislo zakaznika? ci zakaznik sa prizna a zaplati :o)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Bednář

Datum vložení: 2.2.2005 22:12:05

Stavět proti sobě pay-per-click a pay-per-call je podle mě nesmysl, tyto metody získávání zákazníků se doplňují. Když potřebujete něco vyřešit, co uděláte raději? Napíšete někomu mail nebo mu zavoláte mobilem? Oba způsoby mají své výhody i nevýhody. Záleží na tom, zda jste spíše typ vizuální (raději píšete a čtete) anebo "audio" (preferujete telefon).

Jako inzerent chcete určitě získat oba 2 typy potenciálních zákazníků :-) a proto byste jim měli vyhovět podle jejich gusta - vizuálního přesměrovat na kvalitní stránku bohatou na informace, argumenty a možnost další akce (např. formulář pro zaslání brožury, prospektů apod.), "audio" zákazníkovi nabídnout telefonní číslo a na druhém konci drátu kvalitního obchodníka (což taky není často samozřejmost).

Problémem malých firem je, že jejich internetová komunikace většinou probíhá "v druhém plánu" - maily často nečtou, pozdě odpovídají (nebo vůbec...). Telefon určitě zvládají lépe - je tu ovšem jedno ALE: lidé pohybující se na Netu jsou (už z charakteru tohoto média) spíše vizuální a raději někam kliknou a zjistí si - zejména u neznámé firmy - bližší informace. Já osobně bych zřejmě nevolal na nějaké "tajemné" číslo bez toho, že bych neměl možnost si bližší informace přečíst...

Takže klíčem k získání audio typů může být pay-per-call, k získání vizuálních typů půjde ale spíše o to udělat si pořádek v internetové prezentaci a komunikaci.

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 24.2.2006 14:38:36

Pro informaci : Google testuje od konce roku 2005 novou službu "click to call" (viz článek ve Wall Street Journal z 21.2. 2006 : "Internet Advertising Goes a Step Further", která umožňuje surfaři (uživateli stránek Google, potenciálního kupujícího), který chce mluvit s prodejcem (inzerujícím) zadat své tel. číslo do "boxu" a Google sám jej spojí bezplatným hovorem s prodávajícím tak, že telefony na obou stranách zazvoní současně. Google pak bude zpoplatňovat realizované hovory na straně inzerenta (prodávajícího). Partnerem Google je v této věci VoIP Inc. V této diskuzi zmíněné Ingenio Inc. provozuje podobnou technologii pro stránky Time Warner America Online. Yahoo i MSN již mají také obdobné technologie k dispozici. Ivan

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz