Starší komentáře ke článku: olgastrakos

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Michal Lasy Laško

Datum vložení: 11.7.2003 11:26:31

Dobry den!

Musim rict, ze na tento web jsem nahodou narazil jiz pred nedavnem, a mam z nej pomerne smisene pocity.
Na jednu stranu je to zajimave resene menu a validni kod (az na odkaz od poskytovatele hostingu - na cez sama autorka upozornuje), obdiv k divce, ktera je schopna si web na takoveto urovni naprogramovat (neberte to prosim jako ono obligatni "jeee, zenaska a web - to nejde dohromady") a vseobecne siroky obsah webu. Na druhou stranu se mi stranky nelibi z hlediska designu, pouzitych fotografii (nektere jsou bud spatne nafocene nebo zbytece moc komprimovane a spatne upravene). Pouzite barvy jsou pekne i dobre sladene, ale jak uz jsem rikal - celkovy design se mi nelibi - pusobi prilis zmatenym a nekompaktnim dojmem.
Kompatibilita je v IE5.5, Opera 7.11 a Mozilla 1.4a v poradku, krom spatneho kodovani cestiny v menu v Opere.
K menu jeste jedna vec - je trochu zmatecne, ze neni videt hned, ale az po aktivaci nejake volby v head menu (napr. "intimnosti" atp.) - ale jako chybu bych to nevidel, spis jako nazor.

Michal Lasko

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 13:45:57

Ano, fotky nafocené klasickým fotoaparátem a naskenované, postupně měním za nové - focené digitálem, ale nemůže přece všechny odstranit ihned :-) To by jich tam momentálně moc nezůstalo. Ono to chvilku trvá než nafotíte několik publikovatelných fotek :-)

A komprese - to je záležitost webového místa. Webparka kdysi dával 20 MB - to mám já, ale už plné. V současné době dávají pouze 3 MB s možností navýšení na max.12MB :-( Takže kdybych měla 100 MB a výbornou propustustnost, to by bylo hezkých fotek, ale kdo se má pořád fotit? Už jsem z toho focení sama vedle sebe. Jak to mám všechno stíhat? Vždyt jsem pracující človíček, který má teké jinou zábavu. No, je to náročné, ale i tak se pořád snažím vyhovět ostatním.

Jsem ráda za každý nápad. Je to tu skoro jako na BrainStormingu :-) A to je výborný.

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 17.7.2003 15:22:10

A co design nyní? Tedy doplnila jsem i menu.

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 11.7.2003 11:48:01

1. nevyuziti id
2. .mnp2 - definovano 2x width
3. .endng - definovano padding a padding-top zaroven
4. co uzivatele s rozlisenim 800x600? Ty maj proste smulu? Protoze hlavni box se posune dolu a to jeste nemluvim o odkazech v Dalsich strankach kdy se po najeti mysi na odkaz email sice srovna celej web ale posune se nekam uplne dolu.
5. tag <B> ? v xhtml mame na tohle snad tag <strong> ne?
6. logo neni jako odkaz
7. kazda stranka je jina (viz. vtipky (obrazky))
8. hodnoceni designu radsi necham na nekom jinym

Pro uzivatele ktery si tyto stranky prohlizi v rozliseni 800x600 je to utrpeni a autor by se mel zamyslet jestli opravdu je vhodne optimalizovat stranky jenom na rozliseni 1024x768

Jakub

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.7.2003 12:08:48

</B></strong>

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 11.7.2003 12:36:44

Dyztak </B> a pak </strong> ;)
Ale kus, to se tu snad neresi..

Jakub

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 11.7.2003 12:39:33

Kurna ten bold tu dela zmatek hned bych ho zakazal :)

Jakub

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.7.2003 12:40:47

No a proc jsem tam asi psal i </b> a pak i </strong>? Abych ukoncil co NEKDO zapomnel udelat prede mnou :)

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 12:18:30

Díky za kritiku...

1) jak je to myšleno? Prosím podrobněji. Díky.
2) opraveno
3) opraveno
4) snažím se to přizpůsobit většině v závislosti na fotgrafiích. Statistika, průměr: 800*600=8%, 1024*768=81%, větší=11%
5) tag B je prece take Validni a podle standardu, navic STRONG zbytecne zvetsi kod. Ale dekuji, budu uvazovat o zmene.
6) logo je jen pro identifikaci hlavnich stranek (viz 7)
7) hlavni stranky jsou stejne laděny, a ostatni stránky jsou jako doplnění a pro zábavu (netýkají se přímo mně), tj. i v SlideMenu jsou zvlasť.
8) No jo, design :-( Nechtěla jsem to preplacat grafikou. Vždyt jen fotky už zabiraji hodne. Teprve jsou vymenovany za digitalni. Webhosting mam jen 20MB a už je plnej. Pokusim se však s designem něco udělat, ale i tam je to subjektivní názor každého návštěvníka.

ad - zavěr ... viz bod 4) snažím se vyhovět všem, ale zatím nejsem prostě profík :-(

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 11.7.2003 12:21:21

oravte si statistiku - ze ji mate posunutou o 30% ve prospech 1024*768 je nahodna fluktuace posilena samotnym designem ktery ta nizsi rozliseni odpali

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 13:34:03

Statistika je brána z několika webů, poskytujících statistiky o rozlišení a také za dlouhé období, aby byl přehled co nejpřesnější. Takže i pouhé jedno zhlédnutí se (snad) započítá. Vážně to opravdu sleduji. Protože sama mám nastaveno 800/600px. Menší rozlišení by se mělo asi zakázat :-) Vždyt v 640/400 už nejde podle mne ani stránky porádně prohlížet? A co víc, pokud jsou to stránky s mnoho informacemi nebo rozsáhlejší grafikou (např. fotografie).

Ale to je opět věc vkusu a technických možností stroje.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 11.7.2003 13:40:47

Možná máš pravdu u stránek, kde jsou fotografie nebo obrázky s pevnou velikostí... ale zkus si schválně moje stránky <a href='http://www.pension-florian.cz' target='_blank'>http://www.pension-florian.cz</a> na 640x480 a uvidíš, že zůstavájí pěkně čitelné (čitelné zůstanou i na WebTV). Takže stvořit to jde. Navíc, pokud se budeš důsledně držet normy XHTML a správné struktury webu, budou stránky přístupné i kupř. na mobilním telefonu (vyzkoušeno). Uznávám, že u osobních stránek to asi není potřeba, na druhou stranu, když něco tvořím, snažím se o maximální dokonalost a přístupnost.

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 13:50:07

No, tak jsem to zkusila a obrázek na tvých www (budova.gif) při zmenšení velikosti okna prohlížeče mi leze do menu. Na dalších strránkách stejný problém. Jen upozornuji.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 11.7.2003 13:51:52

jo, ale až při rozlišení nižším než 640x480

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 13:55:40

Prosím, jaký je odkaz na WebTV (vyzkoušení zobrazení stránek)? Ať to nemusím vyhledávat. Díky.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 11.7.2003 14:08:21

<a href='http://www.anybrowser.com/ScreenSizeTest.html' target='_blank'>http://www.anybrowser.com/ScreenSizeTest.html</a>

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 14.7.2003 8:56:44

Pozor, při tomto "testování" je nutno vzít v úvahu, že jde jen o otevření okna s definovanými rozměry, nesimuluje se rozlišení a podobně, takže ve skutečnosti může být výsledek úplně jiný (většinou o dost odpudivější ;-)

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 11.7.2003 12:02:33

Reaguji na předchozí příspěvek týkající se navigace - já osobně ten divný způsob řešení hlavního menu jako chybu vidím a to jako dost závažnou... jsem starý internetový harcovník, ale ani po pěti minutách jsem žádné hlavní menu nenašel. Kdyby mě kolega přede mnou neupozornil, že se musí na něco kliknout, tak už jsem se na tyhle stránky nevracel. "Nenuťte uživatele premýšlet" - to je základní krédo, kterého by se měl webmaster držet... prostě - chybějící přehledná a jasná navigace na úvodní stránce webu je HRUBÁ CHYBA. Já navíc nejsem příznivcem různých vyskakovacích okýnek a pičičand, protože mě to ruší a navíc s vypnutým javascriptem to asi ani nebude fungovat. Navíc - některé položky menu jsou mírně řečeno zmatečné - jaký je rozdíl mezi Fotoalbem a Fotogalerií s hvězdičkou?

Kód je čistý s několika výhradami:

1. norma XHTML předepisuje, že vše musí být psáno malým písmem, což se ale týká i externího stylového předpisu - takže první chybička
2. tohle není chybička, ale stylový předpis je zbytečně nafouknutý díky neustálému opakování stejných definic (kupř. logos a logos1 mají stejné parametry až na obrázek na pozadí - lze tedy styl nadefinovat najednou a pro logos1 jenom změnit background-image)
3. písmo je definováno v pt (8pt), čehož důsledkem je, že v IE nelze zvětšit, což je u takového mrňavému písma také hrubá chyba. Takže zatímco hlavní text zůstává stejně prťavý, navigační menu se změní v nepřehledný chaost (doporučuji vyzkoušet)
4. fotoalbum - není zcela jasné, že na náhledy lze kliknout - proč je potlačena standardní věc, kterou je ručička nad odkazem? proč to obtěžující okýnko, jestli chci otevřít fotografii? když na ní kliknu, tak je zřejmé, že ano. Tudíž je to kliknutí navíc a závislé na javascriptu.

Design mi, na rozdíl od mého předřečníka, přijde takový mdlý a nevýrazný s nevhodně zvolenou kombinací barev, ale to je pochopitelně věc vkusu. Navíc je jasné, že jde o stránky amatérské tvořené pro vlastní radost, takže platit si webdesignéra by asi byl zbytečný luxus :)

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 11.7.2003 12:04:54

pisatel přede mnou zapomněl ukončit STRONG</strong>, tak já to zkusím srovnat

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 13:14:37

Díky opět za kritiku.

ad) jaký je rozdíl mezi Fotoalbem a Fotogalerií s hvězdičkou?
Je to vysvětleno, když se podíváte na INFO FOTO, podrobnosti.
Foto album jsou jednotlifá fota pro prohlížení a fotogalerie je pro ty co myjí mrychlé pripojení a muzou si prohlédnout vsechny fotky najednou.

1) opraveno
2) změněno
3) při změně písma (třeba v IE) to mám stále stejné (nerozhozené a čitelné). Včem je tedy problém, mimo těch 8pt, kvůli čitelnosti?
4) ručička jsem už přidala (nejak jsem na toto zapomněla). Okýnko je odstraněno (Bylo tam proto, kdyby se někdo překlikl, ale asi to není potřeba)

ad design) a jaké barvy by jste zvolil?

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 11.7.2003 13:30:19

ozvi se mi na email, zkusím ti udělat malou skicu

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 13:35:37

kde máš email?

můj e-mail je:
olga . fm @ centrum . cz

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 11.7.2003 12:08:18

tak uz nekdo vypnete ten bold </B>

mimochodem, nevidim na boldu misto strongu nic spatnyho - oboji je mozne!

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.7.2003 12:12:05

Jenze on je mezi nima dost podstatny rozdil. Jednak jsou to ruzne tagy, jednak zatimco b = bold a tedy tucne, strong = dulezite. To ze to stejne vypada je vec druha. Nemluve o tom ze google to narozdil od vas take vidi ruzne. Text ve strong je rozhodne vic hodnocen nez ten v bold.

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 11.7.2003 12:19:41

jo to je urcite pravda, ale nevim proc to v tomto pripade brat jako chybu...

navic, nevim v jakym slovnim spojeni to bylo, ale i kdyz tam da Olga strong, tak se na prvni misto v googlu asi nedostane ;-)

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 11.7.2003 12:28:20

no, to se asi nedostane, ale ani ne tak kvůli bold nebo strong, jako spíše proto, že rezignovala na tagy H1 - H3 pro nadpisy. Jinými slovy, stránky jsou sice v XHTML, to je fajn, ale se špatnou strukturou dokumentu - tedy H1, hlavní nadpis, H2, podnadpis (chcete-li), P odstavec a tak dále... navíc tag B je znakem formátovacím nikoli sémantickým a pokud vím, tak v normě XHTML 1.1 už se vůbec nevyskytuje. Ale to je asi u osobního webu fakt jedno.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.7.2003 12:33:16

No ono asi zalezi na prvni misto pri jakem vyhledavani, nemyslite? Argument ze se tam stejne nedostane... hmmm to je rozumne. Jako vaseho klienta by me ten pristup urcite moc potesil (hele stejne nebudete na prvnim miste tak se nema smysl ani snazit, k cemu naka optimalizace pro staticke stranky, k cemu pouzivat h1 kdyz muzem udelat b class='nadpis' atd.).

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 11.7.2003 12:46:19

Tak pozor!
tohle pisu do verejne diskuse, tohle neni muj klient, navic cilova skupina lidi zde patrne nebude prichazet z googlu, ale ze seznamu, atlasu, centrumu atd...

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 11.7.2003 12:47:50

Správně, s tím souhlasíme... jenom bych podotknul, že tyto stránky se ocitly v Kritice webu... no, a tak kritizujeme :))

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 13:22:49

Přátelé,
tak jsem tam dala STRONG misto B, je to nyní dobře? Teda až na ty H1-3?

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 11.7.2003 12:17:15

jsou to asi jedny z nejlepsich osobnich stranek, jaky jsem videl.... (ale moc sem jich nevidel ;-)) )

s tim, ze tam jsou "picicandy" jak napsal nekdo pred tim a javascripty, maly pismo bych si hlavu nedelal, protoze u osobnich stranek je celkem asi jedno, jestli tam nekdo musi rolovat, blbe to precte a skakaj mu tam layery - tohle si precte stejne jen ten, koho to zajima

ja osobne bych se asi neexhibicoval v osobnich strankach, takze sem z ich trochu rozpacitej

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 13:29:51

Díky,
stránky procházejí stále vývojem (na základě kritik a názorů - díky za ně), takže pořád se něco mění a přizpůsobuje, ale prostě nejde vyhovět všem :-(
Každý má svůj vkus (což se týká designu), ale nikdo mi nidky nenapsal jak by to udělal sám? Třeba barevně, nebo návrh. Takže je to takové experimentování a testování přístupností pro uživatele. Snahou je tento webík zpřístupnit co největšímu počtu lidí, ale také brát ohled na jednoduchost a modemisty :-)

javaScript je na dalších stránkách takovým "nutným zlem" aby to vypadalo "živěji" a bylo jednoduché přidávat další odkazy na stránky (nemám zatí možnost PHPčka), takže víte-li o jiné alternativě - ráda ji vyzkouším.

Děkuji Všem, Olga.

Avatar

Autor komentáře: Michal Lasy Laško (www.l7.cz)

Datum vložení: 11.7.2003 14:21:26

Mila Olgo!
Mam pro Tebe jiste reseni - <a href='http://www.otoman.cz' target='_blank'>http://www.otoman.cz</a> - webhosting za 350 na 2roky, PHP, ASP, SQl . . . a davaj 500MB. Jen nevim, jetsli to jde i bez domeny, ale treba *.com je za 500,-/rok - to je docela v pohode, ne? cca 1350,- Kc za domenu a hosting na dva roky . . .

PS: Neberte to prosim jako reklamu, opravdu s otomanem nemam nic spolecneho, jde jen o doporuceni.

M. L.

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 11.7.2003 14:47:54

Díky.

Na druhou stranu, ovšem když uvážím, že můj webík je zatím jen na amatérské úrovni (ale pro širokou veřejnost), nepovažuji za nutné platit hosting. I vzhledem k informacím na mém webu (návštěvnost není až tak závratná). To bych musela investovat. Například na reklamu, marketing, aktualizace a správu www, focení, atd. (někdy taky musím ke kadeřníkovi, aj.) Uff, zatím o své stránky pečuji jak to jde. A jak? To už vidíte sami :-)

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 11.7.2003 15:00:41

doporucuju <a href='http://www.juk.cz/php/freeweby.php' target='_blank'>http://www.juk.cz/php/freeweby.php</a> najdes tam info o freewebech co za to stoji

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 11.7.2003 20:51:13

Já zas nemám nic společného s <a href='http://www.webzdarma.cz' target='_blank'>http://www.webzdarma.cz</a> , ale je to jeden z mála českých webů (nebo možná i jediný, moc podrobně jsem to ale nezkoumal), který je freehosting včetně FTP, PHP, MySQL...

Avatar

Autor komentáře: Michal Lasy Laško (www.l7.cz)

Datum vložení: 11.7.2003 14:22:49

Mila Olgo!
Mam pro Tebe jiste reseni - <a href='http://www.otoman.cz' target='_blank'>http://www.otoman.cz</a> - webhosting za 350 na 2roky, PHP, ASP, SQl . . . a davaj 500MB. Jen nevim, jetsli to jde i bez domeny, ale treba *.com je za 500,-/rok - to je docela v pohode, ne? cca 1350,- Kc za domenu a hosting na dva roky . . .
Jde to i bez domeny - davaj subdomenu (www.vasejmeno.me.cz) . .

PS: Neberte to prosim jako reklamu, opravdu s otomanem nemam nic spolecneho, jde jen o doporuceni.

M. L.

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 11.7.2003 16:30:28

no aby nedoslo k omylu - PHPkem javascript nenahradis - javascript jsou scripty na strane klienta (pokud nenadefinujes spousteni uz na serveru) - to jsou ty ruzny hejblatka a rekce na uzivatelovy akce, a PHP je jen na strane serveru - muzes zde generovat kod aj., ale hejblatka v PHP udelas zase jen diky javascriptu

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.7.2003 10:50:51

Ozvěte se mi, prosím, na můj e-mail ;-)

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 12.7.2003 15:27:34

Kdo se má ozvat?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.7.2003 17:02:56

Promiňte, Váš e-mail mám, takže samozřejmě pisatel zprávy, na niž jsem reagoval, "petr from <a href='http://www.1studio.cz"' target='_blank'>http://www.1studio.cz"</a> ;-)

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 14.7.2003 14:05:18

uz se stalo, odpovite mi? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 14.7.2003 14:45:52

Zajisté, jen co se prokoušu redakční poštou ;-)

Avatar

Autor komentáře: Trillian

Datum vložení: 17.7.2003 16:51:56

hejblatka jdou velmi pekne udelat v CSS ;o) jen tak mimochodem... JS uz prakticky nema nic "navic"... krom pop-up oken...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.7.2003 17:17:29

No s tim bych tak uplne nesouhlasil... tech funkci jsou tuny - prace s poli, retezci, kontrola udaju, veci jako alert/confirm/focus() atd., meneni stylu policek napr. na focus/blur...

Ale je pravda ze vetsina javascriptu je nesmyslne naduzivana.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 17.7.2003 17:37:24

... a samozřejmě pokud potřebujete ovládat (ovládnout) DOM dokumentu, v CSS to jaksi nijak nejde :-)

Avatar

Autor komentáře: Dedkoid

Datum vložení: 13.7.2003 14:15:01

znamení lvice NENÍ !!! to jen tak na okraj, to by mohl byt taky panic, raccice, strelkyne, krava ... atd.

ad kuzelky) co to ma byt, koberec ???? hruza, hruza

tolik me vytky ke grafice a kodu ;*)

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 14.7.2003 6:48:24

ad) znamení by to mohla být zajímavé (alespoň pro nás - ženský - v případě panice ;-)

ad) kuželky. Co máte s kobercem? Fotograf stál na špatné straně!

Avatar

Autor komentáře: xxx

Datum vložení: 14.7.2003 16:34:53

no hlavně tenhle ženskej styl házení koulí je přímo hroznej... kroky, kroky...! :))

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 15.7.2003 7:02:33

Měli jsme tam zrovna akci, tak jsme tam blbnuli. Co je na tom, že se hazelo i nestandartně? :-) Hlavně, že byla legrace. A o tu, šlo především.

Avatar

Autor komentáře: xxx

Datum vložení: 14.7.2003 16:34:54

no hlavně tenhle ženskej styl házení koulí je přímo hroznej... kroky, kroky...! :))

Avatar

Autor komentáře: Viki

Datum vložení: 16.7.2003 14:03:49

Nevim, jak je to mozny, ale stranky mam totalne rozhozeny - at reloaduju jak chci, nic se nezmeni - nejprve napis Olga bla bla, pak prava tabulka (Vitam Vas bla bla) a az pak to hlavni nekde dole (Novinky a zmeny bla bla). Pouzivam zrovna ted IE5, rozliseni 1024x768, na IE6 jsem nezkousel, ale nejspis to pojede, kdyz to autorka pise.
Podle mě stranky, ktere nejedou alespon v IE5 spravne, jsou k zavrhnuti...
Neni nahodou vyse uvedenej problem zpusobenej tim JS jezdicim MENU???

I kdyby se stranky nacetly dobre, nehodnotil bych je zrovna nejlip - validni kod je hodne, ale urcite ne VSE!

Viki

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 16.7.2003 14:40:14

Bylo by možné mi poslat screenshot (snapshot) obrazovky s tím rozhozeným layoutem?

olga.fm @ centrum.cz

Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 16.7.2003 22:04:13

Stejně jako Viki nevím jak je to možný, ale teď jsem to schválně otestoval i na MSIE 5.0, a nerozhodí mi to nic, stránky vypadají úplně stejně - se zapnutým i vypnutým JavaScriptem je layout úplně stejný jako v MSIE 6.0 - obé na Windows 98. Nebo mám vlčí mhu... :-)
Screenshot jsem udělal, ale protože rozdíl nevidím, nemá ani cenu ho posílat...

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 17.7.2003 7:36:05

Díky za info, je možné, že tam chyba byla, dělala jsem opravu CSS pro layout i pro tisk.

Avatar

Autor komentáře: Viki

Datum vložení: 17.7.2003 9:40:30

:o) Jak jsem psal Olze ted v mejlu (spolecne se screenshoty), bud je tam nekde v kodu mala chybka anebo se nam tady poblaznil IE5 - coz se mi ale nezda, pac na nem testuji i svoje stranky a ani nikde pri brouzdani jsem zatim nenarazil na to, co se stalo prave s layoutem stranek Olgy. Kdybys chtel videt screenshoty, dej mejla a poslu taky aneb kdo neuvidi, neuveri :o)

Viki

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 17.7.2003 10:59:00

Děkuji předem: docasny10@quick.cz

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 17.7.2003 13:27:06

Viky: díky za imejl a screenshoty. Testovala jsem to ale u mě nic rozhozený není, ale mám jen IE 5.50 (6.00) na Win98 or XP.

IE5 asi hůř podporuje tagy FLOAT nebo co? nevím co s tím momentálně :-(
Pokud někdo víte co s tím, dejte mi prosím vědět. dík.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 17.7.2003 15:02:59

Tak jsem asi přišel na to, čím to je...

Ono totiž tu samou (skoro) neplechu dělá i Opera5 a 6 :-) MSIE 5.0 mi to nedělá patrně z důvodu, že mám sice verzi 5.0, ale poněkud novější, i s opravnými balíčky - což je zajímavé, neboť se tím asi ukazuje, že i Microsoft v některých opravách opravuje i některé chyby v implementaci standardu - což jsem tedy netušil a je to divné...

Ale teď k té chybě, kdy náprava je jednoduchá: smazat v definici třídy ".obsah" float: left, tedy zbyde tam jen: .obsah {width: 500px}
Tím pádem tam nebude dvojitě definovaný float, u tříd ".obsah" a ".obsat"

Tedy takhle to pak funguje správně i v Opeře5 a 6, ve Vikyho MSIE 5.0.2919.6307 ale nevím - snad taky :-) Ať dá pak vědět :-)

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 17.7.2003 15:16:14

Díky za pomoc.

A prosím máte-li někdo IE 5.0, prosím o sdělení zda je layout správný? Děkuji.

Jak má být , je vidět zde... olgastrakos.webpark.cz\w3galery.htm

Avatar

Autor komentáře: Viki

Datum vložení: 18.7.2003 7:34:34

Vse funguje paradne i v IE5. Mnoho zdaru s dalsi tvorbou na Internetu...

Viki

Avatar

Autor komentáře: Viki

Datum vložení: 17.7.2003 19:42:38

Viki uz se tesi, az bude moci zitra v praci zasednout ke svemu starickemu pocitaci s neposednym explorerem 5.0.2919.6307 a zhlednout jiz krasne urovnane stranecky :-)))

Ale beda uz, at to neni v poradku! :o) Tak zitra...

Viki

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 18.7.2003 18:56:20

Tak pravě byl proveden UpDate CSS.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.7.2003 9:22:13

Ve vysuvnem menu mam jen ctverecky misto diakritiky...

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 17.7.2003 10:54:41

To je pravda. Ale chyba je zřetelná na první pohled: v JavaScriptu který to má na starosti je použito kódování patrně windows-1250, kdežto v celém dokumentu je jinak kódování UTF-8... Oprava tedy nebude složitá :-)

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 17.7.2003 13:23:36

Jak to mohu opravit? Jak nastavit kodovani pro JS? Díky předem.

PS: Mám nastaveno kodovani 1250

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 17.7.2003 14:15:48

Kódování pro JS zvlášť jde nastavit u elementu SCRIPT v atributu CHARSET, ale takovému řešení bych se vyhnul, protože ho nepodporuje např. Opera6 a nižší...
Doporučuju tedy použít kódování na celý dokument shodné, včetně JS, neboli JS např. do UTF-8 převést...

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 17.7.2003 13:22:38

Prosím, v jaké prohlížeči to máte?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.7.2003 14:33:50

Zrejme v kazdem ktery nema defaultni znakovou sadu windows-1250

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 17.7.2003 15:20:54

Hmm, a co s tím tedy dá přesně dělat? Stačí JS v notepadu "uložit jako" UTF8? Nebo se pletu? Jak zajistím ab se to zobrazilo těm co nemají nastaveno 1250. Přece mám zadáno XML 1250 i CHARSET 1250. Tak co ještě? Dík.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 17.7.2003 16:08:33

Teď už je to v pořádku, protože stránky jsou ve windows-1250, JS jsou ve windows-1250 :-) Ale pokud vím, ráno byly stránky ještě v UTF-8, a JS ve windows-1250, a to pak samozřejmě nefungovalo.

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 17.7.2003 16:25:34

Ach jo, Opero Opero. Omlouvám se, stránky samozřejmě nebyly v UTF-8, to jsem si jen neuvědomil, že Opera si při zobrazování zdrojáku z toho dělá holubník, a to co zobrazí není zdroják ale její pseudozdroják... :-/

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 17.7.2003 16:59:54

U toho JS "flymenu3.js" bych teď vymazal úplně první řádku s tím "jakobykomentářem", který se tam vzal patrně po nějaké editaci tohoto souboru. Jinak toto menu nebude fungovat v Mozille, která hned na začátku zpracovávání tohoto JS skončí...

Avatar

Autor komentáře: Olga

Datum vložení: 17.7.2003 17:48:13

Díky, už jsem to opravila. (komentar)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz