Starší komentáře ke článku: Neprůstřelné heslování v JavaScriptu

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: KONY

Datum vložení: 5.2.2003 6:33:26

tenhle kod urcite neni na 5 minut . vzdyt se staci podivat do zdrojaku a hned jde videt, ze kod musi mit soucet 16 a 1. a 3. cislo musi mit soucet 11.
5 1 6 4 ( treba ...)

Avatar

Autor komentáře: Marek

Datum vložení: 5.2.2003 9:27:51

Dalsia mozna kombinacia (z hladiska kontroly skriptom) je napr. 3,1,8,4. Ale ak som spravne pochopil, princip je trosku iny. Tych spravnych kombinacii, ktore vyhovuju skriptu je niekolko, ale len jedna vedie na tu spravnu stranku. Takze tym, ze odhalis algoritmus (sucet 16 a 1.+3. cislo = 11), dostanes mnozinu spravnych kodov a z nich len jeden je spravny. Najbezpecnejsie by bolo, keby v skripte nebola ziadna kontrola a z namackanych cislic by sa rovno poskladala adresa. No a 404 chyba by mohla byt osetrena napr. pomocou .htaccess a presmerovana na nejaku hlasku o nespravnom kode, alebo podobne. Akurat nevyhoda je, ze ta hlaska by sa zobrazovala aj napr. pri preklepe a pri pokuse o pristup na nezaheslovanu stranku...

Avatar

Autor komentáře: kony

Datum vložení: 5.2.2003 9:39:07

aha, to jsem si ani nevsimnul, ze se ta adresa takhle sklada (i kdyz je kombinaci vice ..) ...
ten napad s primym vytvorenim adresy se mi libi.

Avatar

Autor komentáře: tlamon

Datum vložení: 8.6.2005 7:55:18

Nejlepší by bylo vytvořit stránky pro všechny kombinace ňejakým skriptem (php, c, c++, ...)

Avatar

Autor komentáře: dusan

Datum vložení: 5.2.2003 20:44:17

mel jsem to rozlustene za necelou minutku. ale co me prekvapilo, ze jsem si vygeneroval taky cisla 5 1 6 4 :)

Avatar

Autor komentáře: Shark

Datum vložení: 6.2.2003 9:00:49

Taky bych rekl, ze podivat se na zdrojovy kod nezabere ani minutu ;-)))

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 8.2.2003 21:14:47

Jo, jenze ty ses tam nepodival a proto nevis ze nemas pravdu ;)

Avatar

Autor komentáře: kony

Datum vložení: 5.2.2003 6:34:42

ale jinak je to pekne :)) mozna by to chtelo schovat do nejakeho jineho includnuteho souboru, at to nejde hned videt ....

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 5.2.2003 9:15:03

Ježíšmarjá to je blbost, a já věnoval přečtení skoro deset minut. Lidi to mi nedělejte....

Avatar

Autor komentáře: humppa

Datum vložení: 5.2.2003 11:06:54

No jeje, musel jsem si pustit dalsi jiny prohlizec, takze mi to mozna i 5 minut trvalo :-)

Kdyz uz nekdo musi delal zabezpeceni jen pomoci JS, nebylo by lepsi (pisi to z hlavy, takze mozna nebylo :-)) vyuziti MD5? Heslo by nebylo videt pri zobrazeni zdroje, byl by videt jen hash. A z nezakodovaneho hesla sestrojit odkaz na "skryty" soubor...

Cloveku by pak prolomeni trvalo dele nez:
Pustit MSIE
Kouknout do zdroje
napsat 5 1 6 a pak pocitat 4. cislo... :-)

Avatar

Autor komentáře: Ritchie

Datum vložení: 5.2.2003 13:09:06

Když už bych měl používat js jako součást ověření hesla, tak přes md5 hash. I když je to opět zvýšení bezpečtnostního rizika. Proč se asi v unixu zapisují hashe hesel do souboru shadows, kam má přístup jen root?
Najdu na internetu free implementaci md5 hashe v js, spočítám md5 hash zadaného hesla a porovnám ji s referenční hodnotou, v případě úspěchu přesměruji na stránku md5('nejaky_pomocny_retezec'+password). Mnohem bezpečnější a jednodušší.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 5.2.2003 13:57:28

Spíš takhle: server pošle náhodně vygenerovaný řetězec (pokaždé jiný). K tomu se přidá heslo od uživatele a spočítá se MD5. To se předá jako parametr následné stránce, která to překontroluje. Tj. klasický challenge-handshake. Nic neprůstřelného, ale aspoň neposílám po síti něco, co stačí okopírovat a útočník se může okamžitě přihlásit.

Avatar

Autor komentáře: Ritchie

Datum vložení: 5.2.2003 14:09:24

Jasně. Ale tohle již vyžaduje skriptování na straně serveru, čemuž jsem se chtěl vyhnout. Pokud se nemýlím, tak takhle funguje ze známých protokolů třeba APOP.

Avatar

Autor komentáře: bohyn

Datum vložení: 9.2.2003 11:34:03

Zda se ze ve skole te naucili pocitat, ale ze bys zkusil tu svoji kombinaci... Tech kombinaci je nekolik desitek. Rozhodne nejde o to jen pustit MSIE.

Avatar

Autor komentáře: filda

Datum vložení: 5.2.2003 11:45:24

tak to muzu rovnou dat na web "tajnou" stranku s url ktery nikomu nereknu a je to zabezpeceny uplne stejne

Avatar

Autor komentáře: topol

Datum vložení: 5.2.2003 18:50:57

Jen by mne zajimalo, teda kdyz uz tady nekteri podali navrhy na delani md5 hashe v JS, kde je takova, teda obecne by mne zajimalo, jestli vubec existuje v JS nejaka hashovaci funkce ???

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 5.2.2003 19:28:35

Primo hotova funkce v JavaScriptu neni, ale pro md5 je mozne nadefinovat fuknci vlastni pred casem jsem to na webu nekde videl, zkuste google a javascript md5 nebo tak neco... Leo

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 5.2.2003 22:39:17

Mezi "link" a "rel" vám chybí mezera.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 5.2.2003 22:41:39

Sorry, to patřilo vedle, spletl jsem si okna... :-(

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 5.2.2003 22:45:02

V RFC 2617 (<a href='http://www.ietf.org/rfc/rfc2617.txt)' target='_blank'>http://www.ietf.org/rfc/rfc2617.txt)</a> je algoritmus MD5 podrobně popsaný včetně referenční implementace v C. Neměl by být problém to přepsat do JavaScriptu. A určitě to někdo už udělal, takže by to mělo být možné najít hotové.

Avatar

Autor komentáře: Filip Jirsák

Datum vložení: 6.2.2003 12:38:03

Existují minimálně 2 nebo 3 opensource implementace MD5 v JS. Bohužel adresou neposloužím, mám to jen doma stažené.

Avatar

Autor komentáře: Jan Kučera

Datum vložení: 6.2.2003 10:19:22

Jako ja normalne v js ani nepisu ( jenom obcas ale to uz musi bejt neco aby to k nemu dokopalo ...) a ten rozlustit me treval cca 3 minuty ( ostuda ja vim ale na to ze jsem pri tom jeste chatoval s par lidma na irc me snad omlouva ..) jinak btw me prosla kombinace 5 3 6 2 kterou to myslim jeste nikdo nepsal ale to je detail ......... Mohli byste zavest rubriku: Testiky a Vtipy pro nas ... me by se to treba libilo ....

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 6.2.2003 10:27:40

Pokud si pamatuji, tak MD5 v JS je soucasti PHPLib. Staci si stahnout tento balicek.

Avatar

Autor komentáře: Ritchie

Datum vložení: 6.2.2003 10:42:00

Přímý link na free javascriptové implementace hashí md4 (nepoužívat!), md5 a sha-1 (nejlepší).
<a href='http://pajhome.org.uk/crypt/md5/index.html' target='_blank'>http://pajhome.org.uk/crypt/md5/index.html</a>

Avatar

Autor komentáře: japlavaren

Datum vložení: 12.10.2006 11:57:41

no, md5 sa da rozlustit. trva to iba par horiniek: vygenerujes si tabulku pismen a ich md5 tvary a mas to. vecsinou postacujú znaky: a-z 0-9.,-_ a ich konbinacie do 8znakov. Co ty na to??

Avatar

Autor komentáře: Freeze

Datum vložení: 7.1.2007 16:34:33

Ty si silenec??? vis kolik by ti to zabralo casu? pochopitelne zo to pujde , ale za hodne penez malo muziky :)

Avatar

Autor komentáře: Frantisek Asperg

Datum vložení: 6.2.2003 15:19:53

Touto cestou bych rad poprosil vsechny programatory JS s praxi, kterym nedelaji problemy programovani a ladeni podobnych skriptu, aby se v pripade zajmu o praci na velkem projektu ozvali na asperg@seznam.cz. Jednalo by se o spolupraci na reseni zabezpeceni pro jeden renomovany financni Ustav. Blizsi podminky muzu na pozadani dospecifikovat.

Avatar

Autor komentáře: Suchar

Datum vložení: 7.2.2003 14:56:33

Hrozne rad bych v tom financnim ustavu provedl bezpecnostni audit, to musi byt sila, jestli se k tomu pristupuje takhle ;->

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 8.2.2003 21:17:18

Jasne, zabezpecte si to javascriptem (ach boze)

Avatar

Autor komentáře: Dixík

Datum vložení: 6.2.2003 23:11:17

2095,2194,2293,2392,2491,2590,3085,3184,3283,3382,3481,3580,4075,4174,4273,4372,4471,4570,5065,5164,5263,5362,5461,5560,6055,6154,6253,6352,6451,6550,7045,7144,7243,7342,7441,7540,8035,8134,8233,8332,8431,8530,9025,9124,9223,9322,9421,9520

Avatar

Autor komentáře: tyctor

Datum vložení: 7.2.2003 16:37:13

;o)
ale vsetky na skrytu stranku nevedu...

Avatar

Autor komentáře: roman

Datum vložení: 13.6.2003 11:59:39

nie je to pravda, lebo len jeden ti v URL natiahne stranku. Ostatne ti nenatiahnu nic, lebo tam taky script nie je.

Avatar

Autor komentáře: Václav Nováček

Datum vložení: 8.2.2003 13:32:39

Vetsina lidi se tu dostala jen za jednu podminku a domnivaji se, ze maji vyhrano, jenze nepocitali s dalsimi 20-ti kombinacemi na vytvoreni samotneho URL. Prvotni podminka byl jakysi filtr pro vytvoreni adresy okazu.

Jak jsem postupoval, je zrejme z prvni podminky, ze:

<B>a+b+c+d=16</B>
<B> a+c=11</B>

Nejdulezitejsi je si vse co nejvice zjednodusit, takze udelame inverzi druheho radku k prvnimu a mame <B>b+d=5</B>, to znamena jen kombince <B>{b,d}=(1,4);(2,3);(3,2);(4,1)</B> a vytvorime kombinace pro {a,c}:

1) 6 kombinaci: {b,d}=(1,4)_{a,c}=(2,9);(3,8);(5,6);(6,5);(8,3);(2,9)
2) 4 kombinace: {b,d}=(2,3)_{a,c}=(4,7);(5,6);(6,5);(7,4)
3) 6 kombinace: {b,d}=(3,2)_{a,c}=(4,7);(5,6);(6,5);(7,4)
4) 6 kombinaci: {b,d}=(4,1)_{a,c}=(2,9);(3,8);(5,6);(6,5);(8,3);(2,9)

1.kombinace z posledniho radku je ta spravna <B>{a,b,c,d}=(2,4,9,1)</B> a nami hledana.

<a href='http://www.pslib.cz/~novacek' target='_blank'>http://www.pslib.cz/~novacek</a>

Avatar

Autor komentáře: Ales Rippl

Datum vložení: 13.2.2003 13:08:51

Vyu ale uvazujete ze se cisla v kodu neopakuji. V takovem pripade by jste na spravny kod vubec nemusel prijit. V druhem radku by klidne mohla byt kombinace 2,2,9,3

Avatar

Autor komentáře: Ales Rippl

Datum vložení: 13.2.2003 13:09:40

Vyu ale uvazujete ze se cisla v kodu neopakuji. V takovem pripade by jste na spravny kod vubec nemusel prijit. V druhem radku by klidne mohla byt kombinace 2,2,9,3

Avatar

Autor komentáře: Václav Nováček

Datum vložení: 13.2.2003 19:32:32

to samozrejme ze ano, jen jsem chtel ukazat smer.
VNov

Avatar

Autor komentáře: Standa

Datum vložení: 20.5.2003 17:54:52

A co treba uvazovat i varianty s nulou? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Kazan

Datum vložení: 14.1.2004 18:12:50

Sak nulu pouzit muzes, ale jen na 2. ci 4. pozici, jinak nedosahnes potrebneho souctu. Mozna varianty hesla s nulou napr: 9025, 6352, ...
Opravdu nejde o zabezpeceni, jen prekazku. Nejvice casu zabralo otestovani moznych kombinaci

Avatar

Autor komentáře: Sam

Datum vložení: 6.8.2003 11:49:18

Půl minuty s tím že se člověk podívá do kódu a vidí součet prvího čísla a třetího se rovná 11 a celkový součet 16 což je jednoduchá rovnice :-)) 5,2,6,3 4us myslím si, že je to nepoužitelné ....

Avatar

Autor komentáře: lacko papay

Datum vložení: 26.9.2003 14:22:20

ja len k tomu md5 je to na stranke pajhome.org.uk/crypt/md5/
(spolu s md4 a SHA-1)

Avatar

Autor komentáře: Štěpán Š.

Datum vložení: 2.3.2004 18:14:53

No, ja si tedy myslim, ze vytvaret heslo v JS je blbost. Je jedno, jestli heslo napiste do kodu, nebo jestli to udelate takhle. Poku totiz nekdo "vylusti" heslo ve zdrojaku (tudiz vi, jak ho zobrazit :-)), vylusti ho i tady. Pokud si nekdo neumi zobrazit zdrojak, "nevylusti" ani jedno.
Udelal jsem heslo v JS, ktere funguje na "kvantite" a myslim, ze by Vam to trvalo i vic nez pet minut.
Pro zajemce na muj mail .

Avatar

Autor komentáře: Štěpán Š.

Datum vložení: 2.3.2004 21:53:16

muj mail je<B> savaler@seznam.cz</B>

Avatar

Autor komentáře: Šmolda

Datum vložení: 13.6.2005 12:34:45

V syntaxy je,že dohromady má mít heslo 16,první a třetí 11 a druhý se čtvrtým 5 ,takže zbejvá jen 32 možností a to není zastak moc...ne?

Avatar

Autor komentáře: Freeze

Datum vložení: 5.1.2007 22:49:41

Ale to je to ... vsech 32 moznosti je spravnych :-D to je ne za 2 minuty ale za 30 vterin i s prectenim kodu :-D (kazdy sikovnejsi clovek tohle zvladne bez delsiho zamysleni :) )

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 1.9.2007 15:55:37

ako mam zmenit ten kod ked chcem mat iny dakujem za skoru odpoved

Avatar

Autor komentáře: arty

Datum vložení: 21.12.2007 21:30:28

jak mam upravit ten kod a jmeno stranky ?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz