Starší komentáře ke článku: Osobní komunikační centrum v PHP

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Petr

Datum vložení: 13.10.2002 0:42:07

Jak sám píšete, SMS je v tomto případě e-mail na mobil. Takový e-mail je ale omezen pouze na (myslím) cca 160 znaků. To v článku nijak neřešíte. Chtělo by to buď rozdělit "SMS-ku" na tolik e-mailů, aby došla zpráva celá, nebo upozornit uživatele na toto omezeni a zamezit, aby překročil oněch cca 160 znaků.

Avatar

Autor komentáře: Rengen

Datum vložení: 13.10.2002 9:29:05

Jo..taky si myslim ze by to bylo vhodne, jinak ale super clanek

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 13.10.2002 16:35:15

Je, vidíte, na to jsem dočista zapomněl. Zkuste to nějak takhle:

if($HTTP_POST_VARS['jako']=="sms") {
for($i=0;$i<(Count($HTTP_POST_VARS['text'])+1);$i=$i+120) {
if(mail("mobilní@email.cz", "Z WWW : " . $HTTP_POST_VARS['predmet'], substr($HTTP_POST_VARS['text'], $i, $i+120), "From:" . $HTTP_POST_VARS['jmeno'] . " <" . $$HTTP_POST_VARS['email'] . "> \r\n Content-Type: text/plain")) $ok=true;
}
}

Marek Soldát

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Petr

Datum vložení: 13.10.2002 16:56:17

Perfektní, děkuji :-)

Jak by se dalo udělat, aby ta SMS-ka přišla na mobil jako klasická SMS-ka a ne jako e-mail na mobil (a to na jakýhokoli operátora)? Kdysi jsem chtěl něco podobnýho udělat pomocí PHP ze svých stránek, tj. bez nutnosti vyplnění formuláře na oficiálních stránkách operátorů, ale nezjistil jsem, jak :-(

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 13.10.2002 22:24:06

Možná by šlo jít na stránky operátorů, vytáhnout si formulář a php skriptem potom zkoušet otevřít stránku, která se stará o odeslání emailu, s upravenými parametry.

Avatar

Autor komentáře: caracho

Datum vložení: 15.10.2002 15:24:21

No, existuje neco jako SMSSend - ale nemel jsem jeste cas s nim experimentovat, nechce to nekod udelat za me? (Hlavne to pouzit jako WWW branu)

<a href='http://www.penguin.cz/novinky-view.php3?id=690' target='_blank'>http://www.penguin.cz/novinky-view.php3?id=690</a>
<a href='http://zekiller.skytech.org/smssend_menu_en.html' target='_blank'>http://zekiller.skytech.org/smssend_menu_en.html</a>

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2002 17:34:05

A co takhle místo téhle IMHO zbytečnosti přidat něco proti DoS atakům? Měl jsem kdysi něco podobného na svých stránkách, ale musel jsem to zrušit, protože mi začas začaly chodit "bombardovací" série reklamní pošty ;-(

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Petr

Datum vložení: 13.10.2002 18:06:45

Takhle, jak jsem to napsal, je to určitě zbytečnost. Zajímá mě to řešení kvůli trošku jiné službě a nechtěl jsem se tady rozepisovat. Zrátka něco jako e-mailová konference, účastníci by si však mohli zvolit i posílání na SMS. Znáte řešení? Poradíte? .-)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 13.10.2002 20:40:28

je lepsi pouzivat $_POST, pokud to lze

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 13.10.2002 20:51:19

sorry, to je tam zminene, byl jsem trosku rychlejsi nez je zdravo

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2002 17:31:59

K tomuhle bych měl jen malou poznámečku:

1. Různí operátoři mají různá omezení na délku zpráv.
2. E-mail/SMS převaděče připojují samy před zprávu různé informace a samy ji také dělí.

Čili je to IMHO zbytečná práce ;-)

Avatar

Autor komentáře: LoWang

Datum vložení: 13.10.2002 15:01:34

Podobnou věc jsem měl v úmyslu udělat taky :-o
Jenže by to mělo trochu větší záběr. Nelíbí se mi totiž emailové webrozhraní u seznam emailu a proto hodlám udělat nové a lepší, které bude založeno na framech tak, aby bylo neustále viditelné okno pro psaní mejlu a jednotlivé emaily by se přednahrávaly do paměti, tak abych nemusel pokaždé čekat na jejich zobrazení! Bylo by to super, ale nevím, jestli se pomocí PHP dostanu do seznamovské schránky :-o Taky bych z toho chtěl odesílat emaily tak, aby jejich návratová adresa byla ta moje seznamová. Hm to asi ale jen tak nepůjde, protože seznam to má určitě nějak zabezpečené...

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 13.10.2002 16:40:39

Je to asi náhoda, ale na webovém rozhraní přes PHP tak nějak když mám volný čas pracuji také. Může to fungovat pro jakoukoli schránku - vtip je totiž v tom, že pro výběr zpráv používá můj systém klasický pop3. Pokud by byl zájem, mohu o práci s emaily v PHP napsat nějaký seriál.

Funkční betaverze mého systému je na adrese <a href='http://www.soldat.cz/testovani/email/' target='_blank'>http://www.soldat.cz/testovani/email/</a> a jako pop3 zadáte pop3.seznam.cz. Možnost odesílání emailů pak na <a href='http://www.soldat.cz/testovani/email/sendmail.php' target='_blank'>http://www.soldat.cz/testovani/email/sendmail.php</a> . Zatím to nevypadá a chybí tomu spousta funkcí, ale je vidět, že něco takového jde vytvořit.

Marek Soldát

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.10.2002 17:24:37

Marku, nenděláš náhodou něco jako je na <a href='http://www.wwwbrno.cz/pop3' target='_blank'>http://www.wwwbrno.cz/pop3</a> (nebo <a href='http://www.pop3now.com' target='_blank'>http://www.pop3now.com</a> a <a href='http://www.mailstart.com' target='_blank'>http://www.mailstart.com</a> )? Aby ses nehonil zbytečně ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 13.10.2002 22:25:57

Možná něco podobného, zkusím to ale udělat lépe.

Avatar

Autor komentáře: LoWang

Datum vložení: 16.10.2002 14:28:59

Ten sendmail ti nefunguje!

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 17.10.2002 17:55:45

Sorry vlastně funguje.Seznam měl nějaký výpadek a došlo mi to o dost později.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Petr

Datum vložení: 13.10.2002 16:42:56

Připadá mi to nesmyslný, protože existuje spousta e-mailových klientů, popř. už hotových web-rozhraní, které tohle (a ještě mnohem víc) řeší. Budeš muset nainstalovat a nakonfigurovat svůj vlastní poštovní server a pomocí POP3 stahovat všechnu poštu ze Seznamu (jinak s k ní nedostaneš). Proč?!?!?
Jinak odeslat e-mail odkudkoli, aby "návratová"adresa byla <B>já@cokoli.cz</B> není žádnej problém. Nmá to totiž s POP3 serverem (v tvým případě Seznamem) nic společnýho. Nastavuje se to v každém e-mailovém klientu, nebo v PHP jako parametr funkce "mail".

Avatar

Autor komentáře: LoWang

Datum vložení: 13.10.2002 17:37:23

Jo je to pravda, akorát return-path je furt www@home.betaz.cz
protože server se jmenuje betaz.cz a todle nezměním. V outlooku to člověk uvidí až si zobrazí vlastnosti emailu, takže toi zase taková hrůza není

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 13.10.2002 20:37:47

<I>Jo je to pravda, akorát return-path je furt www@home.betaz.cz
protože server se jmenuje betaz.cz a todle nezměním. </I>

Tak tohle je pro me novinka - prectete si radeji manual a konkretne tu cast, co se tyka mail() !!

Avatar

Autor komentáře: LoWang

Datum vložení: 13.10.2002 17:53:59

Tohle vůbec není zbytečné! Protože mnohdy je jednodušší si takovédle rozhraní udělat sám než se pokoušet nakonfigurovat nějaké existující věci, které mají navíc určitě mnoho pochybných funkcí, které uživatel nepochopí a akorát to dělá problémy. Zkrátka nejlepší je si něco udělat sám, protože si to můžu maximálně přizpůsobit svým potřebám a navíc se to naučím!!

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 13.10.2002 22:29:49

Pár hotových rozhraní jsem si prohlížel, ale nesplňovaly mé požadavky (dokud jsem to chtěl jen pro vlastní účely). Samozřejmě že budu s poštou pracovat pomocí POP3, ale je to normální funkce PHP, práce s emaily probíhá přímo ve schránce na seznamu (nebo kdekoli jinde).

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 13.10.2002 23:00:31

Preju hodne zdaru pri praci, muzete se take podivat na
<a href='http://netmail.d2.cz' target='_blank'>http://netmail.d2.cz</a>
Jake jsou Vase pozadavky na post.klienta? Vim, ze to mate testovaci stranky, ale odesilat mime mail je nezbytnost, stejne jako nasledne dekodovani, coz nemusi byt zrovna jednoducha prace.NETMAIL.d2.cz dekoduje mime zpravy na slusne urovni.Rozhodujici jsou zjevne boundary a v php fetchbody() ,mimo jinych of c.
Co jsem si psal s webmasterem emailu.cz panem mgr.Pecinkou, tak oni pouzivaji specialni knihovnu pro dekodovani mime nebot nekolinasobny "fwd"
poslany outlookem neni zrovna pamlsek, navic tam nastavaji dalsi komplikace, ktere by vydaly na samostatny clanek....
Tak zlomte vaz v hledani ameriky :)

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 14.10.2002 0:11:14

Přesně tak, není vůbec problém pracovat se schránkou přes POP3 nebo IMAP4, ale dekódovat MIME typ.

Třeba mail.Seznam.cz neumí zobrazit UTF-8 maily apod. takže zveřejnění funkcí pro dekoding MIME třeba bych uvítal.
------------

Jinak osobní komunikační centrum si představuji jinak, možnost sledovat odpovědi - thready - prostě malé osobní nebo spíše 2uživateklské (s kolegou odpovídáme ma příchozí maily) CRM.

----

Posílat SMS přes brány providerů není problém, jde jen o to napsat na to funkce (které to budou posílat POSTem nebo GETem na brány a pak je udržovat (provideři mění vstupy) a neposílat hafo, to by to ISP mohl bloknout dle IP.

Viz třeba program SMS Gatekeeper - myslím nejlepší český na SMSky a vidíte, že to jde! Samozřejmě je nutno se identifikovat (User_Agent) jako běžný prohlížeč Mozilla a testovat time-limit (Pegas 2 minuty, Oskar i ET mají už myslím také nějaké limity a Oskar měl na jedno číslo denně max. 20 SMS a samozřejmě každý má jinou celk. délku mailu a někdo neuměl ořezat diakritiku).

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Petr

Datum vložení: 14.10.2002 1:10:03

Teď jste na to kápl! :-) SMS Gatekeeper mám a přesně něco takového bych si představoval v PHP (možnost i rozesílání jedné SMS-ky na více čísel - konference). Vím já ale, jak to funguje!?! Mohl byste mi poradit (nějak konkrétně)? Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: martinn

Datum vložení: 14.10.2002 8:54:06

Ahojte, mozno pomoze nasledujuci skript.
---
<?php
function sendsms($number, $message){
$count=160-strlen($message);
$number=urlencode($number);
$message=urlencode($message);
$postdata="SM=$message&num=$count&CS=s&MN=$number";
$fp=fsockopen('sms.gt.com.ua', 8080, &$errno, &$errstr, 120);
$strlength=strlen($postdata);

if(!$fp) {
print "$errstr ($errno)<br>\n";
return false;
} else {
$head="POST /SendSM.htm HTTP/1.0\r\n";
$head.="Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/msword, */*\r\n";
$head.="Accept-Language: sk\r\n";
$head.="Content-Type: application/x-www-form-urlencoded\r\n";
$head.="Accept-Encoding: gzip, deflate\r\n";
$head.="User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98\r\n";
$head.="Content-Length: $strlength\r\n";
$head.="Connection: Keep-Alive\r\n\r\n$postdata\r\n";

fputs($fp, $head);
$output="";
while(!feof($fp))
$output.=fgets($fp, 1024);

fclose($fp);

return eregi('message sent', $output);
}
}

sendsms('+42090X123456', 'lubovolny text');
?>

---
enjoy ;); btw. treba skusit, ci ten server podporuje odosielanie SMS na prefix +420XXXXXXXXX

martinn

Avatar

Autor komentáře: LoWang

Datum vložení: 16.10.2002 13:40:02

Taxem se na tu adresu podíval a zkusil si poslat SMS. DOpadlo to takhle:
+420-72-806-0423:
Destination Network: Eurotel Praha (Czech Republic)

Sorry, this destination is barred.

Message canceled.

Avatar

Autor komentáře: LoWang

Datum vložení: 16.10.2002 13:37:33

Mrkněte se na <a href='http://www.pcsvet.cz' target='_blank'>http://www.pcsvet.cz</a> do sekce PHP a někde dole to uvidíte. Je to fuckt docela dobrý!

Avatar

Autor komentáře: host

Datum vložení: 14.10.2002 19:47:45

Server mi hlásí chybu:
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL
Znamená to, že server nepodporuje odesílání mailů? Nebo čím by to mohlo být? Díky za vysvětlení.

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 15.10.2002 19:58:00

Ne, to určitě ne. Je to problém serveru (Apache). Stejná věc se probírala v konferenci internet.nawebu.cz - odpověď v příspěvku: <a href='http://internet.nawebu.cz/servis-internet/199911/0361.html' target='_blank'>http://internet.nawebu.cz/servis-internet/199911/0361.html</a>

Avatar

Autor komentáře: host

Datum vložení: 15.10.2002 20:49:07

Děkuji za odpověď a radu. Zkusím to nějak vyřešit.

Avatar

Autor komentáře: Milan Šmákal

Datum vložení: 19.10.2002 23:01:37

Ahoj, možná dělám něco chybně, ale prostě ten skript ne a ne rozchodit. Vždy mi to vyhodí hlášku o chybě (proměnná ok - false). Co mám dělat? Kontorloval jsem vše několikrát. Je možné, že provider nepodporuje některé funkce PHP pro mail?

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 20.10.2002 9:11:29

Nejdříve bych doporučoval zkontrolovat, jestli je proměnná $jako opravdu nastavena na email, icq, nebo sms (všechno malým), ale to už jste nejspíše provedl.

Jeden takový trik - odstraňte ze skriptu <B>if</B> a nechte tam jen čisté funkce mail(). Mělo by to vypsat svoji vlastní chybovou hlášku, kde se dozvíte, o selhalo.

Marek Soldát

Avatar

Autor komentáře: patrik_II

Datum vložení: 26.1.2003 20:13:39

Rozchodil jsem Vas skriptik a musim rict ze presne neco takoveho jsem hledal. Mam vsak problem z dorucenim zpravy na ICQ. Email i SMS prijdou bez problemu jen ICQ nikde. I kdyz je zprava uspesne odeslana doruceni se nekona. Nevite co s tim. Predem dekuji.

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 26.1.2003 20:47:58

K tomu, aby Vam prisel Email na ICQ musite mit povolenou funkci "ICQ Pager", nebo tak nejak.

Jinak upozorneni (i pro ostatni ctenare), php funkce mail() opravdu oznami jen odeslani, nikoli samotny prijem. Experti na PHP doporucuji v dulezitejsich aplikacich pouzivat primo pripojeni na server, to je ale nekdy az zbytecne slozite, navic, pokud jedete u kvalitniho hostera, prakticky se nestane, ze by odeslany mail nebyl dorucen.

Pokud bude problem trvat i nadale, zkontrolujte cislo ICQ a tak podobne, nesetkal jsem se s pripadem, kdy by pri zapnutem "ICQ Pageru" zprava nedorazila (maximalne, pokud se pretizi ICQ server).

S pozdravem

Marek Soldat

Avatar

Autor komentáře: patrik_II

Datum vložení: 29.1.2003 14:10:37

A nevite prosim Vas jak se ten pager v icq zapina? Zkousel jsem to, ale prislo mi, ze se spise jedna o funkci pager zpravy ktera prijde primo na pristroj pager ne na icq. A neni ta funkce jeste ke vsemu placena? Dekuji.

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 29.1.2003 21:01:37

ICQ Pager je pouze oznaceni pro posilani mailu na ICQ, se skutecnym pagerem nema, co docineni. O placenou funkci se take nejedna. Momentalne ICQ po ruce nemam (nepouzivam ho casto), ale mozna, ze tato volba je jen v pokrocilem modu. Muzete zkusit se v tom trosku "pohrabat" ;-)

S pozdravem

Marek Soldat

Avatar

Autor komentáře: david

Datum vložení: 2.7.2006 18:21:24

prosimta ak ti to icq uz ide tak mi napis jak si to nastavil, lebo mne ide vsetko okrem toho icq... dakujem

Avatar

Autor komentáře: david

Datum vložení: 2.7.2006 18:23:26

lepsie bude ked napises na mejl daduso@centrum.sk. dakujem

Avatar

Autor komentáře: SkIpPeR

Datum vložení: 30.7.2008 13:46:56

Pls jak se to da nastavit na ICQ6? - E-mail: krutaspetr@seznam.cz

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 27.5.2004 19:42:31

Je mi líto, ale nechodí mi <B>vůbec nic</B>. Ani mail, ani SMS, ani ICQ. Nevíte proč? Nebo za jak dlouho to můžu čekat?

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 10.9.2004 21:46:26

Lebo si trojťoťo s píšťalečkou!!!!

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz