Starší komentáře ke článku: noveokna.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: CIA

Datum vložení: 27.12.2005 0:31:15

Jak je to správně česky? Máme nové okna. Máme nová okna. ??

Avatar

Autor komentáře: Jan Rozehnal

Datum vložení: 27.12.2005 0:59:51

Správně česky jsou to ta NOVÁ OKNA. Doménu si registrovali ve firmě Hanpol sro sami.

Avatar

Autor komentáře: Pinnacle

Datum vložení: 27.12.2005 9:44:32

O negramotnost zde pravděpodobně nejde. Všichni agenti CIA jsou tak důvtipní?

Avatar

Autor komentáře: CIA

Datum vložení: 27.12.2005 17:29:43

Ano, agenti CIA jsou důvtipní :-) Při dalším pátrání odhalili tyto skutečnosti : (-) nelze změtšovat písmo v IE (-) kontrast barvy písma ku pozadí není dostatečný - viz http://www.sovavsiti.cz/kontrast/ písmo: 6b696b pozadí: ffffff Doporučení agenta č. 465 ve službách CIA zní: Holé dodržení standardu XHTML 1.1 není záruka kvality. Stránky jsou především pro lidi, proto se trochu zaměřte na to jak se lidem používají. PS: http://www.artic-studio.net/ - Dočasně mimo provoz Omluvte výpadek, stránky jsou v rekonstrukci. -> Profesionál toto nikdy nevypustí na veřejnost !

Avatar

Autor komentáře: Jan Rozehnal

Datum vložení: 27.12.2005 22:01:05

Vážený pane, velice si vážím vaší "kritiky", ale: 1. písmo je dostatečně kontrastní (agenti CIA nemají oči?) 2. až na pár chyb, které mi vytkli Vaši kolegové(drobečková navigace), jsou stránky na lidi orientované a jsou i přátelské 3. nemožnost měnit velikost písma v IE definované v px je chyba prohlížeče 4. OT - zda jsou mé stránky mimo provoz nebo ne, to nechte na mne. To není předmětem této diskuse, nic Vám do toho tedy není.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 27.12.2005 23:47:07

Nemožnost měnit velikost písma při použití pixelů jako jednotky pro její definici není, proti všeobecnému přesvědčení, chybou prohlížeče. Je to prostě funkce, kterou jeden z prohlížečů podporuje a ostatní nikoli. Nikde není dáno, že by prohlížeč takovou funkcí měl či dokonce musel být vybaven - a řada lidí se domnívá, že taková funkce by vůbec součástí prohlížeče být neměla. Já osobně si třeba myslím, že změna velikosti písma nezávisle na ostatních prvcích stránky je nesmysl, a za správnou metodu považuji komplexní zoom stránky, jak jej provádí třeba Opera...

Avatar

Autor komentáře: LuxuryGamestyle

Datum vložení: 28.12.2005 2:38:48

No, kdyžuž někdo použije zvětšení písma, tak je to většinou jen kvůli zvýšení čitelnosti textu.. až si dočte, může si to vrátit. A během té doby nějaké "rozjebaní grafiky" už uživatele asi ani moc nezajímá. Komplexní zoom Opery jsem sice nikdy live neviděl, ale taky to bezpochyby bude mít své výrazné zápory..ikdyž bez zásahu do layoutu stránky. Kdyby tak byly weby ve vektorech.. ;)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 28.12.2005 18:15:02

Jestliže jste nikdy neviděl Operu, jak vůbec můžete neco hodnotit? Doporučuji vám nejdříve to vyzkoušet. A pokud jde o vaši myšlenku, její pochabost se již dávno prokázala v praxi. Lidé, kteří si potřebují písmo zvětšovat, mají ho zvětšené pořád a ne jen občas. Přitom vytvořit stránku, která by takový hrubý zásah snesla, je takřka nemožné, daří se to jen u těch nejjednodušších layoutů. I něco tak jednoduchého, jako je Interval.cz, se místy rozpadá až k nepoužitelnosti...

Avatar

Autor komentáře: LG

Datum vložení: 29.12.2005 11:14:05

jeden prikad ctyrsloupcoveho layoutu, ktery je na tento "hruby" zasah staveny - http://www.mmr.cz/ Holt, pokud autor pocita s s tim, ze uzivatel bude zvetsovat pismo a odprosti se od toho, ze stranka by nemela byt sirsi, nez sirka monitoru, potom je pomerne jednoduche udelat stranky tak, aby se pri zvetseni pisma nerozpadly.

Avatar

Autor komentáře: LuxuryGamestyle

Datum vložení: 29.12.2005 11:56:03

aasi funguje to fakt v poho.. ještě jsem se s tím nesetkal, takže díky.;) Určitě se bude hodit jako inspirace pro další práce.. btw, jako LG jsem se tu nepodepsal já.. to abyste si nemysleli, že jsem tak brutální schyzofrenik ;)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 29.12.2005 13:09:20

Promiňte, ale v čem je vámi uváděný příklad výjimečný? Počet sloupců přeci není tím, co by flexibilitu layoutu jakkoli ovlivŇovalo - tím jsou náročnější grafické prvky, které web Ministerstva pro místní rozvoj vůbec neobsahuje! (A to se nezmiňuji o chybách v technickém provedení, ani o prohřešcích vůči přístupnosti a použitelnosti.)

Avatar

Autor komentáře: CIA

Datum vložení: 29.12.2005 23:40:53

Ano, tento web to umí. A upřímně řečeno, nevím co je tak složitého na použití jednotky EM místo PX nebo PT. Řada lidí to umí a dělá. Holt, kdo umí, umí. Kdo to neumí, ten to učí. Nebo alespoň píše o tom že to nejde, že ?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 30.12.2005 11:12:34

Holt někdo si myslí, že to umí, protože se ve své omezené zkušenosti ještě nesetkal s případem, kdy to opravdu nejde ;-)

Avatar

Autor komentáře: LuxuryGamestyle

Datum vložení: 28.12.2005 0:53:49

#4 - sice s tím, že je to moc dobře nepůsobí sice souhlasím.. ale mám pro to opravdu maximum pochopení ;)

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 28.12.2005 1:20:42

Ad 1. písmo je dostatečně kontrastní Dostatečnost kontrastu je subjektivní záležitost, ale ani pro mě (a to mám oči dobré), to [b]není[/b] dost kontrastní. Ne natolik, abych to nepřečetl, ale čte se mi to špatně a zbytečně to unavuje oči. A to se týká snad všech použitých barev, nejen ta šedá, ale i béžové nadpisy a bleděmodré menu mají vůči bílému pozadí málo kontrastu. 3. nemožnost měnit velikost písma v IE definované v px je chyba prohlížeče. Velmi pěkně na to již reagoval Vilém Málek. Já bych jen dodal (bez ohledu na to, zda jde o chybu nebo zda by taková funkce v prohlížečích měla být implementována), že profesionální webdesignér by se neměl na chyby prohlížečů vymlouvat, ale měl by se snažit je nějak obejít, aby funkčnost a použitelnost jeho webu byla ve všech (alespoň těch nejrozšířenějších) prohlížečích srovnatelá.

Avatar

Autor komentáře: ice

Datum vložení: 27.12.2005 9:03:53

chtelo by to asi v menu zvyraznit kde jsem prave na strance?

Avatar

Autor komentáře: Jan Rozehnal

Datum vložení: 27.12.2005 11:26:03

Ano, to není špatný nápad. Drobečkovou navigaci bylo zbytečné dělat, protože web není tak rozsáhlý.

Avatar

Autor komentáře: Toms

Datum vložení: 27.12.2005 9:16:26

když si vyberu něco z menu a zobrazí se patřičná stránka mělo by být v menu jasně vidět kde jsem (ty šipky jsou takové zavádějící - říkají jste zde, zde, zde - všude) pokud je chcete používat i nadále navrhují aktuální položku v menu udělat tučně a třeba tou červenou co je napsáno hanpol.

Avatar

Autor komentáře: Jan Rozehnal

Datum vložení: 27.12.2005 11:26:58

Děkuji za nápad! Máte pravdu

Avatar

Autor komentáře: LuxuryGamestyle

Datum vložení: 27.12.2005 14:00:11

Web na mě na první pohled působí jakkoliv, jen ne profesionálně. Až na validní kód, tedy.. Absence grafika je podle mě až moc závažný problém, obvzvláště pro firemní prezentaci. Váhal bych tedy se zařazením mezi "profesionální tvorbu". Ikdyž možná se pletu a vše má své racionální vysvětlení.. ale nějak nemyslím, že to tak bude. Taaakže: Začnu tím, co pro mě bylo jako pěst na oko, jakmile jsem se dorollovall na spodek stránky. Vy vlastníte práva? Jestliže se jedná o šablonový web (o čem SILNĚ pochybuji, tak by to tak nějak asi i být mohlo.. ale prává snad vlastní kupující - zákazník, nE? Co už na tom, kdo to tvořil.. Logo - rozpixelované, asi zvětšované.. hrůza.. co dodat, souvisí s grafikou. (viz. výše) Menu - navigace se zdá být ok, ovšem absence zvýraznění aktuální sekce mi (jako ostatním viz výše) také chybí. Částečně to sice kompenzuje nadpis sekce v hlavní obsahové části, ale opravdu "částečně". Navíc to je minimum práce. Většina obrázků na stránkách jsou ve strašné kvalitě. Nevím, jestli jde o optimalizaci pro internet v roce 98.. ale dnes už 24kbps modemy snad nikdo nepoužívá.. takže tolik se to zase přehánět nemusí.. dělám si srandu.. ale vážně by to s tím chtělo něco udělat. Zvětšování obrázků po kliknutí načtením ve stejném okně - koukněte se kdyžtak do diskuze Kritiky webu u Poldy, tam jsem o tom již psal. Tohle je tentýž případ. No, to je asi vše podstatnější.. Pro firemní prezentace.. nechápu, jak může web vypadat "takto" a nazývat se profesionální. MOŽNÁ "profesionálně kódováno/programováno" (nebudu projíždět kód, jen jsem to hodil validátoru.. a do php nevidím, takže taky nemám jak hodnotit).. Celkové hodnocení: Jako firemní prezentace - děs a hrůza. Být firma, tak se za takovouto prezentaci stydím. Možná se někomu bude zdát, že to trošku přeháním.. ale takto to opravdu vidím.

Avatar

Autor komentáře: LuxuryGamestyle

Datum vložení: 27.12.2005 14:07:19

Ještě: Hlavní a vlastně jediný klad webu vidím v dobře vymyšlené navigaci a stejném zobrazování v IE i FF. A ještě dotaz:: <?xml version='1.0' encoding='windows-1250'?> <!DOCTYPE html PUBLIC '-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN' 'http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd'> <html xmlns='http://www.w3.org/1999/xhtml' xml:lang='cs' lang='cs'> něměl by tedy doctype být také typu CS? jako.....strict//CS.. obvzvláště když řádek pod tím je jazyk jako cs opravdu definován. Jééé sorry, říkal jsem že se mi do kódu čumět chtít nebude a já to stejně udělal.. ;(

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 27.12.2005 16:23:03

Doctype definuje typ dokumentu (obsahu souboru), nikoli jeho jazyk. Zkratka EN se v tomto případě týká samotné veřejné definice XHTML, která je v jazyce anglickém ;-)

Avatar

Autor komentáře: LuxuryGamestyle

Datum vložení: 28.12.2005 0:50:49

Aha, díky.. no tohle je přesně to, proč to byl "dotaz" a ne "výtka" ;)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz