Starší komentáře ke článku: Otevřený dopis členům CZ.NIC

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 1.8.2003 8:18:39

CZ.NIC se absolutne zblaznil.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 3.8.2003 18:26:56

A co teprve ceny LRR, to si zase NIc namasti kaspy na neznalych uzivatelich...

Avatar

Autor komentáře: Patrik

Datum vložení: 8.9.2004 15:20:17

Pánové na NICu jsou pěkné hovada. Nepodporují češtinu, tudíž si zadělávají na velký problém. Máte jméno třeba Špalíček, ale na Nicu vznikne neco jineho. Kdyz pak neco chcete tak Vas poslou do prdele, ze to nejste vy :-( Dobré ne?!

Avatar

Autor komentáře: Ivo Neuman

Datum vložení: 1.8.2003 9:16:25

Že jsou v CZ NICU veselá kopa tuším už dávno, toto je však vtip bez špetky znalosti slušného chování. Nebo, že by se z Nicu stala charitativní organizace odhodlaná své nadměrné zisky věnovat na boj s hladomorem ve třetím světě...?

Avatar

Autor komentáře: Ondra Gongala

Datum vložení: 1.8.2003 15:09:21

A vy se někdo divíte, že to udělali? Dnes, v době, kdy je primární snahou (bohužel) většiny lidí vydělat co nejvíce peněz, se něco podobného dá čekat u všech organizací, jejichž činnost není nějakým způsobem regulována státem. Stačí se přece podívat na náš "milovaný" Telecom, ČEZ, ČD a stačí si domyslet, co by se asi dělo, kdyby nad nimi (aspoň trošku) neměl kontrolu stát! To, co se stalo s CZ.NIC je prostě logickým vyústěním plynoucím z jejich de facto monopolního postavení na trhu. To ovšem nemění nic na tom, že to jsou sprostí zloději :D Doufejme proto, že se situaci podaří vyřešit trochu jiným způsobem (mohli by cenu domén třeba zlevnit,že?), například aspoň tak, jak to navrhují pánové ze společností IGNUM s.r.o., GLOBE INTERNET s.r.o. a ZONER SOFTWARE s.r.o.

Avatar

Autor komentáře: Hnidopich

Datum vložení: 1.8.2003 23:30:24

... snaze vydelat. Pokud si muzu vybrat nekoho, kdo mi obdobnou sluzbu nabidne za pro mne prijatelnou castku. Treba naseho mileho (a vsemi milovaneho) Telecomu uz jsem se uspesne zbavil. S CEZem to je ponekud horsi, to pripoustim. A CD zjistily samy, ze patrne nekde udelaly chybu, kdyz jim zmizeli cestujici... Jenze v pripade NIC, ktery chce nehorazne castky v podstate za NIC ;-) to je dost problem. Ale budiz sice NIC zatraceno, jeste neni NIC ztraceno. Nakonec i nejvyssi spravce muze byt odvolan...

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 2.8.2003 11:45:07

Problem NENI v tom, ze neco neridi stat. Stat napriklad sam prodlouzil monopol Telecomu o jeden rok. Stat obecne prilis nezajima kolik co stoji. Krome toho cim vetsi firma, tim vetsi uplatky a tim vice si u statu prosadi svoje zajmy.
Problem JE v nedostatku konkurence. Kdyby stat povolil konkurencni prostredi, byly by ceny telekomunikaci, energii a podobne uz davno nizsi. V zemich, kde takovou demonopolizaci provedli se to jednoznacne prokazalo. Je fakt, ze NIC je asi trechu specificky, ale obecne plati, ze stat neni schopen svoji regulaci nahradit trzni prostredi a pokud se o to pokousi, tak to stejne nefunguje - viz napriklad detinske snahy pana Mlynare. Urednicke elite se ovsem monopoly a jejich regulace libi, nebot poskytovani ruznych licenci, vyjimek, dotaci a podobnych vyhod si prijdnou na slusne penize.
Pane Gongala, stat ridil tuto zemi 40 let a vetsina z nas vi jak to dopadlo, takze ja bych ne nej moc nespolehal.

Avatar

Autor komentáře: Tom

Datum vložení: 2.8.2003 14:28:52

jasne, pryc se staty, od prvobytne pospolne spolecnosti rovnou k nadnarodnim megakorporacim, to je ono!!!

Avatar

Autor komentáře: Martin Kiklhorn

Datum vložení: 3.8.2003 14:22:52

Když se vrátíme trochu více zpět do historie, myslím že institut státu byl vytvořen proto, aby efektivně zastupoval zájmy svých občanů. Všech. Nechám na posouzení každého jaká je dnešní skutečnost.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 4.8.2003 1:11:00

S tím bych si dovolil polemizovat. Slovo "všech" nebylo poměrně dlouho vůbec na místě. Idea, že by stát měl do určité míry reprezentovat zájmy všech občanů, je poměrně nová. Po dlouhou dobu zastupovaly státní útvary pouze část svých občanů, a to obvykle (početně) poměrně malou.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 4.8.2003 6:11:23

Bohuzel, kdyz ridil nektere podniky sam stat, byly v cervenych cislech. Od te doby, co je stat neridi, se vraceji nebo cisel kladnych. Tak kde je zakopany pes. Ja bych Telecom, CEZ a ani CD neporovnaval s CZ. NIC. Je to jako pocitac hrusky s jablky. Nejvetsi problem je konkurence schopnost a jednoznacny monopol na trhu.

Avatar

Autor komentáře: Ondra Gongala

Datum vložení: 4.8.2003 11:45:59

Určitě máte pravdu v tom, že porovnávat Telecom apod. s NIC.CZ je trochu obtížné,ale o to jsem se já ani nepokoušel. Pouze jsem poukázal na skutečnost, že podniky, které mají v ČR (ať už z jakéhokoli důvodu )monopolní postavení, projeví vždy snahu ceny, neúměrně nákladům, zvedat (což je pochopitelné). Problémem je skutečnost, že udržet ekonomickou rovnováhu takovéto firmy, je z dlouhodobého hlediska velmi obtížně řešitelný problém. A tato skutečnost se projevila např. právě v případě ČD, které to s přeceňováním svých služeb skutečně přehnaly a de facto si tak odlákaly velké množství zákazníků. Proto se domnívám, že stát by určitě měl mít aspoň minimální dohled nad činností monopolních struktur, na jejichž vytvoření se sám (ať už jakkoli) podílel. Problém je ale v tom, že situace v ČR se po 89 roce ještě nedokázala natolik stabilizovat, aby byl stát schopen mít nad takovýmito giganty skutečný dohled. Co se NIC.CZ týče, obávám se, že se problém zvyšování cen neodstraní odvoláním rady, ředitele (ů) a to ani opakovaným. Pokud budou lidé takoví jací jsou (samozřejmě včetně mne) a budou se hnát za pěnězmi, VŽDY se tato situace bude opakovat, tzn. vždy se najde někdo,kdo bude chtít monopolního postavení na trhu využít. A o tom jsem právě mluvil. Je potřeba aby se na obranu spotřebitelů postavil stát. Vždyť kdo jiný má tu moc postavit se firmám jako je Telecom apod. a NIC.CZ? Pochopitelně si nemaluju to, že je stát samospasitelný, ale ke komu jinému se chcete obrátit? Pravdou ovšem zůstává, že samotná státní struktura je bohužel značně prohnilá a zkorumpovaná, ale to už je téma na dalších 10 diskuzí…

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 4.8.2003 21:55:00

Predstavu pana Gongaly, ze stat by si mel pestovat monopolni spolecnosti a nasledne je regulovat, se nekolik desitek let pokouseli realizovat socialisticti planovaci a cesky stat v tom pokracuje (viz spojeni CEZ s distribucnimi spolecnostmi, nesmyslne dotovani CD, Telecom atd atd) Monopoly ovsem zadny stat neni schopen dlouhodobe efektivne regulovat. Ukolem statu, ktery chce opravdu omezit moc monopolu, je vystavit monopoly konkurenci a ne chranit jejich monopolni postaveni a pak je regulovat. Co se tyka NICu, tak stat jej nemuze regulovat, protoze (pokud jsou me informace spravne) jej nezalozil ani v nem nema odpovidajici rozhodovaci prava. Pokud by se presto stat pokusil do cinnosti NICu zasahovat, ocitli bychom se o 20 let zpatky, nebo na Kube. Jedine ucinne reseni je vytvorit NICu konkurenci a je otazka jestli je to mozne. Odpoved zavisi na tom, z ceho vlastne monopol NICu vyplyva.

Avatar

Autor komentáře: Ondra Gongala

Datum vložení: 5.8.2003 10:59:35

Vážený pane Fraj,<br>
nevím jak daleké jsou Vaše ekonomické znalosti, ale ty politické určitě příliš dalece nesahají. Již např. Vaše slova - cituji "stat ridil tuto zemi 40 let a vetsina z nas vi jak to dopadlo, takze ja bych ne nej moc nespolehal" jsou více než hloupá. Ono tvrdit, že v době tuhé totality řídí zemi stát, je nesmysl. Všichni víme, že v té době u nás nebyla vláda ani prezident. Byly to jen loutky v rukou sovětských leaderů a označovat toto loutkové divadlo za stát je nesmysl. Teprve v 90 letech u nás můžeme mluvit o jakéms takéms státním zřízení, ikdyž zkorumpovaném a často hloupém. Bohužel tak to je a je jen na nás, za jak dlouho se nám podaří dohonit ztrátu ,kterou máme za ostatními evropskými zeměmi. Netvrdím, že např. v Německu, nebo ve Velké Británii korupce není, ale většina politiků se zde již nesnaží státní peníze pouze shromažďovat do svých kapes, tak jak je tomu u nás, ale snaží se je mimo jiné také rozumně využít ve prospěch lidí své země! A co se týče Vašich ekonomických znalostí - víte, celá řada zemí uměle vytváří monopoly a přitom ví, že monopol ve své podstatě není nic dobrého. To,co je u monopolů velikým plusem je faktže VELMI VÝZNAMNĚ urychlují technický pokrok. Pokud by nevznikly monopoly, které známe dnes, seděli bychom dnes u gramofonů a do práce jezdili tramvajemi, které táhnou koně. A co se týče CZ.NIC, stát jej skutečně regulovat nemůže. Aspoň ne přímo, protože máte pravdu v tom, že v něm nemá rozhodovací práva. Každopádně má stát tu moc, regulovat činnost ekonomických subjektů podnikajících na jeho území, aspoň nepřímo. Například vydáváním antimonopolních zákonů. Problém je v tom, že v oblasti, ve které podniká CZ.NIC už jaksi není místo pro konkurenci. Jak chcete konkurovat společnosti, která tento trh skutečně OVLÁDÁ? Možností je tuto firmu spojenými silami zemí, ve kterých NIC podniká, zničit (ekonomicky), ale tím nabouráme samotný princip demokracie! Zbývá tedy jediné - doufat, že stát svými regulacemi činnost CZ.NIC usměrní a nedovolí mu neúměrně zvyšovat ceny. A jsme tedy znova u toho, co jsem napsal v mém předchozím příspěvku. Otázkou stále zůstává, jestli skutečně můžeme věřit našemu státu a jeho schopnostem reagovat na tyto ekonomické situace...

Avatar

Autor komentáře: Ondra Gongala

Datum vložení: 5.8.2003 10:59:35

Vážený pane Fraj,<br>
nevím jak daleké jsou Vaše ekonomické znalosti, ale ty politické určitě příliš dalece nesahají. Již např. Vaše slova - cituji "stat ridil tuto zemi 40 let a vetsina z nas vi jak to dopadlo, takze ja bych ne nej moc nespolehal" jsou více než hloupá. Ono tvrdit, že v době tuhé totality řídí zemi stát, je nesmysl. Všichni víme, že v té době u nás nebyla vláda ani prezident. Byly to jen loutky v rukou sovětských leaderů a označovat toto loutkové divadlo za stát je nesmysl. Teprve v 90 letech u nás můžeme mluvit o jakéms takéms státním zřízení, ikdyž zkorumpovaném a často hloupém. Bohužel tak to je a je jen na nás, za jak dlouho se nám podaří dohonit ztrátu ,kterou máme za ostatními evropskými zeměmi. Netvrdím, že např. v Německu, nebo ve Velké Británii korupce není, ale většina politiků se zde již nesnaží státní peníze pouze shromažďovat do svých kapes, tak jak je tomu u nás, ale snaží se je mimo jiné také rozumně využít ve prospěch lidí své země! A co se týče Vašich ekonomických znalostí - víte, celá řada zemí uměle vytváří monopoly a přitom ví, že monopol ve své podstatě není nic dobrého. To,co je u monopolů velikým plusem je faktže VELMI VÝZNAMNĚ urychlují technický pokrok. Pokud by nevznikly monopoly, které známe dnes, seděli bychom dnes u gramofonů a do práce jezdili tramvajemi, které táhnou koně. A co se týče CZ.NIC, stát jej skutečně regulovat nemůže. Aspoň ne přímo, protože máte pravdu v tom, že v něm nemá rozhodovací práva. Každopádně má stát tu moc, regulovat činnost ekonomických subjektů podnikajících na jeho území, aspoň nepřímo. Například vydáváním antimonopolních zákonů. Problém je v tom, že v oblasti, ve které podniká CZ.NIC už jaksi není místo pro konkurenci. Jak chcete konkurovat společnosti, která tento trh skutečně OVLÁDÁ? Možností je tuto firmu spojenými silami zemí, ve kterých NIC podniká, zničit (ekonomicky), ale tím nabouráme samotný princip demokracie! Zbývá tedy jediné - doufat, že stát svými regulacemi činnost CZ.NIC usměrní a nedovolí mu neúměrně zvyšovat ceny. A jsme tedy znova u toho, co jsem napsal v mém předchozím příspěvku. Otázkou stále zůstává, jestli skutečně můžeme věřit našemu státu a jeho schopnostem reagovat na tyto ekonomické situace...

Avatar

Autor komentáře: J. Plasek

Datum vložení: 18.5.2004 7:36:59

Z expandovane adresy zavirovane posty jsem zjistil, ze prichazi (uz tri tydny a vytrvale) z pocitace preklad33 [81.90.168.33], o kterem se domnivam, ze patri k panu Frajovi. Pane Fraji, pokud se skutecne jedna o Vas pocitac, pokuste se zlikvidovat Bagle.AB.

S diky

J. Plasek

PS. Bohuzel, Google mi neukazal Vasi e-mailovou adresu

Avatar

Autor komentáře: Petr Steinbauer

Datum vložení: 10.8.2003 8:42:47

- Založte petici obyčejných uživatelů a nechte ji kolovat, předáme ji ministrovi za účasti novin a televizí.

- Hrozme NICu prevedením svych domen na jine subjekdy (zmena .cz na neco jineho (alespon u adres ktere nejsou tak vzite)

- pozadejte nejvyssi kontrolni urad o prekontrolovani nakladu spolecnosti NIC. At vijde najevo ze spousta veci by mohli udelat lepe a ze ztoho udělali nechunou ziskovou spolecnost...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz