Starší komentáře ke článku: nemecka-doga.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Mitchi

Datum vložení: 23.7.2003 16:22:29

:-)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 23.7.2003 22:27:28

Nevim jestli dneska byly vsichni najednom, ale zhruba od 9 - 13 z nejaky dovodu nesli vlozit prizpevky Hlasilo to jakousi chybu, kterou si uz smozrejme nepamatuju, preci jenom to je pekna doba co jsem to videl :).

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 23.7.2003 16:42:02

Tak tohle vypada po dlouhe dobe jako dobra prace....
Kdyz jeste trochu te grafiku tak to bude vybornej web (s tou grafikou je to samozrejme muj subj. nazor)

Je tam jen par veci, ktere se daji vytknout
1) rozbalene menu v nekterych strankach prekryvaji formularova tlacitka - s tim se bohuzel neda nic moc delat, sam sem se s tim potykal
2) z fotogalerie se da dostat pouze pomoci kliknuti na kontakty, nebo tlacitka zpet
3) ve strance "vybor klubu" je patkove pismo - narozdil od ostatniho pisma na webu
4) dal sem to nestudoval ;-)

Vypada to na robustni a vymakanej web, dokonce vyuzivajici grafickych knihoven, kterej slape na vybornou.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.7.2003 8:57:45

Neda se než souhlasit s predchozim prispevkem. Krom grafiky, me osobne se ztvarneni libi. Pravda, az na to ze pri vetsim rozliseni je okolo videt bilou a nezarovnava se to na stred.

Pak takova drobnost Trosku dyl trva nez se zobrazi ty submenu (Opera 7.03, IE 6), taze jsem to zjistil az trochu pozdeji.

A dalsi drobnosti je ze reklamy v dolni casti v levym sloupci po najeti mysi odskakuji na stred (jsou zarovnany v levo) a po najeti na cislo celkem se vse vrati do leva (tuhle atrakci mi dela jenom Opera, v IE i Mozille je vse vycentrovany).

A ted bych se chtel jeste zeptat k cemu je dobry
<meta name="rating" content="general">
vidim to pouzity poprvy a netusim k cemu to je, pro co to je urceny.

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 24.7.2003 11:59:34

<meta name="rating" content="general">

Určuje RSACi nebo PICS rating, oba slouží pro ochranu dětí před nevhodným materiálem. Možnosti nastavení tohoto meta tagu jsou General (všeobecné), 14 Years (od 14-ti let), Restricted (s omezeními), Adult nebo Mature (obojí značí obsah pro dospělé).

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 24.7.2003 12:41:13

Diky za odpoved, uz jsem zas o neco chytrejsi.

Podle toho co jste napsal, si osobne myslim ze to je zbytecny, ale ten radek nikoho navic asi nezabije.

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 24.7.2003 18:30:45

...jen doplnim jeste "Safe For Kids"

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 24.7.2003 9:21:47

Tak jsem tu a vrhnu se po hlavě do kritiky, neb nic na světě není dokonalé, jak každý ví. Na první pohled sympatické grafické dílko svádí k radosti nad tím, že konečně, konečně v této rubrice najdeme výtvor, který si zaslouží označení <B>web</B>. Na druhý pohled už to tak slavné nebude, ale k tomu se dostanu.

<B>Takže, co mě potěšilo:</B>
Především fakt, že tvůrce webu opustil tolikrát kritizovaný (a tolikrát obhajovaný) tabulkový layout a vystavěl web plný dog (co vypadá jak blog :) s důsledným využitím CSS. Kombinace barev taktéž potěší a oko znalce neurazí, nikde nic nebliká ani neposkakuje, ba dokonce ani nevrtí ohonem :) Celý web obsahuje více než dostatečné množství informací, aby uspokojil každého milovníka tohoto krásného plemene. Vyhledávání je po ruce a funkční a na žádný závažný zádrhel jsem nepřišel. Díky použité technologii se i v textové verzi dá na webu zorientovat. Velikost písma lze ovládat i v proklínaném Internet Exploreru, což je jistě plus. Tak - tolik slova chvály.

<B>A nyní výhrady</B>
Tím nejdůležitějším prohřeškem je zřejmě použité javascriptové menu, které pohříchu není funkční v Opeře a rozumnou alternativu jsem hledal marně. Je sice fakt, že v dolní části hlavní stránky se nenápadně krčí odkaz Mapa serveru, takže nakonec kdo hledá, navigaci najde, ale to myslím omluva pro tvůrce není. Navíc mnou používaná Opera (mám verzi 6.2) se k celému layoutu stránky zachovala dost macešsky a výsledný obraz je méně než uspokojivý (viz <a href='http://www.plavacek.com/dogy.gif' target='_blank'>http://www.plavacek.com/dogy.gif</a> ) , nadto odkazy v Mapě v serveru bez zvětšení písma zůstávají mrňavé a nečitelné. V kombinaci s nefunkční navigací je toto asi tím největším prohřeškem proti přístupnosti webu.

Další mé výhrady jsou už spíše kosmetického rázu. Především - umístil bych stránku na střed obrazovky, při vyšších rozlišeních (1280x1024) mám pravou půlku obrazovky prázdnou.

Z použitého kódu mě zaujalo, že autor každému odstavci přidává class (p class=text). Je to možná zbytečné a trochu to nafukuje výsledný kód (HTML 4.01 Transitional, jehož deklarace nechybí). Jednodušší by asi bylo přiřadit vlastnosti odstavce pro každý box (třeba pro boxik-vpravo nadefinovat odstavce ve stylu najednou, asi takto:

.boxik-vpravo p {...}

Tentýž princip lze použít i navigace, která je tvořena jako seznam (opět li class=menu-li u každé položky je zbytečný zápis)

Dále jsem marně hledal nadpisy H1 a H2, pro nadpisy v textu je dost netradičně použito p.nadpis (proč nevyužít k tomuto účelu určené tagy - kupříkladu H3?). Takže z čistě sémantického hlediska výsledný kód trošku pokulhává (což právě zjistíte, vypnete-li si styl - nadpisy pak už nejsou nedpisy, a to trochu mate a znepřehledňuje text).

Závěrem ale musím konstatovat, že celý psí web je nadprůměrným dílkem a pokud tvůrci vezmou naše kritiky vážně a ještě trošku zapracují na přístupnosti, mohou být na svou práci pyšní a zvolat společně s námi:

Nechci žádné table,
jsou s nimi jen trable.

Vivat doga!


Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 24.7.2003 11:55:04

Díky za konstruktivní kritiku a děkuji za slova chvaly. Rád bych se vyjádřil k některým výtkám:

<I>Tím nejdůležitějším prohřeškem je zřejmě použité javascriptové menu, které pohříchu není funkční v Opeře a rozumnou alternativu jsem hledal marně</I>

Javascriptové menu není optimální, uznávám, nicméně odkazů v něm je příliš mnoho na jednoúrovňovou strukturu. Nicméně jsem ho testoval v IE, Mozille i Opeře (7.1) a funguje naprosto správně. Je pravda, že s vypnutým JS není menu použitelné. Opravím to. Díky za tip.

<I>Navíc mnou používaná Opera (mám verzi 6.2) se k celému layoutu stránky zachovala dost macešsky a výsledný obraz je méně než uspokojivý</I>

Testoval jsem jsem layout ve všem možném, ale Operu mám jen 7.1, kde je layout naprosto v pořádku. Viz <a href='http://www.nemecka-doga.cz/img/nemecka-doga_opera7.jpg' target='_blank'>http://www.nemecka-doga.cz/img/nemecka-doga_opera7.jpg</a> .

<I>Umístil bych stránku na střed obrazovky, při vyšších rozlišeních (1280x1024) mám pravou půlku obrazovky prázdnou. </I>

Je to takový můj zvyk. Dělám ve firmě Internet Info, kde děláme většinou weby přesně takto. S fixní šířkou 760 px a naražené nalevo (např. Měšec, Lupa atp.).

<I>Z použitého kódu mě zaujalo, že autor každému odstavci přidává class.</I>

Ano. Opodstatněná výtka. Díky za ni.

<I>Dále jsem marně hledal nadpisy H1 a H2</I>

Tady nesouhlasím. H1 i H2 je na všech stránkách webu. H1 je skryto ve stylech, H2 je například to uvítání na titulce, nebo titulek textu na stránce textu. Podívejte se na <a href='http://www.nemecka-doga.cz/index.phtml?page=text&id=120' target='_blank'>http://www.nemecka-doga.cz/index.phtml?page=text&id=120</a> a uvidíte zde H1, H2 i H3.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 24.7.2003 12:17:26

K nadpisům:
S těmi nadpisy máte pravdu, nejspíš jsem byl raněn přechodnou slepotou. Za tuto výtku se <B>upřímně omlouvám</B>. Zmátl mě ten p class=text-nadpis :).

K Opeře:
Pokud se týká Opery, je fakt, že verze 6 byla tak trochu paskvil a také je fakt, že uživatel, který se rozhodne pro alternativní nemicrosoftí prohlížeč nejspíš bude mít nainstalovanou vždy poslední verzi tohoto prohlížeče. Takže uváděné špatné zobrazení není až taková katastrofa. Přesto ale se dá CSS layout vyladit i pro Operu šestkové verze. Konečně, proto jí používám, odchytávám na ní jinak neviditelné chyby.

K navigaci:
každý větší web vždycky musí vyřešit problém s navigací a uznávám, že to bývá ten největší oříšek. Ale bohužel - spolehnout se jenom na javascript asi není moc moudré, zkrátka, nějaká snadno dostupná alternativa (byť třeba jenom v patičce webu umístěné čistě textové menu) by asi byla vhodná.

Ale jak jsem se zmínil v prvním příspěvku - váš web je velmi slušný a vyčnívající vysoko z jinak průměrné šedi, která se v Kritice webu opakuje až příliš často.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.7.2003 12:34:52

Koneckoncu existuje taktez tag noscript ktery vetsinu techto potizi dokaze odstranit.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 24.7.2003 12:42:11

Zvlášť když je to menu vytvořeno v XHTML přes CSS a pomocí JS se jen ovládá ;-)

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 24.7.2003 13:18:38

Ano, noscript by tady IMHO neměl žádný význam. JS skutečně jen míchá se styly a tak se zobrazují, či nezobrazují ty navigační panýlky druhé úrovně. Spíš by bylo lepší, kdyby ty odkazy z první úrovně menu byly funkční a vedly na nějaké stránky, kde by normálně byly odkazy na stránky druhé úrovně. Kdyby neměl návštěvník zapnutý JS, mohl by využít tuto možnost, jak se dostat k odkazům druhé úrovně.

Avatar

Autor komentáře: Radim Köhler

Datum vložení: 25.7.2003 9:35:54

Zdravím,
(předně nesouhlasím s názorem, že by web měl být "správně" čitelný i v Opera 6.+; to je ostuda a ne prohlížeč, Opera 7.+ už naopak je kvalitní prohlížeč)
A teď k Vaším stránkám
základní výtky:
1) Myslím, že to šedé pozadí je zbytečné! Nic nového (informačně, orientačně...) nepřináší, pouze snižuje kontrast.
2) Při onMouseOverech se barva mění, ale takřka neznatelně. Myslím, že buď se má měnit znatelně nebo vůbec! (...buď je těhotná nebo není, ale nic mezi tím... :) prostě KONTRAST
3) Řekl bych, že grafika tovřená pomocí border 1px není to pravé, připadá mi to jak "Excelovská prezentace". Border 1px bych užil pro prvek typu tabulky! nebo políčka, ale ne jako základní grafickou šablonu
4) Dělat stránky pro width < 800px je přežitek. Prostě o tom dobrá prezentace není. Tím, že myslíte na všechny (každý to vidí) spíš nemyslíte na ty co mají vyšší rozlišení (k čemu jim na Vašich stránkách je!)

Závěrem! psal jsem jen kritiku! Cokoli jsem nezmínil je dobré! a celková známka je zmého pohledu 2+ (školní hodnocení)

gudvans! :)

3) Nemyslím, že je nutné držet šířku pod 800px

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 25.7.2003 9:56:18

Díky za připomínky. Všechny až na jednu jsou spíše věcí vkusu, takže je zbytečné o tom diskutovat, až na jednu.

> Dělat stránky pro width < 800px je přežitek

Podle statistiky tohoto konkrétního webu má rozlišení 800x600 o něco méně než polovina návštěvníků. Globálně na českém netu je to podobné. Proto dělat weby širší je nesmysl.

Ale Vy jste zřejmě myslel flexibilní šířku designu, která se přizpůsobí na 100 % okna. Spravoval jsem několik takových webů (např. stará verze Měšce), ale kombinace sloupců s fixní šiřkou a flexibilní šířkou nám dělala vždy jen starosti a zbytečně komplikovala práci. Proto jsme se rozhodli v IInfu dělat weby spíše s fixní šířkou (např. Lupa, nový Měšec, Slunečnice atp.). Máme na to od čtenářů spíše pozitivní ohlasy. Proto jsem se rozhodl i já tenhle web udělat s fixní šířkou 760px.

Avatar

Autor komentáře: Radim Köhler

Datum vložení: 29.7.2003 10:09:48

1) Souhlsím, mé připomínky jsou věcí vkusu, ale myslel jsem, že proto je zde představujete, abyste se o "vkusu" jiných něco dozvěděl. Pročež "je zbytečné o tom diskutovat" mě v DISKUSI přijde trochu namyšlené!!! (Skutečně nerozumím Vašemu přístupu, vložit stránky do diskuse a pak diskusi "zezbytečnit"!!!)
2)ba ne, nehovořil jsem o 100%. Hovořil jsem o využití velikosti dané rozlišením. (v pořadníku na kritiku mám svoje stránky, nechci předbíhat, ale byl-li by z Vaší strany zájem, dám odkaz - na nich je vidět reálná ukázka toho, co jsem myslel)
3) Staré stránky měšce svým "obyčejným" 100% width nebyly kdoví co extra! ale přesto byly super! moc rád jsem ho navštěvoval (hlavně kalkulačku daně z příjmů:) co na nich ale bylo kouzelné a dobré bylo:
KONTRAST!
přesně to co Vašim stránkám chybí. Design je prostě o některých základních prvcích a jedním z nich je kontrast. Stačí se podívat na ostatní zde "ke kritice nabízené weby" a uvidíte, že trpí stejnou chorobou:
NEMAJÍ VYVÁŽENÝ KONTRAST.
4) chtěl jsem prostě říct, že www by už nemělo být jen o dobrém scriptu, ale i o dobrém designu. Připouštím však, že na to drtivá většina autorů nebude stačit, dokud se to nestane základním předmětem na ZŠ. ale kdoví co přinese budoucnost! Dnešní školáci už alespoň začínají správně užívat tagy:)))

Radim Köhler

Avatar

Autor komentáře: Eubie

Datum vložení: 29.7.2003 8:47:19

Jeste jsem si povsiml jedne malickost. Pokud si uzivatel necha zvetsit pismo, pak se mu Menu trosku rozhaze, nejsou vsechna tlacitka stejne siroka, coz je trosku krase na vadu, ale jedna se o malickost (testovano na IE5.0)
Pokud to same udelate na Mozille (1.4), trosku se vam rozhaze layout a prekryvaji se vam texty jednotlivych divu.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz