Starší komentáře ke článku: OABeroun.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Petr Havlík

Datum vložení: 28.6.2002 9:36:53

Stránky vypadají dobře, pro mě je dost velkou chybou nenastavení kódování češtiny a tím chybné zobrazení českých znaků. Možná také náhledové obrázky v galeriích by mohly mít menší objem dat.

Avatar

Autor komentáře: Jan Mejstřík

Datum vložení: 28.6.2002 9:55:52

Děkuji za upozornění. Problém z kódováním češtiny určitě opravím.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 28.6.2002 11:20:16

Velmi pečlivě graficky provedené, čistě vypadající a přehledné. Zvlášt bych ocenil funkčnost ve většině současných nových prohlížečů. Absence nastavení kódování a vůbec použití nestandardního kódování Windows-1250 kazí jinak velmi dobrý dojem.
Stránky jsou čistě statické, chybí jakákoli interaktivita jako třeba kontaktní formuláře, vzkazy (kniha návštěv/diskuse). Využití JAVA Appletu pro běžící text se mi také nejeví jako nejvhodnější, takže použití tabulek pro rozvrh layoutu jen umocňuje dojem, že nové technologie (PHP/ASP, DHTML, XHTML) zůstaly při návrhu poněkud stranou.

Avatar

Autor komentáře: Jan Mejstřík

Datum vložení: 28.6.2002 11:44:44

Velmi děkuji za připomínky týkající se našeho webu. Zcela jistě budou přínosem při budoucí tvorbě stránek.
Jak jsem napsal k minulému příspěvku, problém kódování češtiny jsem zaznamenal již i z jiných zdrojů a na jeho odstranění pracuji.
Co se týče interaktivity, kontaktní formuláře (Přihláška na jazykovou školu, Vzkazy od studentů...), kniha návštěv (Vzkazy) i fulltextové vyhledávání ve vybraných sekcích (Absolventi školy od r. 1919, současní studenti) lze na našich stránkách také používat.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 28.6.2002 12:12:58

Aha, teď to vidím - bohužel jsem klikl na hlavní stránce na aktuální informace, a zde nic takového k dispozici není. Takže spíš než problém s interaktivitou je to problém s přehledností a rozvržením :(

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šmejkal

Datum vložení: 28.6.2002 14:17:22

Rad bych vedel, proc by veskere "interaktivity" mely byt na strance s aktualnimi informacemi :-). Me se stranky zdaji byt pomerne prehledne a i jejich struktura je docela jasna.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 28.6.2002 14:25:48

Ale pane Šmejkale - napsal jsem, že by na té stránce měly být? Nanapsal. Jen bych předpokládal, že navigace bude taková, že se z každé stránky dostanu k hlavním částem webu, což zde není.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šmejkal

Datum vložení: 28.6.2002 14:33:39

Hlavni casti webu ? Na hlavni strance jsou odkazy k jednotlivym kategoriim, na kazde z ostatnich stranek je leva lista s "odkazy na hlavni casti webu", ktere se jeste dale rozviji...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 28.6.2002 14:13:20

Podle kterého standardu je Win-1250 nestandardní?

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 28.6.2002 14:23:44

<a href='http://www.cestina.cz/cestina/whyISO.html' target='_blank'>http://www.cestina.cz/cestina/whyISO.html</a>

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 28.6.2002 16:04:21

<a href='http://www.iana.org/assignments/character-sets' target='_blank'>http://www.iana.org/assignments/character-sets</a> ;-)

Stránky Vámi uváděné jsou již velmi zastaralé a podávají scestné informace. Nevidím důvod, proč nutit někoho používat standardy jedné organizace, zatímco od druhé je odvracet. Pokud by se ISO normami (které mimochodem vytvářejí lobbisté různých organizací) měli řídit všichni, ještě dnes bychom byli nejen bez diakritiky, ale i bez národních abeced jednotlivých jazyků, protože tato organisace se jimi začala zabývat teprve poté, co producenti IT nabídli vlastní, leckdy dokonalejší řešení.

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 28.6.2002 20:44:25

Jenomže kódování Windows je závislé na jedné platformě, zatímco ISO je použitelné na všech. Pokud by se dnešními ISO normami (konkrétně kódování 8859-2) řídili všichni, ušetřilo by to spoustu problémů.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 28.6.2002 20:50:34

Jenže se neřídí, protože historický vývoj se bral jinam. Pokud se snažíme o maximální přístupnost a co nejvyšší míru tolerability, pokud i oficiální autority Win-1250 připouštějí, proč bychom měli lidem přidělávat problémy požadavky, které již dnes postrádají opodstatnění?

Mimochodem, pro mně jediný správný druh kódování je ten, který je pro všechny jazyky univerzální ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 28.6.2002 20:58:35

Proč myslíte, že postrádají opodstatnění? Protože mají všichni Windows? To ale dnes už není pravda. Pokud bychom nechtěli diskriminovat uživatele jiných OS, tak WIN-1250 určitě řešení není.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 29.6.2002 0:13:39

IMHO postrádají opodstatnění, protože dnes už každá slušná platforma umožňuje práci s mnoha různými kódovacími stránkami, a to transparentně. Takže proč diskriminovat uživatele Windows tím, že je budu nutit používat něco jiného, když většinou ani neví jak? Proč nenechat *každého* aby používal to, co je pro něj přirozené, když to dnes není překážkou, problémem?

Avatar

Autor komentáře: Marek Soldát

Datum vložení: 1.7.2002 16:38:35

<I>dnes už každá slušná platforma umožňuje práci s mnoha různými kódovacími stránkami</I>

S tím souhlasím, ale CP1250 mezi nimi dost často chybí :-(

Nechme to už být :-)

Avatar

Autor komentáře: Petr Spurny

Datum vložení: 29.6.2002 11:17:00

Vase stranky jsem neprohlizel, protoze jsem je po cca 2 vterinach zavrel. Duvod? Chybi nastaveni pozadi na bilou. Je to jeden radek v CSSku!!!! Ne kazdy ma nastaveno pozadi aplikace (a tim i prohlizece) na bilou barvu.
Ach jo.

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Němec

Datum vložení: 1.7.2002 8:32:55

Souhlasím, udělal jsem přesně totéž. Dál jsem ani nešel. Bílá, bílá, bílá komu by se nelíbila, .....

Avatar

Autor komentáře: Martin L.

Datum vložení: 30.6.2002 18:54:24

Fonty jsou malo kontrastni a moc nahustene a napoveda k navigaci na hlavni strane je nevhodne umistena... Jinak se mi to zda standardni a neni tam nic v podstate nic spatne...

Avatar

Autor komentáře: Pavel Král

Datum vložení: 1.7.2002 16:25:50

Jo, je to pěkné, teď už zbývá jen zlepšit prospěch :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz