Starší komentáře ke článku: Ochočme si WAP

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 31.10.2003 9:33:20

Proboha, co to je za žvásty?
Větší snůška demagogie a diletantismu snad na tomto serveru ještě nebyla k vidění.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 31.10.2003 10:19:45

fakt clanek o nicem.. hurza

Avatar

Autor komentáře: datel

Datum vložení: 10.11.2003 16:05:04

no, ony ani dva vyseuvedene diskusni prispevky nejsou nejak extrovne duchaplne :-)))

Avatar

Autor komentáře: steven

Datum vložení: 31.10.2003 11:23:15

Krome toho, ze se musim pripojit k predchazejicim prispevkum, bych se rad zeptal, proc oznacujete atributy tabulky jako elementy a od kdy jsou elementy tr a td atributy??
Domnivam se, ze na Intervalu vysel dost podrobny serial o WML a WAPu a proto opravdu nechapu smysl tohoto clanku.

Avatar

Autor komentáře: graf

Datum vložení: 31.10.2003 21:11:02

Pánové - no žasnu!
Přece tag a element je jedno a totéž, nepletu - li se? Je to důležitý formátovací prvek HTML!
Starci z W3 používali a ještě používají (např. chřadnoucí Netscape) jen pojem "tag".
Nově se již vyskytuje, i když sem tam pojem "element". Takže co,co...
Mně to osobně nevadí

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 31.10.2003 22:28:34

Pletete se. Tag je treba <em>, kdezto element je <em>text</em> - tedy tag je jen znacka, kdezto element je cely obsah + jeho semanticky vyznam.

Avatar

Autor komentáře: Radek Pilát

Datum vložení: 31.10.2003 17:03:38

No, opravdu jsem si myslel, že se sem omylem přimotal nějaký historický článek, ale při pohledu na datum mne polil pot. Proboha on snad ještě existuje někdo, kdo nepochopil, že WAP definitivne umřel před více než dvěma roky? Podívejte se na <a href='http://www.wapserver.cz' target='_blank'>http://www.wapserver.cz</a> na datum posledního článku!!!
Mrzí mne předčasný konec wapu, ale nedá se nic dělat. V technologii problém nebyl. Zabili ho operátoři a všichni to víme. Mysleli si, že budou účtovat mnoho korun za minutu za nic. Výrobci telefonů se nakapsovali na nových modelech, ale jaksi se pozapomělo na poskytovatele obsahu. Představa, že já budu zadarmo dělat kvalitní zpravodajství, aby si Eurotel mohl účtovat tučné částky od jeho čtenářů je opravdu hodně zcestná.
Na wapu není obsah a nidky nebude, dokud nebude existovat jasný obchodní model pro jeho posytovatele. Inzerní bannery nepřicházejí v úvahu, sponzorské dary jsou nesmysl a placené přístupy nemají budoucnost a tak zbývá jediná možnost - operátoři by se měli podělit s poskytovateli obsahu podle toho na kterých stránkách kdo byl a jak dloho. Tyto informace mají operátoři k dispozici, ale dělit se nechtějí a tak my poskytovaleté jim na oplátku zajistíme, že nebudou mít ani z čeho. A tak se taky stalo.
Wap ž dnes má smysl jen například jako firemní aplikace pro okamžiky nouze. Občas se skutečně najde firma, která je ochotná do tak jednoúčelového a nerentabilního projektu nacpat peníze. Jestli si ale někdo myslí že tyto neveřejné iniciativy vzkřísí mrtvolu jménem wap tak se hluboce mýlí.

Avatar

Autor komentáře: Jan Radošínský

Datum vložení: 31.10.2003 19:12:15

Doporučil bych vám informovat se u našich mobilních operátorů - všichni nabízejí služby share revenue i paušální platby za obsah. A, kupodivu, až na předražený Oskar zájem stále roste, stejně jako zisky...

Avatar

Autor komentáře: Datel

Datum vložení: 10.11.2003 16:09:06

aha... tak to mi reknete, jak share/paus.popl. u nekteryho operatora docilite. Tedy krom toho Oskara, u kteryho jedinyho share revenue snad jakstaks mozny je....

Avatar

Autor komentáře: Petr Graft

Datum vložení: 31.10.2003 21:24:49

Na wapu je slabý obsah. Ano, ale k čemu má sloužit? Wap ve světě není mrtvola. U nás je to věcí dohody.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 31.10.2003 22:34:12

Hmm, tak to asi nechapu, ze wap umrel, kazdy den. Nebot ja pouzivam wap denodenne, at uz na zpravy, slovnik, kurzy ci hlavne e-mail...
S tim wapserverem to spis ukaze na smrt toho serveru nez technologie... Nebo mi chcete rict, ze na builderu jsou posledni clanky znamkou zaniku c++, delphi, php ci javy !?!?
80% obsahu informaci, ktere od wapu ocekavam, zarizuje sam operator na svem portalu, zbytek zaridi google popr. vlastni crm aplikace...

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 1.11.2003 1:41:45

Podle mne je pravda někde uprostřed. Nemáte pravdu v tom, že wap definitivně umřel. Stále se používá a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se měl přestat používat. Je mnoho aplikací, pro které se wap hodí a pro mnohé z nich se skutečně používá.

Na druhou pravdu se nenaplnily bombastické předpovědi vizionářů a wap se používá podstatně méně než si někteří průkopníci představovali. A nesouhlasím ani s názorem autora článku, že je to proto, že boom teprve přijde. Spíš je to tak, že wap dosáhl v současných podmínkách rozšíření, které odpovídá jeho možnostem, a tento stav je víceméně setrvalý (roční nárůst nebo pokles v řádu jednotek procent tomu odpovídá).

Pokud by totiž měl přijít nějaký boom, pak, vzhledem k tomu, jak dlouho už wap existuje, by tento boom muselo něco brzdit. Nedostatek propagace to asi nebude - v počátcích bylo propagace až přespříliš, chvílemi to budilo dojem, že kdo nebude mít wap, je ztracen. Malé rozšíření wap-able přístrojů také asi nebude tou pravou příčinou, dnes už wap umějí prakticky všechny. Malá penetrace mobilních telefonů mezi lidmi... sotva. Nedostatek vývojových nástrojů... těžko. Tak co by mělo být tou brzdou, jejíž odstranění odstartuje ten masový nárůst?

Avatar

Autor komentáře: vicha

Datum vložení: 1.11.2003 9:10:03


Myslím, že bychom opravdu neměli WAP pohřbívat! Proto jsem článek vlastně také napsal.
S podporou WAP jeho podporou počítá např. renomovaný světový operátor Orange. Podle agentury Reuters, z října t.r., jde o tah aktivovaný Microsoftem, který tak chce PROBUDIT Ericsson a Nokii.
Nové mobily (tchajwanská fa HTC pro britský trh) budou umět víc než např. Nokia 7650!!! Budou mít velký barevný displej, zvukové, obrázkové i video zprávy, hry, připojení na e-mail a Internet včetně WAP. Tyto mobily mají stát na české koruny něco přes 8 tisíc Kč a objeví se u nás údajně příští rok.

Avatar

Autor komentáře: Datel

Datum vložení: 10.11.2003 16:11:05

Je to prosteee - cena ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 31.10.2003 19:59:06

článek psal nějakej ultrapablb co si plete pojmy s průjmy, nic jinýho to není

Avatar

Autor komentáře: Víťa Z.

Datum vložení: 1.11.2003 23:18:45

Pokud máš tak kvalitní názory, tak by ses mohl alespoň podepsat.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 2.11.2003 4:36:29

ok, tak já je znekvalitním, abych měl právo se nepodepsat, když mi to takovej pan znalec jako ty doporučí

Avatar

Autor komentáře: Datel

Datum vložení: 10.11.2003 16:15:04

Kdyz to tak po tobe ctu, cece, tak mi to prijde jako kdyz 'blb nekomu rika blbe'.. Pracuj zatim na sobe, zacinajici kritiku :-)))))

Avatar

Autor komentáře: wewerka

Datum vložení: 6.11.2003 10:25:33

ten vas skript mi nejde...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 16.12.2003 19:18:00

Tak nevím, v čem se na skript diváte (ten první?), zda v mobilu, či nějakém browseru nebo emulátoru..
Já jsem to kontroloval v:
Nokia Toolkit 4.0, Openwave SDK a také Klondike a vše v pohodě.

Avatar

Autor komentáře: Petr Antoš

Datum vložení: 9.11.2003 14:11:36

nevim jestli nasi operatori maji gatewaye podporujici "push",
je nekde nejake srovnani moznosti vsech operatoru?

Myslim si, ze wap nemuze byt mrtvy, protoze je dnes uz vsude a pokud jej
budeme povazovat pouze za presentacni vrstvu serverovych aplikaci, pak neni duvod ho pohrbivat - napr. ASP.NET podpora pro mobilni zarizeni se
umi transparentne prizpusobit aktualnimu terminalu, at uz pouziva dokonaly xhtml browser nebo nejstarsi verzi wapu. Naopak to vypada, ze prave aktivni "push" by mohl byt vyhodou proti sebelepsim html terminalum.
Pokud blbe kecam, opravte me nekdo, prosim :-)

Avatar

Autor komentáře: Datel

Datum vložení: 10.11.2003 16:18:15

Nedavno se do implementace pushWapu zacal poustet Oskar, ale jestli ho uz zprovoznil, nebo v jakym je to stadiu... vi Buh...

Avatar

Autor komentáře: Karel

Datum vložení: 17.1.2007 14:46:04

Dobrý den.Mám pro vás diskutující jednu otázku.Jsem uplný začátečník a včera jsem si přes Wap ztáhl písníčku.Přišla mi sms o odečtené ceně a myslel jsem že tím je po všem.Ale za chvíli přišla druhá a opět stržena ta samá cena.No a do třetice další stržení,takže mě ta písníčka přišla na dvě stovky.Potom jsem Wap radši vypnul a odstranil.Ted mám hruzu z toho až telefon nabiju že mi budou strhávat dál.Mužete mi prosím poradit kde se stala chyba?Díky.

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 17.1.2007 17:48:07

Tak, vážený, to je čistě komerční technická otázka pro operátora. Nezlobte se na mě. Zabývám se výhradně psaním zdrojových kodů pro technologii WAP mobilních telefonů a okrajově technickou stránkou. Takže ryze technickou otázkou, týkající se zpoplatnění za download písničky nemohu profesionálně zodpovědět. Obraťe se proto přímo na help poskytovatele WAP služeb příslušného operátora. Budu velmi rád, pokud se s námi podělíte o výsledek Vašeho jednání a placení na jmenovanou službu. Možná, že se někdo zasvěcenější k Vašemu problému vyjádří. Jenže tento článek je již staršího data, takže nevím, zda si zde někdo naší OBNOVENÉ diskuze všimne. Nu, anonce o tom bývá na HomePage Intervalu, tak věřme, že ano...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz